Fatoş Talihsiz Yavru

8,60

( 5 kişi yorum yaptı )

Fatoş Talihsiz Yavru

Sinema Filmi

1970

“Halinize şükredin//Vardır her şeyin beteri//Çocuklara can verir//Gariban’ın şekeri.”

Okmeydanı… Eğri büğrü bir sokakta 21 numaralı ev. Küçücük bahçe ve tek odalı. Duvarda camı isli gaz lambası. Bir köşede peynir zeytin gibi yiyeceklerin saklandığı tel dolap. İçinde, çok gerekliymiş gibi, evin erkeği için bir şişe de rakı var. Su, evin biraz ilerisindeki mahalle çeşmesinden kovalarla getiriliyor.
6-7 yaşlarında cin gibi bir kız, hastalıklı annesi ve (iyi bir özelliğini bulmakta güçlük çektiğimiz) üvey babası bu evde yaşıyorlar. Aysel, o haliyle, varsıl ailelere dikiş dikmekte.
Turgut’u film boyunca, Fatoş’u döverken, bağırırken, içerken görüyoruz. (Bir de, filmin sonunda Gazinocu Ali’yi bıçaklarken)!
Her gecenin bir sabahı, bu sokağın da Gariban’ı var! Elmaşekeri satarken doğaçlama m anileri, o günlerin modasına uygun bol paça pantolonu, denizci şapkası ve Gazinocu Ali’ye rehin bıraktığı (bu parayı hep başkalarının sorunlarını çözmekte kullandığı) mızıkası var. Sadri Alışık’ın içimize işleyen sesi, mahallenin ikinci güneşi gibi.
Evde, sokakta duyduğunda Fatoş’un yüzünde güller açıyor.
Beraber çalışmaya başlarlar. Elma şekeri satışı, mızıka çalıp neşe içinde dans ederek. Ama yaşamda üzüntü de var. Askerin Dönüşü’ndeki (1974) Refik Kemal Arduman’ın söylediği gibi “Hayat bu, elden ne gelir”.
Bu sırada başlarına gelmedik kalmaz. Zabıta memuru, camı kırık diye tezgâhlarına el koyar. Turgut, ana kızı evden kovar. Komşuları Hanife Hanım’a sığınırlar. Zaten pek de sağlıklı olmayan Aysel hastaneye yatmak zorunda kalır. Fatoş’u evine alan Gariban da sıkıntılı. Birikmiş kiraları ‘üç güne kadar’ ödemezse ev sahibi evden çıkaracak.
Gazinocu arkadaşı Ali bile dertliydi o günlerde. ‘Artist angaje edecek parası yokmuş’. İki Gariban’ı gazinosunda işe alır.
İyileşip hastaneden çıkan Aysel, bir yandan nerede olduğunu bilmediği kızını, diğer yandan iş bulmak zorunda. Bir rastlantıyla aynı gazinoda bulaşıkçı olarak çalışmaya başlıyor.
Garibanlar sahnedeyken karşılaşırlar. Beraberlikleri yaşam boyu sürecektir.

“Gariban, sen de ayrılma bizden. Üçümüz beraber olalım. Annemi anne olarak seviyorum. Seni Gariban… Bir başka sevgi var içimde sana karşı. Tarif edemeyeceğim bir sevgi bu. Bir arkadaş, bir akraba ne bileyim Gariban, bir baba sevgisi gibi bir şey bu!”
(Yazan: Murat Çelenligil)

Künye

Yönetmen Nejat Okçugil
Senaryo
Yapımcı Nejat Okçugil
Görüntü Yönetmeni Mehmet Özdemir
Eser
Tür Dram, Duygusal
Özellikler Siyah Beyaz
Ülke Türkiye
Etiketler Gazino, Hastane, Kenar Mahalle Daha Fazlası

Ekip

Kamera Ekibi Tuncay Ural (Kamera Asistanı)
Işık Ekibi Aydın Yurteri (Işık Şefi)
Ses Ekibi Marko Buduris (Ses Kayıt)

Firmalar

Okçugil Film (Yapım)

Son Yorumlar (5)

benimsinema avatar benimsinema 19 Nisan 2015 17:23:32

7

Ilk defa seyrediyorum bu filmi.. diger cocuk filmlerin hemen hemen aynisi. Ama tabii yesim okcugil diger cocuklar gibi olamadi.. film zamaninda is yaptimi bilmem ama . Sadriyle colpani biraraya getirmek iyi fikir.. tabii diger yandan degerli misafir sanatcilar.. yine cok alisagelmis filmlerden biri

beyzacetin avatar beyzacetin 24 Temmuz 2013 13:30:59

8

Sadri Alışık ın bulunamayan filmlerinden galiba, internette aradım ama bulamadım. Çok merak ediyorum ve izlemek istiyorum.

Aziliz 15 Mart 2013 13:41:30

Sıdıka DURUER bu filmde mutfakta ahçı rolündedir.

aycell_90 avatar aycell_90 10 Mayıs 2007 11:03:05

8

çok güzel duygusal bir film.en sevdiğim filmlerden.

star 01 Haziran 2006 11:54:06

7

çoçuk oyuncuların revaçta olduğu 70 li yeşilçam sinemasından sadri alışıklı bir örnek daha...üvey baba turgutun zülmünden bıkan fatoş ile elma şekercisi gariban arasında zamanla baba evlat sevgisi başlar,bunlara çolpanda katılır...bol bol misafir oyu ncu filme renk katıyor...izlenir.

Yandex.Metrica