Kırık Plak

8,42

( 14 kişi yorum yaptı )

Kırık Plak

Sinema Filmi

1959

Kendisini şöhret yapan, kirli işlerine alet eden patroniçe Nermin  kıskançlık sonucu Zeki'nin ses tellerini tahrip eder ve sonrasında da kocası tarafından öldürülür. Cinayet Zeki'nin üstüne yıkılınca kaçar, bir kaza sonucuda öldüğü sanılır. Oysa Zeki Anadolunun ücra bir yerinde kahır içinde sefil bir bir hayat sürmektedir. Tesadüfen ameliyat olur sesi yerine gelir, polisle de işbirliği yapar gerçek katil Asım'ı yakalatır, Leyla'sına kavuşur.7.1.08    Zafer ALGAN

Ekip

Kurgu Mehmet Bozkuş (Kurgu)
Yapım Ekibi Adnan İrkut (Yapım Amiri)
Yüksel Tanık (Yapım Asistanı)
Hasan Danabaşoğlu (Set Amiri)
Yönetmen Ekibi Nubar Terziyan (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Yavuz Gönenç (Kamera Asistanı)
Kenan Kurt (Kameraman)
Post-Prodüksiyon Ali Berkan (Negatif Kurgu)
Recai Karataş (Laboratuar)
Mihail Skarpedis (Laboratuar)
Işık Ekibi Necati İlktaç (Işık Şefi)
İlhan Aslım (Işık Ekibi)
Fikret Güryalçın (Işık Ekibi)
Sanat Ekibi Zare Cirityan (Dekor Uygulama)
Cemil Paskap (Aksesuar)
Cemil Paskap (Aksesuar)
Ali Kan (Aksesuar)
Ali Kan (Aksesuar)
Ses Ekibi Lami Kamil (Ses Mühendisi)
Müzik ekibi Zeki Müren (Müzik Yönetmeni)
Yorgo Bacanos (Vokal)
Yaşar Anlı (Vokal)
Şükrü Tunar (Vokal)
Necdet Gezen (Vokal)
Nazif Girgin (Vokal)
Metin Bükey (Vokal)
İsmail Tezelli (Vokal)
İsmail Şençalar (Vokal)
Hilmi Rit (Vokal)
Hasan Erkoç (Vokal)
Hakkı Derman (Vokal)
Fevzi Aslangil (Vokal)
Ercüment Batanay (Vokal)
Ahmet Yatman (Vokal)

Firmalar

Acar Film (Seslendirme)
Kemal Film (Plato)
Kemal Film (Film Hazırlık)
Kemal Film (Yapım)

Son Yorumlar (14)

performer avatar performer 12 Ocak 2014 23:11:17

8

zeki müren'in muhteşem şarkıları için bile izlenir. izzet günay kısa bir rolde zeki müren'in şoförünü oynamış.

Ciggarette44 avatar Ciggarette44 24 Mart 2012 17:13:03

izlediğim en güzel aşk hırsızı ve bu zeki müren filmidir.akşam yine dvd'de seyredecem.ayfer feray kötü rölde sizde izleyin izzet günay'ı genç haliyle görmek çok güzel çok güzel yapmış OSMAN F.SEDEN FİLMİ ALLAH RAHMET EYLESİN Çok iyi bir yönetmenimizd ir.bir rölünü hasret sancısı filminde çok beğenmiştim...

lekobek avatar lekobek 12 Ekim 2011 12:57:10

Acıklıymış...     

kartal tibet tutkunu avatar kartal tibet tutkunu 11 Ekim 2011 01:43:10

10

Kendisinin şöhretli bir sanatçı olmasında büyük pay sahibi olan Ayfer FERAY tarafından bir kıskaç içine alınan Zeki de kurtuluşunu da müzik talebesi Belgin DORUK'UN saf temiz aşkında da bulur.. Bu durumu içine de sindiremeyen Ayfer FERAY Zeki'nin içk isine ilaç ta koyup, Zeki'nin ses tellerine zarar verir artık Zeki için ise herşey bitmiştir. Kaçakçı Hayri ESEN karısı Ayfer FERAY'ı öldürüp suçu, Zeki'nin üzerine de atar.. Bu olay şok'u ile kaçarken kaza geçiren Zeki herkes için artık ölüdür. Ama yalnız Belgin DORUK buna inanmaz. Sanat Güneşi Zeki MÜREN'İN ilk ve en güzel filmin'den biri demem abartı olmaz. Daha sonra ki yıllar da buna benzer pek çok film'e ilham olan İzzet GÜNAY'IN ise ilk filmi olur.

enigmacuture avatar enigmacuture 26 Ocak 2010 13:21:01

10

"Bir tatlı yalan olsa bile sevmeyi vaad et Tekrar bana dön, kalbime gir, gönlümü şad et Gelmezsen eğer aşkımı bil ismimi yadet Tekrar bana dön kalbime gir gönlümü şad et Bir tatlı yalan olsa bile sevmeyi vaadet Zehr oldu hayat ömrümün en tatlı d eminde Hasret yanıyor kalbimin en son emelinde Bir bir soluyor hatıralar eski yerinde Tekrar bana dön kalbime gir gönlümü şad et Bir tatlı yalan olsa bile sevmeyi vaad et" dizeleri ile devam eden şarkı Nermin Kaner(Ayfer Feray) tarafından yapılan emirvaki ile Zeki(Zeki Müren)'e bir anlamda dikte ettirilerek söylettiriliyor. Filmin en iddialı şarkısı "Bir tatlı yalan olsa bile sevmeyi vaad et". Ancak öyle bir kopma anı var ki "Bir Beyaz Gül Gibisin" adlı şarkının meyan kısmı olan 'koklasam doya doya' dizlerini Müren, öyle içli ve duygulu okuyor ki bu kısma dayanmanın imkanı yok. Tahrip edici bir şarkı, akıl sağlını bozacak kadar etkili bir üslup. Bu nedenle bu şarkıyı ne kadar çok sevsem de dinleyemiyorum. Zeki Müren'in müzik direktörlüğünü yaptığı filmde; Kırık plak, Beyaz gül, Elveda, Öpücük, Tekrar bana dönsen, Bir tatlı yalan, Ayrılık valsi, Bir tatlı tebessüm, Bu hazan yine kalbim gibi piyasada zor bulunan şarkıları orjinal taş plak kayıtları ile yeknesak bir şekilde dinlemek mümkün. Ayrıca filmde Zeki'nin sesini kaybedip, ucube bir kumpanyada alt kadro şarkıcılık yaptığı sahnelerde çok kısa da olsa Şimdi Uzaklardasın ve Bir Demet Yasemen adlı şarkıları dinliyoruz ustanın tahriş olmuş sesinden. 1959 yılı mevzu bahis olduğu için sesler son derece sade ve net. Musikiye henüz pop ve arabesk normları bulaşmadiği için adam akıllı klasik türk sanat müziği hemen fark ediliyor. Şarkılar o kadar güzel o kadar etkileyici ki her biri senaryo içine süs olsun diye değil, durum ve kişilere gönderme yapmak için ustaca yerleştirilmiş. Türk sinemasını özellikle 60lı yıllarda tesiri altına alacak olan kentli-taşralı ayrımı da filmde yer almadığı için son derece lüks hayatların, içinde barındırdığı çelişkilerle aktarılmaya çalışıldığı gazino ve anadolu kumpanya sahnelerinde bile film, lüks şehirli yaşamı havasından taviz vermiyor. Bu sesle bu şarkılarla kendini izlettiremeyecek bir film düşünemiyorum. Bu denli sağlam seslerin basıldığı bir atmosferde ister istemez konu ve senaryoyu pek umursamıyor insan. Ancak bu filmin bir diğer farkı henüz bozulmamış gerçek musikiyi yansıtan kusursuz şarkıları yanında, ustaca kaleme alınmış kıskanılası senaryosu. Kötüler o denli kötüler ki sınır tanımıyorlar. Her türlü kişisel ego zırhını rahatlıkla taşıyabilen filmin en kötü karakteri Nermin Kaner, yaratığı eserin her türlü semeresinden faydalanmak isteyen, tehlikeli sularda yüzmeyi seven, aşk ve seks uğruna gözünü budaktan esirgemeyen, despot ve yönetici bir karakter. Zorla sahip olmayı seven Nermin, bundan ekstra zevk alıyor. Bu nedenle filmde yarattığı Zeki karakterini hem aşk ve seks objesi olarak kullanmaya çalışıyor hem de kirli oyunlarına ve suç teşkil eden fiillerine alet ediyor. Bu kadar güçlü bir karakterin karşısında yer alan Leyla(Belgin Doruk) ise gözü aşktan başka bir şey görmeyen duygusal bir kadın. Bu nedenle filmde, borusunu her şekilde rahatlıkla öttüren Nermin'le baş edebilecek bir karakter yok gibi. Ancak her zaman küçümsenen ayrıntıların kıyamet koparan etkileri bu filmde de mevcut. Nermin tarafından hor görülen, aleni olarak aldatılan, erkekliği dalga konusu olan, hakaret edilen ve basit görülen sevgili kocası Asım(Hayri Esen) hazırlıyor Nermin'in hazin sonunu. Yeşilçamda rol anlamında kötü kadın olarak lanse edilen Diclehan Baban, Lale Belkıs, Cahide Sonku, Suzan Avcı ve Merih Fırat gibi kıskanç, sinsi ve kurnaz kadın tiplemelerine oldum olası hayran olmuşumdur. Sevgili Ayfer Feray, Nermin karakteri ile filmde o denli kötü, kıskanç, utanmaz ve bohem ki bu bile filmi ilgi ile izlemek için yeterli oluyor. Ancak ben Nermin'in şeytanlıklarını bir destan uzunluğunda beklerken, itip kaktığı kocası tarafından bir anda öldürülmesiyle bu beklentim kısa bir roman tadına dönüştü. Keşke filmde biraz daha yaşatılsaydı Nermin karakteri ancak olanı da yetti zaten. 50li yılların sonu için bir kadının kocası ile bu denli rahat bir diyalog içinde olmasını da hayli ilginç buldum. Kocasına yönelik 'Erkek gibi görünmek sana hiç yakışmıyor' ya da 'Erkek Müsvettesi' gibilerinden isnatları ve aşağılamalarını nedense fazla cüretkar buldum. Demek ki kötü olmanın dönem ya da devirle ilgisi yok, kötü her dönemde kötü. Leyla, Zeki'ye olan hudutsuz aşkına rağmen; Zeki'nin öldüğüne karar verildikten sonra sanki hiç erkek kalmamış gibi direk Zeki'nin en yakın arkadaşı ile çalışıp, bu adamı kendine aşık etmesi yine kadının fazlasıyla duygusal olmasıyla ilişkilendirilebilecek bir durum. Mağrur, alımlı ve su gibi güzelliği ile Leyla, kendine biçilen rolü bir elbise gibi üzerine giymiş. Ne eksik ne fazla. Zeki Müren onca yıldızla film çevirdi ama en iyi ikili olarak ben de Zeki-Belgin ikilisini başarılı buluyorum. Çünkü diğer kadın yıldızların başkaca erkek jönlerle o kadar filmleri ve yaşanmışlıkları var ki, bu nedenle Belgin Doruk gerek Zeki Müren için gerekse yeşilçam için fazlasıyla bakir ve özel bir şahsiyet. Üzerine jön kokusu fazlası ile sinmemiş özerk bir bölge. Bir kadın yıldızın adını anınca hemen onu çağrıştıran erkek yıldızı da aklımıza getirebilir ya da ismini telaffuz edebilirsiniz. Örneğin Hiç bir zaman bir ikili olarak görmediğim hiçbir anlamda birbirine yakıştıramadığım Sultan ve Kadir İnanır gibi. Ancak Belgin Doruk ismi konu olunca aklıma nedense direkt Zeki Müren geliyor. Bu nedenle kırık plaktaki aşk fazlası ile sahici. Aşırı hırsın bünyeye verdiği zararlar, en zayıf halka gibi görünen kişi ve durumların bir anda bir hayata mal olabilicek ölümsüz etkileri ve bu tip halkaların asla görmezlikten gelinmemesi gerektiği, para ve şöhretin saadet getirmedigi, aşkın kazanmasında şans faktörünün de etkili oluşu hususlarında derin söylemleri olan iyi bir film. Ayrıca filmde kılı kırk yaran, Polis Ali(Nubar Terziyan ile Behzat Balkaya(Savcı) giderek adalet, hak hukuk gibi kavramların günden güne daha da kötüleştiğini gösteriyor. Bugün bunun gibi iki tane emniyet mensubu ya da adli çalışan olsa sanırım suç ve suçluların kökü kurur. Anlatmaya çalıştığım adamlar sadece hayatını işi olarak gören adamlar da değil aynı zamanda. Onlar da etten ve kemiktenler hatta polis Ali, Zeki sesini kaybedip ucuz kumpanyaya düşüp, aşkı uğruna kıvrandığı anda az göz yaşı dökmüyor. Hem iyi bir memur, hem iş bitirici bir gönüllü, hem de kendi mesleğine adamış, yeri geldiğinde gözyaşlarını saklamayan bir adam. Her devlet dairesine lazım. Daha iyisi şamda kayısı. Zeki müren... Her çevirdiği filmde kendi dublajını kendi yapma geleneğinin hüküm sürdüğü bu filmde de harika. Özellikle tahriş olmuş ses telleri zehabı ile okunan "karga ses" olarak nitelenen kumpanya sahnelerinde bile o asıl ses değerinden bir şey yitirmiyor. Kötü ya da detone addedilecek sesle söylenen o şarkıların olduğu sahnelerde, ben yine de şarkıları bayıldım. Çünkü altın çamura bulansa yine altın. Netice değişmiyor. Gerek Zeki Müren olarak oynadığı sahnelerdeki şık giyimi, parlak saçları, kaşları, makyajı 28 yaşındaki bir gencin tazeliğini, gerekse palyaçoya benzer kiyafetle sahneye çıktığı yalancı Zeki sahnelerindeki tükenmiş, savruk, derbeder halleri yine bir o kadar Zeki Müren gerçeğini yansıtıyordu. Şarkıcı ve film yıldızı olarak kırık plak filminde rol kesen Zeki'nin şarkıcı olma vasfını zaten es geçiyorum, oyunculuğu da yabana atılır türden değil hani.

yslcm_yasemin avatar yslcm_yasemin 14 Temmuz 2009 01:50:07

10

filmde gecen zeki beyin ses tellerinin zarar görmesi gercek hayatta da basina gelmistir ve ortaya bu film cikmistir...ayrica bu film icin osman bey soför rolü icin oyuncu arayisina girmistir. zeki müren sinirlenmesin diye deneyimli ve tiyatro kökenli bir oyuncu ararken, akillarina beyoglunda tiyatro piyes resimlerinde gördükleri izzet günay gelir, ve yesilcam (bana göre) en basarili ve yakisikli jönüne kavusmustur...

Yandex.Metrica