Arkadaş

8,97

( 52 kişi yorum yaptı )

Arkadaş

Sinema Filmi

1974

Yıllar sonra karşılaşan iki eski arkadaşın öyküsü anlatılıyor. Dünün yoksul öğrencisi Cemil (Kerim Afşar) zengin olup, güzel Karısı Necibe (Azra Balkan) ve içine kapanık, incecik, fidan gibi baldızıyla (Melike Demirağ) mutlu bir yaşam sürdürmektedir. Ne var ki arkadaşı Azem’ in (Yılmaz Güney) evlerinde kalıp yaşamlarına girmesiyle düzenleri bozulur. Her şeyden önce iki arkadaşın sınıfsal farklılıkları ortaya çıkar. Bir sahil kentindeki yozlaşmış yaşam biçimi, Necibe'nin kocasını aldatması, Melike' nin Azem'le duygusal bir ilişkiye girmesi ve Cemil'in kaçınılmaz acı sonu... Bir silah sesiyle her şey noktalanır. İntihar eden Cemil midir? Bu son, seyirciye bırakılır. Güney, bu olayların içinde köy ve kent arasındaki çelişkileri, kültür yaşamının farklılıklarını da ortaya koyar. (Agah Özgüç'ün 100 Filmde Türk Sineması Kitabından)

Ödüller

En İyi 2. Film (12. Antalya Film Şenliği-1975)

Oynayanlar

Azra Balkan Azra Balkan Necibe
Ayşe Emel Mesçi Ayşe Emel Mesçi
Doğan Bavli Doğan Bavli Civan Canova Seslendirmesi
Kamran Usluer Kamran Usluer Nizam Ergüden Seslendirmesi
Abdurrahman Palay Abdurrahman Palay Yılmaz Güney Seslendirmesi
Altan Karındaş Altan Karındaş Seslendirme
Suna Keskin Suna Keskin Melike Demirağ Seslendirmesi
Ahu Tuğbay Ahu Tuğbay Ahu
Rıza Tüzün Rıza Tüzün Seslendirme
Nizam Ergüden Nizam Ergüden
Melike Demirağ Melike Demirağ Melike
Civan Canova Civan Canova Ali
Yılmaz Güney Yılmaz Güney Âzem
Semra Özdamar Semra Özdamar Âzem'in Arkadaşı
Kerim Afşar Kerim Afşar Cemil

Ekip

Yönetmen Ekibi Engin Ayça (Yönetmen Yardımcısı)
Işık Ekibi Gürcan Küçüker (Işık Asistanı)
Ses Ekibi İsmail Karadaş (Ses Kayıt)

Firmalar

Güney Film (Yapım)

Son Yorumlar (52)

Gasiyta 28 Temmuz 2016 09:15:11

Filmde anlatılmak istenen örf ve geleneklerinden kopan insanların klasikleşmiş tabiriyle yozlaşmış hayatları. Peki bu yozlaşmışlık toplumsal bi sorun değil mi. Ama âzem sadece arkadaşını kurtarma peşinde. Ahlâksal sorunların içinde yok olup giden ins anları kurtarmak yada kendince bişeyler öğretmekte sınıfta kaldı. Örneğin herkesin bi masada toplandığı ve cemil'in bişeyler anlatıp herkesin güldüğü bi sahne vardı. Orda cemil kadınları bi cinsel obje olarak gösteriyordu. Evet hepimiz bunu anladık ama anlamak yeterli mi. Seyircinin ordaki umududur yılmaz güney. Bişeyler anlatıp sert bi eleştiri getirebilirdi duruma. Ama sadece a'nın üstünde şapkası var demekle geçiştirdi. Bu tavır sadece farklı kişi izlenimi verme çabasıdır ve boş bi çabadır. Kadınlar aşağılanırken işçiler açgözlü olarak gösterilirken âzem'in sessiz kalması tam bi fiyasko. Oysa ordaki etkileyici bi konuşma filme katkı yapardı ve filmin insanlar üzerindeki etkisi daha fazla olurdu. Cemil karısının kendisini aldattığını öğrendiğinde daha sessiz bi tepki vermeliydi. Sonuçta cemil ahlaksal olarak çökmüş biri. Sanki dünyanın en namuslu insanıymış gibi davranması cemilin karakterine tersti. Bana göre film toplumun ahlaksızlığını yüzüne sert bi şekilde vurmaliydi ama çok sönük kaldı. Örneğin Metin erksan'ın suçlular aramızda filmi zengin ve ahlak olarak çökmüş kesime mükemmel bi tokattı. Bu film onun kadar sert değildi.

MGUNAY avatar MGUNAY 15 Aralık 2015 23:29:22

10

Ülkemizdeki zengin sosyatenin dejeneresi güzel işlenmiş ama düzelme çaresi Kuzeyimizde yaşayan devletin rejimini mi almak mıdır yoksa başka çarelere mi bakılmalıdır. İki dilber Melike Demirağ ve Semra Özdamar'ın güzelliklerine diyecek birşey yok. Ay rıca kendi sesleriyle oynamışlar. Çözüm dediğimiz gibi bu değil. Ama sinema dili çok başarılı bunu inkar edemeyiz.

Sinecan06 avatar Sinecan06 19 Ağustos 2015 22:33:49

başyapıt.

film@yorum avatar film@yorum 12 Ağustos 2015 17:42:00

10

harika bir film zaten yılmaz güneye ne denilebilirki

mansuryıldırım avatar mansuryıldırım 25 Haziran 2015 16:51:27

7

Yılmaz güney in entellektüel bir filmi hikayesi iyi oyunculukları iyi ve gerçekçi havasıyla kesinlikle izlemeye değer iyi bir film.

Avcı24 avatar Avcı24 09 Mayıs 2014 17:58:18

10

çok duygusal beni derinden sarsan bir film senaryo çok etkileyici

Yandex.Metrica