Katilin Kızı

8,98

( 14 kişi yorum yaptı )

Katilin Kızı

Sinema Filmi

1964

‘Romance-Jeux Interdits’ (‘Forbidden Games’ için düzenleme Narciso Yepes-1952) Gül’e çok yakışmış.
Ayhan, (bir kadeh rakının yardımı ile) Süleyman’a; “Yahu, çok tatlı be! Ya samimiyeti. Ah, nasıl anlatayım sana! O baktıkça Ayten’i görmüş gibi oluyorum. İçime öylesine tatlı, öylesine ılık bir şeyler doluyor ki. Hele gözleri! Güneş gibi parlıyor yahu” diyor.
Ayten’in resmine de “Elimde olmayan bir kuvvet sürüklüyor beni. Kurtulmak istiyorum bu badireden. Ama nihayet ben de insanım! Ne olur beni affet. Ne yapayım seviyorum, O’nu da seviyorum” demişti!


‘Nights in the Gardens of Spain (Noches en Los Jardines de Espana); I. In the Generalife (En el Generalife)’ (1916) (Manuel de Falla).
“Şerefinize!” İlk sahnede, Süleyman’ın rakısına eklediği su gibi, yaşantılarına karışıveriyoruz kahram anlarımızın.
“Her gece yarım bardaklık bir tayınım var ya, arkadaşlar, Yarımbardak Süleyman derler bana. Doğrusu, bu adı Ayhan taktı. 6-7 sene oluyor, o zamanlar ikimiz de Hulusi Bey’in fabrikasında çalışırdık. Ben Garaj Amiri’ydim, Ayhan da nakliyata bakardı. Hani, yüreğine bileğine sağlam, aslan gibi delikanlı. İlk görüşte O’na abayı yakmayan hatun yoktu muhitte. Ehli namustu kerata. Patron Hulusi Bey’in kızı Ayten’le birbirlerini seviyorlardı.”
Kızını istemiş, Hulusi Bey de cevap olarak işten çıkarmış bizimkini! Ayten ise yürekli kız, kaçmayı O teklif etmiş.
“Baktım olacak gibi değil, sıvadık kolları. Bizim evin sahibi Sakızlı Raziye, ucuz fiyatla iki oda kiraladı Ayhan’a. Eksik olmasınlar eş dost da dayadılar döşediler.”
Milyonların sahibi genç kız, ‘ufacık bir bavulla’ Ayhan’a kaçar.
“Hey güzel Allahım, ne severlerdi birbirlerini. Aytencik evini görünce (sevinçten) çılgına döndü. Ee, iki gönül bir olunca samanlık seyran olurmuş derler ya, doğruymuş. Bu dalga fena koydu bizim patrona. Koskoca Hulusi Bey sanki yıkıldı gitti. Hani, yalnız O’na kalsa eş dost araya girip tatlıya bağlarlardı işi.” Ama etrafındaki yağcılar rahat vermemişler.
Evlatlıktan reddeder kızını. Ayhan’a mirasından hiçbir şey koklatmayacakmış!
“Ayten’in kılı bile kıpırdamadı. Ne kızdı be yahu. Sen, koskoca milyonerin evinden kalk gel, fabrika önlerinde kocanla işe git, tezgâh başı yap, geceleri dikiş dik, zeytin ekmek ye, gene de yüzündeki gülüş solmasın!”
Hamileliği sırasında mahallenin tecrübeli ihtiyarları bir araya gelmişler. “Dikiş diktiler, yün ördüler küçük misafire. Sonra, doğum yaklaştı, yaklaştı geldi çattı.”
Hastanede çocuğun kız olduğunu öğrendiğinde, hiç beklemediği bir durumla karşılaşır Ayhan. “Maalesef eşinizi, çok uğraştık ama kurtaramadık!”
Bu zor günlerde, Süleyman, en büyük desteği. Hulusi Bey ise kızının ölümünden sorumlu tutmakta. Mezarlıkta tokatlar O’nu!
“Kaldık mı üç günlük yavru ile yapayalnız. Aytencik, ‘çocuk kız olursa adını Oya koyarız’ demişti. El ele verdik, Oya’yı büyütmeye ahdettik… Gece bastımı bir efkâr çökerdi içimize. Beşikte sallanan ufacık bir yavru, köşede çiçekler arasında anasının resmi, sabahlara kadar resme bakan bir genç!”
Ayten için hazırladığı bu köşeye her gün taze bir gül bırakıyor Ayhan. Yıllar sonra bambaşka bir ‘Gül’ ile resmin önüne gelecektir.
“Gün dediğin ayları, aylar seneleri kovaladı. Sonra bir gün baktık, 7 yaşına basmış Oya kız.”
Bu günlerde Hulusi Bey, Avrupa’dan, ne olduğunu öğrenemeyeceğimiz eğitimini bitirip geri gelen yeğeni Gül’ü Hilmi ile nişanlanmaya zorluyor. Gırtlağına kadar kumar borcu içinde olduğunu bilmediği damat adayına işlerinin idaresini de bırakmayı planlamaktaydı üstelik. Dolduruşuna gelip, torununu yanına almak için dava bile açar.
Oya’yı ziyarete gelişleri sırasında Gül ile Ayhan arasında bir yakınlık başlıyor. Bir seferinde “Siz çöle düşen yağmur gibisiniz” diyebilmişti delikanlı. ‘Oya kız’ ise çok mutlu. Bu yakınlaşmayı sezinlediğini hissettiren sözlerle Onları utandırmaktan geri kalmaz.
Hulusi Bey de bir zamanlar çok kızdığı Ayhan’a karşı artık daha anlayışlı.
Bir gün (‘Yarımbardak’ takma adını duyup çok güldüğü) Süleyman’la dertleşir; “Torunumu iyi yetiştirmiş. O’nu benden esirgemesin. Davaya gelince, hata etmişim özür dilerim.”
Milyonlara konma hayali suya düşen Hilmi, kumar borcu için sıkıştıran Necmi ile bir plan hazırlıyor; Fabrikatörü öldürüp suçu Ayhan’ın üzerine atacak!
Ancak mahalledeki çocukların yardımı ile bu tuzak da tutmaz.
Filmin sonunda, Oya, dedesinden “Allahın emri Peygamber efendimizin kavli ile” Gül’ü babasına istiyor!


Ağaçlı tepedeler.
Gül; “Seni ne kadar sevdiğimi bilemezsin. Oya’yı, evinizi, her şeyinizi her şeyinizi. Hiçbir zaman kalbinde Ayten’in yerini tutmaya çalışmayacağım. Sadece seni mesut etmeye çalışacağım.”
Ayhan; “Bu fakir halimle mi?”
Gül; “Sen benim için dünyanın, kâinatın bütün hazinelerinden daha kıymetlisin.”
(Yazan: Murat Çelenligil)

Künye

Yönetmen Zafer Davutoğlu
Senaryo
Yapımcı Osman F. Seden
Müzik Fecri Ebcioğlu
Görüntü Yönetmeni Necati İlktaç
Süre 94 dk
Tür Dram
Özellikler Siyah Beyaz
Ülke Türkiye
Etiketler Dede-Torun, Hastane, Mahkeme Daha Fazlası

Oynayanlar

Ayhan Işık Ayhan Işık Ayhan
Parla Şenol Parla Şenol Oya
Hülya Koçyiğit Hülya Koçyiğit Gül
Kadir Savun Kadir Savun Yarımbardak Süleyman
Hulusi Kentmen Hulusi Kentmen Hulusi Örmen
Serpil Gül Serpil Gül Oya'nın Annesi Ayten
Senih Orkan Senih Orkan Necmi
Sadettin Erbil Sadettin Erbil Hilmi Koray
Nubar Terziyan Nubar Terziyan Rüknettin
Muammer Gözalan Muammer Gözalan Doktor
Muzaffer Yenen Muzaffer Yenen Doktor
Hüseyin Güler Hüseyin Güler Komiser
Selahattin İçsel Selahattin İçsel Salatalık Amca
Nezihe Güler Nezihe Güler Sakızlı Raziye
 Talia Saltı Talia Saltı Komşu
Ahmet Koç Ahmet Koç Polis Memuru
Hüseyin Salıcı Hüseyin Salıcı Hakim
Afif Yesari Afif Yesari
Orhon M. Arıburnu Orhon M. Arıburnu Avukat
Osman Alyanak Osman Alyanak Nubar Terziyan Seslendirmesi
Kemal Ergüvenç Kemal Ergüvenç Kadir Savun Seslendirmesi
Abdurrahman Palay Abdurrahman Palay Ayhan Işık Seslendirmesi
Sami Ayanoğlu Sami Ayanoğlu Hulusi Kentmen Seslendirmesi

Ekip

Sanat Yönetmeni Yüksel Tanık (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Adnan İrkut (Yapım Sorumlusu)
Hasan Nurdan (Yapım Amiri)
Yönetmen Ekibi Uğur İnan (Yönetmen Yardımcısı)
Ses Ekibi Tuncer Aydınoğlu (Ses Kayıt)

Firmalar

Kemal Film (Yapım)
Acar Film (Seslendirme)

Son Yorumlar (14)

TubaArtan avatar TubaArtan 12 Ağustos 2017 00:51:54

Parla'ya bayıldım çok tatlıydı özellikle babasının sırlarını Gül'e açık etmesi baya güldürdü.. Babanın o an ki şaşkınlığı, Gül'ün utangaç halleri, o'nun da muzip gülüşleri :) çok tatlı görünüyorlardı.
Oyunculuklar fevkaladenin fevkindeydi

Kaptan34 avatar Kaptan34 16 Ekim 2016 00:41:04

10

Muhteşem bir film Ayhan Işık ve Hülya Koçyiğit ikilisi süperdi

performer avatar performer 25 Eylül 2016 14:24:44

9

yani zaman zaman soluksuz zaman zaman ağlayarak izleyeceğiniz çok güzel bir film... kusuru yok denilecek kadar az.

şahin_şahin90 avatar şahin_şahin90 17 Eylül 2015 18:53:33

Güzel bir Osman F. Seden filmi.Kadro çok güzel ve sağlam.Zaten Osman F.Seden'in bu dönemdeki filmlerinin hepsine geniş yıldızlarla donatılmış kadrolar var.Hulusi Kentmen başlarda kötü bir karakteri oynuyordu fakat sonraları iyi role büründü.Ayhan İl e Serpil birbirlerini çok severler ve evlenmeye karar verirler.Fakat Hulusi Ayhan'ın gözünün kızında değil servetinde olduğunu düşünür buna da yine kötü rolde oynayan Saadettin Erbil çanak tutar ve Hulusinin fikrinde sabit kalmasına imkan tanır.Gizli kaçak evlenirler her ne pahasına karşılarında Baba Hulusi de olsa.Ve Serpil,,Parla'yı doğururken hayatını yitirir.Ve küçük kızın tüm sorumluluğu Baba Ayhan ve Yarım bardak Süleyman Kadir Savun' a kalmıştır.Daha sonraları Serpil'in yeğeni vicdan sahibi ve güzel yüzlü Hülya olaylara katılır ve çocuğun velayetinde Ayhan'ın yanında yer alır.Fakat kötüler Saadettin Erbil ve Senih Orkan habis oyunlarına Hulusi'yi öldürme pahasına devam ederler.......ÇOK güzel bir film.Tam bir Yeşilçam klasiği.Ayrıca filmde duygusal anlarda çalan fon müziği de çok güzel.

Lalegül34 avatar Lalegül34 23 Nisan 2014 18:47:18

10

oyuncu kadrosu çok başarılı film konusu ilgi çekici

Papatyam34 avatar Papatyam34 23 Mart 2014 21:50:16

8

parla şeno lu kutlamalı çok iyiydi güzel bir film ayhan ışık ve hülya koçyiğit sevdiğim bir ikili

Yandex.Metrica