"Leyla'nın Ölümü Büyük Bir Uyuşturucu Madde Şebekesiyle İlgili. Hem Öyle Bir Şebeke ki Bunlar, Beyaz Zehir İmal Ediyor, Cinayetler İşliyor" posteri

Murat; "Şaşırma artık sevin. Hayatımı sana borçluyum. 'Kalçandaki ben' uğurlu geldi." Garson Osman ve Garson Nuri'nin bıçaklı saldırısından kurtulmuş. 'Erkeklerin gece ilacı' Nilay'a müjde(!) verişi bu sözlerle. Olayın planlayıcısı Turgut ise 'kalçadaki ben'e takılmış! "Nerden biliyorsun? Kim söyledi? Gördün mü yoksa?" deyip duruyor. Oysa kahramanımız daha da ileri gidip, 'görenlere uğur getiren ben'i"Ya öpenlere ne getirir" diyerek öpmüştü bile. Başkasına 'uğur getiren ben',Nilay'a uğurlu gelmiyor.

'Katil Kim'in diğer adı 'Kim Vurdu'. 66 dakika ve 6 dakika 16 saniyesi şarkı. TRT3'teki gösterimi daha da eksik. Strip-tease, bazı oryantal danslar çıkarılmış. Önemli bir roldeki Aynur Aydan'ın adı afişte var, tanıtım yazısında yok.

Assolist Leyla, mukavelesini tam bir ay uzatan, yevmiyesini 500 liraya çıkaran gazinocu Turgut'a 'nasıl teşekkür edeceğini bilmiyor'! Oysa çapkın kurt 'biliyor'. Planı çoktan hazır! "Bu akşam beraber eğleneceğiz. Başka bir gece kulübüne gideceğiz. Şampanya içeceğiz. Başarını kutlayacağız." ['Eğleneceğiz', 'gideceğiz', 'içeceğiz', 'kutlayacağız', Vala Önengüt'ün seslendirmesinde, 'eğleniciz', 'gidiciz', 'içiciz', 'kutluciz' olmuş]. Ama tahmin edileceği gibi evine götürür! Hayati bir iş meselesi için İzmir'den telefon bekliyormuş da! Genç kız, çekinip arabada beklemek isteyince yanıt hazır; "Gecenin bu saatinde sokakta nasıl bırakırım seni? Bana güvenin yok mu?" (Dışarsının, evden daha güvenli olduğunu biraz sonra anlayacağız). Keşke bardakları şaşırıp 'ilaçlı içkiyi' kendi içseydi. İlaç etkili olmayınca genç kızın peşinden koşuyor. 'Evde yapamadığını' sokakta yapacak! [Turgut Özatay, 'Büyük Acı' (1971) filminde de böyle davranmıştı].

Leyla, aslen Samsunlu. İstanbul'a iki yıl önce gelmiş. Sonradan bir 'üvey kardeş' çıkacak ama kimi kimsesi yok.  O gece Turgut'tan kaçarken bir arabanın altında can verir.

Gazinocunun karakol ifadesi 'duy da inanma' cinsinden. "1 aydır yanımda çalışıyordu. Namuslu bir kızcağızdı. Öldüğü gece de yevmiyesini arttırmıştım. Çok sevinmişti. Programını bitince çıkıp gitti. Uyuşturucu madde kullandığını da şimdi sizden öğrendim komiserim." Aracın sahibi Naci Bey ise "Evime dönüyordum. Normal hızla sürüyordum arabayı. İçkili de değildim" demişti.36346346346gdsgd

Garson Osman ile Garson Nuri "Nedense benimle samimi olmak istiyordu. Sık sık hatırımı sorar, bir şey aldıracak olsa büyük bahşiş verirdi. Bir defa 'harmanım, mal bulsana bana' dedi, tersledim. Bir daha da sokulmadı yanıma" ve "Bir gece soyunma odasına girdim. Sırası geldiğini haber verecektim. Sarhoş gibiydi. Kalın sarma sigara içiyordu. Beni görünce karşısında şaşırdı. Üstüme hücum etti, kovdu beni. Neye uğradığımı bilemedim" diyorlar sırasıyla.

Ev sahibesi Katina da aynı minvalde. "İki aydır evimde kiracı olarak oturuyordu. Geceleri çok geç saatte gelirdi. Pisti, odası pis kokuyordu. Duman kokuyordu. Sordum kaç defa, hiçbir şey söylemedi. Arkadaşmış, sevgiliymiş getirmezdi. Tembihliydi zaten."

Sonunda Emniyet Müdürü Kayhan Yıldızoğlu'nun odasındayız. "Şüpheli bir ölüm. Kaza mı intihar mı belli değil. Morg raporuna göre ölen ya da öldürülen kız vakadan biraz önce uyuşturucu madde almış... Garsonların ve evinde kaldığı Rum kadının ifadesine göre uyuşturucu madde kullanıyordu. Kazayı yapan adam 'namuslu bir tüccar'. Trafik Şubesi'nin ve Cinayet Masası'nın tahkikatına göre hiçbir suçu yok olayda." (Bu 'namuslu tüccar'ın ne mal olduğunu filmin sonunda anlayacağız).

Görev, Narkotik Şube'den Murat'a veriliyor. Leyla'nın ölümündeki esrarı çözecek, uyuşturucu maddeyi nerden, kimlerden temin ettiğini öğrenecek. "Bu olayın, uzun süredir peşinde olduğumuz uyuşturucu madde imal ve dünya piyasasına sevk eden şebekeyle bir ilişkisi olabilir. Öldürülen o iki kızla da bir bağlantısı kurulabilir. (Demek, göremediğimiz, iki ölü kız daha var). Hatırlarsan, kızlardan biri morfinmandı" diyor Kayhan Yıldızoğlu. Şu andan itibaren, kahramanımız, çok paralı bir alıcı. Mal almak için dışarıdan, taşradan gelmiş. Bankada, namına açılmış bir hesap var. İcap ederse bu parayı kullanmakta serbest.

İlk ziyaret ettiği Naci Bey'in sözlerine ekleyecek yeni bir şeyi yoktu. Çok üzgünmüş, o geceyi hatırlamak bile istemiyormuş!

Katina, tekerlekli iskemleye mahkûm, koyu renk gözlüklü biri. O da yardımcısı Stavro da bu sorgu sualden bıkmış.

Gazinoda fırtına gibiydi Murat. Turgut'u Ahmet'in bıçaklı saldırısından koruduğu gibi daha o gece 'mal' ister patrondan. Ticarettir bu, her türlü uyuşturucu maddeye talipmiş! Beriki işkillenmiş. "Yanlış kap çaldınız, aslanım! Ben bu işlerden anlamam" diye sıyrılmaya çalışıyor.

Leyla'nın üvey kardeşiymiş Ahmet. "Üveydik ama gene de ablamdı. 2 yıldır görüşmemiştik. Almanya'da çalışıyordum. Öldüğünü duyunca kalkıp geldim" diyor Murat'a. Sirkeci-Güneş Otel'de kalıyormuş. Bu esrarın çözümü için beraber çalışmaya karar verirler. 'Genç kızı kötü yola itenleri bulurlarsa burunlarından getirecek, kan kusturacaklar o itlere'!sfgsgh564

Murat, araştırmasını afet barmen Nilay'ın kalçasındaki 'ben'i öpecek kadar derinleştiriyor!

Gazinonun yeni assolisti Ayla bir 'bebek'. 'Fena parça değil'. Nilay "Hiç asılma! Ciddi kızdır. O taraklarda bezi yok. Patron bile çekiniyor O'ndan" demişti. 'Dükkânın kraliçesi'.

Boş durmayan Turgut'un acımasız bir planı var. Adamlarına Ahmet'in bıçağını çaldırmış. Bunla Murat'ı öldürtecek. İki düşmandan biri mezara diğeri hapse. Bir taşla iki kuş. Ama başarılı olamaz. Çete birbirine düşünce hem kendisi hem de Nilay ölüyor.

O karmaşada Katina'nın eline esir düşer bizimkiler. Meğer kötürüm değilmiş Madam. "Bizlerle baş etmek kolay değil. Turgut'la Nilay'ı Stavro öldürdü. Tabii büyük patronun emriyle. Polis de herkes de katili Ahmet zannedecek. Ablasının intikamı için Onları öldürmüş oldu! Sonra seni öldürecek. Sonra da kayalardan atarak kendisini intihar edecek" diye açıklıyor yapacaklarını Murat'a. Bu da başarılı olmaz.

Nihayet çetenin gizemli reisi ile 'teşerrüf ederiz'. Naci Bey'miş! Adamlarına (ama asıl durumu hâlâ tam olarak kavrayamamış seyircilere) yaptığı son açıklama; "Bu meslekte şans her zaman gülmez insanın yüzüne. Bütün bela Turgut sersemiyle başladı. O kadın budalası kendi keyfi için delilikler yaptı. Bir takım kızları mal kullandırarak kendinden geçirdi. Onlarla düşüp kalkmak için bizi güç durumlara düşürdü. Leyla namuslu çıktı, kaçtı. O sırada ben Turgut'a gidiyordum. Kızcağız arabamın altında can verdi. Akıllanmadı Turgut. Başka kızlara da aynı şeyi yapmaya kalkışınca ölümü hak etti. Üstelik polis, O'ndan şüphelenmeye başlamıştı. Nilay'ı da, maalesef, boş boğazlık edeceği için temizledik. Polis sizleri tanıyor artık. Ele geçirdiğiniz Murat'ın işini bitirememeniz çok kötü. Şimdi peşimizde." Yakalanmamak için çeteyi bırakıp kaçacakmış. Aralarında kavga çıkar. Polisin gelişiyle hepsi yakayı ele veriyor.

Filmin başka sürprizleri var. Meğer Ayla, Narkotik Şube'nin başarılı bir elemanı; Ahmet de Cinayet Masası'nın gözü pek bir polisiymiş.

Çete tutuklanırken genç kız Murat'ın evlenme teklifini kabul eder. Kayhan Yıldızoğlu "Birer ay izinlisiniz. İkramiyelerinizi hemen alın. Bu çeki de düğün hediyesi olarak kabul edin" diyor. Gençler öpüşürken Ahmet için ne böyle bir mutluluk ne de ikramiye var!

'Katil Kim'deki melodiler.

'Our Man Flint'teki (1966) (Jerry Goldsmith) 'All I Have To Do Is Take A Bit Of Your Apple' (1.48 sonrası), 'Stall! Stall! Flint is Alive' (25. saniyeden itibaren) ve 'End Title' Jenerikte.  "It's Gotta Be A World's Record" 3 sahnede [Murat'ın Stavro ile ilk kavgasında; (01.01 sonrası) Bağlarından kurtulduktan sonra çete ile dövüşürken; Sonlara doğru silahlı çatışmada].

Pink Floyd'un 'Atom Heart Mother' albümündeki (Ekim, 1970) 'Atom Heart Mother' 5 sahnede [(10.51-11.23 arası) Turgut, Leyla'yı evine getirdiğinde; (10.47-10.53 arası) Sigara verip "Bir tane ile alışmazsın, korkma" derken; (18. dakikadan itibaren) Murat, Katina ile konuşmak için geldiğinde; Ayla ile Etiler-Tepe Mezarlık mevkiinde buluştuğunda; (15.29 sonrası) Polisler, Naci'nin evine geldiklerinde].

'Once Upon A Time in the West'teki (1968) (Ennio Morricone) 'As a Judgement (Come Una Sentenza)' 6 sahnede (Turgut, Leyla'nın içkisine ilaç koyarken; Saldırırken; Leyla hakkında konuşan Nilay ve Ahmet'in önlerinden bir araba geçerken; Murat, Turgut ve Nilay'ı ölü bulduğunda; Katina, elinde silah, tekerlekli iskemleden ayağa kalkarken; Murat, Ayla'ya "Çıbanbaşı kim, konuş diyorum" derken. 'Man With a Harmonica' Osman ve Nuri, Ahmet'i zorla götürürken. 'The First Tavern (La Posada No. 1)' 2 sahnede (Fenalaşan Leyla "Bir şeyler oluyor" derken; Ayla ve Murat, Etiler-Tepe Mezarlık mevkiinde konuşurken).

'Experiment in Terror'daki (1962) (Henry Mancini) 'Teen-Age Hostage' Leyla, Turgut'tan kaçarken.

'Rumeli Karşılaması' Gazinodaki ilk oryantal dansta. Bu sırada Ahmet, Turgut'u bıçaklamak istiyor.

Fausto Papetti'nin '11a Raccolta' uzunçalarındaki (1970) 'Sympathy' (1970) (David Kaffinetti / Steve  Gould / Mark Ashton)  2 sahnede (Murat, Ayla'nın sigarasını yakarken; Gazinodaki striptizde). 'El Condor Pasa' Ayla, gazinodaki odasında elbise değiştirirken.

Fausto Papetti'nin '10a Raccolta' 33'lüğündeki (1969) 'Melodia' (1967) (Gianni Argenio / Franco Cassano / Corrado Conti) Murat, müdüriyette Turgut'la konuşurken.

Fausto Papetti'nin '12a Raccolta' albümündeki (1971) 'Tanta Voglia Di Lei' (1971) (Valerio Negrini / Roby Facchinetti) Nilay ile yataktayken.

'Z'deki (1969) (Mikis Theodorakis) 'The Happy Youth' Tekerlekli iskemledeki Katina'yı görünce.                          

'Dans La Possiere Du Soleil'deki (1971) (Francis Lai) 'Dans La Poissiere Du Soleil' Nilay ve Turgut öpüşürken.

'Du Soleil Plein Les Yeux'deki (1970) (Francis Lai) 'Du Soleil Plein Les Yeux' 2 sahnede (Nilay, Ahmet'i arabasıyla almaya geldiğinde; Ağaçlıklı yerde bekledikleri sırada).

Santana'nın 'Santana' uzunçalarındaki (1969) 'Savor' Murat, Osman'ın evine evindeyken.

'Canticle No. 1' (1939) (Lou Harrison) 7 sahnede (Ahmet, otel odasında Murat'la konuşurken; Turgut'un evinin önünde "İyi ki peşinden gelmişim. Sana da inanmıyorum artık" derken; Ayla, Etiler-Tepe Mezarlık mevkiinde "Malı teslim alacağınız gün ve yeri size ayrıca bildireceğiz. Ben gidiyorum" derken; Katina, Stavro'ya "Seninki kendine geldi" derken; Osman'a "Pavyona telefon et. Ayla'yla konuş. İşi bitirdiğimizi patrona bildirsin" derken; Murat, bağlarından kurtulurken; Naci, adamlarına "Fakat bundan sonra sizlerle temasım olursa beni de tanıyacaktır" derken).e56rutsrtur

'Murder, Inc.'deki (1960) (Irving Joseph) 'April in Brownsville' 3 sahnede (Ahmet "Geçiyordum da 'bir uğrayayım' dedim" sözleriyle Turgut'un evine geldiğinde; Turgut, yataktaki bir genç kıza saldırırken; Murat, Ayla ile arabadayken). 'Stool Pigeon' 2 sahnede (Turgut'u döverken; Kayhan Yıldızoğlu ve Muzaffer Yenen, Murat'ı tebrik ederken).

Paul Mauriat'nın 'Tombe La Neige' 33'lüğündeki (1971) 'Colombe Ivre' (1970) (Frank Thomas / Jean-Michael Rivat / Serge Prisset) Murat, taksiden inip King Otel'e yürürken.

'Madly'deki (1970) (Francis Lai) 'Madly' Ayla, bar görevlisine "Beni mi aramışlardı biraz önce telefonla" derken.

Paul Mauriat'nın "Comme Jai Toujours Envie D'aimer" albümündeki (1970) 'Sympathy' (David Kaffinetti / Steve Gould / Mark Ashton) 3 sahnede (Ayla, evde, Murat'a içki ikram ederken; Murat, genç kız ve Ahmet'in polis olduğunu öğrendiğinde; Filmin sonunda öpüşürlerken).

'Katil Kim'deki şarkılar.

'Yarım Kalan Aşk' (1970) (Kerem Güney / Hikmet Münir Ebcioğlu) (2 dakika 10 saniye) Leyla'nın gazinodaki şarkısı (As Plak). "Bir kere sevdim diye//Bin pişman etme beni//Bırak boş kalsın elim//Yol yakınken dönelim//Arkadaşım ol yeter//Böylesi daha güzel//**//Bırak beni ne olur//Burda bitsin aşkımız//Bırak beni ne olur//Burda bitsin aşkımız//Bırak boş kalsın elim//Yol yakınken dönelim//Arkadaşım ol yeter//Böylesi daha güzel."

'Sen Nerden Çıktın' (1970) (1 dakika 48 saniye) Ayla'nın gazinodaki ilk şarkısı.(Süheyl Denizci Orkestrası eşliğinde) (Sahibinin Sesi). "Sen nerden çıktın//Kalbimi çaldın//Ne çabuk bıktın//Benden kaçtın//**//Her yerde varsın//Bensiz olmazsın//Kalbimde aşkın//Bitmez acın//**//Ne güzel sevmek//Seni istemek//En mutlu gerçek//Seni kollarımda görmek//**//Sonunda yandın//Belki pişmansın//Nerdeydi aklın//Geç anladın."

Meyhanedeki şarkı Behiye Aksoy'un sesinden 'Gökyüzünde Yalnız Gezen Yıldızlar' (Teoman Alpay / Hikmet Münir Ebcioğlu) (Nihâvend) (Atlas Plak) (1 dakika 11 saniye). "Gökyüzünde yalnız gezen yıldızlar//Yeryüzünde sizin kadar yalnızım//Bir haykırsam belki duyulur sesim//Ben yalnızım, ben yalnızım, yalnızım."

'Yalan Olur Sevmedim Dersem' (Türkçe sözler Sezen Cumhur Önal) (Süheyl Denizci Orkestrası) Ayla'nın gazinodaki ikinci şarkısı. (37+30, toplam 67 saniye). "Yalan olur eğer seni sevmedim dersem//Senin için gelmişim dünyaya gizlemem//Şimdi kimin kollarındasın bilmem//Yine de ben senden vazgeçemem//**//Sevgilim o son deliliği yapabilsem//Hiç olmazsa seni bir an unutabilsem//Hatıralara karşı koyabilsem// Ne olur başkasıyla yapabilsem//**//Yalan olur eğer seni sevmedim dersem//Özlemini bile hiçbir şeye değişmem//Ne olurdu mutlu olduğunu bilsem//Yıllar sonra seni görebilsem//**//Sensiz seni yaşamaktan başka yok çarem//Senelerce arkandan koşsam yetişemem//Duymazsın bile yalvarsam, hissizsin sen//Alın yazımsın sen ben silemem."

Fausto Papetti'den dinlediğimiz 'Melodia'yı, Tülay German, Türkçe sözlerle (Barış Devrim) söylemişti.'O Eski Günler' (1967); "Yalnızım sen gideli//Ellerimde elin yok//Aşkın sonu geleli//Günlerimin hiç tadı yok//**//Dillerde hep şarkımız//Ne yazık bitti aşkımız." Engelbert Humperdinck de 1969'de plak yapacaktır; 'The Way It Used To Be' (İngilizce sözler Roger Cook ve Roger Greenaway).

Turgut'un '35 EL 666' plakalı bir arabası var. Evi de çok güzel lakin 'bomboşmuş'. Kadınsız çünkü. Evlenebilirmiş ama hayalindeki, idealindeki kadını bulamamış. Daha doğrusu Leyla'yı eve 'attığı' geceye kadar bulamamış. Genç kız, evlenme teklifine şaşırıyor. Bunu normal karşılar gazinocumuz. "Benim gibi bütün hayatı kadınlar arasında geçen bir erkeğin birden bire evlenmeye kalması herkesi şaşırtır." Evlenme lafları etkili olmayınca 'ilaçlı içki' ile elde etmeye kalkar.6858548hf

Murat, daima zayıftan ve haklıdan yana. Ayrıca centilmen, yakışıklı ve şakacı. Ailece öyleymişler! Elleri bağlıyken Stavro'nun attığı tokada tükürük ile karşılık verecek kadar da cesur.

Telefonu 45 51 20. Bunu iki kez tekrar ediyor Turgut'a.'Kuşkulandığı kişileri olur olmaz zamanda rahatsız etmek' yöntemini Komiser Colombo uygulayacaktır!

Gazinoda tanıştıklarında, Ayla'ya "O kadar güzelsiniz ki bu güzel sesle, bu güzel yüzle bu kirli yerlerde ne işiniz var anlayamıyorum" diyor. 3 kez de "Sizi başka şartlar altında tanımak isterdim. Herhalde o zaman teklifim başka olurdu" diyecektir.

Filmdeki herkesi döver. Garson Nuri'ye 3 judo kesiği, 5 tekme, 27 yumruk, 1 kafa. 2 dirsek; Garson Osman'a 5 yumruk, 1 kafa, 1 judo kesiği; Stavro'ya 3 ve Turgut'a 6 yumruk vuruyor film boyunca. Katina'nın payında 1, Nilay'ın 2 tokat var. Ahmet ve Ayla'yı bile 'vazife uğruna' tokatlıyor! Genç kız sondaki evlenme teklifini kabul ederken "Elbette, yalnız tokatlamak yok" demişti.

'Sarışın' Leyla, Neşe Karaböcek'in; 'Esmer' Ayla da Gönül Akkor'un sesiyle şarkı söylüyorlar.

Nilay'ın (büyük olasılıkla Berker İnanoğlu'na ait )'34 FY 538' plakalı arabasını 'Bir Garip Yolcu'da (1972) Turgut Bey-Ahmet Mekin kullanacaktır.

Kimin nerede kaldığı film ilerledikçe daha az belirgin hale geliyor. Murat, King Otel'de 217 numarada; Ahmet Sirkeci'deki Güneş Oteli'nde; Osman ise 'galiba' Beşiktaş'ta ve Serencebey Yokuşu'nda mı ne bir evde kalıyormuş!

Ahmet, Leyla için hem 'kardeşim' hem de 'ablam' dediği için durum tam olarak belli değil. King Otel'in adresi; Büyükdere Caddesi, No. 95, Mecidiyeköy. Telefonu; 47 03 17.

Aykut Bora, 3. olduğu 1968 Ses yarışmasına bıyıksız katılmıştı. Asıl adı Selâmi Bayraktar. Filmdekine benzeri trafik kazalarında yaralananlara yardım için Ankara'da yapılan Acil Yardım ve Trafik Hastanesi'nin rozet kampanyasına gönüllü olarak katılmış (Aralık, 1970).

Katina rolündeki Diclehan Baban, (1952-1970 arasında 4 kez Türkiye Futbol Federasyonu başkanlığı yapan) Orhan Şeref Apak ve (1961'in Turizm Bakanı) Cihad Baban'ın yeğeni. Necip Fazıl Kısakürek'in de baldızı. Şubat, 1952'deki ilk konserinin gelirini Atatürk Heykeli yapımı için Milli Türk Talebe Birliği'ne bağışlamış. Verem Savaş Derneği yararına konserler vermiş. 3 intihar girişiminin ardından 3 Aralık 1978'de yalnızlık ve yoksulluk içinde ölecektir.

Murat-İzzet Günay; Ayla-Nazan Şoray; Turgut-Turgut Özatay; Nilay-Aynur Aydan; Katina-Diclehan Baban ve adamı Stavro-Hasan Ceylan; Ahmet-Aykut Bora; Osman-Necip Tekçe; Nuri-Yaşar Güçlü; Emniyet Müdürü-Kayhan Yıldızoğlu; Naci Bey-Feridun Çölgeçen ve adamı Lütfü Engin; Aydın Bey-Muzaffer Yenen; Komiser-Ali Demir; Leyla-Semra Sine; Meyhanedeki garson-Emin Saygılı; Osman'ın ev sahibesi Sıdıka Duruer; Gazinodaki Necat Orkestrası; Siyah beyaz İstanbul; Turgut'un evi ve 'ilaçlı içkisi(!)'; Katina'nın evi çok güzel.

Murat'ı (gazinoda Ayla'ya "Sizi başka şartlar altında tanımak isterdim. Herhalde o zaman teklifim başka olurdu. Neyse, sizi daha fazla meşgul etmeyeyim" derken) Cüneyt Türel ve (filmin kalan kısmında) Toron Karacaoğlu; Ayla'yı Nevin Akkaya; Ahmet'i Doğan Bavli; Turgut'u Vala Önengüt; Narkotik Büro Müdürü Aydın Bey'i Fikri Çöze; Naci Bey'i Rıza Tüzün; Emniyet Müdürü-Kayhan Yıldızoğlu ve "Murat Bey, biraz önce bir kadın aradı sizi" diyen otel görevlisini Erdoğan Esenboğa; Meyhanedeki garson ve Lütfü Engin'i Haldun Ergüvenç seslendirmiş.

Yaşar Güçlü, buradaki garson giysisini (papyon-takım elbise) 'Gizli Aşk'ta (1971) da giyiyordu.

Murat ve Kayhan Yıldızoğlu, meyhanedeyken filmin bir sürprizi var. Yönetmen Mehmet Bozkuş yanlarından geçiyor.

Naci Bey'in ev çekimleri için Armatör Suat Sadıkoğlu'nun Ortaköy'deki yalısı kullanılmış.

'Sympathy' melodisi o dönem öyle seviliyordu ki 2 sahnede Fausto Papetti ve 3 sahnede Paul Mauriat Orkestrası'ndan dinliyoruz.

Ahmet'in acele ettiğini gören Murat "Bu kadar açıkta denize giremezsin sen. Boğulursun oğlum" diyor. "Telaşla, öfkeyle alınmaz intikam. Sabırla alınır, sabırla." Keşke intikam duygusu yaratmayacak bir dünyamız olsa.

Son Yorumlar

Yandex.Metrica