Küçük Ev

7,37

( 15 kişi yorum yaptı )

Küçük Ev

Sinema Filmi

1977

“Caine’s Theme” (1972) (Jim Helms) melodisi, balıktan dönen Ahmet ve ailesi; Küçük Ev’lerinde canla başla çalışan karısı Nuran; Çocukları Sezer ve Ayşe; Köpekleri Pırtık.
Ahmet; “Kolay gelsin karıcığım. Yorulmuşsun.”
Nuran; “Sen de.”
Ayşe; “Yorgun değil babam. Nazlı Teyzeye kızdı. Biz de Cemal’e kızdık.”
Nuran; “Ne yaptılar gene?”
Sezer ve Ayşe; “Nazlı Teyze ucuza alıp pahalı satıyor babama. Gel de kızma.”
Ahmet; “(Ayşe’ye) Söyle bakalım, sen benim öfkelendiğimi hiç gördün mü ufaklık?”
Ayşe; “Ama babacığım, Cemal terbiyesiz bir çocuk. Herkese sataşıyor. Bugün de elma koçanı fırlattı abime.”
Ahmet; “Düzelecek evladım. Yaptıklarının kötü olduğunu anlayacak. B iz daima sabırlı olacağız. İyilikle anlatacağız.”
Nuran; “Sizin gibi değil Cemal. Babasız büyüdüğü için hırslı. Biraz da kıskanç. Hoş göreceksiniz.”

70’li yılların iki televizyon dizisinden [‘Little House on the Prairie’ (bizde ‘Küçük Ev’ adı ile oynamıştı) ve ‘Kung Fu’] etkiler taşıyan filmde önce bir balıkçı ailesini tanıyoruz.
Ahmet.. Charles P. Ingalls ve Kwai Chang Caine’in özelliklerini taşıyor. Tek farkı Ingalls keman ve Caine flüt-kaval benzeri bir müzik aleti çalarken onun mandolini var. Ailesine çok bağlı ve (askerliğini komando olarak yaptığı için) uzak doğu sporlarını iyi biliyor. Bir gün Sezer’e “Kimseye saldırmayacaksın. Ama, sana saldıranı da pişman edeceksin” demişti. Oğluna dövüşmeyi öğrettiği sahnede ‘Theme From Enter The Dragon’ (1973) (Lalo Schifrin) melodisi var. Caroline Ingalls’a benzeyen güzel karısı Nuran’la birlikte ailesi ve komşuları için hep iyi şeyler yapıyor. Yakaladığı balıkları kasabada Manav Hüseyin’e, Huzur Motel’in sahibi Rıfat’a ve Bakkal Nazlı’ya satıyor. Rıfat ve Nazlı’nın onu aldatmalarını hoş görür.
’En az 40 kilo balık dolu’ küfe ile motele gittiğinde Rıfat şöyle bir bakıp “200 kâğıt veririm. Benden başka alıcı varsa hiç durma götür” demişti. Bakkal ise başka bir alem.
Nazlı; “Kilosu 5 liradan alırım.”
Ahmet; “Hüseyin’e 7 liradan verdim. Kahvedekiler de aldı.
Nazlı; “Onların parası çoksa bana ne.”
Ahmet; “Eh, öyle olsun.”
Ahmet’e o kadar güveniyoruz ki, (Tülay German, rahatsızlığı nedeni ile birkaç şarkı eksik söyleyince seyircilerin ödedikleri paranın bir kısmını geri veren Erdem Buri gibi) bakkaldan çıkınca hemen karşıdaki manav dükkânına gidip iki kilo balık için 14 lira ödeyen Hüseyin’e 4 lirasını geri vereceğini düşündük. Ama olmadı. Yaşam bazen filmlerden daha hayranlık verici galiba.
Sezer ilkokulu teşekkürle bitirmiş ama yoksullukları ve yakınlarda ortaokul olmaması nedeniyle belki de okuyamayacak. Keşke ailenin tek sorunu bu olsa. Rıfat, Ahmet’e oraların varsıl kişilerinden İlyas Beyin kaçakçılığına alet olması için baskı yapıyor. Gazinoda, Muazzez Abacı’nın sesinden ‘Biz Ezelden Böyleyiz’ (1975) şarkısının duyulduğu sahne.
Rıfat; “Aptallığı bırak, para kazan. Çok tatlı mangiz var ucunda..Gece yükleyeceksiniz malları. Sabaha karşı açık denizde şilebe teslim edeceksiniz.” Ahmet’in kısa yanıtı filmin en mutlu olduğumuz kısımlarından biri. “Yapamam.”
Sorunun büyüğü ile bu sırada karşılaşırız; Tayyar. Ahmet’ten tuttuğu balıklar için avanta istiyor. İş ilerde kavgaya kadar varacak.
Bakkal Nazlı, Harriet Oleson’ın bir uyarlaması. Kadri Dayının deyişiyle ‘vır vır ve dır dır ile kocasını kalpten götürmüş’. Kızı Zeynep ne denli iyi ise oğlu Cemal o denli rahatsız edici. ‘Almost Dead’ (1964) (Morricone) müziğini dinlediğimiz sahne. Karısı yıllarca önce kaçan Kadri Dayı ile Nazlı’nın arasını yapmak isteyen Nuran’a “Anneme koca bulacağına beni evlendirsene” diyor.
Kafası kasları kadar kuvvetli olmayan Tayyar, Ahmet’in de yaşamını etkileyecek bir hata yapar. İlyas'tan verdiği avantanın arttırılmasını istiyor.
Tam da o günlerde Ahmet’le haraç nedeniyle kavga etmesi İlyas’ın ekmeğine yağ sürer. Tayyar’ı öldürtüp, Ahmet’in suçlanmasını sağlıyor. ‘Yumurcak Köprüaltı Çocuğu’ (1970) filmindeki Yumurcak gibi, Sezer de hem ailenin geçimini sağlamak hem de babasının suçsuzluğunu kanıtlamak için kolları sıvar.

’Theme From Papillon / Reunion’ (1973) (Jerry Goldsmith) melodisi. Sezer ile Nuran.
Sezer; “Senin gibi, babam gibi olmak istiyorum. Her zaman söylersiniz, (Biz mutluyuz, başkalarını da mutlu etmek vazifemiz).”
Nuran; “Tabii.”
Sezer; “Kadri Dayıdan başlayacağım.”
Nuran; “Ne yapacaksın?”
Sezer; “Elimden ne gelirse.”
Sevgi dolu yaklaşımları ile ‘aksi, nankör, lanet’ biri olan Kadri Dayı yaşama bağlanıyor.
(Yazan: Murat Çelenligil)

Künye

Yönetmen Safa Önal
Senaryo
Yapımcı Berker İnanoğlu
Görüntü Yönetmeni Orhan Kapkı
Vizyona Giriş Tarihi 01 Eylül 1977
Süre 82 dk
Tür Aile, Dram, Duygusal
Ülke Türkiye
Etiketler Aile, Antrepo, Bir Yudum Mutluluk, Cinayet, Çilingir Sofrası, Daha Fazlası

Oynayanlar

Necla Nazır Necla Nazır Nuran
Sezer İnanoğlu Sezer İnanoğlu Sezer
Reza Beyk Imanverdi Reza Beyk Imanverdi Ahmet
Ayşe Öke Ayşe Öke Ayşe
Erol Taş Erol Taş Tayyar
Fatoş Tez Fatoş Tez Nazlı
Uğur İlter Uğur İlter Cemal
Yüksel Gözen Yüksel Gözen Kadri
Osman Alyanak Osman Alyanak Rıfat
Atilla Ergün Atilla Ergün Necmi
İsmail Hakkı Şen İsmail Hakkı Şen Kahveci Selim
Yılmaz Kurt Yılmaz Kurt Çavuş
İlhan Hemşeri İlhan Hemşeri Savcı
Oktar Durukan Oktar Durukan Haydar
Tevfik Şen Tevfik Şen
İhsan Bayraktar İhsan Bayraktar
Engin Vural Engin Vural
Alev Özçelik Alev Özçelik
Necati Aslan Necati Aslan Cemil
Erdoğan Kapısız Erdoğan Kapısız Manav
James Rogers James Rogers İlyas
Semra Dilgin Semra Dilgin Zeynep
Oya Prosçiler Oya Prosçiler Ayşe Öke Seslendirmesi
Sadettin Erbil Sadettin Erbil Beyk İmamverdi Seslendirmesi
Haldun Ergüvenç Haldun Ergüvenç Erol Taş Seslendirmesi
Kemal Bekir Kemal Bekir İsmail Hakkı Şen Seslendirmesi
Levent Dönmez Levent Dönmez James Rogers Seslendirmesi
Gülen Kıpçak Gülen Kıpçak Necla Nazır Seslendirmesi
Sait Ergenç Sait Ergenç Oktar Durukan Seslendirmesi
Nilgün Kasapbaşoğlu Nilgün Kasapbaşoğlu Sezer İnanoğlu Seslendirmesi
Hakan Tanfer Hakan Tanfer Uğur İlter Seslendirmesi
Timuçin Caymaz Timuçin Caymaz Yükse Gözen Seslendirme
Timuçin Caymaz Timuçin Caymaz Yüksel Gözen seslendirmesi

Ekip

Kurgu Necdet Tok (Kurgu)
Yapım Ekibi Nihat Cerit (Yapım Sorumlusu)
Ekrem Çınaroğlu (Set Ekibi)
Sonay Kanat (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Yılmaz Koç (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Recep Biçer (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Mehmet Tezgehdar (Negatif Kurgu)
Hüseyin Yazıcı (Laboratuar)
Aslan Tektaş (Laboratuar)
Hikmet Kuyucu (Renk Düzenleme)
Işık Ekibi Recep Biçer (Işık Şefi)
Ali Salim Yaşar (Işık Şefi)
Ses Ekibi Kunt Tulgar (Ses Kayıt)
Necdet Tok (Senkron)

Firmalar

Er Film (Yapım)
Kunt Film (Film Hazırlık)
Kunt Film (Seslendirme)
Sezer Film (Yapım)

Son Yorumlar (15)

Sinecan06 avatar Sinecan06 31 Ekim 2016 23:15:48

Erol Taş'ın yolda yürürken çarptığı ADAM SAFA ÖNALDIR. filmin karate bölümleri berbat olsa da, Sezer'in Osman Alyanak'ı takip ettiği sahneler heyecanlı

sinemaadamı avatar sinemaadamı 16 Kasım 2015 20:05:55

9

serinin en güzel filmi. erol taş tayyar rolünde 10 numara.

kartal_tibet_1938 avatar kartal_tibet_1938 08 Mayıs 2015 16:56:13

9

türk versiyon küçük ev drama daha çok ama komik geldi bana film güzel ama tavsiye ederim.

manzarasever 09 Mart 2014 18:21:23

cok guzel, cok icten ve samimi bir film...

benimsinema avatar benimsinema 11 Ocak 2014 13:35:12

7

necla nazirin daha arka rollerde görüyüroz... daha cok baba ogul filmi gibi sanki... ee tabi bundada sacma olan sahnelerde var... sezer artik büyük daha olgun filmler yaptigi yillar...beyk imanverdi yi zaten cok begeniyorum...

silvester 28 Mart 2013 20:46:11

Ben, diğer yorumlara katılmıyorum.Gayette güzel bir filmdi.Charles İngals tan ne farkı vardı Beyk İmamverdi nin.Haksızlık etmemek lazım.Türk versiyonu ancak bu kadar olurdu Küçük ev in.Emeği geçenlere teşekkürler......Silvester.

Yandex.Metrica