Üçüncü Sayfa

8,61

( 23 kişi yorum yaptı )

Üçüncü Sayfa

Sinema Filmi

1998

İsa filmlerde figüranlık yaparak geçimini sağlayan biridir. Bir yanlışlık sonucu mafyaya ait çalınan bir miktar paradan İsa sorumlu tutulur ve parayı bulması için kendisine bir gün süre verilir. İsa umutsuzluk içinde ne yapacağını düşünürken bir tabanca bulur. Tam intihar etmeyi düşünürken evsahibi gelir ve birikmiş kira borcunu ödemesini ister. bunun üzerine intihar etmek isteyen İsa, yanlışlıkla evsahibini vurur.

Künye

Yönetmen Zeki Demirkubuz
Senaryo
Yapımcı Nihal G. Koldaş , Zeki Demirkubuz
Müzik Cengiz İmren
Görüntü Yönetmeni Ali Utku
Vizyona Giriş Tarihi 29 Ekim 1999
Süre 92 dk
Tür Aksiyon, Dram, Macera
Özellikler 35 mm, Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Borç, Fantezi, Koca, Komşu, Tabanca Daha Fazlası

Ödüller

En İyi Yönetmen (11. Orhan Arıburnu Ödülleri-2000)

En İyi Erkek Oyuncu (11. Orhan Arıburnu Ödülleri-2000)

Fipresci Ödülü (Ulusal) (19. İstanbul Film Festivali-2000)

En İyi Kadın Oyuncu (19. İstanbul Film Festivali-2000)

En İyi Türk Yönetmen (19. İstanbul Film Festivali-2000)

En İyi Erkek Oyuncu (7. ÇASOD "En İyi Oyuncu" Ödülleri-2000)

En İyi Kadın Oyuncu (7. ÇASOD "En İyi Oyuncu" Ödülleri-2000)

En İyi Kadın Oyuncu (36. Antalya Film Şenliği-1999)

En İyi Görüntü Yönetmeni (36. Antalya Film Şenliği-1999)

Behlül Dal Jüri Özel Ödülü (36. Antalya Film Şenliği-1999)

En İyi Senaryo (36. Antalya Film Şenliği-1999)

En İyi Film (11. Orhan Arıburnu Ödülleri-2000)

En İyi Kadın Oyuncu (11. Orhan Arıburnu Ödülleri-2000)

En İyi Kadın Oyuncu (12. Orhan Arıburnu Ödülleri-2001)

En İyi Senaryo (21. Siyad Türk Sineması Ödülleri-1999)

En İyi Kadın Oyuncu (21. Siyad Türk Sineması Ödülleri-1999)

Daha Fazlası

Oynayanlar

Ruhi Sarı Ruhi Sarı İsa Demirci
Başak Köklükaya Başak Köklükaya Meryem
Cengiz Sezici Cengiz Sezici Ev Sahibi
Serdar Orçin Serdar Orçin Ev Sahibinin Oğlu
Emrah Elçiboğa Emrah Elçiboğa Reis
Naci Taşdöğen Naci Taşdöğen Şeref (Ajans Patronu)
Erdoğan Seren Erdoğan Seren Yaşlı Adam
Zeki Demirkubuz Zeki Demirkubuz Figüran
Rıza Sönmez Rıza Sönmez Dizi Yönetmeni
Erol Babaoğlu Erol Babaoğlu Cafedeki Adam
Kosta Kortidis Kosta Kortidis Ali
Okan Selvi Okan Selvi Figüran
Tuba Erdem Tuba Erdem Asistan
Ayça Mutlugil Ayça Mutlugil Asistan
Ayten Soykök Ayten Soykök Ajans Sekreteri
Necmi Aykar Necmi Aykar Okeyci Adam
İlkcan Temel İlkcan Temel Can
Aze Su Ülger Aze Su Ülger Sibel
Fuat Onan Fuat Onan Dizideki 2. Fedai
Bülent Düzgünoğlu Bülent Düzgünoğlu İbrahim
Cevdet Tigin Cevdet Tigin Dizideki Patron
Ali Güney Ali Güney Dizideki Kötü Adam
Didem Özkan Didem Özkan Dizideki Suflör
Mahmut Yumuşak Mahmut Yumuşak Dizi Kameramanı
Rıza Sönmez Rıza Sönmez Dizi Yönetmeni
Şemistan Kaya Şemistan Kaya Koca
Hakan Bilgin Hakan Bilgin Evdeki Polis
Filiz Küçük Filiz Küçük Ajanstaki Asistan
Mustafa Turan Mustafa Turan Prodüksiyon Amiri
Güven Kıraç Güven Kıraç Naci Taşdöğen Seslendirmesi

Ekip

Kurgu Nevzat Dişiaçık (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Tülin Soyarslan (Sanat Yönetmeni)
Şebnem İlker (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Tuba Erdem (Yapım Sorumlusu)
Ümit Özcan (Set Ekibi)
Ümit Cin (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Mehmet Erdem (Yönetmen Yardımcısı)
Neşe Mesutoğlu (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Barış Işık (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Mustafa Oruç (Negatif Kurgu)
Eyüp Yıldız (Negatif Kurgu)
Lale Cerrahoğlu (Negatif Kurgu)
Zekeriya Şahin (Kopya Baskı)
Adnan Şahin (Renk Düzenleme)
Işık Ekibi Eray Kantarcı (Işık Teknisyeni)
Zafer Saka (Işık Teknisyeni)
Barış Ünlü (Işık Teknisyeni)
Makyaj Ekibi Cüneyt Ballı (Makyaj)
Ses Ekibi Orhan Akbaş (Ses Kayıt)
Orhan Akbaş (Ses Kayıt)
Murat Bör (Ses Kayıt)
Erkan Aktaş (Ses Kayıt & Final Miks)

Firmalar

Mavi Film (Yapım)
Toplam İzleyici 15.234

Son Yorumlar (23)

mansuryıldırım avatar mansuryıldırım 12 Ekim 2015 08:15:05

8

Filim baştan sona tam bir zeki demirkubuz hikayesi bildiği sularda yüzünce ne kadar büyük bir sinemacı olduğunu hissettiriyor çok başarılı bir film yönetmen ve senarist olarak zeki demirkubuz iyi bir iş çıkarmış ruhi sarı rolünde oldukça başarılı ger çekçi doğal performansıyla filmi ayakta tutmuş başak köklükaya da rolünde iyiydi kısaca izlemeye değer bir film sanat filmi sevenlerin kaçırmaması gerek çok iyi bir film son olarak filimde aşırı küfür sahneleri olduğu için +18 lik bir film olduğunu filmi izleyeceklere önceden söyleyeyim.

Kpax08 avatar Kpax08 29 Mart 2014 17:03:30

Filmi geçen hafta izledim ve beğendim. Sadece filmin başındaki küfürlü dayak sahnesi biraz fazla uzatılmış. Tipik bir Zeki Demirkubuz filmi, her zaman merak uyandırıyor ve her zaman izleyicisini ekrana kitliyor.

Göztepe avatar Göztepe 19 Şubat 2014 23:07:12

8

Yorumlarda filme övgüler yağdırılmış ama bence övüldüğü kadar iyi bir film değil senaryo oyunculuklar etkileyici ama fon müziği olmayıncada film birşeye benzemiyor. Başak Köklükaya ve Ruhi Sarı rollerinde çok etkileyiciydi psikolojik drama türünde bi r film birazda sevimsiz olsada film akıcı diyebilirim.

sinemadelisi avatar sinemadelisi 04 Şubat 2014 03:34:19

8

Zeki Demirkubuzun Masumiyet ve Kaderden sonraki en iyi filmi. Bir kere senaryo harika karakterler çok iyi oturmuş,oyunculuklar zirve düzeyde.Sahne geçişleri,diyaloglar çok iyi. Başak Köklükaya harika bir performans çıkarmış.Ama Ruhi Sarıyı da unutmam ak lazım.Çok zor bir rolün üstesinden genç yaşında kolaylıkla kalkmış.Kesinlikle izlenilmesi gereken Zeki Demirkubuz başyapıtı.Özellikle İsanın son sahnede Meryemin evine gelmesiyle başlayan bölüm harika kurgulanmış tek kelimeyle harika

FOSTERKANE avatar FOSTERKANE 29 Nisan 2011 04:39:04

ZEKI DEMIRKUBUZUN MUHTESEM BIR FILMI; 90 yillarda özel kanallarin tamamen vur patlasin cal oynasin döneminde (bugünde öyle ya), hic bir gercege insanlarin tahmülü kalmadigi zamanda böyle bir film yapmasi yürek ister, gerci reality showlarda ve haber bültenlerinde böyle ücünsü sayfa haberleri verilirdi ama bunlar film gibi kurgulanmis,  film muzikleriyle süslenmis, sanki haber degil bir gerilim filmi gibi cikardi seyircinin önüne. 1992 ve 2000 yillari hatirlayanlar bu dönemi iyi bilirler, demirkubuzun bu filmi tek bu gözle bakarsak bile filmin basarisini göre biliriz, ne kan gövdeyi götüryor (cinayet islenirken) nede bir heyecan gerilim müzigiyle seyirci aldatiliyor.FILMIN ILK 15 DAKIKASI : daha ilk sahnede isa nin 50 dolar icin yedigi dayak sanki isa degilde seyirciye atilan bir dayaktir, yilllardir pembe bir dünya ile aldatilan seyirci filmin basinda hemen anlarki, bu filmde yalan dolan görmeyecegini ve kendisine hic bir pembe yalan sunulmacagini. filmin kahramani yedigi dayaktan sonra birde tehdit edilir eger 50 dolari getirmezse onu oldürmekle degil tecevüz etmekle tehdit eder.bunlarin hepsi 50 dolar icin yasanilir, daha buraya kadar gelen seyirci her ümiti kaybeder. isa kanlar icinde calistigi bir film stüdyosuna gider orda calisan bir kizin disinda kimsenin umrundada degildir, ordaki kalabalik bir cekimde cengiz imrenin bestesi olan ve o dönem ibrahim tatlises tarafindan okunulup gündemde olan agliyorum kahrimdan sarkisini dinlemekle mesguldur.   isa 50 dolari tüm ugraslarina ragmen bulamaz ve intihar etmeye kalkarken kapisi calinir, ev sahibi  600 dolar olan ev borcusunu ister, bu hem isa icin hemde seyirci icin ikinci soktur, 50 dolari bulamayan adamin borcu 650 dolar olumustur, dayak yedigi adam gibi ev sahipide onu tehdit eder, ardindan isa bir daha kendini vurmak isterken bunca baskiya dayanamaz ve ani bir davranisla gider ev sahibini vurur , vurur vurmazda bayilir yere yigilir.isa o gecenin sabahi kendini evinde bulur, polis kapisini calmasiyla uyanir ve kapiyi acar, ne oldugunu nasil kendisin odasina geldigini anlamaz.karakolda diger komsulariyla ve ev sahibinin ogluyla sorgulanir, cinayet bir rüya degil ev sahibi gercekten ölmüstür.evine geldiginde yine bayilir, karsi komsusu meryem kendisine yardimci olur,isa ya cay kahvalti getirir ve sonrada isayi evine yemege cagirir tabi isa yalniz yasadigindan dolayi komsusuna yani meryme ilgi duymasi kacinilmazdir. unutalan 50 dolari almaya gelen iki cete adami onu patrona götürmek ister, meryem imdatina yetisir, 50 dolari vermekle kalmaz birde kadin haliyle onu savunur iki adama karsi, isa yine kendine koruyamamistir aglamaktan baska yapacak birseyi yoktur.isa hem meryeme ilgi duymazsindan hemde bu iyiligin karsilinginda (gelen iki adam da onu tecavüz etmekle tehdit etmistir) meryeme kendini borclu hisseder ve meryeme dahada yakinlasmak ister ama meryem pek ilgi göstermez.bu arada birde isa ev sahibin ogluna/serdar a 600 dolar kira borcunu ölmüs babasina ödedim diye yalan söyleyip kira borcundanda kurtulur.tam isleri yolunda giderken meryemin kocasi döner ve ayni gece meryemin cigliklarini duyar, esi onu dövmektedir, meryemin bagrislarini duyan isa ilk önce yardim etmek ister ama yine cesaretini kaybeder ve susar. isa artik ne yapacagina bilemezken meryem kapisini calar, yüzü yaralar icinde cilginca bagirir, aglaya aglaya hayata neler cektigini anlatir, isadan kocasini oldürmesini ister  ve bu sinirle isaya katil oldugunu söyler ( burda hem isa hem seyirci cinayeti unutmusken olay akla bir daha gelir ) isa meryemin istegini kabul eder daha önceden olan borclarindan dolayi zaten önceden -meryen senin icin herseyi yaparim- demisti. isa meryemin kocasini takip eder ama onu öldürmeye cesaret edemez. meryem yine isanin evine gelir, bu sefer kocasini beraberce evlerinde öldürmeye teklif eder, isa da gönülusüzdür ama meryem kendisini korkak sanmasin diye kabul eder. ama bu sefer kader ona yardimci olur ve meryemin esi baska bir kisi tarafindan öldürülür, hem meryem hem isa ellerini kana bulamdan dayakci kocadan kurtulur . yinede meryem hayatindan memun degildir ve köyüne gitmek istedigini söyler. isa bir film isi icin 20 günlügüne baska bir sehire gider ve dönüsde meryemi evinde bulamaz, ev sahibin oglundan/serdar  dan meryemin köyüne gidigini ögrenir.meryemin yokluguyla kendini isine verir ve bir gün yine kader bir süprizini yapar ona , meryemi ev sahibinin ogluyla beraber görür. isa silahiyla gider meryemi evinde bulur ve silahiyla onu tehdit eder, meryem hic korkmaz hayati degismistir artik o eski meryem gitmis yerine modern bir  hayat yasayan ve artik hayattan hakkini almak isteyen bir meryemdir. isa herseyi aciklamasini ister ve meryem ona tüm anlatiklarinin dogru oldugunu söyler, isa ya o(ev sahibin oglu serdar) diye sordugunda meryemin cevabi o hep vardi olur. meger ev sahipiyle birlesmek icin her yapmis meryem ve isa yi sadece kullanmis, isa gercegi ögrenince meryemin evinden cikarken bir el silah sesi duyulur beliki kendini vurmustur.GÖSTERILMEYEN SAHNELERI GÖRMEK : filmin son sahnesinde, isa meryemin evinde herseyi ögrenince bagirarak sorar : BENDEN NE ISTEDINIZ ? bu soru filmin 15 dakikasindan sonrasi baslayan sahneleri bir daha gözden gecirmek gerekir, biz herseyi isa nin bakisiyla gördük ve bu sefer görülmeyen sahneleri görmemiz lazim yani meryem ve serdarin bakisiyla herseyi bir daha ele almak lazim. ev sahibini öldürtükten sonra meryem isayi niye evine götürmüs, meryem ve ev sahibin oglu icin ellerini suya sapuna dokundurmadan böyle bir firsati yakalamisken niye katilin tutuklanmasina engel oluyorlar, isayi neden kurtariyorlar ? yanit : meryemin kocasindan nasil kurtulacaklar, bu amacla eline zaten kani bulamis isayi kullanrak basarmaktir. meryem ruhin evine ilk gidiginde bir sicaklik gösterir ve isaya anlasiyli davraniri zaten yalniz oldugundan kendisine baglanmasi kolay olur gerci ona hic ümit vermez ama isa nin kendisinden hoslandigi anlar ve birde  kapisina dayan cete adamlarindan onu kurtarmasiyla isa kendisine birde vicdan borcu olur.burda bir soru geliyor insanin aklina acaba meryem isayala ilgili planlari olmasaydi ona yardim edermiydi, cete adamlarina canini orday koyarak isayi onlarin ellerinden kurtariymiydi, eger isayi kocasindan kurtulmak icin son firsat olarak görmeseydi bu tehlikeye attarmiydi kendisini.meryem isanin evine ikinci gelisinde hayatindaki cektigi acilari anlatirken bir bakima kendisini acisdir tam tehdit olmasada onun katil oldugunu bildigin söyleyerek isayi esini öldürsün diye zorlar.burda ama birsey bellirtmek gerekir, meryem yasadigi acilar gercekten dogrudur bunu esiyle kavga ettigi sahnede anlariz, yani ev sahibiyle iliskiye girmesine kocasi göz yumusdur.meryem isa nin evine son gelisinde fikrini degistirmistir esini beraber öldürmeye teklif eder ve isa ilk defa meryemden süphenlenir - meryem bunlari ne zaman düsündün - diye sorar. isa cesaretsiz biri oldugunu artik meryemde ev sahibinin ogluda/serdar da anlamistir, bu yüzden planlarini degistirmistilerdir, isa bir sey yapacakta ancak meryem in yardimiyle yapa bilecegini serdar planlamisitir bu yüzdendir isanin sorusu dogrudur cünkü meryem bu plani yapmasini oda pek inanmaz.ev sahibinin oglu serdarla isa nin tesadüfen karsilasmalari bütün bu oyunlarin serdar tarafindan plandigini gösterir, isa ya hep güler yüzlü davranir eline firsat gectiginde onu meryem ve esiyle ayni cati alinda bulusur isa ya hep yumusak davranir yani kesin olarak meryemide o yönlendir. bu bakisla bakarsak onun ve meryem de ilk önce plani isayi tutuklanmaktan kurtarip ve silahini gizlerek, onu tehdit edip karsiliginda meryemin kocasini öldürmekti  fakat meryem isa nin evine gidip onun saf ve gariban oldugunu anlayincaa ve kendisine ilgi duydugunu his edince bunu iylik yolluyla denerler hatta meryem serdar onun saf biri oldugunu anladinca serdar da onunla konusmaya yola arar, aslinda bu onun icin bir testdit acaba sahidem meryemin anladigi gibi isa saf biri mi diye.aslinda isa nin safligi yoksullugundan dolayidir kendisini savunamaz bile, bu koca sehirde hep parasizligindan gelir, mesala yirmi günlük bir isi almak icin soyunmaya razi olur (bu ne tür film oldugunu aciklanmaz) o hep bir ümit arar ,odasindaki film afisler dört yanim cehennem ve küskünüm bunu vurgular, bu cektigi yalnizliktan dolayi ilk kendisini yakinlik gösteren kadini kendisine yakin görür ama bu ona felaketine getirir, meryem ise ezilmis biri olmasina ragmen o yoksulluktan kurtulmak icin her yolu dener hatta bu yolda isa yi bile kurban edmekten cekinmez, isa ya aslinda hic ilgide duymaz cünkü onunla bu fakirlikten kurtulma imkani yoktur,serdar sevdigi bile pek belli degil cünkü bu ikili sahidenmi birbirine sevdali yoksa hedefleri ayni diye birbirine muhtac belli degil. filmin bir ilginc yanida tv evlere giren pop kültürü, ilki basta isa yi döven kisi maca bakmasiyla göze carpar, bir baska sahnede kadin programi diye adlandirlan ayse özgün ekranda görürüz gerci bu film cekildiginde bu programlar daha retying rekoru kirmiyorlardi 2000 den sonra nerdeyse her kanalda bu tarz programlar patladi,isin ilginc yaninda gelen konuklara yardim edegiz diye sunulan bu program yapimcilari garipanlari kullanarak paralari götürdüler., birde  dizi elestirisi vardi - uydur uydur cek-  bu film cekildigi dönem paparaziler tam zirvede oldugu dönemdir o yüzden cinayet sonra ilk kez konusan isa ile meryem arasindaki konu ünlüler olur mahsun - nasil biri   sibel - hareketleri yakismiyor    ibo halktan biri, sibel i begenmedigi halde cocuklarina onun isimlerini komasi onlarin bir gün zengin olma ümitidendir.ne ruhi sari ne basak köklükaya hic bir baska yapita bu kadar basarli bulamdim, bu film en iyi calismalari olmus, birde ilginc olan yedi numara dizinden cok oyuncusun bu filmde olmasi, okan selvi ve ruhi sari hatta ayni karede bile görünür.zeki demirkubuzu bu film icin kutlamak gerekir ve ayni övgüyü nevzat disiacik ta hak ediyor, onun kurgusuyla film bence daha güzel olmus, mesala zeki demirkubuzun bekleme odasi filminde kurguyu demirkubuz yapmasiyla kiyalarsak bu basari daha iyide anlasilir  

bjkemre06 avatar bjkemre06 07 Nisan 2011 00:43:04

10

Efsane filmlerden mutlaka izlenilmeli...

Yandex.Metrica