"Sinemadaki oto sansür genel sansürün ürünü" posteri

Murat Şeker, senarist Ali Tanrıverdi ve oyuncu Didem Balçın ile Anemon Otelde düzenlediği basın toplantısında, Türk Sinemasındaki oto sansürün, toplumdaki genel sansür anlayışından kaynaklandığını dile getirdi.

Şeker, filmde ''dindar'' görünen karakterlerin kullanılması konusunda tepki alabileceklerini düşündüklerini, ancak filmin konusu olan ''çakallık'' jargonunun her kesimde yer yer görüldüğünü ifade etti.

Filmin bir taksi şoförüyle yapılan sohbetten esinlenilerek yapıldığını anlatan Şeker, ''Uyuşturucu testi için idrarı istenen kişi yanında polisin bulunmasına rağmen daha önceden sprey şişesine koyduğu kardeşine ait idrarı vermiş. Buradan hareketle fikirlerin canlandığını söyleyebiliriz. Ancak filmin tamamı buradan hareketle çekilmedi'' dedi.

Filmin 500 bin ile 1 milyon izleyiciye ulaşmasını beklediklerini bildiren Şeker, ileride bir dram filmi de çekmeyi düşündüğünü duyurdu.

Şeker, şöyle konuştu:

''Filmlerin tamamı bir kaygıyla yapılır. Burada bir mesaj kaygısı da vardır. Benim mesaj kaygım var mı? Evet var. Yani 'filmim bir mesaj içermesin' diyenlerden değilim. Oto sansür konusu ise genel bir sansürden kaynaklanır. Eğer sansür endişeniz varsa 'şu sahneyi koymayalım', '18 sınırına takılmasın' gibi oto sansürler uygulanabiliyor. Oto sansür sinemada bir sorun. Ancak genel olarak sansürün olmaması gerekiyor.''
 

Kaynak : Star

Son Yorumlar

Yandex.Metrica