Sevinç Gözyaşları

8,68

( 18 kişi yorum yaptı )

Sevinç Gözyaşları

Sinema Filmi

1965

‘Things We Said Today’ (1962) (Lennon / McCartney). Filiz ve Selim bu 45’likle dans ediyorlar. Selma, sokaktan gelen korna sesine koşuyor.
Selim; “Ne oluyor buna?”
Filiz; “Herhalde Ayhan gelmiştir. Bu budala ona âşık.”
Bedia Hanım; “Paşa Babanın haberi olsa ikisini de kovar Köşk’ten.”
Filiz; “Aa, doğrusu yakışıyorlar birbirlerine. ‘Uşağımızın oğlu Ayhan’la sığıntı Selma’. Ne güzel bir evlenme ilanı olur.”
Bedia; “Uşağın oğlu ama dünyanın parasını kazanıyor.”
Selim; “İnek gibi çalıştıktan sonra herkes kazanır.”

Selim’i de seslendirecek olan Sadettin Erbil; “1943 senesinin soğuk bir kış günü Hulusi Paşa’nın [‘Adanalı Tayfur Kardeşler’den (19 64) anımsadığımız] Köşk’ü sevinç avazeleri içinde çalkalanıyordu. Paşa’nın karısı Bedia Hanım, o gece dünyaya bir kız evlat (Filiz) getirmişti… Şampanyalar toplar gibi patladı. Kadehlerde içkiler, kumar masalarında paralar su gibi, sel gibi aktı. Herkes çılgın gibi eğlendi, eğlendi. (Filmin bu kısmı ekmeğin karneyle alındığı, sınırlarda şampanya değil top seslerinin duyulduğu yıllara pek uygun değil.) Kimse o anda Köşk’ün bodrum katında küf kokan rutubetli bir odada Hulusi Paşa’nın 40 yıllık emektarı vekilharç Kazım Efendi’nin son nefesini vermekte olduğuna aldırmadı.”
Oğlu Ayhan’a Paşa sahip çıkıyor. Delikanlı, gecesini gündüzüne katarak Teknik Üniversite’yi birincilikle bitirir.
“Hayatta tek tesellisi Selma’dı [Sadettin Erbil, nedense (Selma’ydı) diyeceğine (Selma’dı) diyor]. Paşa’nın yeğeni Selma. O da Ayhan gibi küçük yaşta kimsesiz kalmıştı. O da Paşa’nın yanında zavallı bir sığıntı durumundaydı.”
Öte yandan Filiz [‘It Had Better Be Tonight’ (1963) (Henry Mancini) şarkısını Fran Jeffries’den dinlediğimiz sahnede] eğlence düşkünü biri. Günün birinde Paşa’ya söyleyecek söz bırakmadan işsiz güçsüz Selim’le nişanlanıyor.
Ayhan ‘dolgun ücretle bir iş bulur’. (Zamanımızda ‘iş bulmak’ Kızıl Deniz’i ikiye ayırmaktan daha zor. ‘Dolgun ücret’ ise Kaf Dağının ardında.) Başarısı, onu şirkete ortak yapar. Doğu’ya, Çavuş Şükrü’yü tanıyacağımız bir göreve gidiyor. Sonra ‘sayılı zenginlerden biri olacakmış’.
Şükrü; “Çizer biçer Beg, aha yakaladım seni. Söyle bakalım bu pısıla kimden?”
Ayhan; “Yengenden.”
Şükrü; “Şimdi anladım. Aganigi de maganigi. Sen çok zımparaymişsen. Bilmiydim bak.”
Ayhan; “Yani evleneceğim kızdan.”
Şükrü; “Vış, vış, vış. Gelin ha? Ülen Ayhan Beg, Allah senin gönlüne göre, şöyle bir ayı gibi bir arvat versin.”
Ayhan; “O ne biçim bir laf, ağzını topla.”
Şükrü; “Ne diye kızisin gözümün bebegi? Ayı demek bizde güzellik, şirinlik tismalidir yani. Zerafet, asalet tismalidir.”
Binlerce kilometre uzakta, Selma onu resmine sarılmışken Sergio Endrigo’dan unutulmaz bir şarkı dinliyoruz; ‘Io Che Amo Solo Te’ (1962). “Sadece sana sahip olmak, başka bin şeye sahip olmaktan daha güzel.”
O günlerde Hulusi Erkmen çok zor durumda. İflasın eşiğine gelmiş. Artık Paşa’dan hiçbir destek görmeyeceğini duyan Selim, tahmin edileceği gibi ‘ailesinden aldığı bir telgrafla önce Ankara’ya sonra bir daha dönmemek üzere Avrupa’ya gitmek zorunda(!) kalır’. Üstelik Filiz ondan bir çocuk bekliyor. Babası kalp krizi geçirir.
Ayhan “Bütün varlığım, kazancım emrinizdedir” diyor ama ölüm döşeğindeki Hulusi Bey’in beklentisi farklı; “..Ailemin şerefini sen kurtaracaksın… Filiz’le evlenerek… Çocuğu da nüfusuna geçireceksin.”
Gördüğü iyiliğin bedelini aşkını, saadetini feda ederek ödüyor. Evlenirler. “Kocalığa gelince hiçbir zaman benden aşk ve yakınlık bekleme” demişti Filiz’e. Genç kadın çocuğu aldırmış. “Ufak bir ameliyat her şeyi halletti.” Amcası Nubar Terziyan (filmde adı yok) ilerde olacak kötü olayları önleyecek yolu gösteriyor; “Selma’yı seviyordu, onunla evlenecekti. Senin namusunu kurtarmak için babana söz verdi. Yeminini yerine getirdi. Bırak artık, sevişenlerin arasına girme.” Ama Filiz, Ayhan’ı sevmeye başlamış. “Onu Selma’ya bırakmaktansa kendi ellerimle öldürürüm.” Ne yapsa onların sevgilerini yok edemiyor.
Bu arada beklenmedik bir şekilde Selim geri döner. Esrar kaçakçısı bir çeteden ‘milyonluk mal kaçırmış’. Kan revan içinde Köşk’e geldiği ‘34 DK 420’ plakalı ‘Chevrolet’yi ‘Katilin Kızı’nda (1964) Gül ve ‘Son Tren’de (1964) Nevzat kullanıyordu. Filiz’in çıplak resimleri elindeymiş. Onun yönlendirmesiyle Selma’ya şantaj yapar.
[‘The Big Heist’ (1961) (Henry Mancini) melodisi ile] “..Bugünden itibaren Ayhan’dan uzaklaşacaksınız… Aksi takdirde resimler elden ele (şimdilerde olsa internette) dolaşacak ve sevdiğiniz adamın istikbaliyle..”
Filiz amcasını dinleseydi ne güzel olurdu. Onun ve Selim’in ölümü ayakkabıdan çıkarıp atılamayan bir taşa benziyor. Yıllar sonra Selma ve Ayhan göz göze geldiklerinde bir sessizlik olmuyor mudur acaba?

“Breakfast at Tiffany’s” (1961) (Mancini).
Ayhan; “Sana geldim, bir daha hiç ayrılmamak üzere. Ağlama artık, sil gözyaşlarını.”
Selma; “Bırak ağlayayım. Bunlar Sevinç Gözyaşları.”
(Yazan: Murat Çelenligil)





5.4.1965 de Beyoğlu Lale,Kurtuluş Yeni Atlas,Üsküdar Işık,Kadıköy Özen sinemalarında gösterime girmiştir. Zafer ALGAN

Oynayanlar

Ayhan Işık Ayhan Işık Ayhan Çakmak
Filiz Akın Filiz Akın Selma
Ajda Pekkan Ajda Pekkan Filiz Erkmen
Önder Somer Önder Somer Selim
Mürüvvet Sim Mürüvvet Sim Şükrü'nün Karısı
Mümtaz Ener Mümtaz Ener Hulusi Erkmen Paşa
Feridun Karakaya Feridun Karakaya Şükrü
Bedia Muvahhit Bedia Muvahhit Bedia
Nubar Terziyan Nubar Terziyan Filiz'in Amcası
Hüseyin Baradan Hüseyin Baradan Çete Reisi
Zeki Tüney Zeki Tüney
Candan Sabuncu Candan Sabuncu Fatma
Haydar Karaer Haydar Karaer
Muammer Gözalan Muammer Gözalan Doktor
Selahattin İçsel Selahattin İçsel Vekilharç Kazım
Memduh Alpar Memduh Alpar
Muzaffer Yenen Muzaffer Yenen Doktor
Hayri Esen Hayri Esen A.Işık Seslendirmesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm F.Akın Seslendirmesi
Nedret Güvenç Nedret Güvenç A.Pekkan Seslendirmesi
Sadettin Erbil Sadettin Erbil Ö. SOMER- ANLATICI SESLENDİRMESİ
Rıza Tüzün Rıza Tüzün N.Terziyan Seslendirmesi
Süha Doğan Süha Doğan HÜSEYİN BARADAN SESLENDİRMESİ

Ekip

Kurgu Kenan Davutoğlu (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Saim Bilge (Sanat Yönetmeni)
Saim Bilge (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Yüksel Tanık (Yapım Sorumlusu)
Adnan İrkut (Yapım Sorumlusu)
Hasan Nurdan (Set Amiri)
Yönetmen Ekibi Ümit Can (Reji Ekibi)
Kamera Ekibi Kazım Çakırmanoğlu (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Ali Berkan (Negatif Kurgu)
Mihail Skarpedis (Laboratuar)
Işık Ekibi İlhan Aslım (Işık Şefi)
Ses Ekibi Tuncer Aydınoğlu (Ses Kayıt)
Tamer Oğuz (Senkron)

Firmalar

Kemal Film (Yapım)
Acar Film (Seslendirme)
Kemal Film (Plato)

Son Yorumlar (18)

performer avatar performer 02 Ekim 2016 20:52:53

5

görüntü kalitesi kötüydü...mürvet sim gibi muhteşem bir aktrisi filmin son sahnelerinde çıkarmak, olmamış. orta karar bir film.

Kaptan34 avatar Kaptan34 29 Eylül 2016 01:44:24

Oyunculuk olarak güzel bir film

yasemen42 avatar yasemen42 19 Aralık 2014 02:49:42

8

kendi tarz filmleri arasındaki en başarılısı

jones.seker avatar jones.seker 19 Ağustos 2014 20:38:59

8

ben film çok beğendim

Papatyam34 avatar Papatyam34 23 Mart 2014 21:42:54

8

izlediğim en özel filmlerden birisi çok başarılı

keskincan avatar keskincan 25 Şubat 2014 19:36:16

10

ayhan ışık ile filiz akın bu film bağımlılık yapar

Yandex.Metrica