Adalet

8,90

( 11 kişi yorum yaptı )

Adalet

Sinema Filmi

1977

Komiser Musa, Kemal ve Ekrem bir cinayet ihbarını değerlendirerek Ayfer’in randevu evine gelirler. Bir adam öldürülmüştür. Kısa bir süre sonra Komiser Musa, Orhan adında bir katil tarafından öldürülür. Orhan, Şahmat adında çok ünlü bir iş adamının yanında çalışmaktadır. Komiser Musa ve Kemal, Orhan’ı yakalayarak Şahmat’ı adalet önüne çıkarmayı çalışırlar.

Künye

Yönetmen Melih Gülgen
Senaryo
Yapımcı Melih Gülgen
Görüntü Yönetmeni Cahit Engin
Vizyona Giriş Tarihi 01 Ekim 1978
Tür Aksiyon, Macera, Polisiye, Politik
Özellikler Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Afiş Asmak, Çatı, Dövüş, Elektrikli Yatak, Genelev, Daha Fazlası

Ekip

Post-Prodüksiyon Abdullah Akdeniz (Laboratuar)
Selahattin Kaya (Laboratuar)
Türker Vatan (Renk Düzenleme)
Ses Ekibi Necip Sarıcıoğlu (Ses Kayıt)
Erkan Esenboğa (Ses Kayıt Asistanı)

Firmalar

Gülgen Film (Yapım)
Yeni Stüdyo (Seslendirme)
Yeni Stüdyo (Film Hazırlık)

Son Yorumlar (11)

AlınYazısı avatar AlınYazısı 22 Kasım 2016 12:40:59

10

Yönetmen Melih Gülgen dönemin ülkesinde yapmış olduğu filmler ile sansanyon yaratmış. Bürokrasinin ve bozuk düzene adeta gönderme üstüne gönderme yapmıştır.
Adalet filminde tıpkı Cemil ve Cemil Dönüyor filmlerinde olduğu gibi. Güçlülerin güçsüzleri k ullanarak yaşamlarını ve düzenlerini pis bir bir yol çizerek onlardan nemalanarak nasıl insanlığı katlettiklerini ve nasıl geleceği kendi emmellerine göre düzenlediklerini apaçık ortaya koyar.
Mert bir polistir. Komser Kemal. Gözü pek ve olayların üstüne giden inatçı bir yapıdadır.
Firuz ile iyi bir ikili olmuşlar. Ayrıca Cüneyt Arkın bir kaç çok tehlikeli sahneyi dublörsüz oynamış. Onlar arasındaki konuşmalar ve mesajlar şahaneydi. Filmi film yapan yine finaldır. Bütün kapılar ve kurtuluş Kemal olsada.
Komser kemal kars’a tayin oldu komser kemal karstadır. Derken düzelmeyecek bir düzenin ve bozuk yapının son bulamayacağı ve kemal’in yeni bir çıkmasa gireceğinin göstergesi olsa gerek.

liondaddy avatar liondaddy 21 Aralık 2013 17:36:21

Cüneyt Arkın'ın güzel bir filmi. İzlenmesi gerekir.

jeremiekhan 04 Ağustos 2013 01:12:02

6

fena değil izlenebilir aksiyon sahneleri iyi ama görüntü çok vasat ve bazı yerler çok durağan

kariz_ma_35 avatar kariz_ma_35 24 Nisan 2012 11:11:04

10

Gözüpek hiçbirşeyden korkmayan karşısında ise güçlü bir siyasetçi kan emici biriyle savaşını sürdüren. Bu esnada sürgüne gönderilen bir insanın durumunu yansıtmış bir film. "Kemal" Cüneyt Arkın bu gibi kişilerle savaşını sürdüren uzman bir komiserdir. Cinayet masasında görev yapar bir dünya korkunç olayın içindedir. Bunların en başlıcası "Şahmat" Ali Sururi'dir seçim kampanyasında bir dünya usulsüzlük mevcuttur. Politik tarafı güçlü olduğu için Kemal'i sürgün ettirir. Fakat 1-2 hafta uzatmak için rüşvet yalanını uydurur Kemal yardımcısı "Ekrem" Firuz ile. Bu sırada yinede görevinin başındadır. Onun yerine ise "İlhami" Yüksel Gözen atanır şefliğe. En sonunda Şahmat düşmanları tarafından kıstırılır tüm yalvarmalarına rağmen Kemal onu kurtarmaz. Son derece çok hareketli bir film adeta intikam filmi. Filmde Cüneyt Arkın'ın tehlikeli sahneleri dövüşü. Canlandırdığı cesur polis karakteri cuk oturmuş filmde  filmin ismi olduğu gibi Adalet'sizlik had safhada filmde. Melih Gülgen'i tebrik etmek lazım bu tarz cesur filmleri çektiği için.

FOSTERKANE avatar FOSTERKANE 25 Mart 2012 01:18:03

fransız filmi adieu poulet 1975 (yönetmen pierre granier - deferre, senaryo francis veber, eser jean laborde, oyuncular lino ventura, patrick dewaere) yerli versiyonu. fransız filminden iki yıl sonra melih gülgen türk versiyonunu cekmis. hatırladıgım kadarıyla gülgen bir röprtajinda  adalet, cemil ve baba ocagi filmleri icin tek baba ocagı nın yabancı bir filmden alıntı  oldugunu söylemisti. halbuki her üc filmde yabancı filmlerden alıntı/uyarlamadır. melih gülgen e bir saygısızlık yapmak istemem cünkü gülgen türk sinemasının önemli yönetmenlerindendir. özellikle 70 li yıllardaki yaptıgı avantür filmler o zamanın imkanlarına göre kaliteli ve güzel filmlerdir. 80 lerdeki yaptıgı filmleri pek sevmem ama sinema icin son yaptıgı tatar ramazan ve tatar ramazan sürgünde filmleriyle yıllar sonra yine ne kadar yetenekli yönetmen oldugunu bir daha kanıtlamısdı. ama adalet (1977) adieu poulet filminin birebir aynısıdır bastan sona kadar (!). sadece final sahnesini örnek alalım : her iki filmin final sahnesinde komiser megafonla tayin oldugunu söyler ve film burda biter. adieu poulet de komiser verjeat (lino ventura) montepellier tayin oldugunu söyler, adalet filminde de komiser kemal kars a tayin oldugunu söyler. her iki filmide kıyasladıgımız zaman gülgen in bu filmi izlemedigi hic inandırıcı degil. yani samim utku adieu poulet i izleyip calakalem senaryosunu yazip ve bunu gülgen e söylemeden yutturdugu bana hic inandırıcı gelmiyor. gerci adalet filminin yabancı bir filmden alıntı olduguna dair bir ip ucuda var senaryoda. komiser ekrem (firuz) meslektası komiser kemal i rüsvet yiyor diye sikayet eder ve sonradan anlasılırkı bunu ekrem kemal in tayini ertelensin diye yapmıstır. türk sinemasında böyle olaylar pek yasanmaz. 1. rüsvet yiyor diye hic bir polis sikayet edilmez  bir türk filminde (en azından eski türk filmlerinde böyle birsey görülmemıstır). 2. zaten kemal rüsvetde yememistir bu sadece sinsi bir plandır ve kemal de bu sayede istanbul da bir süre daha kala bilmistir. burda da türk sinemasının alısık olmadıgı bir olay yasanmıstır. bir türk filminde eger böyle bir olay yasancaksa önceden bu iki komiser arkadas bir meyhanede bunu konusular ve izleyicide daha önceden bundan haberdar olur ve ekrem den süphe duymaz yani onu (bir süre) antipatik bulmaz.  ama herseye ragmen gülgen in hakkında yememek lazım. 70 yillar icin yürekli cesaretli bir film cekmıs ve bu filmi sansürden gecirmek icin cok ugramıs. bundan dolayı 70 li yillar türk sineması icin adalet filminin önemli bir yeri vardır (bence). hele 80 li yıllarda amerikan sinemasının schwarzenegger (terminator),sylvester stallone (rambo) filmlerini ve digerleri (van damme, bronson, norris filmleri) düsünürsek adieu poulet, adalet ve benzeri filmlerin degeri daha iyi anlasılır. 70 li yıllarda yapılan politik-avantür filmlerinden sonra moda olan ve büyük ilgi gören avantür/action filmleri cocuk/cizgi roman filmleri haline getirilmistir. 70 lerde avrupada özellikle italyada baslayan politik avantür filmleride silahli catısma ve kavga sahneleri iceriyordu ama bunun yanında birde mesaj veriyordu birseyler anlatiyordu. ama 80 lerin action filmleri  tamamen insanı uyutup sadece silahların patladıgı 10 larca veya 100 lerce kisinin öldügü sahnlerden olusan sacma filmlerdi. ki bu filmlerde kac kisi ölürse ölsün izleyicide hic bir etkide birakmıyordu cünkü bu rambo türü senaryorlar inandırcı bir yanı yoktu. bir özelligide bu filmlerin durmadan arbalar patlamasıydi. ayrıca bu tür filmlerin senaryosunda hic bir düsünce yoktur. mantık aramak bosadır bu filmlerde ama sinemalarda cok basarılı olmustur ve avrupada yönetmenlerde bu tür action filmleri üretmistir.bence bu sacma action filmler bir nesli cahil birakmıstır.bundan dolayı 70 lerde yapılan politik avantür filmler bence önemli filmerdir. bunların dısında : 1. gülgen bu filmde kullanmadıgı bazı sahnelerı yıllar sonra birakinda yasayalim filmde kullanmistir (örnegin oktay durukan la cüneyt arkın li bir sahne): 2. adieu poulet ne yazik ki youtube tam olarak yok ama bazı bölümleri eklenmis. isteyen youtube de izleye bilir. 3. firuz bence iyi bir oyuncu degil tüm basarı seslendirmesini yapan pekcan kosar a aittir.

performer avatar performer 04 Mart 2012 10:35:03

9

çok güzel bir film. mutlaka izleyin, izletin.

Yandex.Metrica