Çalınan Aşk

8,67

( 13 kişi yorum yaptı )

Çalınan Aşk

Sinema Filmi

1963

Werner Müller ve Orkestrası’nın ‘Wetterfolge-Heute Neu’ albümündeki (1962) ‘Moonglow’ (1932) (Eddie DeLange / Irving Mills / Will Hudson).
Boğaz’a bakan Lokanta. Genç kadının boynunda Necmi’nin (kaz-tavuk hesabıyla) verdiği pahalı kolye.
Necmi; “Hakkımda ne düşünüyorsun?”
Günsel; “Cüretkâr ve inatçı olduğunu.”
Necmi; “(Pek inandırıcı olmayan bir biçimde) Seni seviyorum.”
Günsel; “Bir gecelik kadın olmak istemem.”
Necmi; “Ben de tek olmak isterim.”
Günsel; “Teksin.”
Necmi; “Ya kocan?”
Günsel; “O, benim için bir şey ifade etmiyor artık!”


Murat’ı da seslendirecek olan Hayri Esen; “Bu filmin hikâyesi iki gencin mektuplaşmasıyla başladı. Birbirlerini gazetelerdeki evlenme ilanlarından tanımışlar, mektuplaşmaya karar vermişlerdi. Niyetleri ciddiydi. Hayattan bütün bekledikleri sıca k ve sevgi dolu bir yuvaydı. Ama kader bunu Onlara çok gördü. Kötülükler, bir örümcek gibi iki gencin masum aşkları etrafında ağlarını ördü.”
Aysel’in mektuplardaki adı Gül. Baba bir anne başka ablası Günsel’den başka kimsesi yok. ‘Ölüm Saati’ (1967) filminde Ahmet ve annesi Ayşe’nin olacak 24 numaralı ahşap evde oturuyorlar. Saç rengi ve sol yanaktaki ben dışında görünüşleri aynı. Huyları tamamen farklı. Aysel, dikiş dikerek hayatını kazanıyor. ‘Gece yarılarına kadar sokaklarda dolaşmak, patronlarla gezmektense’ böyle mutlu.
O Perşembe (11 Temmuz), yedi aydır mektuplaştığı delikanlı ile buluşacaktı. Ama hastalanınca yerine ablası gidecektir.
Günsel, bir şirkette sekreter. ‘Bütün ömrünü onun bunun elbiselerini dikmekle geçirdiği’ için küçümsüyor kardeşini.
Amerikan folk/caz klasiği ‘When the Saints Go Marching In’li büro ve araba vapuru sahnelerinde ‘Scarface’ Necmi’nin aklını başından almıştı. Beyimiz para getiren her işi yapıyor. Bunların ‘dürüst olup olmadığı’ da ‘anlayışa göre değişirmiş’! Sonradan esrar ticareti yaptığını öğreneceğiz.
Murat’ın mektup ismi söylenmiyor. Bir oto tamirhanesi ve en iyi arkadaşı Bitirim Ali’nin kullandığı taksisi var. Aynı yıl çevrilen ‘Arka Sokaklar’daki Emine teyze’nin evinde kalıyor. Perdeler ve Atatürk resimli duvar halısı yerli yerinde.
The Shadows’dan ‘F.B.I.’ (1961) (Peter Gormley). Mektup arkadaşı zannettiği Günsel’le buluşmuşlar. Direksiyondaki Bitirim, ‘8 silindirli motorun iyi çalışıp çalışmadığını söyleyerek’ konuşmasını yönlendiriyor. Genç kadın, delikanlıdan çok hoşlandığı için durumu açıklamaz.
Billy Vaughn ve Orkestrası’ndan (1962) ‘Come September’ (1961) (Bobby Darin). İkinci buluşma. Uzaktan denizin göründüğü bir ağaç altında evlenmeye karar verirler.
Nikâh sırasında Murat ve Ali’nin candan arkadaşları Kuru, Ufaklık ve Tosun ile tanışırız. Yeni evliler, Ayvalık Vapuru ile balayına giderken kız kardeş gerçeği öğrenir. Rıhtımda el sallıyorlar.
Ali; “Hayatta en büyük arzum Murat abimi mesut görmekti… Köyden geldiğim zaman kimsem yoktu. Üstelik hastaydım, ümitsizdim. Elimden tuttu, bana yardım etti, iş verdi. Her şeyimi O’na borçluyum.”
Aysel; “Çok iyisin Ali. Seni de Murat abini de evvelden görmüşüm gibi bir his var içimde.”
Ali; “Mektuplardan olacak.”
Aysel; “Hangi mektuplar?”
Ali; “Bilmiyor musun yoksa Murat abimle ablanın mektuplaşarak evlendiklerini. Önceleri ben de senin gibi şaşırmıştım. Alay ederdim ‘bu iş yürümez’ diye. Ama bugün hepsi hakikat oldu. İlk buluştukları Perşembe gününü hiç unutamam!”
Gözyaşlarını evde ‘(Somewhere) Over the Rainbow’ (1939) (Harold Arlen / Edgar Yipsel Harburg) melodisi ile paylaşır. Biraz sonra da yakacaktır mektupları.
Murat ne kadar ‘yuvayı yapan dişi kuş’tan, ‘ayağı yorgana göre uzatmak’tan söz etse de Günsel’in gözü yükseklerde. Şimdi hiçbir şeyin eksik olmasını istemiyormuş. Eski hayatını yaşadıktan sonra evlenmenin manası mı kalırmış! Menekşe Sokak, 23 numarada kirası 650 liraya bir ev tutarlar. Ev sahipleri ‘bir senelik peşin rica ediyorlar’mış! Duvarları, Edgar Degas’nın iki reprodüksiyonuyla süslü.
Cha Cha ritmindeki ‘Moon River’ (1961) (Henry Mancini / Johnny Mercer). Balayı dönüşü alışverişte ‘taksit’ uygulamasının öncüsü Rıdvan Umay ve mağazası görüntüye geliyor.
Lüks yaşam nedeniyle önce dükkân sonra taksi satılır. Murat’ın ‘hayatı boyunca hasretini çektiği’ çocuğu bile bile düşürür. Artık anne olamayacakmış.
“Breakfast at Tiffany’s”deki (1961) (Henry Mancini) ‘Something for Cat’. Günsel’in ısrarıyla gittikleri Gazino’da Necmi de var. Dans ederken kocasından çok O’na bakıyor.
Çete reisi Hüseyin Baradan “Kadının karıştığı her işte bela vardır” diye uyarmıştı. Necmi de ilerde olabilecek sorunlara daha baştan çözüm getiriyor! Amacına ulaştıktan sonra Günsel’i öldürüp Murat’ın suçlanmasını sağlar!
Filmin sonunda asıl sevdiğine kavuşan kahramanımız “Kötü bir rüya gördük Aysel. Ama her şey bitti. Aşkımızı kimse çalamaz artık” diyor. Ali’nin onayı; “Motor saat gibi çalışıyor Abi.”


Delikanlı, mektup arkadaşı ile buluşmak için İskele Gazinosu’na gidecek.
Murat; “Kravatsız olmaz mı be Bitirim?”
Ali; “Olmaz tabii. Façan ne kadar afili olursa olsun bunu takmazsan farsız arabaya benzersin.”
Murat; “Mektuplaşmak iyiydi. Yüz yüze gelince ne konuşurum ben O’nunla.”
Ali; “Kadın arabaya benzer Abi. Önce açmaz vermeyeceksin. Çenen sekiz silindirli motor gibi çalışacak. Teklemeye başlarsan hava alırsın. Sonra çeliğine göre su vereceksin. Eğer kız sıkılgan, ağır başlıysa sen de öyle olacaksın… Dur biraz, son bir trafik muayenesi yapalım. Sıkı dur ey güzel, damatların piri geliyor.”
(Yazan: Murat Çelenligil)

Künye

Yönetmen Ülkü Erakalın
Senaryo
Yapımcı Şahan Haki
Müzik Fecri Ebcioğlu
Görüntü Yönetmeni Memduh Yükman
Tür Dram, Duygusal
Özellikler 35 mm, Siyah Beyaz
Ülke Türkiye
Etiketler Buluşma, Esrar Kaçakçılığı, Mektupla Arkadaşlık, Nikâh, Oto Tamircisi, Daha Fazlası

Oynayanlar

Türkan Şoray Türkan Şoray Aysel / Gül
Tamer Yiğit Tamer Yiğit Murat
Sadri Alışık Sadri Alışık Necmi
İzzet Günay İzzet Günay Ali
Hüseyin Baradan Hüseyin Baradan Patron
Eşref Vural Eşref Vural Komiser
Hasan Ceylan Hasan Ceylan Kavgacı
Necdet Tosun Necdet Tosun (Necdet) Tosun
Hayri Caner Hayri Caner Ufaklık
Mehmet Aslan Mehmet Aslan Kuru
Haydar Karaer Haydar Karaer Polis
Nubar Kamçılı Nubar Kamçılı Doktor
Hüseyin Güler Hüseyin Güler POLİS
Ayhan Altunç Ayhan Altunç
Kamer Sadık Kamer Sadık Ev Sahibi
Sadettin Erbil Sadettin Erbil Hüseyin Baradan Seslendirmesi
Hayri Esen Hayri Esen Tamer Yiğit Seslendirmesi
Erdoğan Esenboğa Erdoğan Esenboğa İzzet Günay Seslendirmesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm Türkan Şoray Seslendirmesi
Adalet Cimcoz Adalet Cimcoz Türkan Şoray Seslendirmesi
Rıza Tüzün Rıza Tüzün Eşref Vural Seslendirmesi
Orhan Çoban Orhan Çoban Müşteri
Ahmet Koç Ahmet Koç Gazino Müşterisi
Ahmet Koç Ahmet Koç Gazino Müşterisi
Giray Alpan Giray Alpan Gazino Müşterisi

Ekip

Kurgu Turgut İnangiray (Kurgu)
Dekor Tasarım Sohban Koloğlu (Dekor Tasarım)
Yapım Ekibi Semih Sarıoğlu (Yapım Sorumlusu)
Adil Kıbıcı (Set Amiri)
Yönetmen Ekibi Mehmet Aslan (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Muzaffer Turan (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Sezai Elmaskaya (Negatif Kurgu)
Hilmi Başcan (Laboratuar Şefi)
Yılmaz Erman (Laboratuar)
Hayati Akbulut (Laboratuar)
Erdoğan Dolapçı (Laboratuar)
Işık Ekibi Kenan Eryılmaz (Işık Şefi)
Ses Ekibi Yorgo İlyadis (Ses Kayıt)
Seslendirme Yorgo İlyadis (Seslendirme Yönetmeni)

Firmalar

Melek Film (Yapım)
Erman Film (Film Hazırlık)

Son Yorumlar (13)

Göztepe avatar Göztepe 19 Kasım 2016 00:46:02

10

Tam bir yıldızlar topluluğu bir Türkan Şoray filmi yanlış evliliğin sonu malesef çok acı bitiyor. Bir tarafta masum genç bir kız diğer tarafta kardeşinin aşkını mektuplardan çalan gözü yükseklerde bir kız Türkan Şoray her iki rolde harikaydı. Sadri A lışık kötü rolde İzzet Günay iyi arkadaş rolünde Tamer Yiğit ise başrolde tüm sorunların ortasında kalmış bir adam rolünde iyidi dönemin güzel filmlerinden.

benimsinema avatar benimsinema 29 Ocak 2014 00:54:40

8

türkan iki rolde, bir iyi temiz ve saf, biride kötü demeyelim de ama gözü yükseklerde olandir.. ki zaten daha cok gözü yükseklerde olani görürüz... cünkü kendi kiz kardesinin sevgilisini elinden alir ve onunla evlenir.... calinan ask adi üzerinde.... sadri babanin kötü oldugu bir film, ve izzet günay da ikini planda malesef... zaten türkan iki rolde bari digeride izzetle ask yasasaymis ozaman film tam olurdu diye düsünüyorum... buna ragmen güzel zaten kadrosu herseyi anlatiyor... iyi seyirler dilerim

beyzacetin avatar beyzacetin 06 Ağustos 2013 16:25:16

8

Öncelikle oyuncu kadrosu dikkatimi cekti. Kaliteli, iyi oyuncular olması filmin bir adım önde baslamasını saglıyor. Konuyu ve konunun işlenişini begendim. İki kızkardesten biri iyi, digeri ise hiçkimsenin mutlu olmasına tahammülü olmayan, kıskanç, be ncil ve para, mal mülk düşkünü. Aysel ile Murat mektuplasan iki asık. Ama abla aralarına girip her seyi mahvediyor. Güzel bir film. Ediz Hun ve Figen Say ın oynadıgı "İlk Aşk" adlı filmi daha önce izlemiştim. Ama bu film ondan cok daha güzel kuskusuz.

t_rex 27 Temmuz 2011 10:43:07

4

izzet günayı  başrol dışı görmek esere zenginlik katmış.ülkü erakalından hiç beklemediğim bir yapıt.

t_rex 27 Temmuz 2011 10:40:07

4

o kadar da iyi yaptığı söylenemez. komediye yatkın olan kimyasını  aksi rollerde sadece çok sert olarak  yansıtıyor.  çok ciiddi durmaya çalıştığı hissediliyor. ben çalınan aşk taki oyunculuğunu pek beğenmedim. çalıkuşunda olağanüstü.

t_rex 27 Temmuz 2011 10:15:07

4

türkan şorayın öpüşme tabularının olmadığı  iki şorayın birlikte sahne montajları çok iyi.bu hikaye ve ülkü rekalın buluşmasında bir çarpıcılık olmamış. keşke iki tane şoraydan sarışın olanı çok daha kışkırtıcı olsaydı. türkan şoraya sarışın olmak pe kte fena gitmemiş.filmin bir tek kayde değer unsuru sarışın şoray. ismininde gülsen olması yeşilçmada ilk kez şahit oluyorum.türkan şoray kütü kadın personasınıda sanat gücüyle layıkıyla yerine getirmiş. nevzat pesenin  zühal tanı  şoayldan daha yetenekli bulması  bir yçnetmene yakışmıyor. nevzat bey zühal tandaki bu yargısı genç kızlardaki performansıla değelendirilmiş. oysa zühal tan oyundaki karakteri gerçek hayattakiyle neredeyse çok yakındır. önemli olan   iki uç karakteri canlandırabilmektir. keşke rahmetli zühal tan dikkatli yaşayıp türk sinemasına rengiyle zenginlik katsaydı.

Yandex.Metrica