Kız Kulesi Aşıkları / Hera ile Leandros

6,65

( 11 kişi yorum yaptı )

Kız Kulesi Aşıkları / Hera ile Leandros

Sinema Filmi

1993

Yaşı geçkin bir entellektüel olan şair günlerini geçirmek için Kız Kulesi'ni ziyaret etmektedir.Burada bir zamanla cinayetle suçlanan bekçinin günlüğünü bulur.Okudukça onun hikayesinin kız kulesi efsanesi ile ilgili derin benzerliklerini keşfetmeye başlar.Bekçisinin hikayesini kafasında yeniden kurgulayan şair alt kattaki Nesibe ile karşılaşır.Kız Kulesi efsanesine gittikçe bağlanan şair Nesibe ile ilişkini Hera ve Leandros'un aşkına benzetmeye başlar.Ancak Hera olarak aşık olduğu kadının aslında bekçinin kızı olduğunu fark edecektir.

Künye

Yönetmen İrfan Tözüm
Senaryo
Yapımcı İrfan Tözüm
Müzik Münir Nurettin Beken
Görüntü Yönetmeni Aytekin Çakmakçı , Ümit Gülsoy
Vizyona Giriş Tarihi 08 Nisan 1994
Süre 95 dk
Tür Duygusal, Erotik
Özellikler 35 mm, Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Aşk, Balıkçı, Banyo, Bekçi, Çıplaklık, Daha Fazlası

Oynayanlar

Övgü Gümüş Övgü Gümüş Nesibe'nin Çocukluğu
Nurseli İdiz Nurseli İdiz Nesibe
Beklan Algan Beklan Algan Adam
Mehmet Ulusoy Mehmet Ulusoy Eski Fener Bekçisi
Ayla Algan Ayla Algan Anne
Aytaç Yörükaslan Aytaç Yörükaslan Kayıkçı
Kutay Köktürk Kutay Köktürk Parktaki Adam
Selçuk Gürışık Selçuk Gürışık İkinci Kayıkçı
Muhteşem Tözüm Muhteşem Tözüm Taş Atan Çocuk

Ekip

Yapımcı Mustafa Koç (Yürütücü Yapımcı)
Kurgu Ayhan Ergürsel (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Selçuk Gürışık (Sanat Yönetmeni)
Zeki Sarayoğlu (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Kadir Yeşiltepe (Yapım Asistanı)
Ayşe Durukan (Basın Danışmanı)
Enver Kündem (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Ayşen Atasır (Yönetmen Yardımcısı)
Rakela Kunyo (Yönetmen Yardımcısı)
Murat Yazan (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Selahattin Sancaklı (Kamera Asistanı)
Burçin Ankara (Kamera Asistanı)
Eyüp Boz (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Tamer Eşkazan (Negatif Kurgu)
Semihan Sevinç (Jenerik Tasarım)
Özkan Sevinç (Jenerik Tasarım)
Uğur Orbay (Film Baskı)
Uğur Orbay (Film Baskı)
Veli Burç (Film Baskı)
Ekrem Şen (Film Yıkama)
Arif Şengül (Film Yıkama)
Uğur Orbay (Renk Düzenleme)
Türker Vatan (Renk Düzenleme)
Ayhan Şen (Renk Düzenleme Asistanı)
Işık Ekibi Mehmet Fırat (Işık Şefi)
Haydar Aslan (Işık Şefi)
Barış Dikişçi (Işık Ekibi)
Gazanfer Günsu (Işık Ekibi)
Sanat Ekibi İsmet Değirmenci (Sanat Asistanı)
Makyaj Ekibi Zühre Ustaşanverdi (Makyaj)
Ses Ekibi Mehmet Kılıçel (Ses Kayıt)
Ümit Ökten (Ses Kayıt)
Erkan Esenboğa (Ses Kayıt)
Erkan Esenboğa (Ses Miks)
Metin Çeşmebaşı (Ses Kayıt Asistanı)
Seslendirme Ersin Sanver (Seslendirme Yönetmeni)
Vural Buldu (Seslendirme Yönetmeni Yardımcısı)
Ulaşım Levent Abadan (Ulaşım)
Mehmet Kılıçel (Ulaşım)
Ümit Ökten (Ulaşım)
Talip Yıldız (Ulaşım)

Firmalar

Muhteşem Film (Yapım)
Şafak Film (Film Hazırlık)
Kanal 6 (Yapım)
Toplam İzleyici 53.720

Son Yorumlar (11)

gezgin1903 avatar gezgin1903 18 Aralık 2016 00:20:37

Saçma sapan bir film ne konu var ne senaryo bol bol sevişme sahnesi koymuşlar kısaca izlemeyin vakit kaybı.

mansuryıldırım avatar mansuryıldırım 23 Haziran 2015 22:38:48

6

Temposu düşük bir film nerdeyse tiyatro havasında ilerliyor ama buna rağmen yinede izletiyor film kendini ortalama bir başarısı var zaman geçirmek için izlenebilinir son olarak filimde +18 sahneler mevcut.

SarpBayhan avatar SarpBayhan 01 Mayıs 2014 02:30:52

1

Hiç sevmediğim sıkıcı bulduğum erotik hatta bana göre porno bir film. Nurseli İdiz'in belki de en büyük hatalarından birisi bu film özellikle babası yaşındaki beklan algan ile yaptığı aşırıya kaçan sevişme sahneleri maalesef hiç hoş değildi. Sanırım doksanların ilk yarısıydı bu film çekildiğinde Nurseli hanımın formda olduğu Show TV'de Saklambaç programını sunduğu dönemlerdi ben kendisine hiç yakıştıramadım keşke hiç oynamasaydı bu filmde. Daha sonraki dönemlerde kendisinin alkollü ve bitkin halini gördükçe acıdım. Filmde oynayan bir diğer isim Beklan Algan'da (şimdilerde hayatta değil) Ayla Algan'ın kocasıdır ve o dönemde Nurseli İdiz'de Cem İdiz ile evliydi yani oyuncuların her ikisi de evli oldukları halde bu kadar cesur sevişme sahnelerinde yer almışlar hele de o dönemlerde daha muhafazakar bir çizgide yer alan Türkiye'de olmuş bu film söylediğim gibi ben kendilerine pek yakıştıramadım bu sahneleri.

uray35 avatar uray35 15 Mart 2009 21:10:03

son derece sıkıcı bir filim...yönetmen sanırım marlon brando'nun oynadığı paris'te son tango-last tango in paris filmi benzeri bir filim çekmek istemiş...

enigmacuture avatar enigmacuture 14 Şubat 2009 12:10:02

10

irfan bey çıplaklığı ve cinselliği farklı yorumlamayı seven bir yönetmendir. bu film yapıldığında daha çocuk yaşlarda olduğumuz için bazı sahnelerini büyüklerimiz gözlerimizi kapatarak izlemiştik. çıplaklığın kişiye göre yorumu farklıdır buna saygı d uymak gerekir. hele sinemada ise tamamen subjektif bir konu. sanat filmi sanat filmi lafının ayyuka çıktığı 90lı yılların başında bana göre farklı bir denemeydi. özneldi ve tamamen kişiye münhasır bir yorumdu bu film. yönetmenin kendi eli mahsülü ve onun elinden çıkma hoş bir yapıt bence.

cantona 26 Şubat 2008 17:16:02

Sıkıcı bir film konu çok durgun ve bohem anlatım yetersiz ötesi. Estetiklikten çok uzak bir erotizm. Tek kelimeyle Nurseli İdiz'in kariyerinin en büyük hatası. Nurseli İdiz ve babası yaşındaki Beklan Algan'ın çıplak ve fazlasıyla deforme vücutları ma alesef filmden geriye aklıda kalan tek şeyler.

Yandex.Metrica