Geriye Kalan

7,58

( 6 kişi yorum yaptı )

Geriye Kalan

Sinema Filmi

2011

7 yıldır evli olan Sevda'nın güzel ve düzenli dünyası kocası Cezmi'nin kendisini aynı hastanede çalışan Zühal'le aldattığını fark etmesiyle sarsılır. Cezmi'yle olan evliliği Sevda'nın hayattaki en büyük başarısıdır. Cezmi onun koruyucusu, güvencesi, sosyal ve duygusal sığınağıdır. Yalnız kalmaktan, küçük kızını babasız büyütmekten, evini ve gelecek hayallerini kaybetmekten korkar. "Öteki kadın" Zuhal ise birkaç yıl önce kocasından ayrılmış, 10 yaşında hasta bir oğlan çocuğuyla yalnız kalmıştır. Bütün yalnız kadınlar gibi yetersiz bir zaman ve enerjiyi çok fazla şey arasında paylaştırmaya, ayakta durmaya çalışır. Cezmi, Zühal'in endişeli ve yorgun hayatına beklenmedik bir heyecan, özlediği bir cinsellik ve erkeklerin sağlayabildiği türden bir güvenlik duygusu getirir. Sevda annesinin de öğü düyle, Cezmi'ye hiçbir şey sezdirmeden evindeki saat gibi düzeni sürdürmeye devam ederken, aynı ev kadını titizliğiyle Zühal'in peşine takılır. Evine bile girmeyi başararak onun günlük alışkanlıklarını, düzenini, saatlerini öğrenir. Her geçen gün Cezmi'nin kendisini bu ilişkiye biraz daha kaptırışını izler. Zuhal'in eski kocası Mustafa'nın, karısını yeniden kazanmak için geri dönüşüyle üçlü arasındaki nazik denge tamamen alt üst olacak ve şiddet yüklü bir sona sürükleneceklerdir.

Künye

Yönetmen Çiğdem Vitrinel
Senaryo ,
Yapımcı Şebnem Vitrinel , Nurhan Özenen
Müzik Olcay Saral
Görüntü Yönetmeni İlker Berke
Vizyona Giriş Tarihi 07 Eylül 2012
Süre 103 dk
Tür Dram, Duygusal
Özellikler Renkli
Ülke Türkiye

Ödüller

En İyi Kadın Oyuncu (12.Uluslararası İzmir Film Festivali-2012)

En İyi Senaryo (12.Uluslararası İzmir Film Festivali-2012)

En İyi Senaryo (12.Uluslararası İzmir Film Festivali-2012)

En İyi Kadın Oyuncu (48. Uluslararası Altın Portakal Film Festivali-2011)

En İyi Yönetmen (48. Uluslararası Altın Portakal Film Festivali-2011)

Ekip

Yapımcı Muharrem Gülmez (Ortak Yapımcı)
Taha Altaylı (Ortak Yapımcı)
Barış Yılkan (Genel Koordinatör)
Kurgu Arzu Volkan (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Osman Özcan (Sanat Yönetmeni)
Kostüm Tasarım Yeşim Özcan (Kostüm Tasarım)
Yapım Ekibi Rodi Yalçınkaya (Yapım Amiri)
Uğur Geldi (Yapım Asistanı)
Hasan Avcı (Set Amiri)
Devran Ortaç (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Eren Vurmaz (Reji Ekibi)
Betül Baygör (Reji Ekibi)
Kamera Ekibi İbrahim Demir (2) (1. Kamera Asistanı)
Enver Ferihat (2. Kamera Asistanı)
Semih Yıldız (Kameraman)
Yunus Keleş (Set Fotoğrafları)
Post-Prodüksiyon Mesut Ulutaş (Kurgu Asistanı)
Yücel Kurtul (Renk Düzenleme)
Çağlar Özlek (Negatif Kayıt)
Sanat Ekibi Fatih Özçalık (Sanat Yönetmeni yrd.)
İzgi Süngü (Kostüm Asistanı)
Makyaj Ekibi Murat Akbulut (Makyaj)
Ramazan Üregil (Kuaför)
Ses Ekibi Muhammed Mokhtary (Ses Kayıt)
Onur Yılmaz (Ses Miks)
Ali Reza Karim (Boom Operatörü)
Oyuncu Seçimi Arzu Gamze Kılınç (Cast Sorumlusu)
Tasarım Gökçe Tunaboylu Özay (Storyboard)
Diğer Emrecan Özen (Çeviri)
Gökçe Tunaboylu Özay (Storyboard)

Firmalar

Firuz Film (Yapım)
Chantier (Dağıtımcı)
Hasılat 66.154,0 TL
Toplam İzleyici 7.048
Vizyonda Kaldığı Hafta 10 Hafta

Son Yorumlar (6)

mansurx avatar mansurx 06 Ekim 2016 07:36:19

7

Film modern türk ailesini başarıyla eleştiriyor film ahmet uluçay ın asistanı çiğdem vitrinel in ilk uzun metraj filmi teknik yönden iyi çekilmiş iyi yazılmış bir film gerçekçi bir havası var baran34 adlı arkadaşın dediği gibi final hollywoodvari olm uş daha iyi bir final olabilirdi devin özgür çınar ve şebnem hassanisoughi rollerinde fena değildi erkan bektaş sevdiğim bir oyuncu ama baş role gitmiyor bu role caner cindoruk daha uygun olabilirdi herşeye rağmen bir ilk filme göre iyi sayılabilecek bir film son olarak filmi izleyeceklere filmde küfür ve +18 sahneler olduğunu filmin ailecek izlenecek bir film olmadığını da önceden söyleyeyim.

baran34 avatar baran34 15 Kasım 2014 15:00:45

6

Konusu tipik modern Türk aile yapısının bir kısmını özetler nitelikte fakat final biraz Holywoodvari olmuş. Yönetmen Çiğdem Vitrinel'in ilk filmi olmasına rağmen Altın Portakal'dan ödülle dönmesi filmin eli yüzü düzgün bir yapısının olduğuna dair öng örüyü haklı çıkarmakta. Devin Özgür filmde çok başarılı bir portre sergilemesinin karşılığı olarak en iyi oyuncu ödülünü sonuna kadar hakediyor. İzlenmesi tavsiye olunur.

sinemadelisi avatar sinemadelisi 12 Şubat 2014 01:43:58

Aslında filmin senaryosunu çok beğendim.İkili ilişkileri baz aldığından dolayı Aşk Kırmızıyla paralellik gösterdiğini düşünüyorum.Filmin yer yer sıkıcı tarafları vardı ama genel olarak başarılı bir film.Kadın oyuncular çok başarılıydı;ama erkek oyunc u için o kadar başarılı demek yanlş olur.Komple ele alırsam işlenişi zayıf oyunculuklar ve senaryo iyi;müziklerde zayıf ama genel olarak başarılı bir filmdi.Puanım7/10

ahmetdemir avatar ahmetdemir 10 Kasım 2013 22:05:52

5

Bir yönetmenin ilk sinema filmi olarak iyi, ama konu olarak çok bayat. Çünkü daha önce binlercesi çekilen aldatan eş hikayesine hiç bir yenilik katılmamış. Üstelik Cezmi adlı başrol oyuncusu doktor, Zuhal ise tıbbi sekreter iken filmde tek kare hasta ne görebilmiş değiliz. İkisinin de çalıştığı mekan sıradan bir işyerinin ardiye odasından farksız. Eğer amaç Cezmi'nin maddi açıdan güçlü biri olduğunu göstermekse, doktor yerine, prodüksiyonun altından kalkabileceği mekana uygun başka bir meslek bulunabilirdi.

mkurtsen avatar mkurtsen 09 Ağustos 2013 09:17:29

8

Arada derede izlediğim bir film.
Çok fazla üzerinde konuşulacak bir film değil. Baş roldeki 2 kadından ödülü daha az hakeden kazanmış.
Bence Devin Özgür Çınar daha iyi idi.
Erkan Bektaş'ı da unutmamak gerekiyor, biraz tutuk gibi, sanki çekingenliği üzerinden atamamış, oda yönetmenin kusuru.

kamil zafer 22 Aralık 2011 09:04:12

7

  Kültür Bakanlığı'nın desteğiyle,İstanbul'un çeşitli semtlerinde 5 hafta da çekimlerinin tamamlanmasının hemen ardından "Kalbim Bir Taş Parçası" olan adı şimdiki adıyla değiştirilmiş.Konusu ise güzel.Evli bir kadınla öteki kadının mücadele si anlatılıyor. 22.12.11 Zafer ALGAN

Yandex.Metrica