Erkeklik Öldü Mü Atıf Bey?

8,34

( 15 kişi yorum yaptı )

Erkeklik Öldü Mü Atıf Bey?

Sinema Filmi

1962

Künye

Yönetmen Mehmet Dinler
Senaryo ,
Yapımcı Osman F. Seden
Müzik Metin Bükey
Görüntü Yönetmeni Kenan Kurt
Vizyona Giriş Tarihi 23 Nisan 1962
Süre 108 dk
Tür Duygusal, Komedi
Ülke Türkiye
Etiketler Erkeklik, Hemşire, Kabadayılık, Kahvehane, Karagöz, Daha Fazlası

Ekip

Kurgu Metin Miroğlu (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Saim Bilge (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Cemil Paskap (Yapım Ekibi)
Selahattin Canpolat (Yapım Ekibi)
İsmail Kırımlıoğlu (Yapım Ekibi)
Fikret Güryalçın (Yapım Ekibi)
Ömer Bebek (Yapım Ekibi)
Aslan Pehlivan (Yapım Ekibi)
Rafet Ateş (Yapım Ekibi)
Yüksel Tanık (Yapım Amiri)
Yüksel Tanık (Yapım Amiri)
Adnan İrkut (Yapım Amiri)
Hasan Nurdan (Set Amiri)
Yönetmen Ekibi Orhan Aykanat (Reji Ekibi)
Kamera Ekibi Ali Kan (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Hikmet Kuyucu (Negatif Kurgu)
Suat Batur (Kurgu Asistanı)
İbrahim Güzel (Laboratuar)
Cemil Orhon (Laboratuar)
Işık Ekibi İlhan Aslım (Işık Şefi)
Ses Ekibi Necip Sarıcıoğlu (Ses Kayıt)
Nihat Sevinç (Ses Kayıt)
Müzik ekibi Sevim Tanürek (Şarkılar)
Şen Kardeşler (Şarkılar)
Tasarım Remzi Türemen (Afiş)

Firmalar

Kemal Film (Yapım)
Kemal Film (Plato)
Ören Film (Film Hazırlık)
Lale Film (Seslendirme)

Son Yorumlar (15)

erhaab 7 saat, 3 dakika

8

Günşiray ustanın en çok yakıştığı tipleme yine bu filmde. Bu adama kenar mahalle bitirimi rolleri cuk oturuyor. Bülent Oran argosu, Ahmet Tarık Tekçenin kötü ama bükemediği bileği öpen karakteri, yurdum kenar mahalle insanı profilleri ile zevkle izle nen, bol tebessümlü bir film.

mansur34 avatar mansur34 11 Nisan 2016 10:06:15

6

Osman fahir seden kendi komedisini allah cezanı versin osman bey adlı filmle atıf yılmaz eleştirince erkeklik öldümü atıf bey adlı filmi mehmet dinlere yaptırmış bu bilgiyi kemal sunalın tv ve sinemada kemal sunal adlı tezinden aldım 23.sayfada mevcu t ayrıca komedi üzerine epey bilgi veren bu tez mutlaka okunmalı onedio.com sitesinde mevcut.

kamilzafer 08 Şubat 2016 15:11:07

10

Cici bir film.Müthiş bir kadroya sahip ve hepsi de döktürmüş.Hamza'nın Pamuk'la kavgası ömre bedel.Tam bir arşivlik film.Filmden de bir alıntı yaptım,aktarayım.
Maşalı : Kısmetli olsun oğul
Orhan : Sağol hanım teyze
Sinsi : Kısmetli olsun hanım te yze,burası kısmetsiz kahve,kimse dikiş tutturamadı şimdiye kadar.
Orhan : Biz de dikiş tutturamazsak perçin yaparız.
Maşalı : Ha,ha,ha
Pamuk : Abi,işte sabah ki
Orhan : Ne
Pamuk : Lüpçü Atıf'ın casusu
Orhan : Her bir yanı casus olsa ne çıkar.
Sinsi : Aman abi büyük lokma ye büyük laf etme,sen daha Atıf
abimi görmedin de böyle üst perdeden atıyorsun
Orhan : Ahbap,sen yelkenlesen şurdan işimize baksak ha.
Sinsi : Şimdi öyle olduk değil mi ha.Sana atıf abimin vesikalık
resmini getirsem küçük dilin barsağına kaçar.
Maşalı : Hadi ordan lastik ağızlı,gammaz,sende.
Yılışık : Serseriler mahalleyi haraca bağlamaya kalktınız.
Maşalı : Vallahi yağlı perçeminden bi dolarsam elimi,senin Atıf abin değil cehennemin ortasından zebani gelse vallahi alamaz elimden. Zafer ALGAN

alkorsuha 28 Kasım 2015 08:53:59

Orhan Günşiray ile Ahmet Tarık Tekçe'nin rakip olduğu güzel filmlerden birisi. Eski kötü hayatını hatırlamak istemeyen , namusuyla çalışıp geçinmek isteyen Orhan'ın karşında kötü, ama insaflı bir düşman, daha doğrusu rakip Atıfın çekişmeleri sürüklüy or filmi.

Hiçbir şey olmasa kullanılan dilin güzelliği yeter. Argo bu filmlerde zirve yapıyor. Bizde argo küfür anlamında kullanılıyor. Yanlış. Meslek ya da topluluklara ait özel bir dil. Ahkam kesmiş olmayalım. Tavsiye edilecek bir film.

Göztepe avatar Göztepe 21 Aralık 2014 22:34:07

10

Orhan Günşiray,Fatma Girik ikilisinden sımsıcak bir mahalleli filmi arkadaşlarında söylediği gibi tövbekar kumarbaz. Orhan hapisten çıkar çıkmaz eski hayatından vazgeçip bir kahve işletmek istiyor. O semtinde en belalı kişisi Atıf'la hem rekabete gir işiyor hemde hemşire kız kardeşine aşık oluyor ve resmen cümbüş başlamış oluyor. Film boyunca Orhan Günşiray ile Ahmet Tarık Tekçe rekabeti filme çok şey katmış. Ahmet Tarık'ın göğsünü şişire şişire mahallede şunu yaptım bunu yaptım diyerek kendini övmesi etrafındaki mahallelilerde "helal abi" diyerek ona gaz vermesi o sahneler güzeldi özellikle. Yalnız film pek dışarda çekilmemiş genelde kapalı mekanlarda çekilip. Hacivat,Karagöz oyunları ön planda yer almış filmin biraz dış çekimi olsaydı o dönem daha farklı olurdu. Filmin tek mantık hatası diyebileceğim olay Orhan hapisteyken içerdeki mahkum arkadaşları ona para toplanıp veriliyor kahve açması için. O kahveye ortak oluyor arkadaşları oda hapisteki mahkum arkadaşlarına hisselerini gönderiyor. Bir nevi ortaklık yardımlaşmaya dönüşüyor ilginçtir o dönemin güzel filmlerinden ama biraz daha üstünde durulup dış çekimlere önem verilseydi bu film dahada iyi olabilirdi diye düşünüyorum.

coolgirl avatar coolgirl 23 Ağustos 2013 11:05:19

10

Hapisten cıkmıs eski kumarbaz tövbekar olup helal yoldan para kazanmaya baslar ama onune cok engeller cıkar.Eglenceli guzel bir ask oykusu Orhan Günşiray ın sureklı yaralanması Fatma Girik in onu tedavi ettigi sahneler super bir de Fatma girik in coc uk yuvası acmak icin para bulmaya calısması cok guzeldi.Filmin bircok sahnesinde Zeki murenin kalplere vur bir zımba rumbada rumba(salon gelini) sarkısı calıyor. Bu filmdeki enguzel repliklerinden biri şöyle Orhan Gunsiray ın agzından dokuluyor 'bir askta eslerin mazileri sevistikleri tarihten baslar'... Cok guzel bir produksiyon...

Yandex.Metrica