Beni Osman Öldürdü

7,97

( 28 kişi yorum yaptı )

Beni Osman Öldürdü

Sinema Filmi

1963

İsminde, yönetmen adı olan 3. film. Daha önce Atıf Yılmaz ‘Allah Cezanı Versin Osman Bey’ (1961) ve Mehmet Dinler (Osman Fahir Seden’in sahibi olduğu Kemal Film için) ‘Erkeklik Öldü mü Atıf Bey’i (1962) çekmişlerdi. Bu kez, Osman F. Seden kendi adını kullanmış ; ‘Beni Osman Öldürdü’. Başta, İzzet Güney ve Türkan Şoray’ın tanıtıldığı sahnede Efgan Efekan’ın yerine (ilk 2 çevrimde oynayan) Orhan Günşiray olsa ne iyi olurdu. Sadettin Erbil üç filmde de var.
Filmin başında, Öztürk Serengil, Adnan Varveren’in bir yıl sonra 45’lik olarak çıkacak şarkısını (Abidik Gubidik Twist) dans ederek söylüyor. Orkestra çok güzel ; piyano (Şerif Yüzbaşıoğlu), elektro gitar (Ersin Ünlüsoy), kontrbas (Şükrü Yüzbaşıoğlu), saksofon ve bateri.

Vahap Çok. ‘200 milyonluk bir servetin, muhtelif fabrika ve ortakl ıkların sahibi’. (Bu isim, o dönemin varsıl kişilerinden Vehbi Koç’u çağrıştırıyor.) ‘Bir güz sabahı’ çevresini saran ‘akraba ve taallukat’ın bin bir türlü sahte sevgi gösterisi eşliğinde balık avına çıkıyor. Belli ki o da bu durumdan sıkılmış, (Rıza Tüzün’ün sesi ile) haykırıyor ; “Yeter, yeter be. Bıktım bu yağcılıktan. Defolun hepiniz, defolun. Sizlerden kurtulup bir dakika yalnız kalamayacak mıyım?”
‘Gidiş o gidiş’. Balığa çıkışından iki gün sonra ‘bindiği motor açık denizde bulunur’. Düşüp boğulduğuna karar veriliyor. Vasiyetnamesi, avukat Ali Hoş’un (soyadı bir başka sahnede soyadı ‘Hoşlaf’ olarak söyleniyor) sekreteri Türkan tarafından varislere okunur. Oğulları için söyledikleri ; Sadettin, hastalık derecesinde kumarbaz ; Ahmet, ‘evde çete namı altında bir sürü (aslında iki) serseriyi besleyecek kadar kabadayı ; Tayfur, 5 yaşında geçirdiği bir bisiklet kazası sonucu kafadan sakat. Asıl, üç akrabası için düşünceleri yenir yutulur şeyler değildi. Fabrikaların umum müdürü Muhittin Erman çalışkan(!) ama ‘muhasebe kayıtlarında tahrifat’ yapıp cebini dolduran biriymiş. Ticari şirketlerinin umum müdürü Necmettin İşbilir için ‘son derece namuslu(!) ama kuş beyinli ve kaz kafalı’ diyor. Amcazadesi İsmail Hakkı Özdağ ise ‘faydalı ve müstesna bir kabiliyet(!) ancak memureleri işlerinden kaçırtacak kadar ahlaksız ve zampara’ymış. Onların karıları ve çocukları için yazdıklarıysa başka alem ; “..Bu üç akrabamın arsız ve riyakâr karılarıyla akılları fikirleri oğullarımı kafesleyip..mirasıma konmak olan yılışık yeğenlerimi burada utançla kaydederim.” Onları ‘mirasından mahrum etmiş’. Yine vasiyetnameden, milyonerin kimse tarafından bilinmeyen bir oğlu daha olduğunu ve ‘bilumum servetinin, fabrikalarının vesair mallarının idaresini bu kabiliyetli gence bıraktığını anlıyoruz. Vahap Bey sözlerini bir uyarı ile bitiriyor ; “Kendisi aşırı derece çapkın olup ‘tavuklara yem vermek isterse’ kızlara göz kulak olun.”
‘Kasımpaşa şoförlerinden Filinta Osman’..Avukat Ali, delikanlıyı böyle tanımlıyor. Onu ilk gördüğümüz 80 saniye boyunca 3 fıstıkla (ikincisi gencecik Mine Soley) beraberdi. Türkan, ‘gerekli kanuni muamelelerin tamamlanması için Osman’ı köşke götürmek üzere’ mahalleye gelir. Delikanlı öyle nam salmış ki mahalledeki kahveci genç kızı Osman’ın ‘yemlediği tavuklardan biri’ sanıyor. Pek de haksız sayılmaz, çünkü Osman, film boyunca Türkan Şoray’ı 5 kez dudağından öper. Bunu, sonradan beraber çevirecekleri onlarca filmde İzzet Günay bile yapamıyacaktır.
Osman’ın köşke gelişiyle ortalık hareketlenir ; Yeğenler onu ele geçirmek, diğerleri de ondan kurtulmak için ellerinden geleni yapıyorlar.
İki sahne ve melodi ; Osman’ın “Hernando’s Hideaway” (1957) (Ross / Adler) eşliğinde Leyla, Semra ve Necla ile yaptığı dans ve kumar oynanırken ‘Save the Last Dance for Me’ (1960) (Doc Pomus / Mort Shuman) melodisi çok güzeldi.
Film, çifte şaşırtıyla bitiyor. Birincisi, Vahap Bey ölmemiş yalnızca ‘ölümünden sonra akrabalarının neler karıştıracağını gözleriyle görmek istemiş’. İkincisi, vasiyetnamede sözü edilen çocuk gerçek ama bu Osman değil Türkan’dır.

Osman ; “Tuh be, ben de diyordum ki, ikimiz biliyorsun evlenmeyi kuruyorduk seninle. Halbuki..”
Türkan ; “Değişmiş hiçbir şey yok Osman.”
Osman ; “Olmaz, ben evime kendi kazancımla bakmak isterim kızım. Babanın milyonları açmaz beni.”
Türkan ; “..Kazancına da, evine de, getireceğin minik bir çiçekle bir somun ekmeğe de, her şeye her şeye razıyım Osman. Seni seviyorum.”
(Yazan ; Murat Çelenligil)

Künye

Yönetmen Osman F. Seden
Senaryo
Yapımcı Osman F. Seden
Müzik Fecri Ebcioğlu
Görüntü Yönetmeni Kenan Kurt
Eser
Tür Duygusal, Komedi
Ülke Türkiye
Etiketler Başlıkta Karakter İsmi, Çapkınlık, Miras, Bisiklet kazası Daha Fazlası

Oynayanlar

Türkan Şoray Türkan Şoray Türkan
İzzet Günay İzzet Günay Filinta Osman
Muhterem Nur Muhterem Nur Oya
Efgan Efekan Efgan Efekan Efgan
Öztürk Serengil Öztürk Serengil Tayfur
Hulusi Kentmen Hulusi Kentmen Hulusi
Hüseyin Baradan Hüseyin Baradan Muhittin Erman
Mine Soley Mine Soley
Ahmet Tarık Tekçe Ahmet Tarık Tekçe Ahmet
Hüseyin Peyda Hüseyin Peyda Vahap Çok
Mualla Sürer Mualla Sürer
Aziz Basmacı Aziz Basmacı Ali Boş
Vahi Öz Vahi Öz İsmail Hakkı
Sunay Uslu Sunay Uslu Nebahat
Birsen Menekşeli Birsen Menekşeli Sabahat
Devlet Devrim Devlet Devrim Leyla
Tümay Tuncalp Tümay Tuncalp Necla
Mümtaz Ener Mümtaz Ener Necmettin İşbilir
Meriç Başaran Meriç Başaran Semra
Leman Akçatepe Leman Akçatepe
Mürüvvet Sim Mürüvvet Sim
Mehmet Ali Akpınar Mehmet Ali Akpınar
 Talia Saltı Talia Saltı
Baykal Kent Baykal Kent
Süha Doğan Süha Doğan Sadettin Erbil Seslendirmesi
Handan Kadıoğlu Handan Kadıoğlu Muhterem Nur Seslendirmesi
Rıza Tüzün Rıza Tüzün Hüseyin Peyda Seslendirmesi
Sacide Keskin Sacide Keskin Leman Akçatepe Seslendirmesi
Alev Koral Alev Koral Birsen Menekşeli Seslendirmesi
Hüseyin Güler Hüseyin Güler
Muhip Arcıman Muhip Arcıman Hulusi Kentmen Seslendirmesi
Toron Karacaoğlu Toron Karacaoğlu Atilla Yelkenci Seslendirmesi
Sadettin Erbil Sadettin Erbil Sadettin/İzzet Günay Seslendirmesi
Atilla Yelkenci Atilla Yelkenci Atilla
Altan Karındaş Altan Karındaş MUALLA SÜRER SESLENDİRMESİ
Mücap Ofluoğlu Mücap Ofluoğlu Öztürk Serengil Seslendirmesi
Kemal Ergüvenç Kemal Ergüvenç Ahmet Tarık Tekçe Seslendirmesi
Agah Hün Agah Hün Hüseyin Baradan Seslendirmesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm Türkan Şoray Seslendirmesi

Ekip

Kurgu Zafer Davutoğlu (Kurgu)
Osman Bilen (Kurgu)
Ali Berkan (Kurgu)
Yapım Ekibi Yüksel Tanık (Yapım Sorumlusu)
Adnan İrkut (Yapım Amiri)
Cemil Paskap (Yapım Asistanı)
Hasan Nurdan (Set Amiri)
Yönetmen Ekibi Zafer Davutoğlu (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Kenan Davutoğlu (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Recai Karataş (Laboratuar)
Mihail Skarpedis (Laboratuar)
Işık Ekibi İlhan Alkım (Işık Şefi)
Muzaffer Durusoy (Işık Ekibi)
Sanat Ekibi Rafet Ateş (Aksesuar)
Ses Ekibi Tuncer Aydınoğlu (Ses Kayıt)
Tamer Oğuz (Senkron)
Arif Özalp (Senkron)
Tasarım Remzi Türemen (Afiş)

Firmalar

Acar Film (Seslendirme)
Kemal Film (Film Hazırlık)
Kemal Film (Yapım)
Apa Ofset Basımevi (Afiş Baskı)
Mimcim (Lobi Kart Baskı)

Son Yorumlar (28)

erhaab 22 Mart 2017 06:54:27

1

Eğlenceli bir film evet ama senaryosu aslında yetersiz. Yine de zengin oyuncu kadrosu ve keyifli anlarıyla güzel vakit geçirtir.

kamilzafer 31 Mart 2016 09:12:17

7

28.10.1963 pazartesi Taksim Şan,Kurtuluş Yeni Atlas,Maltepe Çeliktaş.Aynı zaman da Şan sinemasında galası yapılmış. Zafer ALGAN

dikişsizsabri avatar dikişsizsabri 16 Eylül 2015 18:30:26

10

Harika bir film böyle müthiş kadro bir araya kolay gelmiyor.

Revorse avatar Revorse 19 Aralık 2014 19:32:37

8

Güzel, seyirciyi sıkmayın bir salon komedisi.Herşeyden önce oyuncular çok iyi,hikaye de fena sayılmaz,sürükleyici...Siyah beyaz filmlerden sıkılan bir çok kesmi fazlasıyla mutlu eden ve kendisine bağlayan bir film diyebilirim....

beyzacetin avatar beyzacetin 10 Aralık 2013 10:33:43

Keyifli bir film. Güzel bir nostalji yasattı bana Pazar sabahı. Tv em de cok gösteriliyor böyle eski filmler. Özellikle haftasonu.

Elvis07 avatar Elvis07 24 Mayıs 2013 03:53:57

10

Film bir kere çok eğlenceli oyuncu kadrosu ise muhteşem, bir çok efsane oyuncuyu bir arada izlemek çok güzeldi doğrusu

Yandex.Metrica