Yeraltı

7,33

( 8 kişi yorum yaptı )

Yeraltı

Sinema Filmi

2011

"Akıllı bir adam, kendine karşı acımasız değilse gururlu da olamaz."

Muharrem, nefret ettiği ve edildiğini halde eski arkadaşlarının yemeğine kendisini zorla davet ettirir.

Masum didişmeler, ufak kişilik gösterileri ile başlayan yemek, giderek dumanlanan kafaların etkisiyle utanç dolu geçmişe doğru yol almaya başlar. Defterler açılır, hesaplar ortaya dökülür.

Gece pişmanlık, gözyaşları ve öfkeyle dolarken, rezillik karanlık sokaklara, fuhuş kokan otel odalarına taşar.

Onlar hep birlikte, Muharrem tek başına olsa da kararlıdır. Pislik ya o gece temizlenecek, ya da geberip gidecektir. Yoksa sonsuza kadar kurtulamayacaktır bu utançtan.


Çekimleri Ankara'da yapıldı.

Künye

Yönetmen Zeki Demirkubuz
Senaryo
Yapımcı Zeki Demirkubuz
Görüntü Yönetmeni Türksoy Gölebeyi
Eser
Vizyona Giriş Tarihi 13 Nisan 2012
Süre 107 dk
Tür Dram
Özellikler 35 mm, Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Ankara, Dostoyevski, Memur, Otel, Yeraltından Notlar Daha Fazlası

Ödüller

En İyi Erkek Oyuncu (31.İstanbul Film Festivali-2012)

En İyi Görüntü Yönetmeni (31.İstanbul Film Festivali-2012)

Halk Jürisi En İyi Film Ödülü (31.İstanbul Film Festivali-2012)

En İyi Kurgu (31.İstanbul Film Festivali-2012)

En İyi Yönetmen (31.İstanbul Film Festivali-2012)

En İyi Film (12. Osian's Cinefan Film Festivali-2012)

En İyi Erkek Oyuncu (19. Uluslararası Altın Koza Film Festivali-2012)

En İyi Film (9. Uluslararası Dubai Film Festivali-2012)

En İyi Erkek Oyuncu (9. Uluslararası Dubai Film Festivali-2012)

En İyi Yönetmen (45. Siyad Türk Sineması Ödülleri-2013)

En İyi Erkek Oyuncu (45. Siyad Türk Sineması Ödülleri-2013)

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu (45. Siyad Türk Sineması Ödülleri-2013)

En İyi Görüntü Yönetmeni (45. Siyad Türk Sineması Ödülleri-2013)

En İyi Kurgu (45. Siyad Türk Sineması Ödülleri-2013)

Daha Fazlası

Ekip

Yapımcı Başak Emre (Yürütücü Yapımcı)
Kurgu Zeki Demirkubuz (Kurgu)
Kostüm Tasarım Nihan Güneş (Kostüm Tasarım)
Yapım Ekibi Ahmet Boyacıoğlu (Yapım Sorumlusu)
Yönetmen Ekibi L. Rezan Yeşilbaş (Yönetmen Yardımcısı)
Post-Prodüksiyon Ersin Kahraman (Online Kurgu)
Işık Ekibi Hatip Karabudak (Işık Şefi)
Ses Ekibi Furkan Atlı (Ses Kayıt)
Serdar Öngören (Ses Miks)
Furkan Atlı (Ses Teknisyeni)
Oyuncu Seçimi Ezgi Baltaş (Cast Direktörü)

Firmalar

Mavi Film (Yapım)
Tiglon (Dağıtımcı)
Hasılat 519.592,19 TL
Toplam İzleyici 54.344
Vizyonda Kaldığı Hafta 29 Hafta

Son Yorumlar (8)

Kleberson avatar Kleberson 09 Temmuz 2013 01:52:25

9

film güzel ama bu filmde engin günaydin yerinde baskasi olsaydi filmi izlermiydim sanmiyorum ama film güzel ama yavas ilerliyor zaten zeki demirkubuz nuri bilge ceylan gibi yönetmenlerin filmleri hep böyle

cosmopolis avatar cosmopolis 10 Mart 2013 04:59:10

7

zeki demirkubuzun kıskanmak filmiyle düşüşe geçtiği sinemasında eski masumiyet,kader filmleri kadar olmasada onlara yakın iyi bir film ve zeki demirkubuzun ayrıca gişedeki en büyük başarısı

sinemadelisi avatar sinemadelisi 19 Ocak 2013 16:43:33

8

süper ötesi bir film en gin günaydın harika oynamış.

Basakst avatar Basakst 19 Ekim 2012 21:25:55

Serhat Tutumluer'in bulunması bile izlenmeye değer olduğunu gösteriyor ve tabiki harika bir filmdi

umutilkay 03 Temmuz 2012 17:22:07

İstediği atmosferi yaratmış yönetmen. Karanlık, insanın üstüne binen... Bu havayı yaratmak için filme Ankara'yı alet etmiş gerçi. Kolayına kaçmış...Ya da son dönemde Ankara'nın filmlerde kullanılmasının biraz da moda olması, İstnabul'un Ankara'nın gö nlünü alma isteği... Böyle de olsa kolaya kaçmak... Engin Günaydın'ın oyunundan ara ara Burhan Bey sızıyor. Bu oynadıkları diizi karakterlerinin oyuncuların üstünde kalması ya da tiyatroda oynar gibi filmde oynamaları (Zenne filmindeki eleştirim)  genel bir Türk sineması sorunu mu acaba? ). Bana sahiciliği ve masumiyeti azaltıyor gibi geliyor oyuncuların oyuncu gibi oynamaları filmde...

gecedensonra avatar gecedensonra 20 Nisan 2012 18:37:04

7

yine bir kitap yine bir bağımsız uyarlama filmi ve başında yine zeki demirkubuz olan gecikmeli film.evet gecikmeli şöyle ki filmin çekimleri ne zaman başladı emin olmamakla beraber nerden baksan iki yıl sürdü vizyona girmesi.kendi senaryosu olan c - blok ile kadınların iç dünyasına tuttuğu el fenerinin ışığı yetersiz geldiğinden yeterli seviyede algılanamadı ve zeki nin en vasat filmi olarak bilindi bir çok izleyeni tarafından. sonra ne mi oldu erkeklere yöneldi ve 90 ların ortalarında öyle bir film yaptı ki: masumiyet dönemin şartları itibarı ile türk sinemasında zirveye yerleşen filmlerden biri oldu. bu filmin verdiği popülerlik sanat çevrelerinin takdiri derken sonradan çektiği filmler özellikle ülke içinde üniversite öğrencileri tarafından fenomene dönüştü..her zeki demirkubuz filmi yeni beklentileri de beraberinde getirdi ama sinemanın değiştiği ve zeki demirkubuz un da değiştiği günbegün ortadayken bizler hep zeki den bir masumiyet bekledik yada kader i bekledik.iyi bir dostoyevski hayranı olabilirsiniz albert camus ya tapabilirsiniz ama onun o eserlerini kopya mı ediyor yoksa bağımsız uyarlama mı yapıyor kesin çizgilerini ayırt edemediği için eleştirileri de beraberinde getiriyor doğrusu.sanırım o eseri birebir sinemaya aktarmak isterken sürenin darlığından olacak ki kopuk kopuk filmler oluyor bağımsız uyarlama yaptığında ise bir anlaşıma sorunu ortaya çıkabilir bunu pek dert etmediğini söylüyor zeki demirkubuz onu da anlamış değilim ?yeraltı filminde anlatmak istediği vurgulamak istediği şeyin : gerçeklik olduğunu söylüyor ve bunuda filmin içinde bangır bangır bağırıyor engin günaydın ile.nedensiz davranışlarımızın olduğunu iddia eden yönetmenin engin günaydının nedensiz davranışlar sergilediğini söyleyebilir miyiz bilmiyorum?ağzımızla : " bu davranışı neden yapıyorum?" ,"nedensiz yaptığım bir şey sanırım" demek ile onu karşındakine anlatabilmek arasındaki ayrımı yapabilmek fena halde güç olmalı? zeki demirkubuz da bu güçlüğün altından kalkması beklenen bir yönetmen olarak ne kadar kalktı muamma?

Yandex.Metrica