Ateş Çemberi

7,25

( 2 kişi yorum yaptı )

Ateş Çemberi

Video

1985

Künye

Yönetmen Cüneyt Arkın
Senaryo
Yapımcı Ferit Turgut , Kadir Turgut
Görüntü Yönetmeni Abdullah Gürek
Tür Aksiyon, Macera
Ülke Türkiye

Ekip

Kurgu Yusuf Aldırmaz (Kurgu)
Yapım Ekibi Fikret Ertuğrul (Yapım Amiri)
Resul Hakverdi (Yapım Asistanı)
Kahraman Kaplı (Set Amiri)
Mustafa Albayrak (Set Ekibi)
İsmet İlvur (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Nurettin İrişen (Teknik Yönetmen)
Kamera Ekibi Mesut Çağdaş (Kameraman)
Post-Prodüksiyon Mustafa Kul (Negatif Kurgu)
Fehmi Acar (Laboratuar Şefi)
Selahattin Kaya (Renk Düzenleme)
Işık Ekibi Ergün Şimşek (Işık Şefi)
Selahattin İlhan (1. Işık Asistanı)
Ali Koşum (Işık Asistanı)
Fazlı Sekizler (Işık Asistanı)
Ses Ekibi Gültekin Çavuş (Ses Kayıt)
Yusuf Aldırmaz (Senkron)
Ulaşım Mahmut Demir (Ulaşım)

Firmalar

Uzman Film (Yapım)
Yeni Lale Film (Seslendirme)

Son Yorumlar (2)

performer avatar performer 18 Mayıs 2013 17:27:26

7

fena değil, arkadaşın dediği gibi bütcesi düşük bir film.

FOSTERKANE avatar FOSTERKANE 18 Kasım 2011 03:46:11

cape fear/1962, ates cemberi/1985,cape fear/1991ates cemberi filmini izledikten yillar sonra martin scorsese nin yönetigi cape fear/1991 izleyince beni cok sasirmisti hatta ciddi ciddi bu amerikan filmi bir türk filminden yapıltıgını sanmıstım ama bir zaman sonra her iki filminde jack lee thomson 1962 cape fear filminden yapiltigini anladim. her 3 filmde izlenmeye deger.ates cemberi : cüneyt arkın ın filmi düsük bir bütceyle cekilmis. 80 li yıllarda cüneyt arkın yönetigi filmlerin cogu  düsük bütcelye yapilmis filmlerde zaten. baska bir yönetmen bile böyle imkanlarla büyük bir film yapamamisti. bu filmin yinede bir özelligi var, hollywood da 1962 sensinde yapılan filmin farkına varmadan önce arkın 1985 senesinde bu filmin farkına varmıs. en azindan bu acisdan bir önemi var. scorsese 1991 senesinde arkın dan sonra filmin ikinci cevrimi yapiyor.bunun dısında bu filmde hikmet tasdemir in oyunu cok basarılı.   cape fear/1991 steven spielberg icin yazılan senaryoyu scorsese filme almıs. nedenini bilmiyorum ama scorsese bence spielberg den daha iyi bir yönetmen, o yüzden dogru bir secim olmus. belliki bu film bir yapımcı filmi ama öyle olmasına ragmen scorsee iyi bir film cıkarmıs, ilk filmle önemli farkı, 60 li yıllardakı baskıcı sansür 90 larda kalmamıstı bundan da senaryo yazarı iyi faydalanmıs ilk filmde cekilmesine imkan olmayan her konuyu katmıs filme. filmdeki aile ilk filmdeki gibi örnek bir aile degil, ne baba ne anne bilindik alısık oldugumuz tipler degil, kızlarıda ilk filmdeki gibi bir masum kız degil (aynısını michael cimino de yapmısıtı, 1955 de yönetmen william wyler tarafından cekilen the desperte hour filmini ayni isimle yeniden cekince filmdeki aileyi ilk yapılan filmdeki gibi masum göstermez). kötü adam, aile zarar vermek isteyen kisi (roberto de niro) ilk filmdeki gibi sadece kötülük yapmak icin dogmus gibi biri degil. kinine ve nefretine zaman zaman hak verebiliyor insan. tüm bunları 60 li yıllarda bir filmde anlatmak imkansızdı. scorsese nin bir basarısıda filmin final sahnesi olmus. hani yıllarca freddy, halloween veya br arnold schwarzenegger filmlerini sadece avantür filmlerinden iyi anlayan yönetmenler ceke bilir sanılırdı. bu filmde iste scorsese bunun dogru olmadıgını gösteriyor.filmin final sahnesindeki aksiyon sahneleri (av/nick nolte ve avcı/roberto de niro) bir james bond filmine bile tas cıkarır. yani prodüksiyon imkanları/eldeki para iyi/cok olunca iyi  bir kurguyla her yönetmen böyle sahneleri kolayca ceke bilir. bunun disinda bir önemli bir bilgi : scorsese 1991 yıllına kadar tüm yaptıgı filmlerinden gisede en basarılı filmi bu olur.       cape fear/1962 :  asıl süprisi bu film 1991 yapımından daha etkiliyici bir film, süpriz olmasi, jack lee thompson gibi genelde memur yönetmen sayılan bir yönetmen böyle bir basarılı film yapmis olması,  thompson e bu film soruldugununda hatirimda kaldigi kaldigi kadar söyle anlatmisti : kendisi filme daha katılmadan önce hersey hazırmıs. senaryo, oyuncular, filmin muzikleri. kendisine sadece filmi cekmek kalmıs ama senaryoda bir hitchcock tadı oldugunu fark edince bu filmi hitchock filmi nasıl cekerdi diye düsünerek cekmis.belkide bu yüzden thompson un onca filmlerinin icinde en iyi filmi bu film olmus. fazla abartmadan, thompson gibi bir yönetmen icin büyük bir basarı. bunun disinda bernhard hermann filme yaptıgı muzikde filme cok sey katmıs. scorsese bile kendi filmi icin 1962 filminde yapılan hermann in muzigini kullanmis. genelde ikinci cevrim icin yeni muzik yapılır ama scorsese muzigin degerini anlamıs, ilk filmdeki muzigi ve hermann ın arsivinde hic bir filmde kullanılmamıs bestelerinide filminde kullanmıs.

Yandex.Metrica