“Sarı Mersedes, Otobüs, Cumartesi Cumartesi” filmleriyle traji komik sinema dilini Türk sinemasında başarıyla uygulayan Tunç Okan’dan yine çok özel bir film: Umut Üzümleri.  Okan, yine göç izleğini kullandığı “Umut Üzümleri”nde değişen üretim ve yaşam biçiminde, değişmeyen birey-sistem çatışmasını Kırım Tatar Köyü’nde mizahi bir dille anlatıyor. ALTAN ERKEKLİ, AHMET MEKİN VE YETKİN DİKİNCİLER gibi ünlü isimlerin başrolünde yer aldığı “Umut Üzümleri” güldürecek, eğlendirecek ve kabullenişlerimiz hakkında kimimizi ilk defa, kimimizi yeniden düşündürecek... 

Yeşilçam’la  Avrupa’yı tanıştıran, ödüllü filmleri “Otobüs ve Sarı Mercedes” ile dünya’yı kendine özgü mizahi diliyle buluşturan Okan’ın, Umut Üzümleri filmi Mayıs ayında vizyona girecek. Türkiye, Almanya, Romanya ve Fransa’da da gösterilecek olan Umut Üzümleri’nin başrollerini ALTAN ERKEKLİ, AHMET MEKİN, YETKİN DİKİNCİLER, NORINA NOBASHARI, BARIŞ KOÇAK, ELIZABETH NIEDERER ile birlikte Polatlı halkı rol aldı. 

Fakir Baykurt’un Kaplumbağalar adlı eserinden Tunç Okan’un uyarladığı Umut Üzümleri ile sinemamız unuttuğu bir dili hatırlayacak. 

Türk asıllı bir Fransız olan Ozan Öğretmen (Yetkin Dikinciler), Anadolu’nun ortasında, kuru topraklar üzerinde kurulmuş küçük bir Kırım Tatar köyüne gönderilir. Köy halkının tarlaları sonu gelmeyen sulama projesi için ipotek edilmiştir ve köylüler ödemeleri yapamamaktadır. Bu tehlikeye çare bulmak amacıyla köyün yaşlı muhtarı Hoca (Ahmet Mekin), bu kuru topraklarda üzüm bağları kurma fikrini Ozan Öğretmen (Yetkin Dikinciler) ile paylaşır ve Öğretmen bu projeyi sonuna kadar destekler. Muhtarın gelini Senem (Norina Nobashari) ise kocasının (Barış Koçak) şehre göç etmesini önleyebilmek umuduyla onlara katılır. Hoca’nın kardeşi (Altan Erkekli) ise bu topraklarda üzüm yetiştirilemeyeceğini savunmakta ve köy halkını da vazgeçirmeye çalışmaktadır. Ozan Öğretmen, Hoca ve Senem’in tabiat koşullarına, yerel mafyaya ve kanunlara karşı kazanacakları zafer, köy halkının bu projeyi desteklemesine bağlıdır. 

Son Yorumlar

Yandex.Metrica