Altyazı’da Reha Erdem’le Hayat Var! posteri

Altyazı Aylık Sinema Dergisi, Mart sayısında Reha Erdem’in yeni filmi Hayat Var’ı kapağına taşıyor. 45. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin Ulusal Yarışma bölümünde gösterilip SİYAD (Sinema Yazarları Derneği) ödülünü kazanan Hayat Var, 59. Berlin Film Festivali’nde yurtdışı galasını yaptıktan sonra Türkiye’de vizyonda. Korkuyorum Anne ve Beş Vakit’in ardından yönetmenin kendine has sinemasal bir dünya yaratma çabasını bir kez daha yansıtan Hayat Var, ergenlik dönemini yaşayan bir kızın yalnızlığını resmediyor ve çok farklı bir İstanbul portresi ile karşımıza çıkıyor. Altyazı yazarlarının Reha Erdem’le yaptığı kapsamlı söyleşi, Hayat Var’ın anlam dünyasındaki izleri takip ederek yönetmenin tüm filmografisine uzanıyor.

Altyazı’nın ‘Vizyon’ sayfaları bu ay, Oscarlı filmlerden vizyondaki Türk filmlerine çeşitli zengin içeriklerle dolu. Danny Boyle’un Hindistan’da çektiği ve 8 dalda Oscar kazanan filmi Milyoner’in (Slumdog Millionaire) kazandığı başarının ardındaki sırrı inceleyen bir yazının yanı sıra, Ümit Ünal’ın Hasan Ali Toptaş’ın romanından uyarladığı Gölgesizler’in romanla kurduğu ilişkiye dair bir yazıyı vizyon sayfalarında bulabilirsiniz. Vizyon sayfalarında ayrıca, Sahtekâr’ın hemen ardından yeni filmi ile karşımıza çıkan Clint Eastwood’un Gran Torino’suna Eastwood’un oyunculuğunda yarattığı ‘kovboy miti’ni yıkan bir film olarak bakan bir yazıyı; Kate Winslet’a Oscar kazandıran, Stephen Daldry imzalı Okuyucu’nun (The Reader) Holokost’a yaklaşımını merkezine alan bir yazıyı ve Dünya Ticaret Merkezi’nin ikiz kuleleri arasında kaçak olarak ip gererek üzerinde cambazlık yapan Philippe Petit’nin hayatını anlatan belgesel Teldeki Adam ile ilgili bir inceleme yazısını da bulmak mümkün. Vizyon sayfalarında bu ay yer alan söyleşiler ise, Mehmet Güreli ile Peyami Safa’nın romanından uyarladığı ilk uzun metraj kurmaca filmi Gölge, Sonbahar’ın yapımcısı Serkan Acar ile Açlık (Hunger) filmini ithal etmeleri vesilesiyle Türkiye’de bağımsız dağıtımcılık ve ilk filmini çeken Selim Evci ile uluslararası festivallerde de gösterilen filmi İki Çizgi üzerine yapılan sohbetlerden oluşuyor.

Altyazı’nın ‘Vizyon Ötesi’ sayfalarında, yaklaşan İstanbul ve Ankara Film Festivalleri için sinemaseverlere kapsamlı bir rehber olma amacı taşıyan tanıtıcı bölümlerin yanı sıra, Ocak ve Şubat aylarında gerçekleşen iki önemli uluslararası festivalin değerlendirmesi yer alıyor. Her sene birçok prestijli yapımın dünya prömiyerini yaptığı Berlin Film Festivali, François Ozon, Lukas Moodysson ve Catherine Breillat gibi usta isimlerin son işleriyle hatırlanırken, Türkiye’den birçok yönetmen ve eleştirmenin de katıldığı ‘Genç Türkiye Sineması’ bölümüne ev sahipliği yapan 38. Rotterdam Film Festivali geniş bir dosyayla ele alınıyor. Türkiye’den 13 uzun ve 2 kısa metraj filmin gösteriminin yapıldığı festivalin Türkiye sineması açısından taşıdığı önem, çeşitli yönetmen, eleştirmen ve festival programcılarının görüşleriyle masaya yatırılıyor.

Derginin ‘Eleştiri’ sayfalarında ise, Ari Folman’ın çok tartışılan animasyon-belgeseli Beşir’le Vals’i tarihsel arka planı içerisinde değerlendiren ve filmin sorumluluklarının nerede başlayıp nerede bittiğinin izini süren bir inceleme göze çarpıyor. ‘Eleştiri’ sayfalarında ayrıca, ‘En İyi Film’ dalında Oscar’a aday olan Frost/Nixon, Bryan Singer’ın son filmi Operasyon Valkyrie, Tomris Giritlioğlu’nun 6-7 Eylül olaylarına değindiği Güz Sancısı ve !f İstanbul’da izleme şansı bulduğumuz İngiliz yapımı Daha İyi Şeyler (Better Things) hakkında kaleme alınmış yazıları bulmak mümkün.

Son Yorumlar (1)

enigmacuture avatar enigmacuture 09 Mart 2009 17:02:03

2

okuma geleneği yerleşmemiş bir toplum için çok çok fazla bir dergi. Aldığım zaman bayiye soruyorum. Kim alıyor ne kadar alıyor filan diye. Ama netice pek tatmin edici değil. Okuma ve araştırma yok ama iş konuşmaya gelince herkes ahkem kesiyor. bence çenelerini kapatsınlar. bilmeyen sussun. önce okuma alışkanlığı edinsinler.

Yandex.Metrica