Üye değil misiniz?
Aktivasyonunuzu tamamlamadınız!
Zaten bir hesabınız var mı?
Moonlight Serenade(1939) (Glenn Miller / Mitchel Parish). Uludağ'daki ev..
Ferit Üzülme, İstanbul'a beraber döneceğiz ve bu apansız başımıza gelen olayı dürüst bir şekle sokacağız. Annenden isteyeceğim seni. Evleneceğiz. Yoo, sevinme, talihli bir kız değilsin. Senden hayli yaşlı bir kocan olacak.
Nevin Ömrümün ilk erkeğisin.
Ferit Sen de benim ilk hazin maceram.
Sevim Şengül'ün sesindenAkşamdan Sabaha Kadar (1960) (İbrahim Özoral) şarkısı. Metin Bükey Orkestrasından dinlediğimiz enstrümantal şekli o yıl çevrilen Kader Böyle İstedi filminde fon müziğiydi Bir gül ki derilmeyen//Bir şey ki bilinmeyen//Bir sır ki verilmeyen//Senden aldım sana verdim.”
Aynı adlı romanın (1941) (Esat Mahmut Karakurt) (ilk baskı 1939) (İnkılâp Kitabevi) ikinci çevrimi. Jenerikte yazarın soyadı Karakut olarak yazılmış.
Karlı ama fırtınasız Uludağ. Ruh ve Sinir Hastalıkları Mütehassısı Dr. Ferit'in, 1955'te Kunt olan soyadı şimdi Akman. İstanbullu. Kış sporlarını sevdiği için her yıl buraya geliyor. Donmak üzere olan bir genç kızı, Nevin'i evine götürür. Arkadaşlarıyla yürüyüşe çıkmış. Tipi bastırınca da onları kaybetmiş. Siyah beyaz çevrimdeki Nevin'den farklı olarak babası o küçükken öldüğü için annesi ve dadısıyla yaşıyor. Bir geceyi ilk defa bir erkekle beraber geçiriyorum. Önceki filmde Ferit, Freud ve cinsellik üzerine okuyup düşünürken epey vakit kaybediyordu(!). Bu kez öyle yapmaz. Kısa sürede birbirlerinin olurlar.
Genç kız, ertesi gün Sisli Ufuklar'ın (1967) (Taylor Caldwell) (Altın Kitaplar Yayınevi) sayfaları arasında Ferit'e yazılmış ve düğün'den söz eden aşk mektubunu görünce oradan kaçar.
İstanbul'da annesi ile tanışıyoruz Leyla. Çok güzel ve güçlü bir genç kadın. Dadı ile evlerini çekip çeviriyor. Ama, Nevin, Uludağ dönüşü biraz mutsuz. Onunla evlenmek isteyen Sedat'la bile ilgili değil. Telefonuna çıkmadığı sahnede Mr. Noll (1965) (Hadjidakis) melodisi var. Ne yapacağını bilmez bir şekilde tek amacı İngiltere'ye gitmek. Annesi biraz direniyor ama sonuçta kabullenir.
Mektuplarında sevgi ve Returning in the Evening (1965) (Hadjidakis) melodisinin notaları var. En büyük özlemim sensin. Ama aslında Ferit'le sensin demek istediğini anlıyoruz. Annesinin yanıtı, İçimde senin sevgin, senin özleminden başka hiçbir düşünce yok.
4 (roman ve bir önceki çevrimde 5) yıl sonra..Leyla uykusuzluk yakınmalarıyla, büyük bir rastlantı, Dr. Ferit'e başvurur. Film belki iyi korunamadığından bu kısım kısa geçilmiş. 29 yıl önceki roman ve 13 yıl önceki filmde uzun uzadıya işlenen cinsel dürtüler ve dışavurumları burada hiç konuşulmuyor.
Ferit, Dağ Evi'ndeki o geceden sonra Nevin'i çok aramış ve nişanlısından ayrılmış. Sonra da önceki yapıtlarda belirtilen otomobil kazası sonucu kısmı hafıza kaybı gibi bir neden olmadan doğal olarakonu unutmuş. Leyla ile evlenmek istiyor.
Leyla Her hastaya gösterir misiniz bu ilgiyi
Ferit ..Garip bir zaaf duyuyorum size. Sesiniz, yüzünüz bana bir şey hatırlatıyor sanki. Sizi hiç görmediğim, tanımadığım halde mazimde varmış gibisiniz.
Kızını, yaşını, çevresini öne sürerek uzun süre karşı koysa da Les Yeux Noirs melodisini dinlediğimiz gecenin sabahında direnci kırılır.
Tam da o gün Nevin, Londra'dan dönüyor. Sonrasında, Leyla, Ferit'ten uzaklaşmaya çalışır ama çok zor. Evliliği düşünüyorlar fakat..
Ana kızın Sedat'la gittikleri mühendisler balosu sanki müzik festivali gibi. Nevin, Sedat'la dans ederken Tangerine (1942) (Mercer / Schertzinger) ; Nevin, Ferit'le karşılaşınca A Taste of Honey (1961) (Scott / Marlow) ve Strangers in the Night(1966) (Kaempfert / Singleton&Snyder) ; Ferit gittikten sonra 10 saniye Für Elise (1810) (Beethoven) melodileri var. İlginç bir şekilde kahramanımız Nevin'i anımsamaz, genç kız da çevrim ve romandakinden farklı olarak onu görünce ayılıp bayılmıyor.
Bir gece kulübünde, üç dakika boyunca Georgy Girl'ü (1966/7) (Springfield / Dale) dinlediğimiz sahnede Sedat'la yollarını ayrılır.
Leyla ise tüm sevgisine karşın Ferit'ten kopmak istiyor. Fakat bunu nasıl yapacağını bilemiyor. Sonunda, Nevin'i anımsayan Ferit'le kızının ilişkisini bir rastlantı sonucu anlayan Leyla ölümü seçer Aklın alamayacağı bir facia bu..Nevin hiçbir zaman bilmeyecek değil mi Ferit, öğrenmeyecek değil mi?
Haliç'e bakan tepede Ramona (1927) (M. Wayne) melodisi..
Leyla ..Yalvarırım size benimle oynamayın. Ben, içinde sönmüş yangınlar taşıyan bir kadınım. Yüzü hüzne alışmış, saçlarına ak düşmüş bir kadın. Hayır, bana kadınlığımı hatırlatmayın sakın.
(Yazan : Murat Çelenligil)