"Tanımadığım Birinin Malını Çalmak Başka Turgut. Ama Bana Evleme Teklif Edecek Kadar Beni Seven Birine Kötülük Etmek Bana Göre İş Değil" posteri

"1 milyon yıl sonra belki biraz bıkarım." Zeynep'in "Bu aşk hep böyle sürecek mi? Bıkmaz mısın ilerde benden" demesine bu karşılığı veriyor Kenan. 'Ölüm Peşimizde' (1960) filmindeki Burhan-Ayhan Işık da Zehra-Fatma Girik'in benzer bir sorusuna "Zamanla bıkar insan tabii. Ama bıkmak için bin yıl lazım. Yalnız böyle somurtursan 500 yılda bıkıveririm" yanıtını vermişti. Şakayla bile olsa 'aşktan bıkmak' hakkı yalnızca erkeklerde!

Kasım, 1970- Şubat 1971 arasında çekilen 'Unutulan Kadın'ın gösterime girişi 28 Şubat 1971, Pazar günü (Şaşkınbakkal) 'Atlantik Sineması'nda. 82 dakika ve bunun 11 buçuk dakikası şarkı. 8 buçuk dakika süren iki Uludağ sahnesinin çekimleri 3 günde yapılmış (Aralık, 1970).

Filmin başında Turgut, Kamil Baba, Ali Taygun ve Zeynep'ten oluşan sevimli hırsızlarımızı tanıyoruz. Çalışma yöntemlerinde silah ve zorlama yok. 'Yolunacak kaz' hakkında bilgi topluyorlar önce. Adresi, telefon numarası, özel merakları, gittiği yerlerin listesi. Sonra tereyağından kıl çeker gibi bir planla dımdızlak bırakıyorlar.

İlk kurban, yatalak Alman Kontu Herr Ludwig. Bakımını üstlenen Hemşire Hilda da tanıdık biri, Zeynep! Yaşlı adamın serveti, kısa sürede el değiştirir. 22 Ocak 1971, Cuma günkü Milliyet'teki haber; "Alman Kontun Mücevherleri Çalındı. Hırsızların İzi Bulunamıyor."

Sonraki sahnede genç kız, bir şarkıcı. 'Venüs 3'te 'La Vie En Rose' söylerken, El Kapur Mihracesi de "May I have the pleasure of your company tonight"lı 'yatak' planları kuruyordu. Hilton'da kalıyormuş. Dans ederlerken, odasının anahtarı cebinden kısa bir seyahate çıkar. Ertesi sabah Günaydın'ın birinci sayfasında 'Hint Yıldızı adlı ünlü mücevherin çalındığını' okuyacağız.

Sırada 'tanınmış bestekâr Kenan Hanoğlu ve muhterem valideleri Beyza Hanımefendi' var. Çalınacak şey de 'piyano' değil, aile yadigârı 'milyonluk kolye'. Sultan Abdülaziz'in, paşa dedelerine bir armağanmış. "Paşazade Kenan Bey de bize armağan edecek" diyor Turgut!

Delikanlı, müzik ve annesinden başka şeylere yakınlık duymayan yabani bir insan. Kolay kolay yüz vermezmiş kadınlara. Ama Zeynep'e direnmek çok zor. Defilede, manken; Atlı Spor Kulübü'nde, süvari; Poligon'da iyi bir silahşor; Maskeli Balo'da, prenses olarak çıkar karşısına. Her seferinde bir başka kişilik. Delikanlı 'kendini bulmuş O'nun gözlerinde, yıllardır kaybettiği heyecanı bulmuş. Maskeli Balo gecesine kadar 'tek ışığı' müzikken şimdi Zeynep var. Aldığı ilhamla 'Şahane Gözler' adlı 'ölümsüz bir şarkı' yazar. Bir de şiir: "Gözlerini kimseye verirsen kırılırım//Birlikte öleceksek ölümden zevk alırım//Beni kalbinde yaşat, sıcak göğsünde uyut//Uzattım ellerimi bırakma sımsıkı tut."

Sonrasında evlilik teklifi gelir. (Turgut'a göre 'kolyenin paketlenip bizimkilere verilmesi' gibi bir şey).

Kocasını kaybettikten sonra sadece oğlu için yaşayan Beyza Hanım da çok mutlu. 'Zengin koca arayan, ne idiği belirsiz bir sürü kız var ortada'. Karşısına, gelin olarak, bu zamane kızlarından biri çıkacak diye ödü kopuyor, dualar ediyordu! "Çok şükür ki siz, Onlardan değilsiniz." Aile adını sürdürecek böyle asil ruhlu bir kıza rastladığı için huzur içindeymiş. Bu konuşma sırasında Zeynep "Teşekkür ederim efendim... Anlamaya çalışacağım efendim... Anlıyorum efendim... Ama daha ben... Hanımefendi ben oğlunuza layık... Utandırıyorsunuz beni efendim..." diyebiliyor ancak.

Turgut'un planı hazır. "Düğün gecesi, ailenin geleneği icabı kayınvalide hazretleri, gerdanlığı, gelin hanımın boynun takacaktır... İlk dans, tebrikler filan 10 buçuk, 11'i bulur. Bu sırada gelin hanım, salak damat namzedini saygıdeğer misafirleriyle baş başa bırakıp çaktırmadan bahçeye çıkacak. Biz de dışarıda bekleyeceğiz." Padişah yadigârı gerdanlık, gelin hanımın boynundan çetenin cebine aktarılacak. Pasaportlar, uçak biletleri hazırmış zaten. "Pırr!"

'Zırlayıp keçilik eden' genç kızın yola getirilmesi 7 tokat ve sevgilisinin gebertileceği tehdidiyle! Bu zor durumda Kamil Baba, balığını yapar yine. Çeteyi ihbar edince, Zeynep hariç, hapsi boyluyorlar.

Uludağ'da balayı, 'aşklarına ortak gelen' kızları derken yıllar geçer. Çiçek'in dördüncü yaş gününde kâbus gibi bir misafirleri olur: Turgut! Tahliye olunca 'damlamış'! Aileye, 'abisi, hayattaki tek yakını' olarak tanıtır kendisini. Bu süre içinde Amerika'daymış! Mesleğini soran Beyza Hanım'a yanıtı çok hoş; "Kıymetli taşlar uzmanıyım, hanımefendi! Çeşitli mücevherat işleri falan." Mesela, fazla dikkat etmemiş ama Zeynep'in boynundaki gerdanlığın 200 yıllık olduğunu ve İtalyan bir ustanın elinden çıktığını söyleyebilirmiş!

Yalnız kaldıklarında 5 yılın hesabını soruyor 'sevgili kardeşinden'! İstediği de fazla bir şey değil: Kolye ve kadınsız geçen günler nedeniyle gözüne daha güzel gözüken kahramanımız! İşi ileri götürüp Çiçek'i kaçırmaya kalkınca canından olur.

Zeynep, 10 küsur yıllık hapisliğin ardından tahliye olduğunda kızının konser afişi, Kenan ve hepsi için yepyeni bir başlangıç var.

'Unutulan Kadın'daki melodiler.

Raymond Lefevre & Son Grand Orchestre'nin 'No. 12' albümündeki (1970) 'Le Clan Des Siciliens' (1969) (Ennio Morricone) 2 sahnede (Zeynep, Hemşire Hilda olmuş, soyguncuları eve alırken; Alman Kont'un mücevherleri çalınırken).

La Gran Orquestra De Paul Mauriat'nın 'Vol. 15' uzunçalarındaki (1970) 'Y Mourir De Placer (Et Mourir De Plasir)' (1970) (Jacques Revaux / Michel Sardou & Vline Buggy) Mihrace ile dansın başında.

"Comme J'ai Toujours Envie D'aimer" (1970) (Marc Hamilton) (Marc Hamilton'un 45'liğinin ilk 10 saniyesi) Mihrace "May I have the pleasure of your company tonight" derken.

Caravelli'nin 'Caravelli' 33'lüğündeki (1970) 'If I Could (El Condor Pasa)' (1913/70) (Daniel Alomia Robles / Paul Simon / Jorge Milchberg) 3 sahnede (Anahtarı mihracenin cebine geri koyarken; Mihrace "Shall we go my dear" derken; Uludağ'daki akşam yemeğinde). "L'Amérique" (1970) (Jeff Christie) Defilede. 'Un Rayo De Sol (Dancing In The Sun)' (1970) (Daniel Vanguarde / Claude Carrére) Çiçek'in yaş gününde.

'Top Crack'deki (1966) (Gianni Marchetti) 'Kermesse Tragica (Viaggio In Italia)' Konkurhipik, atıcılık ve baştaki Uludağ sahnelerinde.

Paul Mauriat'nın 'Penelope' albümündeki (1971) "Pardonne-Moi Ce Caprice D'Enfant" (Ağustos-1970) (Patricia Carli) 2 sahnede (Maskeli Balo'da konuşurlarken; Biraz sonra dans ederlerken). "L'aigle Noir (Dédié Á Laurence) (1970) (Barbara-Monique Andreé Serf) İkinci danslarında.

Le Grande Orchestre De Paul Mauriat'nın "Comme J'ai Toujours Envie D'aimer" uzunçalarındaki (1971) 'Sympathy' (1969) (Mark Ashton / Stephen Burt Gould / David Kaffinetti / Graham Stansfield) 4 sahnede (Tanıştıkları gece, Zeynep ve Kenan arabadayken; İkinci dansları sonrası şampanya içerlerken; Üçüncü danslarında; Beşinci evlilik yıldönümlerinde gazinoda dans ederken).

'Hicaz Makamında Ut Taksimi' Sabah çorbası içtikleri Osman'ın lokantasında.

'Şahane Gözler' (Teoman Alpay) 15 sahnede (Osman'ın lokantasından çıkıp deniz kenarında konuşurlarken; Kenan'ın evinde el eleyken; Dördüncü danslarında; Zeynep, deniz kenarında yürürken; Genç kızı bekleyen Kenan piyano çalarken; Düğün gecesi konuklara çalarken; Evliliklerinin birinci yıldönümünde, lokantada garson içkilerini getirdiğinde; Dolmabahçe Sarayı'nın orda dolaşırlarken; Zeynep, göndermeyeceği mektubu yazarken; Evliliklerinin beşinci yıldönümünde 'hiç bitmeyecek mutlulukları şerefine' kadeh tokuştururken; Yıllar sonra saçları ağarmış Kenan, piyanoda çalarken; Zeynep, hapisten çıkarken; İkinci kez Osman'ın lokantasındayken; Sona doğru Kenan'ın evine geldiklerinde; Film biterken).

'Le Clan Des Siciliens'deki (1969) (Ennio Morricone) 'Per Nazari E Delon' Zeynep, Kenan'ın annesi ile konuşmaya geldiğinde. 'Mostra Dei Gioinelli' Turgut, tahliye sonrası aileyi ziyarete geldiğinde. 'Francobelli' Yatakta, yapacağı kötülükleri düşünürken.

'Sunflower (I Girasoli)'daki (1970) (Ennio Morricone) "Masha's Theme" Zeynep, Beyza Hanım'la konuşurken. 'Giovanna' Balayı için Uludağ'a gittiklerinde. 'New Home In Moscow' Kardan adam yaptıklarında. 'Retreat' 7 sahnede (Turgut, kolye için "Güzel boynuna çok yakışmış" derken; Zeynep "Ben ihbar etmedim" derken; Arabada, Turgut, saçını tutup küpesini alırken; "Saat 10'da eski evde bekleyeceğim. Güzel boynuna milyonluk gerdanlığı takıp geleceksin" derken; Zeynep, gece, o buluşmaya giderken; Turgut'u öldürürken; Hapse girerken).

'Sex Power'daki (1970) (Vangelis Papathanassiou) 'Sex Power (Piano Version)' 3 sahnede (Turgut tarafından dövülürken; Uyuyan kızıyla vedalaşırken; Uyuyan kocasına "Sizin için yaptım Kenan. Tertemiz dünyanıza kara gölgeler düşsün istemedim. Gidiyorum, hayatımın en güzel şeyini terk edip gidiyorum" derken).

'Düğün Marşı' (1842) (Felix Mendellsohn) Nikâhın başında.

'La Cumparsita' (1917) (Gerardo Matos Rodriguez) Düğün dansında.

'Bak Postacı Geliyor' Çiçek'in yaş gününde, piyano ile çalıyor Kenan.

Filmdeki şarkılar.

'Şahane Gözler' (Teoman Alpay) 5 sahnede Belkıs Özener'in sesinden. [Jenerikte (1 dakika 30 saniye); Zeynep, tanıştıkları gece Kenan'ın piyanosu eşliğinde söylüyor (1 dakika); Uludağ'daki balayı dönüşü plaktan dinliyorlar (38 saniye); Evliliklerinin birinci yıldönümünde, Zeynep, plaktan dinliyor. Kenan da çiçek getirmiş (1 dakika 11 saniye); Çiçek, konserde söylüyor (3 dakika 25 saniye)]. "O simsiyah gözlerin//Ne kadar derin, parlak//Gözlerin gözlerimde//Titrer ışıldayarak//**//Sen bahtımın güneşisin//Sen kalbimin tek eşisin//Sen, ruhumda sönmeyecek//Sevda ateşisin."

'La Vie En Rose' (1946) (Louis Guglielmi / Edith Piaf) (44 saniye) Zeynep, 'Venüs 3'te Edith Piaf'ın sesiyle söylüyor. "C'est toi pour moi, moi pour toi dans la vie//Il me l'a dit, l'a jure pour la vie//**//Et dés que je l'aperçois//Alors je sens dans moi//Mon coeur qui bat." Çeviri-Dilek Öğütçü: "Hayatta, benim için O, O'nun için ben//Bana dedi, yemin etti hayatı üzerine//**//O'nu gördüğüm anda//Kalbimin çarptığını//Hissettim."

'Kıskanıyorum' (Hulki Saner) (1 dakika) Maskeli Balo'da, Kenan'ın piyanosu eşliğinde, Aynur Aydan söylüyor. "Kara kara kara gözler//Ona buna bakıyor mu//O incecik beli şimdi//Başka biri sarıyor mu//**//Pırıl pırıl pırıl saçlar//Yine dalgalanıyor mu//Yumuk yumuk güzel eller//Başka bir el sarıyor mu//Kıskanıyorum kıskanıyorum//Derdime dalıp//Ben yanıyorum."

Dana'nın 'All Kinds Of Everythig' 33'lüğündeki (1970) 'Written On The Wind' (1956) (Mike Hawker / Ivor Raymonde) (2 dakika 8 saniye) Turgut'un davetiyle gittikleri 'Venüs 3'teki şarkı. "If I close my eyes I can picture you//I can still recall little things you do//Time will move along we'll be close again//But my heart has words that can wait till then//**//Written on the wind are the words of love//I am sending you//Written on the wind are the special rings//That start and end in you//**//Though we are far apart in my secret heart//I'm stil beside you//Written on the wind are the words of love//Sent to guide you.//**//If you seem to feel something in the air//It's just me my love telling you I care."

"Pardonne-Moi Ce Caprice D'Enfant"ı Gönül Yazar ve Erol Evgin, plak yapmışlardı: 'Affet Beni' (1971) (Türkçe sözler-Fikret Şeneş) ve 'Bir Gün Biter' (1971) (Türkçe sözler-Erol Evgin).

'Şahane Gözler', 82 dakikalık filmde, sözsüz olarak (16 sahnede) 15 buçuk, sözlü olarak (5 sahnede) 8 buçuk dakika yer alıyor.

Çete reisi Turgut 'iş konusunda gaddar ve hiç şakası yok'. Ceberutluğundan herkes tırsmış. Hayat felsefesi "Enayiler yaşadıkça akıllıların sırtı yere gelmez". Kamil, babacan biri. Zeynep'i bir zamanlar 'ölümden kurtarmış'. Film boyunca iki kez söylenen bu 'kurtarma'nın ne olduğu belli değil. Ali Taygun, en safları. Hep bir şeyler atıştırmakta. O kadar ki Turgut, bir keresinde dayanamayıp "Kes artık şu geviş getirmeyi" dediğinde bile çenesi oynamaya devam ediyor.

Kurbanlar, 'Damgalı Kadın'daki (1966) gibi hep erkek. Zeynep'in güzelliği de yemleri. İki yabancı dil biliyor genç kız. Kont Ludwig ile Almanca ("Ich komme Herr Ludwig. Nehmen sie ihren medikament") ve El Kapur Mihracesi ile İngilizce ("Where are you staying") konuşuyor. İki şarkı sesi var. 'La Vie En Rose'u Edith Piaf'ın; 'Şahane Gözler'i Belkıs Özener'in sesiyle söylüyor. Konuşma sesi ise Nevin Akkaya'nın. Türkan Şoray, Maskeli Balo'daki elbiseyi 'Kara Gözlüm'de (1970) tekrar giyecektir. Gözlerindeki parıltı ve musikiyi 1000 maskenin ardından bile tanıyabilirmiş Kenan!

Kadınlara hiç yüz vermeyen 'ünlü bestekâr', avların en çetin cevizi. Varsa yoksa piyanosu ve annesi. Ama yaklaşık 20 yıllık süreci anlatan filmde yalnızca bir bestesini duyabildik!

Turgut, Çiçek'i kaçırmış. Zeynep çocuğunu kurtarmak için oraya gider. Filmin 'kötü adamı', kolye kadar, belki daha çok genç kadını istiyor. İlk sözleri; "Hadi soyun... Seni hep çıplak düşünürdüm." Zeynep silahını doğrultunca da şaşırır; "Hapiste çürümek, koynuma girmekten daha mı tatlı!"

Filmde iki olay çok ilginç. Baba Kamil, Hanoğlu ailesinin milyonluk kolyesini çalacaklarını polise ihbar eder. Tutuklanırlar. Ama sonrasında aile ve Zeynep, sanki olayla hiç ilgileri yokmuş gibi mahkeme süreci dışında kalıyorlar. Kimse genç kızın da çeteden olduğunu söylememiş. 5 yıl sonra Turgut hapisten çıktığında Baba Kamil ve Ali'nin ne oldukları belli değil. Zeynep, Turgut'u öldürdüğünde kendisini, batan bir sandaldaki eşarpla denizde kaybolmuş gibi gösterir. Cinayet Masası Şefi Cemal Orhan'a teslim olur. Sonradan anlıyoruz ki kolyeyi de yanına almış. Mahkeme sırasında hangi ismi kullandığı, milyonluk gerdanlığı nasıl sakladığı anlaşılmıyor.

Hapislik, Turgut'un görünüm ve kişiliğini hiç değişmemiş. Zeynep ise belki 10 yıldan fazla yattığı için perişan. Sigarayı sararak içiyor. Mutlu günlerdeki şampanyanın yerini ispirto-limon almış! "Zeynep Abla" diye seslenenlere "Ne var be? Patlama, geliyorum" demeyi öğrenmiş. Serbest kaldığında caddedeki afişlerin çoğu tiyatro ilanı. Nejat Uygur Tiyatrosu'ndan 'Bazıları Musakka Sever'. (Herhalde 'Some Like It Hot'a (1959) bir gönderme). Üner İlsever ve Sezer Sezin'in İl Tiyatrosu da orada.

Zeynep ve Kenan'ın 'aşklarının çiçeği' Çiçek'in çocukluğunu Dilek Akçen canlandırmış. Genç kızlığını Birtane Güngör. Anne ve babasının ölümsüz şarkısının adını değiştirir; 'O Simsiyah Gözlerin'. Herhalde genetik, şarkıyı, annesi gibi Belkıs Özener'in sesiyle söylüyor!

Zeynep'i Nevin Akkaya; Kenan'ı Abdurrahman Palay; Beyza Hanım'ı Alev Koral; Turgut'u Metin Serezli; Kamil'i Mümtaz Ener; Çocuk Çiçek'i Birsen Kaplangı; Alman Kont Ludwig rolündeki Kamer Baba'yı, evliliklerinin birinci ve beşinci yılında gittikleri lokantadaki garsonları Fikri Çöze seslendirmiş.

Maskeli Balo'da Turgut, polis; Kamil, Arap şeyhi; Ali Taygun, Meksikalı; Zeynep ise prenses. Venüs 3'te akordeon, gitar ve bateriden oluşan orkestra yıllar sonra bile aynı.

'Kötü polis-iyi polis' benzeri sahne. Genç kızı, Turgut'un 7 tokadı ve yerlerde sürüklemesi değil ama iç titreten 'Sex Power' melodisi eşliğinde Baba Kamil'in sözleri 'yola getirir'; "Sevdiğini de düşünmek mecburiyetindesin... Bu işi, istemesen bile sevdiğin adamı kurtarmak için yapacaksın."

'Peri padişahının kızı ve Dağlar Sultanı' balayı için Uludağ'dalar. "Meşhur bir erkeğin karısı olmak çok zor. Bütün kadınların gözleri sende... Dünyanın en güzel kadınıyla evli olmak daha zor. Erkekler de gözleriyle yiyorlar seni" diye tatlı bir kıskançlıkla karışık iltifat yağdırıyorlar birbirlerine. İlişkilerimizde 'başkaları' bu denli önemli galiba.

Filmde 22 Ocak 1971, Cuma günkü Milliyet ve Günaydın gazeteleri kullanılmış. Ama (2000'lerdeki gösterimde) adları sansürlü. Milliyet'teki 'Soygunun Sanıklarından İbrahim Seven Teslim Oldu' haberi, 'Alman Kontun Mücevherleri Çalındı. Hırsızların İzi Bulunamıyor' yazılı kâğıtla kapatılmış. Sayfadaki diğer haberler: "Bakanla Rektörler Tasarıları Görüştü... Demirel, 1971 Başında Durumu Nasıl Görüyor: 'Siyasi İstikrarsızlık Olmazsa 1971 Ekonomik Yönden Güzel Bir Yıl Olacak' (Bir buçuk ay sonra 12 Mart olacaktır!)." Günaydın Gazetesi'nde 'Hint Yıldızı adlı ünlü mücevher, El Kopu mihracesinin Hilton'daki odasından çalındı' haberinde "Hilton'daki" sözcüğü karalanmış! Dans ederken Türkan Şoray "Where are you staying" diye soruyor. Mihracenin "At the Hilton" karşılığı da ses olarak silinmiş! Metin Serezli'nin Türkan Şoray'ı dövdüğü çok uzun sahne ve bilezik ile küpeyi zorla alması da çıkarılmış. Film boyunca sigaralar sansürlenirken, içkide böyle bir durum yok.

Çiçek'in yaş gününde Silvana Panpani; Konserinde 'Zehirli Hayat'ın (1970) yoğurtçusu Ömer Sağlam; Nikâhta Ali Demir var. Zeynep'in "İkimiz için de karar verme zamanı geldi Turgut. Bu çirkin oyun sürüp gidemez" dediği sahnede, Edgar Degas'nın pastel tablosu 'The Star (Dancer on Stage)' (1878) asılı.

Kenan'ın '34 HD 753' plakalı, 63 model 'Oldsmobile' arabası Türkan Şoray'a ait. 'Artık Sevmeyeceğim'de (1968) Nesrin-Türkan Şoray; 'Ateşli Çingene'de (1969) Osman Hanzade-Hulusi Kentmen'in şoförü; 'Mağrur Kadın'da (1970) Muammer Gözalan'ın şoförü kullanıyordu.

'Unutulan Kadın', Ali Taygun'un, Amerika dönüşü ilk filmi. Robert Kolej'den sonra Yale Üniversitesi Tiyatro Okulu Yöneticilik Bölümü'nü bitirmiş. NewYork Shakespeare Festivali'nde, Boston Üniversitesi Yaz Atölyesi'nde, Hartford Trinity Tiyatrosu'nda, Yale Repertuvar Tiyatrosu'nda yöneticilik-oyunculuk yapmış (Zeynep Oral-Milliyet-30 Ağustos 1970). Bazı tiyatro çalışmaları şunlar: 'Üç Kız Kardeş' (Anton Çehov) (Çeviri Ülkü Tamer) (Sahneye koyan Ali Taygun, ayrıca 'Tusenbah' rolünde) (Kent Oyuncuları-Kasım, 1970); 'Müfettiş' (Gogol) (Sahneye koyan Ali Taygun) (Gurup Oyucuları-Ekim, 1970); 'Bu Kaçıncı Baskı' (Yazan Haşmet Zeybek) (Gazete Tiyatrosu-Ekim, 1972) (Sahneye koyan Ali Taygun); 'Masal Bahçesi' (Yazan Ali Taygun) (Gülen Nar Çocuk Tiyatrosu-Aralık, 1973); 'Ağrı Dağı Efsanesi' (Yaşar Kemal) (Sahneye koyan Ali Taygun) (Şehir Tiyatroları Harbiye Sahnesi-Aralık, 1974); 'Faşizmin Korku ve Ayak Sesleri' (Bertolt Brecht) (Yöneten Ali Taygun) (Birlik Sahnesi-Aralık, 1975); 'Katilleri Tanıyor musunuz' (Hazırlayanlar Ali Taygun-Ataol Behramoğlu) (Birlik Sahnesi-Mayıs, 1975); 'Kısasa Kısas' (William Shakespeare) (Yöneten Ali Taygun) (Şehir Tiyatroları Fatih Sahnesi-Ekim, 1976); 'Fabrikalar' (Nazım Hikmet'in (Kuvay-ı Milliye Destanı'ndan oyunlaştıran Ali Taygun) (Çağdaş Sahne-Mayıs, 1977); 'Corsiolamus' (William Shakespeare) (Türkçesi Ali Taygun) (Şehir Tiyatroları Harbiye Sahnesi-Ocak, 1978); 'Kafatası' (Nazım Hikmet) (Yöneten Ali Taygun) (Şehir Tiyatroları Harbiye Sahnesi-Mart, 1978); 'Sessizliğin Sesi' (Yöneten Ali Taygun) (Tef Kabare Tiyatrosu-Mart, 1981); 'Çıkmaz Sokak' (Yazan Tuncer Cücenoğlu) (Yöneten Ali Taygun) (İstanbul Sanat Tiyatrosu-Kasım, 1986); 'Theope' (Yazan Coşkun Büktel) (Yöneten Ali Taygun) (Şehir Tiyatroları Muhsin Ertuğrul Sahnesi-Eylül, 1990); 'Mösyö Butterfly' (Yazan David Henry Hwang) (Çeviren ve yöneten Ali Taygun) (Şehir Tiyatroları Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi-Ocak, 1992); 'Canlı Maymun Lokantası' (Yazan Güngör Dilmen) (Yöneten Ali Taygun) (Kadıköy Haldun Taner Sahnesi-Ocak, 1995); 'Hasır Şapka' (Yazan Eugene Labiche) (Çeviren Oktay Akbal) (Yöneten Ali Taygun);  (Şehir Tiyatroları Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi-Ocak, 2002); 'Meraki' (Yazan Moliere) (Çeviren Ahmet Vefik Paşa) (Yöneten Ali Taygun) (Üsküdar Müsahipzade Celal Sahnesi-Ekim, 2002). Ayrıca 'Kanunun da Ötesi' adlı televizyon dizisinde 'Güven' rolünde izlemiştik (90'lar).

Zeynep-Türkan Şoray; Kenan Hanoğlu-Kadir İnanır; Beyza Hanoğlu-Gülistan Güzey; Turgut-Metin Serezli; Kamil-Nubar Terziyan; Çete elemanı-Ali Taygun; Çocuk Çiçek-Dilek Akçen; Genç kız Çiçek-Birtane Güngör; Alman Kont Herr Ludwig-Kamer Baba; Lokantacı Osman-Necip Tekçe; Şarkıcı-Aynur Aydan; Uludağ; Defile; Maskeli Balo; Venüs 3 gece kulübü; Osman'ın lokantası; Çiçek'in konseri çok güzeldi.

'Bütün mutlu geceler biter, bütün mutlu günler gibi. Sadece unutulmayan tatlar kalır geriye. Dönüp dönüp yaşanan dakikalar'.            

Son Yorumlar

Yandex.Metrica