Ayrılık Saati

8,88

( 2 kişi yorum yaptı )

Ayrılık Saati

Sinema Filmi

1967

‘Our Man Flint’deki (1966) ‘Man Does Not Live By Bread Alone’ (Jerry Goldsmith).
‘Ses Yıldızı’ Deniz Akın hayatının hatasını yapıyor. Tarık yardım edilecek biri değilmiş!
Tarık; “Durakta hiçbir araba yoktu. Caddede taksi bekleyecektim.”
Deniz; “Nerde oturuyorsanız bırakalım sizi.”
Tarık; “Çok naziksiniz. Her davranışınız, her hareketiniz başka türlü güzel.”
Deniz; “Yalnız mı oturuyorsunuz?”
Tarık; “Hayır, annemle. Aslına bakarsanız yalnız sayılırım. Hep yalnızım. Bilir misiniz yalnızlığın ne olduğunu?”
Deniz; “Hayır. Kocam, çocuklarım, aramızdaki büyük sevgi beni hiç yalnız bırakmadı.”
Tarık; “Dünyada ne mutlu insanlar var!”
Deniz; “…”


Şarkıcımızın mutlu günleri. Çalışmalarının karşılığını almaya başlamış. Afiş, plak ve dergilerde hep O var. Kazablanka’da as solist. Yilların udisi Necip Baba ‘sesi, edası, üslubu bu kadar mükemmel olanına ilk defa rastlıyormuş’.
‘Her şeyini, bütün saadetini borçlu olduğu’ eşi Kenan da saz heyetinde kemani. 10 yıllık evliliklerinde sevgileri hiç eksilmemiş. Zaman, saadetlerine durmadan bir şeyler katıyor.
‘Bu Son Şarkımda Sen Varsın İlk Şarkımda Yine Sen Vardın’ (Muzaffer İlkar) sanki Onlar için bestelenmiş gibi. İki çocukları var Gül ve Ahmet. Artık aileden biri olan Dadı da başarıları için adak adamakta.
Genç adam eşine bir dağ evi almış. Bir gece, gazino sonrası sürpriz yapmak istiyor. ‘Zehirli Hayat’ta (1967) İncilerin olan ‘34 HN 161’ plakalı Buick arabalarında Deniz “Sevgilim, bu akşam çok yorgunum. Bir an evvel yatmak istiyorum” demişti. Hızlanınca ‘feci bir kaza’ meydana gelir. Kenan ağır yaralı.
‘El Cid’deki (1961) (Miklós Rózsa) ‘Farewell’ ile izlediğimiz ameliyat sonrasında acı gerçeği öğreniriz; Artık yürüyemeyecek!
Deniz çalışmak istemiyor. ‘Gece gündüz yanında olacakmış’ kocasının. Kenan ise ‘zirvedeyken boşluğa yuvarlanmasına razı değil’. Hayatını kendisine hastabakıcılık yaparak geçirmemeliymiş.
Deniz; “Beni zirveye çıkaran sensin.”
Kenan; “Şimdi indiren de ben mi olayım?”
‘Halka karşı olan sorumluluklarını’ anımsatıyor Udi Necip. Bir sanatkâr biraz da halkın malıymış, yalnız kendini düşünerek yaşayamazmış! “Böylesi kaç yılda ve nasıl yetişir bir daha.” Yeni bir kemani bulmuş bile; Tarık Mutver. [Bu ismi ‘Kanun Benim’ (1966) filminden anımsıyoruz]. Oysa soyadı birkaç gün sonraki gazetede ‘Uygur’, üstelik ‘piyanist’ olduğu yazılı.
Tarık’ın annesi “Sağ olsun, geliş gidiş saatleri belli olmuyor” demişti. Geceleri Balık Pazarı’nda Yorgi’nin meyhanesindeymiş. Necip Bey anlayamamış ama ne denli sorunlu biri olduğu daha ilk dakikalarda belli. Babası Ali Naci Bey de ‘işret ve hovardalıktan erken gitmiş’ rahmetli.
Delikanlı ilk günden Deniz’e yakın olmaya çalışır. Laf dokundurmalar, omzunu tutmalar. Necip uyarıyor ama anlayan kim.
Gün geçtikçe gerçek Tarık ortaya çıkar. Deniz’i elde etmeyi aklına koymuş. “Kocası yarım bir adam. Hiçbir işe yaramaz. Bu şekilde yaşamalarına imkân yok. Mutlaka ayrılacaklar” deyip duruyor. Genç kadının hayatına nasıl olsa başka bir erkek girecek! O erkek de neden kendisi olmasınmış!
Bir gece Deniz’e sataşmasını gören Kenan aralarında bir şey var zannediyor. Zaten kazadan sonraki ‘hali’ nedeniyle içi içini yiyordu. Aşırı bir tepkiyle genç kadını evden kovar. Necip’in bir araya getirme girişimleri çok cılız kalıyor.
Sanatçının düşüşü çok hızlı.
Meyhane ve Bar’da içerken Rus Çigan melodisi ‘Les Yeux Noir’; Kazablanka Gazinosu yakınında afişlerini yırtarken Neyzen Salim Bey’in ‘Hicaz Peşrevi’; Evini gizlice seyrettiği ve başkasının çocuklarına sarıldığı sahnelerdeki Hüzzam eser ‘Kederli Günlerimde’ (Suat Sayın) içimizi parçalıyor.
Keşke Necip Baba, kemani seçiminde yetenek kadar insanlığa da önem verseydi.
‘Our Man Flint’deki (1966) (Jerry Goldsmith) “Never Mind, You’d Love It”. Bu yanlış tercihle gelişen olaylar sonucu Tarık’a kurşun yağdırıyor Deniz.
Neyse ki az bir ceza ile kurtulabilecekmiş!


‘Hicaz Makamında Keman Taksimi’.
Salaş bir meyhane.
Deniz; “Masumum Necip Baba. Aldatmadım.”
Necip; “En ufak bir şüphem yok. İnanıyorum.”
Deniz; “Sadece Kenan inansa yeter bana.”
Necip; “Gel seni götüreyim kızım, çok içmişsin.”
Deniz; “Hayır Necip Baba gitmem. Bütün teselliyi şu içkide buluyorum.”
Necip; “Peki, ne yapacaksın?”
Deniz; “Her şeyi kaderine bırakacağım. O nereye götürürse, ne isterse o olacak. Yalnız senden bir ricam var. Kenan’a söyleyiver bu durumu. Çocuklarım bilmesinler. ‘Öldü’ deyin, bir şey deyin. Gözlerinde hep o anne olarak kalayım, ne olur.”
(Yazan: Murat Çelenligil)

Künye

Yönetmen Türker İnanoğlu
Senaryo
Yapımcı Türker İnanoğlu
Müzik Metin Bükey
Görüntü Yönetmeni Çetin Gürtop
Süre 88 dk
Tür Dram, Duygusal
Özellikler Siyah Beyaz
Ülke Türkiye
Etiketler Gazino, Kaza, Meyhane, Şantaj Daha Fazlası

Oynayanlar

Filiz Akın Filiz Akın Deniz
İzzet Günay İzzet Günay Kenan
Önder Somer Önder Somer Tarık
Ömer Dönmez Ömer Dönmez Ahmet
Nubar Terziyan Nubar Terziyan Necip Baba
Gülbin Eray Gülbin Eray
Feridun Çölgeçen Feridun Çölgeçen
Mahmure Handan Mahmure Handan Dadı
Özcan Yiğitmen Özcan Yiğitmen Gül
 Talia Saltı Talia Saltı Tarık'ın Annesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm Filiz Akın Seslendirmesi
Hayri Esen Hayri Esen İzzet Günay Seslendirmesi
Erdoğan Esenboğa Erdoğan Esenboğa Önder Somer Seslendirmesi
Rıza Tüzün Rıza Tüzün Nubar Terziyan Seslendirmesi

Ekip

Yapımcı Memduh Karakaş (Yapım Koordinatörü)
Yönetmen Ekibi Mehmet Bozkuş (Teknik Yönetmen)
Erdal Aksü (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Hüseyin Karındoyuran (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Refik Onubil (Jenerik Tasarım)
Cavit Korkmaz (Laboratuar)
Abdullah Akdeniz (Laboratuar)
Müzik ekibi Sevim Şengül (Şarkılar)
Şekip Ayhan Özışık (Beste)
Suat Sayın (Beste)

Firmalar

Erler Film (Yapım)
Süperfon Stüdyosu (Sesleri Alan)
Saner Film (Film Hazırlık Stüdyosu)
Ercan Film (İşletme)

Son Yorumlar (2)

bubahsikapat avatar bubahsikapat 23 Eylül 2017 21:03:02

10

şarkılar harika

yaseminaltug avatar yaseminaltug 09 Şubat 2017 16:20:03

çok merak ettiğim filmlerden biri

Yandex.Metrica