Günahkar Kadın

8,73

( 13 kişi yorum yaptı )

Günahkar Kadın

Sinema Filmi

1966

Fausto Papetti’nin ‘3a Raccolta’ albümündeki (1962) ‘Kon-Tiki’ (1961) (Michael Carr). ‘Şarkıcı’ Türkan’ı, sataşanlardan korumuş.
Osman; “Hayatımda ettiğim ikinci kavga bu. Birincisi biraz lacivert gitti, 5 senemi yedi. Bu, hapisten çıktığımın ilk gecesiydi. ‘Biraz eğleneyim’ dedim. Anlarsınız ya ‘bekârlık meselesi’.”
Türkan; “Onu da ben bozdum.”
Osman; “Her kavganın sonu sizin gibi bir melekle bitse bütün muharebelere gönüllü yazılırdım!”


Adı önce ‘Günahkâr Melek’ olarak düşünülen filmde Beyoğlu. Her köşesi ‘benim hayatım bir roman’, sahte kahkahalı gazino. ‘Ayak direyen kadınları’ banknotların sayısı hizaya getirirmiş!
Adana Bar’daki Türkan’ın işi çok daha zor. Hem böyle bir yerde şarkıcılık yapacak hem de ‘namusunu koruyacak’, temiz kalacak! Akıntıya kürek çekmek gibi bir şey. “ Ya bu deveyi güdersin” zorlamalarında ‘o diyardan gitmeyi’ tercih ediyor. İkide bir ‘para’ diye gelen sarhoş babası da işin tuzu biberi. Her zorluğa, kolejde yatılı okuyan kız kardeşi için katlanmakta genç kadın. ‘Üzülmesin’ diye şarkıcılığını ve babalarının durumunu gizlemiş Filiz’den. Tertemiz, pırıl pırıl yüzünde en ufak bir keder çizgisi görmek istemiyor. Koleji bir bitirse bütün sıkıntıları sona erecekmiş!
Adana Bar’dan kovuluş, yine ‘namus meselesi’ yüzünden. “Üç tane cam parçası yollamakla beni elde edeceğini mi sandın? Defol, yoksa parçalarım seni” diyerek bir avuç kolye küpeyi fırlatmıştı milyoner Hüsnü’nün yüzüne. Babasının, sokakta, kalpten ölümü ve kız kardeşini yanına alışı o günlerde.
Durumları zor ama bugünleri mumla arayacağını bilemezdi.
Yeni patron Kenan’ın da nezaketi geçiciymiş. ‘Siz’den ‘sen’e geçiş yıldırım hızıyla. “Başarılarınızı beraberce yemek yiyerek kutlayabilir miyiz acaba” kısa sürede “Programın biter bitmez eve kaçacağına, biraz da müşterilerin arasına otursan fena olmayacak” halini alır.
Daha ileri gidip ‘konsomasyon yapmasını emredilince’, sonuç yine işsizlik.
Bu arada Filiz ‘bir eşarp ve emprime atölyesinde’ iş bulur. Varlığıyla, fabrikanın sahibi Ayhan’a ‘iş dışında da hoş bir dünya olduğunu hatırlatmış’. Araba, deniz kenarı, her yerde beraberler. Çalışma arkadaşları Aliş’le Uğur filme neşe katıyor. (Sadri Alışık’ın ortaya çıktığı 52. dakikadan sonra Onları göremiyoruz. Yönetmen, Osman’ın hüzünlü neşesini yeterli bulmuş olmalı).
Ablasının, aynı yerde çalışmasını sağlar genç kız. İkisi de Ayhan’ı seviyor ama birbirlerine söyleyemiyorlardı. Delikanlının evlenme teklifi önce Türkan’a gelir. Ancak, kardeşinin aşkını anlayınca, bir mektupla aralarından çekiliyor. ‘Günahkârmış’ yalanlarıyla falan.
‘Hayatta sevdiği iki şeyi kaybetmiş’ olarak ‘kapısını vurup çıktığı pavyona geri döner’. İş ister Kenan’dan. Tek dalı kalmış tutunduğu; Namusu. Başkaları bilmese bile bağlandığı, yaşama gücü bulduğu. “Dilediğiniz kadar şarkı söyleyeyim. Bir göz oda kirası ile bir lokma ekmek parasına razıyım. Ne olur sarhoşların kucağına atmayın beni” diyor.
Filiz de Ayhan’la evlenmiş. Saraçoğlu Tesisleri’ndeki balayı sırasında delikanlının sırrını öğreniriz. Tembel, içkici, avare abisi hapisten çıkıyormuş!
Osman’ın görüntüye gelişi ‘Sadri Alışık selamıyla’. “Vay, bilumum gariban! Selamünaleyküm.” Büyük olasılıkla, salonu alkıştan inletmiştir. “Yaş 40, ömrün onda biri!” Ağzının cıvatası gevşek lâkin kalbi sağlam. Kantara vursan evvel Allah, 24 ayar. ‘Bir numaralı nikâh memuru düşmanı’ ama Filiz’i görünce “Yenge, senin ablan filan yok mu” diyor. Böyle bir kızla evlendiği için ‘yatıp kalkıp dua etmeli ve memlekette ne kadar sandukası ziyaret edilecek evliya varsa tekmiline birden mum dikmeliymiş’ Ayhan. ‘Şans meselesi’!
Sözleri “Tanrı’nın kulağına gitmiş olacak ki” hemen o gece ‘yüreği ızgara gibi olur’. Gazinoda, Türkan’la karşılaşır. Kalbi başka türlü atıyor artık. ‘Dünyada Filiz yengeden sonraki en kral kızı yakalamış’.
Birbirlerinin dertlerine derman olurlar. Osman ‘feleğin çemberine değnek sallamış, insan sarrafı yani’. Şarkıcılığın neden olduğu kıskançlığa pabuç bırakmaz!
‘Melaikesini’ Filizlerle ‘tanıştırdığında’ kısa süren bir şaşkınlık yaşansa da mutluluğu elinden kaçırmıyor.


Percy Faith And His Orchestra’nın ‘Malaguena (Music of Cuba)’ uzunçalarındaki (1958) ‘Quiéreme Mucho (Yours)’ (1931) (Gonzalo Roig) ardından ‘Charade’ (1963) (Henry Mancini).
Galata Köprüsü.
Osman; “Beyazdan nefret ettiğini söylemiştin ya Türkan. Bense, beyazı tekrar sevdirmek istiyorum sana. Senin temiz kalbine en yakışan renk… Hatırlar mısın geçen gün ‘insan senin gözlerinde, senin için ölmeli’ demiştim. Şimdi ‘senin gözlerinde, senin için yaşamalı’ diyorum.”
(Yazan: Murat Çelenligil)

Künye

Yönetmen Ülkü Erakalın
Senaryo
Yapımcı Ülkü Erakalın
Müzik Metin Bükey
Görüntü Yönetmeni Cahit Engin
Süre 67 dk
Tür Dram, Duygusal
Özellikler Siyah Beyaz
Ülke Türkiye
Etiketler Gazino, Gelinlik, Hapishane, Özveri Daha Fazlası

Oynayanlar

Sadri Alışık Sadri Alışık Osman
Türkan Şoray Türkan Şoray Türkan
Kuzey Vargın Kuzey Vargın Ayhan
Filiz Akın Filiz Akın Filiz
Feridun Çölgeçen Feridun Çölgeçen Türkan'ın Babası
Semih Sezerli Semih Sezerli Aliş
Uğur Kıvılcım Uğur Kıvılcım Uğur
Hüseyin Baradan Hüseyin Baradan Bar Patronu Kenan
Memduh Alpar Memduh Alpar Hüsnü
Kamran Usluer Kamran Usluer Hüseyin Zan Seslendirmesi
Rıza Tüzün Rıza Tüzün Memduh Alpar Seslendirmesi
Birsen Kaplangı Birsen Kaplangı Seslendirme
Hayri Arlı Hayri Arlı Seslendirme
Haydar Karaer Haydar Karaer Bar Patronu
Nevin Akkaya Nevin Akkaya Türkan Şoray Seslendirmesi
Toron Karacaoğlu Toron Karacaoğlu Kuzey Vargın Seslendirmesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm Filiz Akın Seslendirmesi
Sabahat Işık Sabahat Işık Okul Müdiresi
Erdoğan Esenboğa Erdoğan Esenboğa Semih Sezerli Seslendirmesi
Sadettin Erbil Sadettin Erbil Hüseyin Baradan Seslendirmesi
Hüseyin Zan Hüseyin Zan Bar Müşterisi

Firmalar

Duygu Film (Yapım)

Son Yorumlar (13)

Kaptan34 avatar Kaptan34 01 Kasım 2017 07:48:12

10

Aslında senaryo iki kardeş aynı adama aşık olma olayı olssydı daha etkili olabilirdi filiz adama aşık adam ablayı görür içten içten ablaya aşık olur kardeş abla ile adama beraber görür tarzı Türkan Şoray role hayat vermiş abla gibi değil anne gibi oy nayarak çok daha başarılı olmuştur

Göztepe avatar Göztepe 31 Ekim 2017 10:11:39

8

Kapalı mekanlarda çekilmiş filmlerden idare eder diyebileceğim bir film filmin bazı sahneleri kesilmiş.Türkan Şoray,Filiz Akın ve sonradan dahil olan Sadri Alışık'ta filmi renklendiren oyunculardan..

erhaab avatar erhaab 09 Ekim 2017 01:56:05

8

Abla Türkan kızkardeşi Filiz için pavyonda gizli gizli şarkıcılık yapar. Sonra kızkardeşinin çalıştığı yerde işe başlar ve ikisi de Ayhan'a aşık olur.

İşte bu noktada film kesintiye uğruyor ve göremiyoruz. Muhtemelen 15-20 dk.sı kayıp çünkü sonra a bla pavyona dönüyor ve kızkardeşiyle dialoğu kopuyor. Tahminim şu ki o boşlukta Ayhan Türkan'ın daha önce pavyonda çalıştığını bir şekilde öğreniyor.

Film buraya kadar kadronun kalitesiyle ayakta kalırken 43.dakikada Sadri Baba filme dahil oluyor, hem de ne giriş. Sadri Baba sayesinde hem film, hem de filmdeki karakterlerin hayatları inanılmaz renkleniyor. Serseri ruhlu Sadri Baba adeta deveye hendek atlatarak Türkân ile evlenmeyi başarıyor ve film güzel bitiyor.

Eğer bu dünya üzerinde Sadri Alışık'ı sevmeyen varsa şu filmi izlesin. O ses tonu, o vurgulamalar, o bakışlar, o ''yengemmm'' diyişleri... keşke tanıyabilseydik, keşke konuşabilseydik, keşke aynı dönemlerde yaşayabilseydik kendisiyle.

Filmin yıldızı tartışmasız Sadri Baba'dır. Nur içinde yatsın Türk Sinemasının tek gerçek kralı.

Kaptan34 avatar Kaptan34 20 Temmuz 2017 19:36:06

10

Türkan Şoray o kadar güzel ki filiz Akın adeta görünmüyor filmde

Kaptan34 avatar Kaptan34 11 Mayıs 2016 18:37:28

10

Ben filmi beğendim Türkan Şoray filiz Akın adeta annesi gibi oynamış

benimsinema avatar benimsinema 25 Eylül 2012 21:18:59

9

kesinlikle arsivlik bir film, yesilcamin büyük starlarini biarada görmek harika bisey. kuzey vargin, pekte alisik olmadigimiz, iyi rolde...kesinlikle tavsiye ederim

Yandex.Metrica