.
Geçmiş

8,29

( 1 kişi yorum yaptı )

Geçmiş

(Le passé )

Sinema Filmi

2013

İranlı yönetmen Asghar Farhadi'nin Oscar'a layık görülen Bir Ayrılık filminin başarısını takip eden Geçmiş, Fransız eşi Marie'den boşanma işlemlerini tamamlamak üzere, dört yıllık bir ayrılığın ardından Tahran'dan Paris'e gelen Ahmet'i izliyor. Marie'nin niyeti, eski eşinin hayaline bile katlanamayan yeni sevgilisi Samir'le evlenmektir. Ahmet, Marie'nin önceki beraberliğinden olan kızı Lucie ile ilişkisinin sıkıntılı olduğunu fark edince aralarını bulmaya çalışır, fakat böylece geçmişten gelen sırlar açığa çıkmış olur. Asghar Farhadi'nin ülkesi dışında çektiği ilk film olan Geçmiş, duygusal gerilimi eksik olmayan, sürükleyici ve çetrefilli bir aile dramı.

Künye

Yönetmen Asghar Farhadi
Senaryo ,
Yapımcı Alexandre Mallet-Guy
Görüntü Yönetmeni Mahmoud Kalari
Vizyona Giriş Tarihi 31 Ocak 2014
Süre 130 dk
Tür Dram
Ülke Fransa Iran Italya

Ödüller

En iyi kadın oyuncu (66. Cannes Film Festivali-2013)

Firmalar

M3 Film (Dağıtımcı)
Hasılat 82.612,97 TL
Toplam İzleyici 9.025
Vizyonda Kaldığı Hafta 15 Hafta

Son Yorumlar (1)

mkurtsen avatar mkurtsen 28 Ekim 2013 18:17:30

9

İranlı Yönetmen Asghar Farhadi'nin Oscarlı filmi A Seperation'u (Bir Ayrılık) sinemayı takip edenler bilir.
Film bir boşanma ile başlıyordu.
Batı başarıyı yakalayan Asya'lı yönetmenlere ilgi gösteriyor örnek ABD (Chan-wook Park/ Stoker)
Fransa İra n'lı sinemacılarla pek içli dışlıdır.(Abbas Kiarostami/Copie Conforme)
Nedense bizim yönetmenler bu ilgiden nasibini alamıyorlar, uluslararası başarıyı yakalasalar bile, ( Nuri Bilge Ceylan) tabikii gönül ister. neden olmasın
Chan-wook Park'ın Oldboy'u 2003 ile Stoker 2013 arasında tam tam 10 yıl var.
Bu işlerin pek garantisi olmaz ama , Fransızlar Asghar Farhadi'ye (1972) güvenip çağırmışlar, hikaye ve yönetim ondan
adaptasyonu Fransa'da yaşayan vatandaşı Massoumeh Lahidji türkçesi Masume Lahidji yapmış
Masume Fransa'da yaşayan yabancı filmcilerin tercümanı Sinematek resmi tercümanı 4 dil biliyor, İngilizce Fransızca, İspanyolca ve Farsça bu konuda deneyimide var. Daha önce Abbas Kiarostami ile çalışmış..(Copie Conforme)

Bu kadar ön bilgiden sonra efendiiiiim. şimdi geçelim bu güzel filme güzel dediğime bakmayın , belkide bu yıl gördüğüm filmlerin
en güzeli.

Yukarıda söyledik A Seperation gibi bu filmide aile temalı , Paris'in banliyölerini çok iyi gözlemlediği belli oluyor, eşya taşıyan araçlar halsiz bezgin insan portreleri tanıdık bildik
karakterler, tren istasyonları, kuru temizleme dükkanları Eczane Tahran, İstanbul, Paris farketmiyor benzer ezgiler taşıyor.
Her ne kadar yönetmen olmasamda benimde böyle bir merakım var, boş zamanlarımda İstanbul banliyölerini gezer, oralardaki yaşamları
yaşam alanlarını takip etmeye çalışırım. Küçük tek katlı bahçeli evlerdeki hayatlar hep ilgi odağım olmuştur.
Filmin merkezinde 2 aile var , Marie'nin (Bérénice Bejo) hava alanından AhmaD'ı (Ali Mosaffa) alması le başlıyor. Marie dört yıldır ayrı yaşadığı İran'lı kocası Ahmed'e boşanma davası açmış, imzalanacak belgeler var. durumlarını düzene sokmak için Paris'e gelmesini istemiş. Birlikte yaşadığı erkek arkadaşı Samir (Tahar Rahim) ile ilişkisini resmileştirmek için. Ahmed'e otelde yer ayırtmamış renk vermiyor ama eski kocasının belliki onlarla evde kalmasını istemiş, bahçeli mustaki bir evde iki kızı ile birlikte yaşıyo Kızlardan biri Lucie (Pauline Burlet) 16 yaşında lise öğrencisi annesinin işikisine karşı evlenmesini istemiyor Samir'i Ahmad'a bir pislik olarak tanımlıyor, dieri küçük Léa (Jeanne Jestin) evde ayrıc a birde Samir'in küçük oğlu Fouad (Elyes Aguis) var Samir'in karısı intihar girişiminde bulunmuş 8 aydır bitkisel hayatta.. Evde. Atmosfer çok sakin değil Marie Paris'te bie eczanede çalışıyor, iki küçük çocuk ile zor başa çıkıyor özellikle Elyes anne hastanede, baba Samir'e de Marie kesk, kocası gelince mesafeli duruyor, habersiz gelme diyor.
'.Sadece Ahmad soğukkanlılığını tutmayı başarıyor. yavaş yavaş yavaş her derde deva olmaya, eski eşine cocuklarına Fouad'a sevgi ile yaklaşıyor.
Lucie Samir'in karısının intiharından Annesi ile Samir'i sorumlu tutuyor, çok vicdanlı bir kız bu evliliğe enel olmak istiyor, annesi ile Samir arasındaki aşk maillerni Samirin nkarısına
gönderdiğini Ahmad'a itraf ediyor. Birde Samir'in kuru temizleme dükkanında çalışan Naima (Sabrina Quazani) var. Oda Samir'in karısının onu kıskandığı ve ondan kurtulmak
istediği düşüncesinde. Müşteri ile bir kavga esnasında Samir onu değil'de dükkandan karısını kovuyor, o olaydan sonra intihar griişimi gerçekleşiyor.
Sonra Samir'in bir ikilem içinde olduğunu görüyoruz, karısının iyileşmesini ümit ile bekliyor, uğraşıyor, diğer taraftan Marie ile ilişkisi evlilik planlarıı, finale doğru olayları değerlendirince bu ilişkiye son vermenin zamanı geldiğini hissediyor. Geçmiş geçmişi konuşmak istemiyorum demek ile olmuyor, herkes geçmişi ile yüzleşip hesabını oma göre yapacak.
Uzatıpta filmi anlatmayayım gömülü sırlar su yüzüne çıkıyor.
Yönetmen dedik, hikaye dedik, filmin diğer özelliği oyuncular oyunculuklar,
Bérénice Bero-Pauline Buriet anne/kız Tahar Rahim-Elyes Aguis baba/oğul performaslar müthiş, hikaye içinde bu kadar uygun oyunculuklarla ancak bu kadar güzel ve inandırıcı oynanabilir
büyükler neyse Elyes Aguis 8-9 yaşında bir çocuk Tahar sanki kendi babası o kadar güzel bir oyun çıkarmıiş, aynı şey Lucie'yi oynayan Belçikalı genç oyuncu Pauline Buriet
içinde geçerli., abileri ablaları kadar başarılılar.
Ali Mosaffa'nın ise performansini tartışmaya gerek yok, On Numara, peruklu hali hiç belli olmuyor ve yadıganmıyor. ilk defa peruk veya ilave saçı bir kişiye yakıştırdım.
Sanra efendim Naima rolundeki Sabrina Quazani (1988) çok güzel ve iyi otuncu, yaşıda genç, geleceğin yıldızı olabilir,
Sonuç olarak bu filme 10 üzerinden 10 verimek istiyorum ve herkesede kesinlikle izleyin diyorum.
10/10

Yandex.Metrica