Derman

8,52

( 27 kişi yorum yaptı )

Derman

Sinema Filmi

1983

Doğu Anadolu'ya tayini çıkan ebe Mürvet'le, kanun kaçağı Şehmuz'un insancıl ilişkilerinin öyküsü.

Künye

Yönetmen Şerif Gören
Senaryo
Yapımcı Selim Soydan
Müzik Yeni Türkü , Selim Atakan
Görüntü Yönetmeni Erdoğan Engin
Eser
Süre 87 dk
Tür Dram
Özellikler 35 mm, Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Ağrı, At, Cezaevi, Donma, Düdük, Daha Fazlası

Ödüller

Uluslararası Sinema Eleştirmenleri Ödülü (24. Karlovi Vary Festivali-1983)

En İyi 2. Film (20. Antalya Film Şenliği-1983)

En İyi Özgün Müzik (20. Antalya Film Şenliği-1983)

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu (20. Antalya Film Şenliği-1983)

En İyi Kadın Oyuncu (20. Antalya Film Şenliği-1983)

Altın Hançer (Şam Film Festivali-1984)

Uluslarası Film Klüpleri Federasyonu Ödülü (Uluslarası Film Klüpleri Federasyonu-1983)

Daha Fazlası

Oynayanlar

Tarık Akan Tarık Akan Şehmuz
Hülya Koçyiğit Hülya Koçyiğit Mürvet
Talat Bulut Talat Bulut Tahsin
Nur Sürer Nur Sürer Bahar
Sırrı Elitaş Sırrı Elitaş Rıfat Ağa
Bedri Uğur Bedri Uğur
Kamran Usluer Kamran Usluer Tarık Akan Seslendirmesi
Yaman Okay Yaman Okay Seslendirme
Erdal Özyağcılar Erdal Özyağcılar Sırrı Elitaş Seslendirmesi
Tuncay Şahin Tuncay Şahin Rol Adı Ekle

Ekip

Yapım Ekibi Emrah Şimşit (Yapım Sorumlusu)
Seyfettin Karadayı (Yapım Asistanı)
Yönetmen Ekibi Tuba Çukurbağlı (Yönetmen Yardımcısı)
Aliye Turagay (Reji Ekibi)
Kamera Ekibi Serdar Servidal (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Gültekin Çavuş (Negatif Kurgu)
Suat İşlek (Negatif Kurgu)
Işık Ekibi Mustafa Koçyiğit (Işık Şefi)
Makyaj Ekibi Selahattin Koca (Makyaj)

Firmalar

Gülşah Film (Yapım)
Vipsaş Post Production (Restore HD)

Son Yorumlar (27)

AlınYazısı avatar AlınYazısı 24 Haziran 2016 09:51:57

5

Çok daha farklı bir film beklerdim. Maalesef Beklediğim kadar çıkmadı. Üç kişiyle film çevrilmiş Nur sürer son beş dakika oyununu oynar. Kısacası öyle bir coğrafyada öyle bir mevsimde bu şansı daha fazla kullanmalıydılar.
Sırrı Elitaş’ın ufacık rolü . Tahsin’in babasının köylüden biri olması. Dublajda senkron kaymaları.
Nur Sürer’in geri bir rolde olması. Bunlar birkaç eksiklikten bazıları. Zor şartlarda çevrilmiş ama senaryo keşke biraz daha detaylandırılsaydı. Tarık Akan farklı bir profil çizmiş.
Talat bulut içten içe ebe derman’a gönül verir. Ama Eşi bunun farkında değildir bu kısmın üzerinde biraz daha durulmalıydı. Şehmuzunda sonradan gönlü kayar. Beyaz cehennemin ortasında uzaklardan bakar durur. Şu bir gerçek ki
Kadir İnanır’ın Umut Hep vardı Filmi bu filmden alınma. İki filmi izleyenler aradaki benzerliği görücek.
O fimde Şahan , Kiraz ebeye gönül kaydırdı. Kapısında uyurdu. Ama kiraz ebeden o kadar uzak durmazdı.
Bu filmde Şehmuz bir zaman sonra ebe dermana gönül verir. Ama uzaktan uzağa. Şahan diğer filmde kiraz ebeye açıldı. Finalede bu karşılıksız sevginin bedelini canıyla ödedi. Bu filmde farklı bir final var. Finalde Artık Sen Benim Has Bacımsın Repliği, Umut hep vardı Filminde Artık dünya ahret bacımsın şeklindedir.
İki filmden hangisi daha iyi dersek . Ben Umut Hep vardı filmini daha çok beğendim. Orda Ebe rolü biraz daha aktifti. Bu Filmde Derman. Ne ebelik vasfını nede imkansız bir aşkın yaşattıklarını oynamış. Kısacası Şerif Gören iyi bir film çevirmiş çevirmesine ama senaryo’ ya bir çok şey eklenmeliydi.
Şehmuz beş yıldır dağlarda dağları mesken tutmuş bir ufacık jandarma sahnesinden başka sahne yok. Taki finalde kendi teslim oluncaya kadar. Tv kaydını izledim belkide bir çok dakika sansüre uğramıştır yada kırpılmıştır. bilemiyorum.

sinemaadamı avatar sinemaadamı 04 Haziran 2016 18:38:00

10

doğu anadolunun erzincan ilinde çok zor şartlar altında çekilmiş güzel bir türk filmi. film bir yana bi kere yönetmen dehşet bir yönetmen ee buna hülya abla ve nur abla eklenince birde tarık abiyi düşünecek olursak tarık akan tam oskarlık bir perfonm as sergilemiş. kılık kıyafet başta olmak üzere rolde çok yakışmış bu rolü 73 de oynayamazdı ama 83 de abimiz kendini çok geliştirdi bi röportajında diyordu zaten tvlerde benim hep salon erkeği rolünde oynadığım 75 civarı filmlerim yayınlanıyor birgün o çok ağır mesajlı filmlerimde yayınlanacak diyordu tarık abi gerçektende yeşilçamın demirbaşlarından hem yakışıklı hem şanslı hem yetenekli kısaca bir dev. arzu film erler film onun şansını , verilen çapkın rolleri boyu posu karizması yakışıklılığını, derman, yol, demiryolu, kan, deli kan, nehir ,dönüş,ses, isa musa meryem, bir küçük bulut, tele kızlar, beyaz ölüm, kıskıvrak,paramparça, kayıp kızlar onun yeteneğini ispatlıyor. boşver arkadaş, ah nerede, delisin, kader bağlayınca toyluk yılları başarıları diğerleri devlik yılları. allah uzun ömürler versin. talat bulut abimizde bu filmin ekstrası onu zaten anlatmaya kelimeler yetmez hazal, kuyucaklı yusuf, fidan, herşeye rağmen, son urfalı filmleri onu anlatmaya yeterli herhalde doğulu ve doğulu rollerinide onun kadar kimse iyi canlandıramıyor o zor rollerin zor filmlerin adamı hülya ablada 80 lerde iyi ki böyle filmler çevirmiş erotik furya hariç her tür role ayak uydurmuş gerçek bir türk sanatçısı. bu filmleri bu oyuncular, yönetmenler ne zor şartlarda çekiyorlar yeni nesilse yeşilçam deyince dalga geçiyor çok yazık bi tarık, bir hülya ,bi talat, hele ki bi nur sürer tekrar gelir mi sinemamıza acaba ?

MGUNAY avatar MGUNAY 20 Nisan 2016 10:15:32

10

Film başarısı bir yana Hülya Koçyiğit kendi sesiyle oynadığı ilk film sanırım bu. Yanlışım varsa özelden veya genelden uyarabilirsiniz.

Kleberson avatar Kleberson 19 Haziran 2015 18:14:10

iyi bir film mutlaka izlenmeli

Kpax08 avatar Kpax08 05 Ekim 2013 20:21:30

Çocukluğumda TRT'de Cumartesi günleri TV'de Türk sineması kuşağında izlediğim Türk sinemasının her yönü ile farklı ve her yönü ile çok başarılı yapımını ne yazık ki artık ekranlarda göremiyoruz. Klasiklerde yerini alabilecek çaptaki bu güzel filmi iz lemeyenlerin izlemesini kesinlikle tavsiye ederim.

beyzacetin avatar beyzacetin 30 Mart 2013 14:15:12

Hayri Caner’in “Yeşilçam Filmleri” isimli kitabında, Derman filminin çekimleriyle ilgili Hülya Koçyiğit’in anlattıkları:
“Tüm çağdaş iletişim şartlarından uzakta, mahsur kalmıştık. Değişik, bilmediğimiz bir mekanda çalışırken kar tipi ve sis bastırdı . Birden her şey görünmezliğe büründü. Saatlerce öyle kaldık. Neredeyse hepimiz donarak ölecektik. Yeşilçam’ın cefakar setçileri yolu buldular ve kurtulduk.
Murat çayının donmuş suyu üzerinde film çekerken, kızakla geçiş sahnesi var. Çekim bittiğinde arkamızda dehşet verici bir görüntü… Tüm buzlar kırılmıştı. Buzlar çekim sırasında kırılmış olsaydı, çayın dibini boylayacaktık.”

Yandex.Metrica