Üye değil misiniz?
Aktivasyonunuzu tamamlamadınız!
Zaten bir hesabınız var mı?
9. Boğaziçi Film Festivali'nin Ulusal Uzun Metraj Yarışma filmlerinden olan "İki Şafak Arasında", İstanbul seyircisiyle bir araya geldi. Selman Nacar'ın yönettiği filmin gösterimi, 26 Ekim Salı akşamı Atlas 1948 Sineması'nda gerçekleştirildi. Gösterim sonrası düzenlenen söyleşiye filmin yönetmeni Selman Nacar, yapımcılar Burak Çevik ve Diloy Gülün, oyunculardan Mücahit Koçak, Nezaket Erden, Bedir Bedir, Erdem Şenocak, Gülçin Kültür Şahin ve ekip üyeleri katıldı. Söyleşinin moderatörlüğünü ise akademisyen ve sinema yazarı Murat Tırpan gerçekleştirdi.
Ulusal Uzun Metraj Yarışma filmlerinden olan "İki Şafak Arasında", baş karakter Kadir'in, aile işinde bir işçinin ağır yaralanmasının ardından, hayallerini, ailesini ve yaralanan işçinin karısının hayatını etkileyecek ahlaki bir karar vermek zorunda kalma sürecini anlatıyor.
Selman Nacar, projenin nasıl ortaya çıktığıyla ilgili soruya cevap vererek sözlerine başladı. Yönetmen, başka bir senaryo yazarken, bir karakter üzerine notlar aldığını ve daha sonra bu filmin çalışmalarına geçtiğini söyledi. Hukuk Fakültesi okuduğu için, ahlak, vicdan ve hukuk gibi meselelere zaten düşünsel anlamda ilgisi olduğunu söyleyen Nacar, bu meseleleri işlemenin sinematografik açıdan da etkileyici olduğunu sözlerine ekledi. Nacar; "Bir karakterin, birkaç mekanda ve birçok kişiyle ilişkide olduğu bir film yapmak da istiyordum ve ortaya İki Şafak Arasında çıktı." dedi.
Filmin yapımcılarından Burak Çevik, prodüksiyon süreci hakkında sorulan soruya cevap verdi ve filmi Uşak'ta çektiklerini söyledi. Uşak'ta en son 1955'te film çekilmiş olduğunu belirten Çevik, yönetmen Selman Nacar'ın da Uşaklı olduğunu ve tercihte etkisinin bulunduğunu söyledi. Çekimlerin gerçek bir fabrikada çekildiğini söyleyen Çevik, araya pandemi girdiği için prodüksiyonun uzadığını belirtti. Filmi, beyaz perdede izletebildikleri için çok mutlu olduklarını sözlerine ekledi.
Yönetmene, filmdeki fabrikanın soğuk bir atmosfer yarattığı söylenmesinin üzerine Nacar, "Renk paletleri belirlendi, kesme olmadan, uzun planlar kullanıldı ve seyirci zaman meselesini hissetsin, daha gerçekçi yerden baksın istedik. Fabrika da tek plan çekildi ve arkadaki sesler ve devamlılık zedelenmedi. Fabrikanın içinde, Kadir karakteriyle birlikte her şeye tanıklık etme imkanı bulduk ve kendimizi sorguladık." dedi.