Sokaktan Gelen Kadın

7,84

( 6 kişi yorum yaptı )

Sokaktan Gelen Kadın

Sinema Filmi

1984

Ekip

Kurgu Demirhan Ersunar (Kurgu)
Yapım Ekibi Şerif Ablak (Yapım Amiri)
Ahmet Akdoğan (Yapım Asistanı)
Taci Erşan (Set Amiri)
İbrahim Önen (Set Ekibi)
Cengiz Öktem (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Nurettin İrişen (Yardımcı Yönetmen)
Mehmet Saltoğlu (Reji Ekibi)
Kamera Ekibi Mahmut Yumuşak (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Gültekin Çavuş (Negatif Kurgu)
Selahattin Kaya (Laboratuar Şefi)
Ziya Uçak (Laboratuar)
Selahattin Kaya (Laboratuar)
Mustafa Uçak (Laboratuar)
Sabahattin Hoşsöz (Renk Düzenleme)
Işık Ekibi İbrahim Sabuncu (Işık Şefi)
Ses Ekibi Erkan Esenboğa (Ses Kayıt)
Orhan Aykanat (Dublaj Kayıt)
Demirhan Ersunar (Senkron)

Firmalar

Uğur Film (Yapım)
Yeni Lale Film (Film Hazırlık)
Yeni Lale Film (Seslendirme)

Son Yorumlar (6)

Tuba.Artan avatar Tuba.Artan 15 Eylül 2017 14:45:15

9

Böyle filmler pek tarzım olmasa da bu filmi beğendim konusu klişe ama kendini izlettiriyor..Banu Alkan her filmin de olduğu gibi bunda da tek tip kadını canlandırma geleneğini sürdürmüş. filme kalite katansa Mahmut Cevher ve Filmin şarkısı olmuş..

Beste: Necdet Tokatlıoğlu
Makâm: Nihâvend
Bir sevgi istiyorum...

performer avatar performer 12 Mayıs 2017 23:18:56

8

oyuncu kadrosunun yetersiz kalmasına rağmen usta yönetmen orhan aksoy ortaya bu imkanlarla yinede güzel bir film çıkarmış...kamerada çetin tunca' nın oluşu da ayrıca filme artı değer katmış. hikaye ve senaryoda başarılı. erkan esenboğa'nın filmde kul landığı müziklerde iyi...dublaj kadrosu başarılı... mahmut cevher seçimi çok yerinde olmuş...reha yurdakul fazla oynamamış...turgut özatay zaten efsane...son olarak oynadığı her filmde yüz ifadesi ve oyunculuğu ile filmlere farklı hava katan aktör ismail hakkı şen'inde filmin izlenmesinde önemli payı var bence...

Kaptan34 avatar Kaptan34 26 Şubat 2017 12:19:13

Banu Alkan güzelliği ile adeta zirve yaptı

Göztepe avatar Göztepe 07 Ağustos 2014 23:52:24

10

Film için bir Orhan Aksoy klasiği diyebiliriz basit bir senaryo'dan bu kadar güzel görselliği zengin bir film yapmak her yönetmenin yapabileceği bir iş değil. Zengin işadamları sayesinde hayata tutunan bir hayat kadını bir zengin işadamı tarafından o ğlunun bir kadından ayrılması için tutuluyor ve taraflar birbirlerini aşık oluyor. Senaryo bu kadar basit işte yeşilçamda birçok filmde bu ve benzeri filmler mevcuttur. Fakat usta bir rejisör olan rahmetli Orhan Aksoy filmi basitlikten daha başka bir boyuta oyunculuk mekan ve cast olarak apayrı bir seviyeye getirmiş. Herşeyden önce Banu Alkan'ın güzelliği vücudu tavırları davranışları oyunculuğu fiziği herşeyiyle etkileyiciydi .Uludağ'daki çekimlerde bunun dahilinde özellikle dağ yoluda dahil film gerçekten güzel yerlerde çekilmiş fena sayılmayan 80'li yılların filmlerinden.

liondaddy avatar liondaddy 11 Haziran 2013 00:52:53

Selma(Banu Alkan) bir arkadaşının yardımıyla ünlü iş adamları ile birlikte olup onlardan para koparmaya çalışır. Sonradan tanıştığı bir fabrikatöre aşık olur, Selim(Mahmut Cevher')in babası bu ilişkiye izin vermez. Fabrikatör Şinasi(Reha Yurdakul) Fe daisi Cevdet(Turgut Özatay)'ın iki gencin arasını bozması ve ayırması için görevlendirir. Konusu bir çok kez uyarlanmış orta halli bir film.

enigmacuture avatar enigmacuture 20 Nisan 2009 18:36:04

10

“Sokaktan Gelen Kadın”, “Temas” ve “Alev Alev” mukayeseli yorumu:  “Sokaktan Gelen Kadın(1984)”: 1970”li yılların ortalarına doğru başlayan ve 1980 yılında nihayete eren komedi-macera temalı seks filmleri kuşağından sonra siyasi ortamda Türkiye”yi demokrasinin beşiği yapmak isteyen parti ve liderler aslında farkında olmadan – belki de bilerek- her alanda olduğu gibi sinemada da “KADINI BAŞTAN YARATTILAR” Liberal etki özellikle sömürülen kadın bedenini bir günde ülkeden koparıp attı. Artık edilgen ve istismar edilen kadın değil; hükmeden, savaşan ve lider ruhlu kadın vardı. Çok zengin bir fahişe. Paraya doymuş ve hayatın anlamını aşkı sorgulamaya başlamış bir haleti ruhiyede. Sokaktan gelen kadın filminde Banu Alkan Gazinoda yürürken arkada kocaman ışıklı panoda yazan yazıyı gördünüz mü: Nejat Alp. Herkese kan kusturan Turgut Özatay bile bu filmde yaratılan kadının eteğine kapanıp ağlamaklı olmaktan geri kalmıyor. Ne kadın ama diyesi geliyor insanın.  Türkiye”de kanaatimce sinema filmlerinde Itır Esen”in, yakışıklı, mert ağabeyi olarak akıllara kazınan Mahmut Cevher ise filmde zengin bir işadamı olarak başrolde. Belli ki yeni liberal akımlar ve 80”li dönem sinemada erkeği de yeni baştan yarattı. Form ve şekil ikonu olan pek çok karakter hiç alışık olmadığımız bir şekilde karşımıza çıktı. Filmdeki gibi kayak yapan, Karın üzerinde salınarak dolaşan, aşkını abartılı bir şekilde açığa çıkaran, yeri gelince parası ile döven erkek tipi ile de tanışmış olduk.  Kadın oyuncunun egosunun hat safhada poh pohlandığı bu filmlerde bir de bu kadınlara yardım eden ve onlara tapan hizmetçi yada kahya yaftalı yardımcı oyuncular yaratılmıştı. Bazen çirkin bir kadından seçilen ya da bazen de eşcinsel bir karakter olarak karşımıza çıkan bu oyuncuların tek bir görevi vardı o da sınırsız ama mutlu bir köle hizmeti sunmak. Filmde Banu Alkan”ın yardımcısı olan kadının bu anlamsız mutluluğu ve kayıtsız şekilde razı oluşunun sebebi bu olsa gerek.  “Temas(1987)”:Sınırı olmayan kadın yanında, sınırlarını zorlayan kadın ile de tanışmış olduk. Küçük bir sahil kasabasında o yıllarda çok moda olan ve her köşe başında bir adet bulunan “butik”te çalışan üvey babası tarafından istismar edilen güzel ama talihsiz kadın imajı. Harika Avcı”nın başarılı bir şekilde canlandırdığı bu kadın temasında ise konu kaderini baştan yazan, bir hiç iken tüm dünyaya sahip olan güçlü kadındır. Yaşadığı küçük kasabadan onu kurtaracak adam ise verdiği sözü asla tutmayacaktır. Başarı için her yolu mübah sayan kadın bu adamdan olan gayrimeşru çocuğundan elbise askısı ile kürtaj yaparak kurtulacak büyük kente gelip Engin Koç”un patronu Ekrem Bora ile evlenip ondan intikam alacaktır. Zaten Engin ile evlenemez o Ekrem Bora”nın kız kardeşi ile evlenmek zorundadır. Harika avcı amacında başarılı da olur.  Sokaktan gelen kadın filminde yer alan yardımcı, kadın iken; bu filmde erkek olarak karşımıza çıkıyor. Harika avcıya şöhret ve para konularında akıl veren aynı zamanda ona aşkını ilan etmekte de sakınca görmeyen aşık bir adam: Erdal tosun. Bu kadar caydırıcı görünüşlü bir adamın bir melek edasında filmde salınışı akıllara acaba eşcinsel mi sorusunu da getirmiyor değil. Ama ne önemi var ki? Önemli olan esas adamı ayartıp onla evlenip, şöhret ve para sahibi olup, esas oğlanı kıskandırmak değil mi? Aşkı intikamına yenik düşen Harika enginle kaçar ve Ekrem ikisini de öldürür.  “Alev Alev(1984)”:Yine Butik temalı bir film daha. Yalnız bir farkı var ki; filmin dev kadrosu iki dünya bir araya gelse de bir daha birleşmeyecek cinsten. O denli iddialı. Temas filminde yer alan gemi kaptanı aynen bu filmde de var. Ortak noktaları da aynı: Yakışıklı ve paylaşılamayan… Alev(Gülşen Bubikoğlu) yaşadığı kasabada Hulusi Kentmen(Asım Baba)”in vesayeti altında mutlu bir hayat sürerken kaptan Murat (Tarık Akan)”la tanışır ve hayatı değişir. Hatta ondan hamile kalır. Ne var ki geminin sahibi olan Şahin (Cüneyt Arkın)”ın yeğeni Ümran(Çiğdem Tunç) hiç de kolay bir lokma değildir. Ümran”ın filmde yer alan “TUTTUĞUMU KOPARTMASNI SEN ÖĞRETTİN BANA DAYICIM, TUTTUĞUMU KOPARTMASINI DAYIMDAN ÖĞRENDİM” sözleri de her şeyi açıklıyor gibi. Çünkü yeni dönemle birlikte sinemada yer almaya başlayan kötü  kadınlar o denli tehlikeli ki onlarla yarışmak mümkün değil. Aşk ve intikam uğruna kadınların ne denli tehlikeli olabileceğini gözler önüne serliiyor. Ümran kancayı Murat”a takınca Alev doğal olarak ihtimal dışı kalıyor. Gözünü hırs bürüyen Alev ise bebeğinden elbise askısı ile kurtularak o gün otelde bulunan mankenlik ajansının üyelerinin teklifi ile en gözde meslek olan mankenliği seçiyor. Şemsi İnkaya(Reklamcı Bülent)”in yardımları hat safhada. Sokaktan gelen kadın ve Temas filmindeki gökten zembille inen yardımcı karakter bu filmde de unutulmamış yani. Alev”in, Şahin”i ayartıp Murat”tan intikam almasına ramak kalmışken Alev işi çok ağırdan alıyor. Şahin”in kendine yolladığı değerli kolyeyi bile aide ediyor. Kolyeyi Ümran ise havada kapıyor. Düzmece şekilde canına kıyarak Murat”a sahip olan Ümran, Alev”in üzerinde kara bulut gibi. Hayatında her şeyi satın alan Şahin  ise ilk defa bir ricada bulunup Murat”ın Ümranla evlenmesini istiyor. Murat”ı elde eden Ümran ise Alev”in, dayısı Şahin ile olan birlikteliğinden rahatsız. Entrikaları hiç bitmiyor. Filmin finalinde tıpkı Temas filmindeki, gibi beraber kaşan Alev ve Murat  feci şekilde -Ümran ve dayısının kurduğu tuzak sonucu- ölüyorlar. 80”lerde yaratılan güçlü kadın, tehlikeli kadın, şöhretli kadın, köle ruhlu çirkin ya da eşcinsel görünüşlü yardımcı, para ve şöhret tutkunun kadın…  Konu aynı, benzer değil bire bir aynı. Ama yine de farklı tadı olan filmler bunlar…

Yandex.Metrica