Eşrefpaşalı

9,00

( 5 kişi yorum yaptı )

Eşrefpaşalı

Sinema Filmi

1966

Künye

Yönetmen Erdoğan Tokatlı
Senaryo ,
Yapımcı Kadir Kesemen
Görüntü Yönetmeni Mustafa Yılmaz
Tür Dram, Macera
Özellikler Siyah Beyaz
Ülke Türkiye
Etiketler Eşrefpaşa, Gecekondu, İzmir, Kabadayılık, Kavga Daha Fazlası

Ekip

Kurgu İsak Dilmen (Kurgu)
Yapım Ekibi Memduh Karakaş (Yapım Amiri)
Çetin Dağdelen (Set Amiri)
Recep Köşeli (Set Ekibi)
Yılmaz İpek (Set Ekibi)
Necati Tuna (Set Ekibi)
Sait Korur (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Çetin İnanç (Yardımcı Yönetmen)
Arif Erkuş (1. Yardımcı Yönetmen)
Yavuz Işıklar (2. Yardımcı Yönetmen)
Kamera Ekibi Cemal Yılmaz (Kameraman)
Post-Prodüksiyon Ender Teker (Negatif Kurgu)
İbrahim Üstüner (Laboratuar)
Hüseyin İnci (Laboratuar)
Ses Ekibi Necip Sarıcıoğlu (Ses Mühendisi)
Mustafa Kent (Senkron)

Firmalar

Dadaş Film (Yapım)
Lale Film (hazırlık)

Son Yorumlar (5)

benimsinema avatar benimsinema 04 Şubat 2013 12:56:17

7

filmin konusuna bende deginmicem, fakat erol günaydin icin bu film cok önemliymis hayatinda.. izmirde bu filmi cekerken. erol günaydinin esi istanbulda dogum yapmis...ve sanirim esinin yaninda bulunamamis...ve maalesef 3 lerden birini kaybetmis dogum da esi...istanbulda döndügünde ögrenmis olan biteni erol günaydin...filmin görümtüsü ve sesi zaman zaman iyi ve kötü. tipik bir kabadayi filmi ama yinede seyredilir.

kariz_ma_35 avatar kariz_ma_35 10 Ağustos 2011 23:21:08

10

Bu filmin içeriğini Loverman arkadaşımız sağolsun yeterince irdelediğinden dolayı. Filmin içeriğini yazma gereği duymuyorum bu filmde yazdıkları harfiyen filmde olan olaylardır. Bende bu duruma binayen ekleyeceklerim şunlardır. Film İzmir'in Konak il çesine bağlı ünlü Eşrefpaşa semtinde geçmektedir. Filmde dikkat edilirse ilk başta Konak Meydanı (eski hali) ve Saat Kulesi görülmektedir. İzmir'liler ve bu şehirde yaşayanlar iyi bilir. Eşrefpaşa Konak'ın üst taraflarında ve Kadifekale'ye yakın bir semttir. Film bu semtte geçmekte ve 60'lı yılların görüntülerini görmekteyiz. O yıllarda ve zamanında tam bir piskoposluk abidesi olan ve ülke çapında nam salan semt. Şimdi ise o eski yıllardan eser görülmemektedir ve onun yerine isim vermek doğru olmaz başka yerlerde. Başka çeşit kendi çapında mafyalar türemiştir ve bu yönüyle bana kalırsa Eşrefpaşa tarihte yerini almıştır bence. Filme gelirsek zaman zaman iyi arada oluşan görüntü deformasyonları dışında. İyi bir filmdi Erdoğan Tokatlı iyi bir film çekmiş. Fakat tek eksiği görüntü kalitesi idi. Sağlam bir senaryo Yılmaz Güney'in gençlik dönemleri filmlerinden ve dönemin İzmir'i ve Eşrefpaşa irdeleniyor  filmde.

Loverman avatar Loverman 07 Aralık 2010 01:04:12

10

kabadayılar diyarı eşrefpaşada geçen öyküde her şey eski mahallelilerden ali beyin buraya gelmesiyle başlıyor. ali bey zengin bir işadamı olup gençliğini burada geçirmiştir. eski muhitine gelmesinin tek gayesi, tanıdığı insanları süslü laflarla kolay ca kandırıp evlerini ellerinden almak ve aldığı evleri yıkarak büyük bir fabrika kurmaktır. mahalledeki en azılı kabadayı hasanı da kandırarak onu destekçisi yapmıştır. hasan, aynı muhitte marangozluk yapan bir başka kabadayı kudretin annesine evleri boşaltmaları karşılığında ali beyin gönderdiği parayı alaylı bir şekilde verir. kudret buna sinirlenir ve ali beyin evine gider. onu bulamayınca parayı kızı ayşeye verir. kudretle ayşenin ilk tanışmaları böylelikle başlamış olur. kudret, haddini aşan hasanla kavga edip onu dövünce eşrefpaşa ve civarında bir anda nam salar. kudretin amcaoğlu olduğunu iddia bir kişi (ileride kudretin baş düşmanlarından olacak) onun için mahalleye gelir. karşılaşırlar. oysa kudretin amcası yoktur ki amcaoğlu da olsun. kudret pek önemsemez ve onu yinede amcaoğlu olarak kabul eder. babaları eski kankardeşmiş amcaoğluna göre. aynı yemeği ekmeği yerler zamanla. kudret, mahalleye yararı olsun diye haraç yerine toplanan paralarla kahvelerin birinde küçük okul ve sağlık istasyonu kurulmasını sağlar. mahallenin sevgisini daha çok kazanır, ali beyin sahtekarlığını anlatır. ali bey anlaşmak için onları davet eder ali beyin tekliflerini kabul etmez kudret. ayşe babasına rağmen kudretin bu yaptıklarından dolayı teşekkür eder ona. sonra beraber gezerler aralarında yakın bir bağ oluşur. kendisi için tek engelin kudret olduğunu bilen ali bey, kudretten dayak yiyen hasana para verip ona şerefini kurtarmasını söyler. kudret ile hasanın birbirlerine ateş etmesiyle ikisi de yaralanır. bu bölümle birlikte filmin sonuna kadar hasan bir daha gözükmez. yaralı olan kudret evinde dinlendiği sıralarda ali bey eşrepaşalılara iş vaad ederek çoktan kandırmıştır onları. amcaoğlu, fakülteli ve yavru fabrika açılması konusunda propaganda yaparlar ortalıkta. kudret hepsine kızar ama iş işten geçmiştir. sadece ayşe, halil ve ayı, kudreti haklı görüp ondan taraf olmuşlardır her zaman. ayşeyle kudretin beraber gezdiği sırada ayı, kudrete öldürüleceğini söyler. onu öldürmek isteyenler ise başından beri çıkarı için mahalleye gelen amcaoğlu, kudretin okumuş olmasından dolayı en güvendiği fakülteli ve kudretin sonu ile avukat olacağını zanneden yavrudur. kudret uyuyan annesinin elini gizlice öpüp dışarı çıktıktan sonra ilk karşılaştığı yavruyu öldürür. fakülteli ise pişman olup son anda vazgeçer. bu seferde vazgeçtiği için amcaoğlu onu öldürür. kudret amcaoğlunu da öldürür fakat kendisi de yaralanır. eşrefpaşalıları kandıran ali beyin devletide kandırdığı ortaya çıkınca o da tutuklanır. kudret 20 yıl hapis cezası yer. hapisteyken ayşe onu sürekli arıyordur. filmin aynı zamanda anlatıcısı olan halile göre ayşe sonradan arayıp sorarmı yoksa bir daha gelmezmi orası meçhul.

leyneli48 avatar leyneli48 25 Aralık 2009 23:19:12

9

gerek kadro zenginliği gerekse oyuncu ve senaryo kalitesiyle klasik bir yeşilçam örneği

sinemaaşığı avatar sinemaaşığı 24 Mayıs 2009 13:37:05

10

şu nebahat çehrenin kafasındaki şişeyi vurma sahnesi çok etkileyici ve gerçekten ateş etmiş o sahnede

Yandex.Metrica