Oscar Yolculuğu: Senaryolar posteri

Sinemada çoğu insana göre en önemli oldu senaryo. Bir filmin çıkış noktası da elbette senaryodur. Bir de oldukça güçlü, hayatın içinden ya da şaşırtıcı derecede yaratıcı ise tadından yenmez. Senaryo kötüyse diğer özelliklere bakmaya bile gerek duymayan ve görsel açıdan yetkin olsa bile filmi beğenmeyenlerimiz de az değil. Tabii böyle önemli kategori de Oscar'ın en önemlilerinden biri olarak görülüyor. Orjinal ve uyarlama olarak iki ayrı dalda değerlendirilen senaryolar en iyi filmin de habercisi olabiliyor. İşte bu dallardaki tahminler:

UYARLAMA SENARYO

Bu kategoride Berry Jenkins'in senaryosu oldukça iddialı. Hatta bazı tartışmalar Moonlight'ın özgün senaryo dalında aday olabileceği yönğndeydi. Zira, daha evvel oyun olarak tasarlanan senaryo daha sonra filme adapte edilmiş. Tiyatro es geçildiği için özgün senaryo dalında adaylık gelebilirdi. Bu tartışmalar bir yana Senaristler Birliği'nin de en iyi dediği Moonlight ipi göğüsleyecek gibi. Ondan sekecek bir ödül kısa hikayeden uyarlanan Eric Hesserer'in Arrival senaryosuna gidebilir. Filmin gücünü aldığı en önemli unsurlardan biri senaryoydu.  

August Wilson'ın tiyatro oyunundan uyarlanan ve tiyatro versiyonlarından birine de imza atan ekip tarafından sinemaya aktarılan Fences, gişeden sonra rüzgarı epey arkası alan iki film olan Hidden Figures (Allison Schroeder and Theodore Melfi) ve Lion ise sürpriz için geceye katılacaklar. Özellikle gişede diğer bütün filmleri sollayan Hidden Figures'in sürprizi çok şaşırtmayacaktır.

ÖZGÜN SENARYO

Yılın değil, son yılların en iyi, en temiz senaryolarından birine sahip olan Kenneth Lonergan'ın Manchester by the Sea'si en büyük favori ve büyük farkla da bu kategorinin hak edeni. Daha evvel Gangs of Newyork ve You Can Count on Me ile aynı dalda aday olup ödül kazanamayan Lonergan'ın bu avantajı da eklenince ödül kaçınılmaz gibi duruyor. Tabii burada Damien Chazelle'nin La La Land faktörünü yine hesaba katmak gerek. Hep dediğimiz gecenin filme uygulanacak ağırlığı ya da gelebilecek bir rekoru bu kategoriyi de değiştirebilir.

Listenin üçüncü sırasında Taylor Sheridan'ın neo western senaryosu Hell or High Water bulunuyor. Oldukça beğenilen ve diyalogları ile ses egtiren film bir sürprize imza atabilir. Mike Mills'in 20th Century Women filmi ve yetenekli Yorgos Lanthimos'un The Lobster'ı ise büyük ihtimal kategoriyi doldurmanın ve Oscar adayı olmanın haklı gururunu yaşayacak. Aslında The Lobster'ın yaratıcı senaryosu ödül hak eden bir senaryo ama çok güçlü rakiplerin olduğu bir yıla denk geldi.

Son Yorumlar

Yandex.Metrica