Kayıp Otoban

7,86

( 14 kişi yorum yaptı )

Kayıp Otoban

(Lost Highway)

Sinema Filmi

1997

Uykusuzluk sorunu çektiği her halinden belli olan Fred Madison, evine tanımadığı bir adamın ölümüyle ilgili bir not bırakılmasını hayatındaki tuhaflıkların içinde sıradan bir yere koyar. Ancak, Fred bir anda kendini, bu cinayet olayının suçlusu olarak bulur. Ölüme mahkum edilen Fred'in başağrıları, cinayetin işlendiği geceye dair imgelemler görmesiyle sürekli olarak artar. Karakterin uykusuzluk probleminin ilaçların bile işe yaramadığı bir safhaya gelmesiyle artık hayal ve gerçek arasındaki duvar yıkılmıştır. Hapishane yönetiminin tüm şaşkınlığıyla birlikte serbest bırakılan Pete'in evine dönüşü, onun da Fred Madison gibi bir sırrı olduğunu ortaya koyar. Fred'în karısını öldürdüğü gece, Pete'in de başına hayatını değiştiren bir olay meydana gelmiştir. Ve bu olayda Pete ile birlikte, ailesi nin deyimiyle başka bir adam daha vardır.

Oynayanlar

Bill Pullman Bill Pullman Fred Madison
Patricia Arquette Patricia Arquette Renee Madison / Alice Wakefield
Balthazar Getty Balthazar Getty Peter Raymond Dayton
Robert Blake Robert Blake Gizemli Adam
Natasha Gregson Wagner Natasha Gregson Wagner Sheila
Richard Pryor Richard Pryor Arnie
Lucy Butler Lucy Butler Candace Dayton
Michael Massee Michael Massee Andy
Jack Nance Jack Nance Phil
Jack Kehler Jack Kehler Koruma Johnny Mack
Mink Stole Mink Stole Jüri Sözcüsü
Gary Busey Gary Busey Peter'ın Babası
Marilyn Manson Marilyn Manson Porno Yıldızı

Son Yorumlar (14)

mansuryıldırım avatar mansuryıldırım 21 Haziran 2015 13:11:34

8

Film gerilim ve gizem türünün harika bir örneği giriş jeneriğindeki şarkısı çok etkileyici film muhteşem bir yapboz sanki bir bulmacayı çözmek gibi her izleyişte ayrı bir tat veren çok iyi bir film izlemeye değer.

vitruvian avatar vitruvian 28 Şubat 2015 10:14:39

10

"Ya seversiniz ya da nefret edersiniz." David Lynch sinemasının rüyalarla, alt metinlerle ve zaman zaman surelist anlatımları ile sinemaya göz kırpması her seyirciye ve her zevke hitap etmiyor kuşkusuz ama bu farklı sinema deneyiminin birçok sadık ha yranı ve takipçisi var. "Lost Highway" Lynch sinemasının en ünlü halkası.. David Lynch filmlerini düz mantık çerçevesinde izlerseniz asla filmin kaymağına ulaşamazsınız.. Lynch yönetmenliği akedemisyenlik mertebesinde yapar. Karışık, üstü kapalı, kafa karıştırıcı ve gerici bir film.. Ki bunlar da Lynch sinemasının ana karakterleridir.. Her sahnede her diyalog da muhakkak felsefi bir yan vardır. Bu filmde Lynch de kendini aşmış. Lost Highway zamana karşı duran bir film, insanın düşünceleri, kafasında yarattığı imgeler gibi. Olayların, kişilerin, rüyaların ve gerçeklerin içiçe geçtiği, senaryosuyla, kurgusuyla, müzikleriyle ve tabi ki David Lynch'in ustalığıyla beni şok eden bir film. Birbirleriyle çakışan ve içi içe geçmiş hayatları konu alan filmde Lynch en iyi geçiş sahnelerini ortaya koymayı başarmıştır. "Lost Highway" Lynch'in anlaşılması en güç filmlerinden birisidir. Bu filmi bir kez izlemekle çözmeniz neredeyse imkansızdır. Bu da "Kayıp Otoban"ı unutulması en zor filmlerinden birisi haline getirir. "Kötü tesadüf gibi bir şey yoktur." sözüyle filmi başta içine attığı derinliklerden, tekrar kendisi çıkaran Lynch, büyüleyici bir intikam filmi yaratmayı başarmış. 'It was a pleasure talking to you' bu söz ve ardından garip adamın dönerken müziğin kaldığı yerden aynı güzellikte devam etmesi.. Bu sahneyi unutmak mümkün mü? Ya da aynı adamın kadının yüzünde belirdiği sahneyi, ya da filmin sonunda ortaya çıkan sır. Direksiyonda olmayan aslında elektrikli sandalyede ölen Fred'in hapishaneye girdikten, idam olana kadar geçen süreci kurgulaması ve yapamadıklarını (aşk, sex, intikam vs..) yarattığı karakterlere zihninde yaptırarak bizi hayal dünyasında gezdirmesi daha doğrusu ölmeden görüldüğü söylenen film şeridini Fred'le birlikte bizim de izlemiş olmamız ve sonra filmin finali Bu nasıl bir kurgu ve oyundur. Tartışmasız muhteşem bir film. Bu David Lynch'in insanları kandırması mıdır yoksa filmi izlerken gereken zekanın özenin ve dikkatin gösterilmeyip, 'bu ne biçim film ya böyle' gibi bir kolaycılığın seçilmesi midir? Baştan sona büyük bir zevkle izlediğim filmin her karesi kamera arkasında büyük bir dehanın olduğunu haykırıyor. İzleyen her bireyin elindeki materyalden farklı bir kompozisyon yaratabileceği kadar özgün, deyim yerindeyse tam anlamıyla kağıt kesiği kadar keskin ve sınırsız bir film.. Türü sevmeyebilirsiniz ama bu durum yönetmene ya da filme laf atma hakkını size vermez. Bu her film için geçerlidir. Sadece Lynch'ten bahsettiğim düşünülmesin. Her yönetmenin bir bildiği vardır ve ona bu sırf bu yüzden bile saygı göstermek gerekir diye düşünüyorum. Hollywood sinemasını sevenler uzak dursun. Bağımsızcılar, avrupacılar yaklaşabilir.

barismania 14 Mart 2014 15:32:09

filmi yaklasik olarak 4 kez izledim .bana en yakin yorumumu sizinle paylaşmak istedim.bu yorum filmi izleyenler için geçerlidir.filmimizin ana karakteri gece kulübünde saksafon çalan işinde basarili fred Madison dur.fred normal hayatında içine kapani k gayet sakin bir tiptir .renee isimli geçmişini bizimde pek bilmediğimiz bir bayanla evlidir.evlilikleri pek iyi gitmiyordur.fred karisini mutlu edemediğini düşünür çünkü iktidarsizlik sorunu yasar.bu sorun ileride içinden cikamayacagi burhan ve bunalima sokacaktir.kendi yaratttigi paranoyalarla karisinin kendisini aldattigini düşünür.filmimizin konusu genel irtibariyle budur.gelelim filmin ilk bölümüne.burada sigara içme sahnesiyle filme giriş yapariz .fred sigara icerken birde arka fonda bir kapi sesi belirir bu kapi muhtemelen hapishane kapisidir.buradan ben cikardigim kani fred karisini öldürmüştür ve idam cezasina captirilmistir.kahramanimiz hapistedir .dahi yönetmenimiz lnch bizi fred in beyninin içine yerleştirir.bundan sonra gelişen olaylar kahramanimizin ölmeden önce hapishanede düşüncelerinden hayal dünyasından başka bisey değildir.ve fred in hayal dunyasina uzanan yolculukta başlamaktadır.bir sabah renee kapinin önünde bir kaset bulur.kaseti izlerler goruntude sadece evin distan çekilmiş hali vardır.bir kaç tane kaset gelir kapiya .kasetlerin birinde yatak odasi görüntüleri vardır.bu bana sunu ifade etti.fred in iktidarsizlik sorunu kendi ozelidir ve kimsenin bunu bilmesini istemez yani birilerinin kendilerini takip ettiğini düşünür kimse ozelini kimsenin bilmesini istemez.(iki dedektif geldiginde bunu daha iyi anlariz dedektiflere cameralari sevmedigini cunki herseyi gormek istedigi gibi gormek istedigini soyler)fred kasetleri kendi kafasında kurmuştur gercekte kaset felan yoktur.bir gece .kotu bir ruyanin uyanisinda karisinin yüzünün kisa bir anligina gizemli bir adam yüzüne donusmus olduğunu görür.gizemli adam fred in gerçek ruh halini yansitir.bilinç altındaki gercekleridir .fredgizemli adamla renee nin arkadasinin partisinde tanisirlar ve ben senin evdeyim der fred inanmaz ve gizemli adam evine telefon acar teli frede verir .fred sasirir çünkü karsisindaki insan ayni anda evindedir.(bilinmesi gereken su fred hapishanede düş kurarken gizemli adami her görüşünde düşsel zamanda bile bazen gerçekleri görmezden gelemeyisidir)fred bir kaset daha izler ve burada yatak odasında karisini öldürmüş olarak görür. burnunun üstüne bir yumruk yiyerek fred kendini hapishanede bulur.(bu yumruk bizi fred in beyninden cikartir neden karisini oldurgunu birinci bolumde anlamamizi saglar buraya kadar fred in neden hapse girdiğini görürüz).ama fred in düşsel yolcuğu devam etmektedir.fred artik dayanılmaz agrilar yasar bu kişilik bölünmesinin sebepleridir.karisini olumuyle suclanmak fredi yer bitirir.kendisiyle bagdastiramaz.karisini hala çok sevmektedir.kendine yeni bir düşsel karakter çizer (ve biz tekrarlardan fredin beyninin içine gideriz).bu karakter Pete denen genç oto tamircisinde calisan yaakisikli ve bayanlara karsi son derece istekli görünen br tiptir. anlasilmasi zor bir şekilde fred birden Pete olur.burada lnch bizim dusunmemizi istemez cunki hala olaylara kahramanimizin düşüncesine gore bakmamizi ister.(çünkü gardiyanlarda fredin Pete dönüşmesine bisey diyememislerdir sanki lnch caktirmayin der gibi gardiyanlarla).Pete bir gün calisirken iceri biri girer bu adam arabasini sürekli pete goturen mafya babasi porno film yapimcisidir.adamin alica die birde sevgilisi vardir.(ilk bölümdeki renee dir bu bayan ayrıca bu bolumde porno oyuncusudur).alica bir gün is yerine gelir ve Pete ask olr.alica ile Pete artik gizli gizli buluşmaya başlarlar.Pete her anlamda alicayi mutlu etmektedir(Pete tam anlamıyla fred un olmak istediği kişidir fakat ilerleyen zamanda isler gene istediği gibi gitmicektir) mafya babası bu ilişkiyi öğrenir ve Pete tehdit etmeye baslar .bir gün mafya babası Pete arar biraz konuştuktan sonra sana birini vericem der teli verdiği kişi gene gizemli adamdir.gizemli adam her zamanki gibi seninle tanisiyoruz der (burada gene görünen gizemli adam Fred in gerçek anlamda benliğini yansitir.yani kendini Pete olarak kurgulayan fred gizemli adamla birlikte gerçeklerden kacamicaktir.bunu çöl sahnesinde gorcez)Pete ve alica kaçma plani yaparlar .alica kendisinin arkadasi olan birinin evine girip paralarini alip kacmak istediğini Pete söyler (alica nin arkadasi porno oyuncusudur.ilk bölümdeki partiyi düzenleyen adamdir.o ani hatirlayalim parti cikisi fred arabada renee ye o adamin kim olduğunu ne is yaptigini sorar.renee bu soruya kaçamak cevaplar verir ne is yaptigini hatirlamiyorum der)sonunda eve girerler alica nin arkadasini Pete öldürür .Pete evde bir resim gorur resimde mafya babası ölen adam alica ve renee vardır Pete sorar alicaya sen hangisisin die kendini gösterir ve resimden alica silinir(bu olayda dussel döngü değişmeye baslar yani Pete yavaş yavaş fred e dönüşecektir.fred karisini kendisinin aldattigini hatta pono filmlrinde oynadigini düşünür çünkü resimde sadece renee kalir)Pete ve alica evden ayrilir.Alicia çöle doğru gitmelerini soyler.çöle gelmeden önce gizemli adam bir kulübede görünür.çöle geldiklerinde Pete ile alica sevismeye baslar.fakat o esnada Alicia beni hala istiyormusun der ve Pete tekrardan kahramanimiz fred e dönüşür.fred kulübeye gider gizemli adama alicayi sorar .gizemli adam onun alica olmadigini renee olduğunu söyler(benim en basindan ifade ettiğim gizemli adamin fred in bilic altındaki gercekleridir alica nin aslında renee olduğunu soylemesindeki gaye budur gerçeklerden kacamicagi).fred oradan hizla ayrilir bir otel odasina gider renee ve o mafya babasini sevişirken yakalar mafya babasini arabanın bagajina tikar.ve gizemli adamin yardimiyla adami oldurur.filmin basindaki ve sonundaki oldurucu vurusu yapar Dick laurent is dead der.arabasına biner peşinde polisler otabanda harika müzik eşliğinde arabanin içinde yanmaya baslar (muhtemelen hapishanede elektrik verilerek idam edilmiştir) .lnch bu filmde ruhsal bunalimda olan bir adamin ölmeden önceki düşsel yolculuğunu bizimle paylasmistir

barismania 13 Mart 2014 19:51:15

lnch la ilk tanistigim film ve hayran kaldim ve hemen hemen bütün filmlerini izledim izlemeyenler varsa Mulholland cikmazi,fil adam,silgi kafa vs...tavsiye ederim

gururalp avatar gururalp 06 Ekim 2013 10:39:37

8

her izleyişte ayrı bir tat alınan başarılı bir gerilim gizem filmi

enginyuksel1982 avatar enginyuksel1982 28 Ekim 2012 17:50:28

9

finali itibariyle insanı şaşırtan harika bir film 9/10

Yandex.Metrica