Yeni Site Hakkındaki Yorumlarınızı
Bize Bildirin!

Aşktan da Üstün

Aşktan da Üstün

8,43

(7 kişi yorum yaptı)

2012-07-31 16:31:59 1 Ocak 1970 1 Saat 49 Dk Dram Tarihi Dram, Tarihi

Yönetmen: Osman F. Seden Osman F. Seden

Ülke: türkiye

Oyuncular: Atıf Kaptan, Ahmet Mekin, Nubar Terziyan, Peri Han, Serpil Gül, Ayhan Işık, Hulusi Kentmen, Behzat Balkaya, Ali Seyhan, Haydar Karaer Devamını Gör...

Konusu : Aldığı emirle padişah yanlısı görünen Bnb.Kemal kendilerini ihbar edeni aramakta,sadece babası öldürülüp himayesine aldığı Mustafa Kemal'ci bir adamın kızı (S.Gül) onun bu özel durumunu bilmektedir.Bnb.Kemal, paşa kızı Nilüfer'i sevmekte lakin Nilüfer'de M.Kemal'ci olup Bnb.Kemal'in kardeşini sevmektedir, görevi ise Bnb.yı öldürerek bertaraf etmektir. Nilüfer verilen bu görevi bir türlü yerine getiremez sonrasında da kimin ne olduğu ortaya çıkar.2.1.08   Zafer ALGAN



benimsinema

3 Ekim 2012 18:11

Bastan anlasilmasi zor film ama sonra hersey ortya cikar..pisi pisine vurulanlar. Kardesleri dûsman yapanlar var filmde. Muhbir ilk basta ayhan sanilir ama asil kisi ortaya cikar..neyseki sonunda birbirine dusman olan kardesler barisir. Ayrica filmde bol catisma sahneleride var.

Cevap Yaz

kamil zafer

12 Ağustos 2009 17:48

   Bizlere bu günleri sağlayanların çektiklerinden bir kesit sunuyor.İbretle seyrettim.Vah o işbirlikçilerle,İngiliz mangası daha iyidir diyen günümüzde ki uzantısı zihniyete.Vah ki vah.

   Güzel bir film.Arşivinize katın.Yalnız benim bir tek sorum olacak;Düşman Yolları Kesti(59) filminde ki Makbule hanımın çizmeleriyle burada Perihan hanımın giydiği çizmelerin markası aynı mıdır ?  12.8.09    Zafer ALGAN

Cevap Yaz

metin55

11 Ağustos 2009 17:33

Binbasi Kemalin niye Nilüferi vurdugnu anlayamadim,cünkü Muhbir oldugu anlasilinca zaten bir Muhbirin bir zarari olmazdi.Bir Kadini kendinin veya baskasinin canini korumak disinda öldürmek Vatan Sevgisi ile ne alakasi olabilir.

Filmde Binbasi Kemal Nilüfere ondan Süphelendigi icin yaklasdi,sevdigi icin degil,yani Vatan sevgisi ile Aski arasinda bir Tercih yapmadi.

Nilüferin Babasindan duyduklarini Mustafa Kemalcilere anlatmasi anlasilir,ama Nilüfere Mustafa Kemalciler niye kendi planlarini anlatsinlar buna gerek yokki,bunu Nilüferin duymasida pek mümkün degil Mustafa Kemalcilerin Teskilatinin icinde olmadigi icin.

Bana göre iyi bir film degil.

Cevap Yaz

bir_demet_menekse

23 Şubat 2008 01:35

Güzel bir filmdi, dvdsini aldım ve izledim yalnız önce görüntü sonra ses geliyordu bir sorun vardı ama bu küçük bir sorundu dvd de :) Filmde gerek Ahmet Mekin gerek Hulusi Kentmen gerekse de Peri Han ve de diğer oyuncular harikaydılar. Ama yine de şunu da belirteyim o dönemin şartlarını düşünürsek (ki bugüne baktığımız zaman) bence harika bir film olmuş. Emeği geçen herkese saygılar, teşekkürler :)

Cevap Yaz

nedim yıldız

23 Eylül 2007 06:50

vatan sevgisinin bütün aşklardan üstün olduğunu anlatan güzel bir ayhan ışık-ahmet mekin filmi...türk subayı ayhan görevi uğruna,ailesini bile edecek,hatta kardeşi bile kendisini vatan haini bilecektir...kendisini her şeyden çok seven düşman kızı perihanı seve seve öldürebilecektir...izlenmeye değer bir film...

Cevap Yaz

sinemaseverim

22 Eylül 2007 07:25

Nihayet bedensel ve cinsel birleşmeden meydana gelecek olan aşkın dışında da aşkların olduğunu ancak 1960 yılına geldiğimizde Osman F. Seden hatırlamış ve bir senaryo yazıp yönetmiş. “Aşktan Da Üstün”. Vatan aşkının bedensel aşklardan daha da önemli olduğunu vurgulamakta. Bu konuyu da vurgulayanların başında Ayhan Işık, Peri Han, Serpil Gül, Ahmet Mekin, Metin Serezli, Sunay Uslu, Suna Pekuysal, Atıf Kaptan,Hulusi Kentmen gibi usta oyuncular geliyor. Film 1960 yılında Kriton İlyadis’in görüntüsü eşliğinde çekilmişse de ilk gösterim tarihi 20 Kasım 1961 olarak belirtilmekte. Bu film hakkında eleştiri okumak isteyenler, öncelikle Artist Mecmuasının 28 Kasım 1961 tarihli sayısını bulmaları gerekir. Kyn: "Aşk Üzerine Söylenmiş Herşey" isimli çalışmamdan

Cevap Yaz

iamcooldela

24 Ocak 2006 15:10

Harika bir film!...hem tematik hem de estetik acidan. Noir ve expressionism ogeleri hakim. Her karesinde mis-en-scene ozenle duzenlenmis. 60'lara ozgu akiskan kamera hareketi ('fluid camera movement'), film karesine sagdan ve soldan girisler (ki bana 20'lerdeki Murnau'yi hatirlatti) bu filmde de gorulmekte. Hele ayni 'take' icerisinde Hulusi Kentmen'in once karenin icinde sagda gorunup, birkac saniye sonra ayni kareye soldan tekrar girmesi inanilmaz guzeldi. Chiroscuro bircok sahnede dramatik tansiyonu arttirmak icin basari ile kullanilmis. Senaryo'daki 'twist'ler son ana kadar filmdeki conflict ve tansiyonu ust seviyede tutmayi basarmis. Oyunculuk derseniz, gercekten ve kulliyen cok iyi. Ustelik bu sanatcilarin cogu 1960'da henuz stereo cast edilmemis olduklarindan cok da guzel isler cikariyorlar (Hulusi Kentmen, Ahmet Mekin, Ayhan Isik ve digerleri). Gercekten Turk sinemasinda gurur duymamiz gereken bir eser. Tesekkurler Sineturk bunu bizlere izlemi firsati verdiginiz icin. Ve tabii Osman Seden hocamiza/ustadimiza da sonsuz saygilar.

Cevap Yaz
Yandex.Metrica