Yeni Site Hakkındaki Yorumlarınızı
Bize Bildirin!

Ömer Kavur

Ömer Kavur

Doğum Yeri : Ankara

Doğum Tarihi : 18 Haziran 1944

Ölüm : 2005-05-12

Eğitim : Sinema Paris, Yüksek Gazetecilik Okulu ve Sosyal Bilimler Okulu, Sorbonne Üniversitesi Sinema Tarihi Bölümü Yüksek Lisans

Hakkında :

Resimler



Yorgun

13 Mayıs 2020 21:35

Ah güzel istanbul,Kırık bir aşk hikayesi, Göl,Gece yolculuğu bana göre en başarılı projeleridir.

Cevap Yaz

performer

25 Eylül 2014 23:48

muhteşem ötesi. bağımsız sinemacı.

Cevap Yaz

mansuryildirim

9 Mayıs 2014 08:06

ömer kavurun en iyi üç filmi bana göre 1.gece yolculuğu 2.anayurt oteli 3.gizli yüz

Cevap Yaz

GururAlp_1

18 Eylül 2013 04:24

muhteşem yönetmen

Cevap Yaz

gecedensonra

1 Ocak 2012 15:39

temelde iki tür film çekmiş yönetmendir ilk olarak yol filmleri daha sonra kendi özgün sinemasının temel taşlarının olduğu psikolojik filmler .zaten en başarılı filmleri de sanırım kendini ortaya koyduğu edebiyatla içli dışlı olan uyarlama filmleridir. son filmi karşılaşma da artık dönem şartlarına uygun olarak bir psikolojik film değil yol filmidir ama bu film kavur dan kavur un kalitesinden bi basamak aşağıda sayılabilir gerçi karşılaşma filmi hem konusu hemde oyuncu kadrsou ile belli bir beklenti oluşturmuş olsa da kavur seksenlerin ve doksanların yönetmeni olduğundan milenyum sonrasında umduğunu yine bulamadı...macit koper ile birlikte yaptığı işler bir şekilde takdir toplamıştır bol ödüllü filmlerinde macit koper i görürsünüz.kavur filmlerinde sıklıkla büyük oyuncular yer alır ayrıca..

Cevap Yaz

gecedensonra

18 Aralık 2011 20:47

nuri bilge gibi zeki demirkubuz gibi reha erdem gibi sinemacılara sahipsek bunda ömer kavur un payı yadsınamaz her şartta özgün ve sağlam filmleri ile izlemekten keyif alınan bir yönetmendir kavur...

Cevap Yaz

ozkaracam

1 Aralık 2010 10:23

Çok zamansız yitirdiğimiz büyük usta. Metin Erksan'dan sonraki ikinci büyük üslup ustası olduğu konusunda Eylül Fırtınası ile aynı görüşteyim.

Cevap Yaz

eylül fırtınası

26 Ekim 2010 20:10

Ömer Kavur ''kral yönetmen'' değildir çünkü kendisi sinemamızın ekselansıdır.

Sinema öğrenimini Fransa'da tamamlamış,yurda döndüğünde belgesel ve tanıtım filmleri çekmiştir.Yeşilçam sektörü içerisinde usta-çırak ilişkisiyle yetişmiş alaylı bir yönetmen değildir.

1980 sonrası yeni biçim ve içerik denemelerine  giren sinemamızda kendine özgü tematik ve sinema dili oluşturma  arayışı ile toplumcu film çekme amacındaki çağdaşlarından farkını ortaya koymuş,daha kişisel bir sinema anlayışı ile ''auteur'' yönetmen kavramının hakkını Metin Erksan'dan sonra verebilmiş ikinci yönetmenimiz olmuştur.

Sinema yazarı Giovanni Scognamillo'ya göre ''Ömer Kavur'un başlıca özelliği her filminde bir ''yolculuk''u anlatmasıdır.Bu kimi zaman bir ''iç'' yolculuktur,kimi zamansa gerçek ve kilometrelerce sürüp giden bir yolculuktur''

Ömer Kavur filmlerinde rastlanan diğer temalar da yalnızlık ve ıssız sokakları ve durağanlığı ile yaşamın hemen hergün aynı şekilde yaşandığı,zamanın akmak bilmediği kasaba yaşantısıdır.Bu yaşamı resmetmek için Ayvalık,Burhaniye,Nazilli gibi kendine özgü dokusunu yitirmemiş mekanları fon olarak kullanmıştır.

Yenilik arayışlarında bir yönetmen olarak klasik Yeşilçam konu ve senaryolarına tamamıyla sırtını dönmüş olmasına rağmen filmlerinde Kadir İnanır,Müjde Ar,Türkan Şoray gibi yıldızların yanısıra Hakkı Kıvanç'tan Sümer Tilmaç'a,Osman Alyanak'tan Ehat Alinçe'ye birçok emektara rol vermekten çekinmemiştir.Bu nokta gerçekten ilginçtir bence.Yeşilçam'ın bilindik simaları dışında yeni ve farklı yüzlere gerek görmemiştir.

Filmografisini Anayurt Oteli öncesi ve sonrası olarak iki döneme ayırarak incelemek istiyorum.

Anayurt Oteli öncesi filmleri sırasıyla Yatık Emine,Yusuf ile Kenan,Kırık bir Aşk Hikayesi,Ah Güzel İstanbul,Göl,Amansız Yol ve Körebe'dir.İlk dönem filmleri her ne kadar Ömer Kavur'a özgü temaları içeriyor olsa da klasik anlatı biçimini fazla zorlama niyetinde olmayan,nispeten sade ve akıcı bir anlatıma sahip filmlerdir .Amansız Yol ve Körebe gibi filmleri sanki asıl çekmek istediği 2.dönem filmlerinin birer hazırlığı,eskizleri gibidirler.Bu dönemin en parlak yapıtı bence eşsiz güzellikteki Kırık bir Aşk Hikayesi filmidir.

İkinci dönem filmleri ise sırasıyla Anayurt Oteli,Gece Yolculuğu,Gizli Yüz,Akrebin Yolculuğu,Melekler Evi ve Karşılaşma'dır.Bu dönemde Ömer Kavur yakın arkadaşı Macit Koper'in senaryo ve oyunculuk desteğini de yanına alarak gitgide kişiselleşen,soyut,simgelerle yüklü, izlenmesi çok dikkat ve sabır gerektiren bir sinema yapmayı tercih etmiştir.İlk dönem filmlerinde ağırlıklı olmasa da varolan toplumsal gerçekçiliği tamamıyla bir yana bırakıp tamamen bireylerin iç dünyasını anlamaya ve anlatmaya yönelik bir anlayışa sahip olmuştur.Anayurt Oteli filmi Zebercet karakteri,anlatımı,mekan kullanımı,psikolojik gerilimi bu dönemin en tipik ve başarılı filmi olmuş,Türk Sinema klasikleri arasına girmiştir.

Ömer Kavur yaşamı boyunca ilkeli ve kişisel sinemasından taviz vermemiş bir sinema emekçisi idi.Hep zor filmlerin peşinde oldu,basit ve sıradan kelimeleri asla Ömer Kavur ismi ile yanyana gelemedi.

Bir köşede sessiz sedasız düşlerini sinemalaştırmakla meşguldü sürekli.

Sonra birgün 61 yaşında daha çekecek çok filmi varken göçtü gitti.Ardında değerini hiç kaybetmeyecek 13 tane film bıraktı.

 

Cevap Yaz

kariz_ma_35

18 Eylül 2010 17:44

Türk Sinemasının usta yönetmenlerinden  filmografisini incelediğimde ortalama bir kariyer görüyorum. Ne çok fazla film çekmiş senaryo yazmış nede çok az hizmet vermiş tam ortalama olarak kamera arkası çalışmalarını yürütmüş bir isim. Filmografisindeki filmlere göz attığımda filmler iyi diyebeileceğim nitelikte  ayrıca yönetmenlik senaristlik dışında kurgu,kamera ekibi,yapımcılık çalışmaları vardır. Hiçbir erotik fiminede rastlamadım  sevilen bir yönetmendi Allah rahmet eylesin...

Cevap Yaz

psıkopat_sulo91

26 Mart 2010 17:00

Bi türlü sinemasını benimseyemediğim tat bulamadığım ama  türk sinemasına verdiği önemle her zaman takdir ettiğim bi sinemacıdır...Allah rahmet eylesin...Saygımız sonsuz.

Cevap Yaz
Yandex.Metrica