37. İstanbul Film festivali 6-17 Nisan tarihlerinde gerçekleşecek
08 Mart 2018

İSTANBUL FİLM FESTİVALİ'NİN EN YENİ BÖLÜMÜ:
"ÇİÇEK İSTEMEZ"

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından Vodafone Red sponsorluğunda düzenlenen 37.İstanbul Film Festivali için geri sayım başladı. Festival 6-17 Nisan tarihleri arasında, ustayönetmenlerin yeni filmlerinden genç ustalara, yaratıcılığın sınırlarını zorlayan filmlerden klasikbaşyapıtlara zengin bir program sunmaya hazırlanıyor.

37. İstanbul Film Festivali'nin bu yılki yeni bölümlerinden "Çiçek İstemez / No More Flowers",kahramanı güçlü kadınlar olan filmleri bir araya getiriyor. Bölüm kapsamında, gerçek hayatta dasinemada da baskılara boyun eğmeyen, kendi yolunu çizen, kendi ayakları üzerinde duran kadınlarınhikâyelerini anlatan, İran'dan Belçika'ya, Arjantin'den Gürcistan'a 10 film yer alıyor.
37. İstanbul Film Festivali programının tümü 14 Mart Çarşamba günü film.iksv.org adresindenaçıklanacak. 

ÇİÇEK İSTEMEZ / NO MORE FLOWERS

Korkunç Anne / Scary Mother / Ana Urushadze (Gürcistan-Estonya)

İlk gösterimini Altın Leopar için yarıştığı Locarno Film Festivali'nde yapan ve Gürcistan'ın Oscar adayıolan Scary Mother, her şeyi karşısına alıp tutkusunun peşinden gitmeye karar veren elli yaşındaki evkadını Manana'yı izliyor. Ömrünü ailesine adamış olan Manana, yıllardır bir roman yazmak istemiş ancakbu niyetini baskılamıştır. Sonunda yazı yazmayı seçtiğinde her şeyi feda etmeye hazırdır-hem ruhsalhem de fiziksel anlamda...

"Kısıtlamalar hakkında bir film bu; öğrendiğimiz bazı ahlaki kodlar ve baskıya yol açan kalıplar hakkında"diyen Gürcü yönetmen Ana Urushadze'nin bu ilk uzun metrajlı kurmaca filmi absürd mizahi tonları,yaratıcılık mekanizmalarına bakışı ve özgürleşen kadın figürünü ele alışıyla birçok uluslararası festivaldeödüllendirildi.

2017 Saraybosna Sarajevo En İyi Film, Cineuropa Ödülü
2017 Locarno Genç Jüri Ödülü, İlk Film Ödülü
2017 Asya-Pasifik Sinema Ödülleri Asia Pacific Screen Awards En İyi Kadın Oyuncu
2017 Gijon En İyi Görüntü

Nigar / Negar / Rambod Javan (İran)

İran'ın en tanınmış televizyon ve sinema oyuncularından Rambod Javan'ın kamera arkasına geçtiğidördüncü uzun metrajlı filmi Negar, ilk gösterimini ödül kazandığı Fajr Film Festivali'nde yaptı.Başkahraman Nigar rolünde Negar Javaharian'in öne çıktığı film, izleyiciyi son anına dek merak veheyecan içinde bırakan bir polisiye dram. Babası beklenmedik bir şekilde intihar eden Nigar, borçlarıyüzünden evleri dahil tüm malvarlığını kaybeder. Gece gördüğü bir rüyanın ardından, sabah elinde yüklübir çek bulur. Nigar, çekin babasının ölümüyle bağlantısını çözmeye çalışırken rüyalarla gerçek iyicebirbirine karışmaya başlar.

2017 Fajr En İyi Müzik

Bir Numara / Numéro Une / Number One / Tonie Marshall (Fransa)

Tonie Marshall, dünya prömiyerini Toronto Film Festivali'nde yapan yeni filminde Fransa'nın en büyükşirketlerinden birinin başına getirilen ilk kadın olma savaşını veren 40'lı yaşlarındaki kıdemli müdürEmmanuelle'in mücadelesini anlatıyor. Hırslı, cesur ve hazırcevap Emmanuelle zirveye giden yolda hemişyerindeki erkekler kulübünün dişli sırtlanlarıyla hem de evdeki söylenmelere doymayan kocasıylauğraşmak zorundadır. Bu çalışkan ve azimli kadının yoluna her türlü taşı koymaya niyetli olan,canavarlaşmaktan çekinmeyen erkeklerin gücü Emmanuelle'i durdurmaya acaba yetecek mi? Girift olayörgüsüyle heyecanla izlenen bu hareketli şirket dramı, cinsiyet eşitliğine vurgu yapan konusu vebaşroldeki Emmanuelle Davos'un dört dörtlük oyunculuğuyla hedefi tam on ikiden vuruyor.

Gizemli Dil / The Sounding / Catherine Eaton (ABD)

Maine kıyısındaki ücra bir adada yaşayan Liv, yıllar süren sessizliğinin ardından Shakespeare-varisözcüklerden kurulmuş bir dille konuşmaya başlar. Adaya getirilen nörolog Liv'i tedavi amacıylahastaneye yatırır. İyileşmek yerine hastanede şiddete meyilli bir isyancıya dönüşen Liv, hayatı boyuncakapalı kapılar ardında kalma tehlikesiyle karşı karşıyadır. Başrolünü de üstlendiği uzun metrajındagüncel siyasal iklime de göndermeler taşıyan bir "ötekilik" hikâyesi anlatan Catherine Eaton, tavizsizyönetmenliğiyle ve kontrollü oyunculuğuyla dikkat çekiyor. Senaryosunu Eaton ile İrlandalı oyun yazarıBryan Delaney'nin birlikte yazdığı The Sounding, ilgi çekici bir keşif.

2017 Brooklyn İzleyicinin Seçimi, En İyi Tarz
2017 Palm Beach En İyi Film
2017 Arizona Büyük Ödül
2017 Maine İzleyicinin Seçimi

Erkeklere Bakmak / L'amour des hommes / Of Skin and Men / Mehdi Ben Attia (Fransa-Tunus)

Tunus'un batıya açık muhafazakâr toplumsal yapısını derinden sarsan bir kadın Emel-fotoğrafçı olarakgeleceği parlakken birden eşinin ölümüyle sarsılır. Yaşam, dul bir kadın olarak onu hiç aklına bilegelmeyen yerlere sürükler. Sanatçı olarak ise, cüreti ve cesareti herkesi çileden çıkartacaktır çünküEmel, erkeklerin erotik fotoğraflarını çekmeye başlamıştır. Erkeklik, bağlılık ve müstehcenlikkavramlarıyla iyiden iyiye dalga geçen Of Skin and Men, estetiği hiç elden bırakmayan, kadın bakışaçısını benimseyen sıcak bir film. Balıklı Bulgur filmiyle yıldızı parlayan, Tunus asıllı Fransız oyuncuHafsia Herzi'nin, can verdiği Emel karakterinde tek kelimeyle parladığını söylemek gerek.

Madeline Madeline'i İzliyor / Madeline's Madeline / Josephine Decker (ABD)

"Hissettiklerin senin hislerin değil, başkasının. Sen kedi değilsin, kedinin içindesin."Akıl hastalığıyla ergenlik fırtınalarını, rol ile gerçek hayatı nasıl ayırırız, yaratıcılığın sınırlarını neredeçizeriz? Ruhunu ve aklını kavrayan hastalığıyla yaşamını sürdüren ergen kız, annesinin sevgisiyleboğulan, tiyatro sahnesinde ise bambaşka bir kişiliğe bürünen Madeline Madeline'ken gerçekten
Madeline midir? Dünya prömiyerini Sundance'te gerçekleştiren, anne rolünde yönetmenliğiyletanıdığımız Miranda July'ın, Madeline rolünde ise Helena Howard'ın olağanüstü bir performanssergilediği Madeline's Madeline, Josephine Decker'ın üçüncü uzun metrajlı filmi.

Ava / Léa Mysius (Fransa)

Güneş şemsiyeleriyle bezeli bir sahilde çocuklar oynuyor. Suyun sesi, gökyüzünün maviliği ve güneşinsıcaklığı hâkim. Bütün bu kalabalığın ortasında uyuyan bir çocuk Ava. Henüz 13 yaşında. Ruhu uyanıyorancak gözleri, bir hastalık nedeniyle kapanmak üzere. Genç kızlığına adım adım yaklaşırken, yolundabekleyen sorunlarla baş edebilmek için kendince yöntemler arıyor. Prömiyerini yaptığı CannesEleştirmenler Haftası bölümünden ödülle dönen Ava, genç bir kızın büyüme hikâyesini girift bir anlatıüzerinden kuruyor ve dört başı mamur bir sinema duygusu yaratıyor. Yönettiği ilk uzun metrajlı filmindeLéa Mysius, oldukça kompleks, görsel olarak çok maharetli bir karakter portresi çiziyor.

2017 Cannes SACD Ödülü, Köpek Palmiyesi
2017 Montreal New Cinema En İyi Film
2018 Palm Springs Yeni Sesler Jüri Özel Ödülü-Yönetmenlik
2017 Stokholm Stockholm En İyi Görüntü

Hâkim Hanım / So Help Me God / Yves Hinant - Jean Libon (Belçika-Fransa)

Brükselli Yargıç Anne Gruwez, sürprizlerle dolu, son derece açık sözlü bir kadın; zanlılara ve vakalarasıra dışı yaklaşımıyla hem şaşırtıyor hem de sempatikliği ve tavizsiz duruşuyla kendine bir hayran kitlesiediniyor. Gruwez'i davadan davaya bakarken gözlemleyen, bir yandan da Belçika yargı sisteminintrajikomik bir portresini çizen bu ilginç belgeselin yönetmenleri, Belçika ve Fransa'da 20 yıl aralıksızyayınlanan kült belgesel programı Strip-Tease'in yaratıcıları Yves Hinant ve Jean Libon. Güçlü karamizahıyla kurmacaya göz kırpan, sansürsüz diliyle politik olarak yanlış Hâkim Hanım, dünya prömiyeriniSan Sebastian Film Festivali'nde gerçekleştirdi.

Alanis / Anahí Berneri (Arjantin)

Buenos Aires'te seks işçiliği yaparak geçinmeye çalışan bir kadının hikâyesini anlatıyor Alanis. Yetersizve taraflı yasalar nedeniyle evinden atılınca sokağın kendi yasalarına uyum göstermek zorunda kalanAlanis, bir yandan da ırkçılık ve önyargılara karşı onurunu koruyup çocuğuna bakmaya çalışıyor, ancakgitgide batağa saplanıyor. Arjantinli yönetmen Anahí Berneri ne ahlaki ne de toplumsal herhangi biryargı filtresinden geçirmeden, ülkesindeki toplumsal çöküşün duygulardan tamamen arınmış, net veolağanüstü gerçekçi bir portresini çiziyor. Alanis'i son derece gerçekçi canlandıran Sofía GalaCastiglione'nin film boyunca gerçek oğluyla etkileşimi müthiş bir performansla sonuçlanıyor.

2017 Havana En İyi Film Best Film
2017 San Sebastian En İyi Yönetmen, En İyi Kadın Oyuncu

Bikini Moon / Milcho Manchevski (ABD)

1994'te çektiği Before the Rain / Yağmurdan Önce ile etkisini yıllar sonra bile koruyan bir başyapıta imzaatan Milcho Manchevski, yeni filminde belgeselin kurmacalığına, kurmacanın belgeselliğine, yani bu iki farklı tür arasındaki gri alana yönelik sorular yöneltiyor izleyiciye. Bikini Moon'da bir belgesel ekibi, zihinsel problemleri olan bir veterineri, işlenmeye değer bir maden olarak görüp filmlerinin konusu haline getirmeye çabalıyorlar. Böylece farklı yaklaşımlar ve türler iç içe geçiyor, Manchevski, çağa ve çağın gerçeklik algısına dair bir tartışma açıyor. Bikini Moon, doğrunun göreliliğine ve ifşa etmenin şehvetin edair modern bir masal.

 YORUMLAR  ({{commentsCount}})
{{countDown || 2000}} karakter kaldı
{{comment.username}}
{{moment(comment.date).fromNow()}}
Uyarı:  Yorumunuz, yönetici tarafından onaylandıktan sonra tüm ziyaretçilerimiz tarafından görüntülenebilecektir. (Bu mesajı sadece siz görüyorsunuz)
{{reply.username}}
{{moment(reply.date).fromNow()}}
Uyarı:  Yorumunuz, yönetici tarafından onaylandıktan sonra tüm ziyaretçilerimiz tarafından görüntülenebilecektir. (Bu mesajı sadece siz görüyorsunuz)