Mahpeyker Kösem Sultan

8,24

( 11 kişi yorum yaptı )

Mahpeyker Kösem Sultan

(Mahpeyker Kösem Sultan)

Sinema Filmi

2010

Mahpeyker, çocuk yaşında esir kafilesiyle İstanbul’a getirilip bir ailenin yanına evlatlık olarak verilen genç kızın Osmanlı İmparatorluğunu yönetme gücünü elde edecek seviyeye tırmanışının hikayesi.

Talihin kendisini Topkapı Sarayı’na sürükleyip Sultan 1. Ahmet’le karşılaştırdığı Emine, saray geleneklerine aykırı olmasına, padişahın annesi Handan Sultan ve Topkapı Sarayı Haremi’nin tek hakimi olan Büyük Valide Safiye Sultan’ın muhalefetine rağmen 1. Ahmet’in kararından vazgeçmemesi neticesi nikahlanır ve Ahmet’in taktığı Mahpeyker adını alır. Safiye ve Handan sultanlar evlilikten duydukları hoşnutsuzluk nedeniyle Mahpeyker’i ‘ Saray adetlerine alışsın, yol yordam öğrensin’ gerekçesiyle padişahın yanından uzaklaştırır ilgisini kendi buldukları Mahfiruz’a yönlendirip Mahpeyker’i unutturma ya çalışırlar.

Ahmet’in ne zaman sorsa ‘ Eğitimi devam ediyor’ cevabını aldığı süreçte Mahpeyker haremin iki güçlü kadının emriyle hırpalanır, ezilir ve Mahfiruz, Sultan Ahmet’in doğan ilk çocuklarının annesi olarak haremde itibar kazanır. Ümitsizliğe kapılan Mahpeyker’in talihi bir kez daha saraydan kaçmaya kalkışıp yakalandığı an tersine döner. Sultan Ahmet, Mahpeyker’le bir araya gelmesini büyükanne ve annesinin engellediğini öğrendikten sonra kendisine söylenenlere inanmakla hata yaptığını anlayıp ayrılmamak üzere Mahpeyker’le bir araya gelir...

Hanım Sultan mevkiine yükseldikten sonra Osmanlı Sarayı’nın gördüğü son büyük aşkı yaşayan Kösem Mahpeyker, 1. Ahmed’in 28 yaşında hastalanıp ölmesiyle Sultan Mustafa ve Genç Osman’ın kısa süreli saltanatları döneminde konumunu yitirse de, on yaşındaki oğlu 4. Murat’ın tahta çıkmasıyla onun ülke yönetim sorumluluğunu üstlenecek yaşa gelmesine kadar on yıl Saltanat Naibi olarak imparatorluğu yönetir. Sultan Ahmet’in son verdiği kardeş katli uygulamasını tekrardan başlatan 4. Murat’ın hayatta kalan tek şehzade İbrahim’i öldürtmesinin önüne geçmesiyle Osmanlı hanedanının son bulmasını engelleyen Mahpeyker Kösem bundan sonra geçmişte sahip olduğu büyük güç ve iktidarı yeniden elde etmek için, darbe, suikast dahil her yolu kullanarak mücadeleye girişecektir.

Oynayanlar

Selda Alkor Selda Alkor Mahpeyker / Kösem Sultan
Damla Sönmez Damla Sönmez Emine / Kösem Sultan
Gökhan Mumcu Gökhan Mumcu Sultan 1. Ahmet
Suavi Eren Suavi Eren Behram
Selda Özer Selda Özer Safiye Sultan
Ayten Soykök Ayten Soykök Handan Sultan
Uğur Kıvılcım Uğur Kıvılcım Nimet
Öykü Çelik Öykü Çelik Mahfiruz
Başak Parlak Başak Parlak Turhan Sultan
Sıla Çetindağ Sıla Çetindağ Behice
Mansur Ark Mansur Ark Kızlar Ağası Mustafa Ağa
Münir Akça Münir Akça Enderun Hocası Sağdık Ağa
Oğuz Oktay Oğuz Oktay Sadrazam Nasuh Paşa
Bulut Köpük Bulut Köpük Meleki
Kıvanç Doğu Kıvanç Doğu Uzun Süleyman Ağa
Gökcan Gökmen Gökcan Gökmen Dilaşup Sultan
Yavuz Hekim Yavuz Hekim Akhadım İbrahim Ağa
Altan Güney Altan Güney Akhadım Reyhan Ağa
Emre Melemez Emre Melemez Zülüflü Komutanı
Gündüz Sezgin Gündüz Sezgin Hazinedar Rüstem Ağa
Serkan Genç Serkan Genç Veysel
Sezgin Erdemir Sezgin Erdemir Bostancıbaşı Ali Ağa
Özgür Özberk Özgür Özberk Yeniçeri Komutanı
Hayati Çitaklar Hayati Çitaklar Yeniçeri
İbrahim Kumral İbrahim Kumral Yeniçeri Ağası Halil Ağa
Devrim Parscan Devrim Parscan Abdülbaki Sivasi
Tarık Bayrak Tarık Bayrak Şehzade Murat
Görkem Arda Keskin Görkem Arda Keskin 4. Mehmet
Hakan Büyüktopçu Hakan Büyüktopçu Şehzade Süleyman
Fırat Can Aydın Fırat Can Aydın Şehzade Osman
Sam Suedo Sam Suedo Kızlarağası İbrahim Ağa
Hasan Yalnızoğlu Hasan Yalnızoğlu Kuşçu Mehmet
Levent Öçal Levent Öçal Sedefkar Mehmet Ağa
Zuhal Erman Zuhal Erman
Kadir Turan Kadir Turan Şeyhülislam Esad Efendi
Berna Tunalı Berna Tunalı Pesend
Sabahat Adalar Sabahat Adalar Natır Sümbül
Zuhal Erman Zuhal Erman Perizat
İzzet Çivril İzzet Çivril Hekimbaşı
Selim Kaçmaz Selim Kaçmaz Başçıhadar Naki Ağa
Semiray Şentürk Semiray Şentürk Rabia
Zeynep Kızıltan Zeynep Kızıltan Gülendam
Kenan Yeşildağ Kenan Yeşildağ
Eda Ece Eda Ece
Ahmet Dündar Ahmet Dündar
Rıdvan Öztürk Rıdvan Öztürk
Derya Aslan (2) Pembe
Serap Ongan Serap Ongan Tabibe Kadın
Aeron Yusuf Aeron Yusuf Şakir
Nurhan Demirhan Nurhan Demirhan Cevriye Kalfa
Veysel Karataş Veysel Karataş Solak
Metin Arslan Metin Arslan Mahit
Serap Üstün Serap Üstün Kalfa
Erdoğan Özeren Erdoğan Özeren Üveys Ağa
Yahya Talha Güler Yahya Talha Güler Şehzade İbrahim
Sertaç Ekici Sertaç Ekici Padişah İbrahim
Burhan Kocataş Burhan Kocataş Cellat Başı
Mert Özçelik Mert Özçelik Genç Osman
Gülşen Ceren Girgin Gülşen Ceren Girgin Cariye
Müge Yumurtacıoğlu Müge Yumurtacıoğlu Cariye
Sebahat Adalar Sebahat Adalar Natır Sümbül
Umut Tabak Umut Tabak Gökhan Mumcu Seslendirmesi
Abdulkadir Kırıcı Abdulkadir Kırıcı Cerrah İdris Ağa
İhsan Ustaoğlu İhsan Ustaoğlu Hekimbaşı
Hakan .S. Duman Hakan .S. Duman
Hakan Suveda Duman Hakan Suveda Duman

Ekip

Yapımcı Belgin Baştürk (Uygulayıcı Yapımcı)
Müzik Murat Uncuoğlu (Müzik)
Kurgu Özgür Hünkür (Kurgu)
Mustafa A. Dinçer (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Koray Fındıkçıoğlu (Sanat Yönetmeni)
Dekor Tasarım Cenk Yüksel (Dekor Tasarım)
Koray Fındıkçıoğlu (Dekor Tasarım)
Yapım Ekibi Ragıp Türk (Yapım Amiri)
Arif Gündoğmuş (Set Amiri)
Serkan Kulik (Set Asistanı)
İzzet Koparan (Set Asistanı)
Ersen Davulcu (Set Asistanı)
Özgür Tepetaş (Sponsor Sorumlusu)
Yönetmen Ekibi Ece Eryılmaz (Yardımcı Yönetmen)
Aslı Kızıltuğ (Yardımcı Yönetmen)
Ümit Şafak (Yönetmen Yardımcısı)
Duygu Gülenç (Yönetmen Yardımcısı)
Alkım Özmen (Yönetmen Yardımcısı)
Başak Yoldan (1. Yönetmen Yardımcısı)
Ezgi İşgör (4. Yönetmen Yardımcısı)
Ali Can Karagöz (Stajyer)
Kamera Ekibi Volkan Yıldırım (Kamera Asistanı)
Yalçın Avcı (Focus Puller)
Engin Özkaya (Focus Puller)
Altuğ Özan (Focus Puller)
Ercan Yılmaz (Steadicam Operatörü)
Ulaş İpek (Jimmy-Jib)
Mithat Şahin (Jimmy-Jib)
Akın Alpbalta (Jimmy-Jib)
Gülnur Kılıç (Set Fotoğrafları)
Burak Gülgen (Kamera Arkası)
Özgür Hünkür (Kamera Arkası Asistanı)
Türksoy Gölebeyi (Kamera Diğer)
Post-Prodüksiyon Aytekin Birkon (Post-Prodüksiyon Sorumlusu)
Özgür Hünkür (Film Hazırlık)
Esra Çora (Renk Düzenleme)
Şafak Mıhlaç (Negatif Kayıt)
Şafak Mıhlaç (Altyazı Eşleme)
Işık Ekibi Vedat Özdemir (Işık Şefi)
Orhan Sever (2) (Işık Şef Yardımcısı)
Veli Şimşek (Işık Ekibi)
Özenç Haydar Kaya (Işık Ekibi)
Okan Ataş (Işık Ekibi)
Adem Ayas (Işık Ekibi)
Abdurrahman Baysal (Işık Ekibi)
Sanat Ekibi Yalçın Alagöz (Sanat Yönetmeni yrd.)
Barış Karaca (Kostüm Sorumlusu)
Şafak Güler (Kostüm Ekibi)
Gönül Balıkçı (Kostüm Ekibi)
Cemre Abuş (Kostüm Ekibi)
Ayça Çobanoğlu (Kostüm Ekibi)
Cengiz Laloğlu (Dekor Uygulama)
Hakan Suveda Duman (Dekor Asistanı)
Neslihan Fındıkoğlu (Aksesuar)
Eda Merve Tırnovalı (Aksesuar)
Pelin Türk (Aksesuar Asistanı)
Makyaj Ekibi Selin Eyel (Özel Makyaj)
Sahra Çelik (Özel Makyaj)
Şahin Gül (Kuaför)
Mete Ayna (Kuaför)
Ferit Özer (Kuaför)
Neslihan Aydın (Makyaj Asistanı)
Filiz Özel (Makyaj Asistanı)
Ece Şekeroğlu (Makyaj Asistanı)
Tahir Bilgi (Kuaför Asistanı)
Ses Ekibi Bayram Karaman (Ses Teknik Koordinatörü)
Bayram Karaman (Ses Teknisyeni)
Seçkin Kastas (Boom Operatörü)
Ramazan Yıldız (Boom Operatörü)
Efektler Cem Özel (Özel Efekt Süpervizörü)
Oyuncu Seçimi Ebru Bayburtlu (Cast Sorumlusu)
Seslendirme Nevzat Çankara (Seslendirme Yönetmeni)
Melih Ceylan (Seslendirme Yönetmeni Yardımcısı)
Faruk Üstün (Seslendirme Yönetmeni Yardımcısı)
Ulaşım Ziya Altınok (Ekipman Nakliye)
Reha Küçüktopuz (Ulaşım)
Nedim Şenol (Ulaşım)
İzzet Koparan (Ulaşım)
Hikmet Üreten (Ulaşım)
Arif Şahin (Ulaşım)
Ali Çağlar (Ulaşım)

Firmalar

TFT Yapım (Yapım)
Hasılat 942.993,0 TL
Toplam İzleyici 104.295
Vizyonda Kaldığı Hafta 12 Hafta

Son Yorumlar (11)

baran34 avatar baran34 26 Temmuz 2012 02:04:07

5

  Senaryo olarak konusu itibarıyla merak uyandıran bir kişilik olan Maypeyker Kösem Sultan'ın çalkantılı yaşam öyküsünü beyazperdeye taşıyan bir yapım. Lakin prodüksiyon kanımca zayıftı. Maalesef Türk Sineması bir türlü istenen seviyelere  ulaşmış de ğil. Amatör işlere yatırılan paralara ve harcanan emeklere yazık. Bu yapımı kötülemek değil maksadım ama yaygın kanı bu şekilde. Bence bu seviyede 10 tane film yapılacağına yapımcılar birleşse adam gibi 1 tane yapsa olmazmı diye hep hayıflanıp dururum. Mesela Fetih 1453 filmi gişeyi salladı şimdide dünyaya açıldı. 4 milyon harcanmış. Konu çok iyi aslında 40 milyon harcansın eli yüzü düzgün bir yapım çıkar ortaya.   Filme gelince takdir ettiğim bir durumu arzedim. Selda Alkor'un gençliği olarak Damla Sönmez'i keşfetmeleri mükemmel bir seçim. Bir insanın genç-yaşlı görünümü ancak bu kadar birbirine benzer. Sultan Ahmet'in dublaşınıda Polat Alemdar'ın dublajını yapan arkadaşa yapmalarıda yerinde olmuş. Fakat Sultan Ahmet'in valideleri filmin konseptine hiç uymamış. Davranışları ve konuşmaları sanki 1615'li yılları değilde 1920'li yıllarının hafif meşref kokoş balo kadınlarını andırıyor. Sakal makyajları ve kana benzetmeye çalıştıkları portakal şurubu hiç olmamış. Turuncu kan ilk defa görüyorum:) Genel itibarıyla iyi niyetli bir çalışmanın prodüksiyonun amatörlüğü yüzünden heba olmasına üzülmemek elde değil. Umarım daha iyi yapımları görürüz.

aslanşair 11 Kasım 2011 08:33:11

9

Senaryo ve cast mükemmel

emre84 avatar emre84 23 Ağustos 2011 14:34:08

Senaryo mükemmel akıcı ve başarılı bir film

asinur avatar asinur 26 Haziran 2011 00:14:06

10

Kıyafetler mi böyle imiş o zamanlarda yoksa bütçe mi sınırlıymış, her halükarda beklenenin altında omuş! Daha iyi yapılabilirdi!  

ozkaracam avatar ozkaracam 25 Haziran 2011 16:10:06

6

Kösem Sultan gibi, 17. yüzyılın ilk yarısında çok önemli bir rol oynamış tarihsel bir kişiliğin yaşamını bir "sinema filmi" yapmanın bazı zorlukları var kuşkusuz. Bunlardan birincisi, etkin olduğu zaman diliminin çok uzun oluşu. 1610'ların başında saraya getiriliyor, o sırada Sultan 1. Ahmed'in bir hasekisi (Mahfiruz) ve veliahtı (Şehzade Osman-Genç Osman) var. Padişahın ona aşık olması önemli bir avantaj oluyor. O da hanedana şehzadeler veriyor, bunlardan ikisi (4. Murat ve İbrahim) sonradan padişah oluyorlar. Ondan sonrası aralıklı, inişli-çıkışlı bir iktidar mücadelesidir ve kırk yıllık bir süreci kapsar. Filmin flash-back'lerle verilen bölümünde bazı tarihsel hatalar var. Kösem, Emine adında Müslüman bir kız değildi, Bosna'dan getirilmiş, Anastasya adında bir Rum kızı idi. O geldiğinde Safiye Sultan çoktan Eski Saray'a gönderilmişti, hatta belki de ölmüştü. Mahfiruz hareme yeni gelmiş bir kız değildi, padişahın hasekisiydi, 6-7 yaşlarında da bir oğlu vardı, vs., vs. Bunlar çok önemsenmeyebilir. Benim takıldığım nokta, o naif genç kızın nasıl olup da kendi oğlunu (Sultan İbrahim) harcayacak, üç yıl sonra da henüz 9 yaşındaki torununu (4. Mehmed) öldürtmeye kalkacak kadar canavarlaştığının anlaşılamaması. Filmin baş kahramanının geçridiği ruhsal değişim, öyküdeki yaklaşık 35 yıllık atlama (1617'den 1651'e geçiyoruz) nedeniyle pek anlaşılamıyor, havada kalıyor. Ben, iktidar hırsının naif bir insanı bu kadar canavarlaştırabileceğine inanmıyorum. Bu tip insanların toy ve güçsüz oldukları dönemde de, bu tür bir ruhsal gelişime teşne olmalarının daha mantıklı olduğu kanısındayım.      

didemtimuroglu avatar didemtimuroglu 24 Haziran 2011 22:22:06

Az önce izledim hayal kırıklığına uğradım. Böyle bir casta yazık olmuş. Muhteşem yüzyıla bakın bir 90 dakika içerisinde sahnesiyle dekoruyla kostumuyle muhteşem bir performans çıkarıyorlar. Olayın başında bu mahpeykerin anası vardı noldu... Olay döng üsü inanılmaz kısaydı. Oyuncuları ve filmin müziğini yapan ekibi tebrik ederim okadar. Birde benim bildiğim osmanlıda nikah olayı yoktur. Türk-Osmanlı hukukunda padişahlar, bir kadınla resmen evlenemezler, evli sayılamazlar. Saray hareminden seçip de seçtikleri hanımlardan çocukları olduğu takdirde, o hanımlar saray protokolünde âdet ve geleneğe uygun mevkilerini alırlar.

Yandex.Metrica