Yeni Site Hakkındaki Yorumlarınızı
Bize Bildirin!

Acı Hayat

Acı Hayat

8,97

(33 kişi yorum yaptı)

2012-07-31 16:31:59 25 Mart 1963 1 Saat 35 Dk Dram Duygusal Dram, Duygusal

Yönetmen: Metin Erksan Metin Erksan

Ülke: türkiye

Oyuncular: Talia Saltı, Gülten Ceylan, Sami Acun, Edit Laleşen, Adnan Uygur, Demir Şahmercan, Hamit Türker, Baran Kutluk, Ahmet Turgutlu, Faik Coşkun Devamını Gör...

Ödüller: En İyi Görüntü Yönetmeni

Konusu : Yabancı film seyircisinin de ilgisini çekip Şan Sineması'nda yapılan galada kürk mantolu kadınların da izlediği bir film. Köy filmlerinden büyük kentlere geçiş yapan Metin Erksan’ın dönemi içinde hasılat rekorları kıran "kara sevda” filmi denemesi. 55 iş gününde tamamlanan ve Ali Uğur' un görüntüleriyle şiirsel bir atmosfer taşıyan film, bir tutkunun yanı sıra sınıfsal çelişkileri de beraberinde getiriyor. Ve günümüze kadar yapılan "aşk filmleri” içinde en iyilerinden. Ayhan Işık, piyango milyarderi olan fakir bir tersane kaynakçısını, Türkan Şoray, kuaförde çalışan kızı, Ekrem Bora şımarık ve züppe bir zengin çocuğunu, Nebahat Çehre de kız- kardeşini oynuyor. Şımarık genç, kaynakçının evlenmek üzere olduğu manikürcü kızı iğfal eder. Kaynakçı zengin olduktan sonra sevgilisini ayartan beyzadenin kız kardeşini iğfal edip intikamını alır. Ama gerçekte yalnızca ilk göz ağrısını sevecektir... (Agah Özgüç'ün 100 Filmde Türk Sineması Kitabından)



Ali_Alamuti

6 Ağustos 2019 13:04

Üzerine bir iki laf edilecek bir film. Öncelikle oyuncu seçimi, oyunculuklar, çekimler, seslendirmeler, mekan çeşitliliği, sürükleyicilik vs hepsini başarılı buldum. Senaryoyu beğenmediğim için sübjektif olarak puan kırdım. Bilindik bir konu, yani kadınları tuzağa düşürüp iğfal edip onları çıkmaza sokma konusunun benim bildiğim ilk örneklerinden olan bu üzücü konu, olabildiğince mantıklı ve gerçekçi şekilde ele alınmaya çalışılmış. Zengin-fakir, fakir-gururlu, zengin-bencil, fakir-şans(piyango) gibi zıtlıklar aşırı iyi veya aşırı kötü karakterler yaratılmadığı için dengelenmiş. Maalesef, konu zengin, fakir, gururlu, bencil olmaktan ziyade açgözlü veya şuursuz olmakla ilgili kanımca. Nermin, Mehmet ile ev bakarken bütçeyi bilmesine rağmen yeni apartmanlara bakmak isteyerek şuursuzluk ve açgözlülük fitilini ateşledi. Mehmet i de fakirliğinden dolayı utandırdı. Halbuki Filiz in yaptığı gibi yanında olayım yeter diyebilmeyi başarsaydı, zamanla o elektriksiz, susuz ev imkanları iyileşen bir yuvaya dönüşebilirdi. Bu arada filmdeki Nermin bakış açısından dolayı güzelim müstakil ahşap ev dururken apartman özentisi nedeniyle bu günlere geldik belki de, beton bloklar şehrine. Tamam, Nermin belki rahat hayat istiyor, o zaman Ender çıktı işte karşına, sepetle ki zaten hazır herşey, rahat hayatına devam et. Hem karnım doysun, hem pastam dursun diyince işte eşyanın tabiatına aykırı oluyor ve gelgitlerle ortalık karışıyor. Filiz ve Mehmet filmdeki mantıklı karakterler. Filiz, biraz durumdan istifade etse de, Mehmet in zengin dönemine gelse de, muhtemelen Mehmet ile Nermin öncesi de karşılaşsa aynı şekilde Mehmet e tutunurdu. Mehmet de aynı şekilde. O yüzden, Mehmet in intikam için iğfal ettiği kendini seven bir kızın elini bırakmamasına çok şaşırmadım. Üzücü olan, Nermin in şuursuz hareketlerinin hayatına mal olmasıydı. Ender zaten zayıf bir karakter, ondan çok birşey beklenmez. Filiz dedi, git iş bul, hayatınıza devam edin diye, yapmadı, yapamadı. Babasına bağımlı kaldı. Ancak, Mehmet ve Filiz de, Nermin in ölümüne biraz sebebiyet verdiler. Mehmet in, eğer Nermin i kabul etme durumu yoksa, onunla görüşmemesi gerekirdi, o bilinc vardı sanki. Bu aşk üçgenleri maalesef iyi bitmiyor. Nermin gibi neden-sonuç ilişkisini kuramayan birine fazla yüklendiler. Mehmet in, seni değil onu seçtim sahnesini yakıştıramadım. Nermin karakterinin, Ender e dönmesiyle de sonuçlanabilirdi ama sonucta Nermin zayıf bir karakter, sağı solu belli olmuyor. Filmdeki güldüğüm yer ise Mehmet in, Ender i dövdüğü sahnelerdi. Onca olay olmuş, gidip dövsen ne olacak, dövülsen ne olacak? Ender işte böyle sığ düşünen biri. Üstelik kendi gidip temizinden uzun uzun dayak yedi. Neyine güveniyorsa. Ama efsane dayak yedi, maşallah.

Cevap Yaz

Siyahbeyaz1972

12 Şubat 2019 16:35

Çok güzel bir film eski istambul yine büyüledi beni

Cevap Yaz

TubaArtan

16 Ağustos 2017 16:34

Klas oyuncuların senteziyle oluşmuş başyapıt diyebileceğim Metin Erksan 'ın en güzel filmlerinden biri.. .Keşke diğer başyapıtlar gibi kendisiyle özdeşleşen bir de şarkısı olsaydı..

Cevap Yaz

kamilzafer

6 Nisan 2016 15:57

En yukarıda konusunu anlatmışlar ancak sonunu getirmemişler,biz de getirelim kaldığı yerden. Evet,piyango zengini kaynakçı Mehmet intikamını almıştır Filiz'i iğfal ederek,gelgelelim Nermin'i hala sevmektedir lakin tercihini,onun yanında Filiz'e evlenme teklif ederek kullanır.Nermin ise artık emin olmuştur reddedildiğine.Koşarak ayrılır yanlarından,soluğu sahil de alır dalgalar da onu,geriye atkısı kalmıştır. Mehmet perişan bir hal de mezarı başındadır Filiz ve Ender'le birlikte ve itiraf eder hep onu sevdiğini ancak tren kalkmıştır. Film güzel seyredilmesi gerek.Zamanında da övgüler yağdırılmış artık bize lafa düşmez.Yalnız anlamadığım bir nokta var.Hem bir iğfalle intikam al bir mağdur yarat hem de tercihini mağdura kullan inat için,yani esas sevdiğini reddet intiharına sebep ol,git mezarı başında günah çıkart,sonrasında peşinden koşan Filiz'e iki sefer el verme üçüncüde tut.İşte anlaşılmaz nokta burası zira o el tutulmayacaktı,tutturulmayacaktı. Zafer Algan

Cevap Yaz

fahri.07

9 Ekim 2015 17:12

güzel bi aşk filmi.diziside güzel.10/7

Cevap Yaz

benimsinema

5 Mayıs 2015 20:32

Türkan soray. Ekrem.bora ve nebahat cehre yi yildizlastiran bir film.. inanilmaz ask filmi. Icinde hersey var.. ozamanlari bile gise rekorlari kirdirmis... türkan bu filmde ödül bile alir. Metin erksanin en iyi filmlerinden biri.. müzìkte bile cok basarili fecri ebcioglu.. izlerken nasil vakit gectigini bile anlamayacaksiniz... o yillara göre heryönden cok basarili

Cevap Yaz

sinemadelisi

31 Ağustos 2013 01:39

O yıllara göre çekim tekniği,konusu,kamera açıları bakımından sıradışı ve devrim niteliğinde bir filmdir. Metin Erksan sinemasının oluşmaya başladığı,Türk sinemasının kilometretaşlarındandır.Film o kadar özgündür ki defalarca uyarlanmıştır.Türkan Şoray 17 yaşında oynadığı bu rolle ilk çıkışını yapmış,büyük bir yıldız olacağının sinyallerini vermiştir.Ayhan Işık zaten taçsız kral söyleyecek laf bulamıyorum. Ayrıca Nebahat Çehre de o yıllarda beklenmeyecek bir performansa imza atıp,çıkış yapmıştır.Yeşilçamın siyaz-beyaz döneminde Sevmek Zamanı ve Vesikalı Yarimle birlikte en iyi 3 aşk filminden biridir. Bu arada sinemamızda devrim yaratan ve hep ilkleri yaşatan Metin Erksanı saygıyla anıyorum.

Cevap Yaz

borabora

12 Ağustos 2012 16:54

süper bir film diziside güzeldi kadroda cok güzel

Cevap Yaz

kartal tibet tutkunu

12 Haziran 2011 02:45

Bence üstat Metin ERKSAN'IN en iyi filmlerinden.. Cast olarak Ayhan IŞIK & Türkan ŞORAY ve Ekrem BORA Nebahat ÇEHRE gibi oyuncu starlar ile izlemeye değer bulduğum bir aşk filmi.

Cevap Yaz

hakan samsun

14 Şubat 2011 15:33

süper bir  klasik     kenan imirzalioğlunun oynadıgı  dizi bundan alıntı

Cevap Yaz
Yandex.Metrica