"Orkestra ve Gazino Rekortmeni Şantöz: Nil Demirhan" posteri

Bandırma, 1937 doğumlu. 1.68 metre boyunda ve 60 kilo (o yılların söyleşilerinde pek merak edilirdi bunlar. Doğan Şener de soruvermiş-Kasım, 1966).

Sanat hayatına başlaması İzmir'de, Mehmet Ceyhan Orkestrası ile (1957). Sahneye ilk adım ilk heyecan. Yeniden dünyaya gelse yine müzisyen olmayı isteyecek kadar sevmiş mesleğini. Dolu dolu bir ses. Çok başarılı olunca İstanbul yolu gözükür.

Eylül, 1959'da 'Şehrazat-Restoran Pavyon'daydı; 'TÜRK Sihirli Şantöz NİL'.

Sonraki yıllarda hep böyle tanıtımları var. "Kıymetli Şantöz... Biricik Şantöz... Beklenen Şantöz... Caz Şantözü... Türkiye'nin 1 Numaralı Şantözü... Türkiye'nin En Kıymetli Şantözü... Vedet Şantöz... Modern Şarkıların Şantözü."

İstanbul'da çalıştığı orkestra sayısıyla bir rekor kırmış Nil Demirhan; Nevzat Yalaz Orkestrası; Kamuran Birsel ve Orkestrası; Zeki Akartürk Orkestrası; Müfit Kiper Orkestrası; Boğaziçi Altılısı; Kadri Ünalan Yıldızlar Orkestrası; Durul Gence 5'lisi; Durul Gence 10'lusu; Kanat Gür Orkestrası; İtalya Audaci Orkestrası; Sadık Avcı Orkestrası; Kupa 4'lüsü; Zekai Apaydın Orkestrası; Süheyl Denizci Orkestrası; Nejat Candeli Orkestrası.

Sahne aldığı yerlerin çokluğu ayrı bir rekor. Normandiya Gazino ve Lokantası/Teras Pavyon (Sıraserviler); Maksim; Nurettin Restoran (Emirgan), Taksim Belediye Gazinosu; Suadiye Gazinosu, Kordon Blö (Taksim-Harbiye), Vagon Blö (İstiklal Caddesi), Kulüp Restoran Rojenuar (Nişantaşı-Emlak Caddesi); Kulüp Batı (İstinye, Yeniköy arası); Caddebostan Gazinosu; Büyük Tarabya Oteli; Playboy Club (Divan Oteli Yanı); Kervansaray; Kulüp Keban Taverna; Marmara Oteli; Altın Balık (Arnavutköy).

Bunca nitelik/nicelik, dönemin müzik ortamı hakkında fikir veriyor. Yine de teknik imkânsızlıktan yakınmaktaydı sanatçı.

Lise mezunu, İngilizce biliyor ancak plaklarındaki 3 şarkı İspanyolca. İki plağı var. Pathe şirketinden (Faruk Akel Orkestrası eşliğinde); A yüzü 'La Tinta Del Calomar'-B yüzü 'Yo Soy Aquel'. Philips şirketinden; A yüzü 'Oh Girelda (Giralda olmalıydı)'-B yüzü 'Mühür Gözlüm'.

'Oh, Giralda' yorumu 'Bir Şoförün Gizli Defteri'nde (1967) Çiler-Sema Özcan'ın ayna önünde makyaj yapıp Temiz-Mine Sun'la konuştuğu sahnede kullanılmış.

Sanatçının belirgin özellikleri samimiyet, neşe ve iyi kalplilik. Boş vakitlerini sinema ve bulmaca çözmekle geçiriyor.

Aşka ve şansa inanırken, henüz aşk diye bir şey tanımamış. Evlilik ise hem iyi hem de kötü. İdealindeki tip 'uzun boylu, esmer'. Sevdiği kişiyle İsviçre'de yaşamak arzusunda. Yalnız kalmayı en büyük talihsizlik olarak kabul ediyor.

Hayat felsefesi 'yarını düşünme eğlenmeye bak'. 24 saat ömrü kaldığını öğrense 'onu yaşamaya bakarmış'.

Çevresindeki insanlarda 'karakter, temizlik, güzellik' ararken, nefret ettiği şey yalan söylenmesi. Sevdiği çiçek (her renkte) gül ve hatıra olarak sakladığı tek şey köpeğinin tasması. Rüyalara inanıyor. (Büyük olasılıkla 'rüya gibi' altın 50'leri ve 60'ları yaşadığı içindir).

Beğendiği sanatçılar; Nat King Cole, Lucho Gatica ve 'kendisi'!

(Açıklamak istemediği) Bir anısı olan şarkı. "Mühür gözlüm seni elden//Sakınırım kıskanırım//Uçan kuştan esen yelden//Sakınırım kıskanırım."   

Son Yorumlar (1)

mansurx avatar mansurx 08 Eylül 2016 06:25:40

10

Baştan sona keyifle okudum teşekkürler murat çelenligil.

Yandex.Metrica