Yeni Site Hakkındaki Yorumlarınızı
Bize Bildirin!

Paprika Gaddarın Aşkı

Paprika Gaddarın Aşkı

7,91

(6 kişi yorum yaptı)

2012-07-31 16:31:59 1 Ekim 1973 1 Saat 6 Dk Duygusal Duygusal

Yönetmen: Ülkü Erakalın Ülkü Erakalın

Ülke: türkiye

Oyuncular: Arap Celal, Oktay Yavuz, İhsan Bayraktar, Faik Coşkun, Hakkı Kıvanç, Hasan Ceylan, Yaşar Şener, Feridun Çölgeçen, Suna Selen, Nubar Terziyan Devamını Gör...

Konusu : The Royal Guitar Ensamble’nin ‘Golden Guitar’ 33’lüğündeki (1967) ‘Johnny Guitar’ (1954) (Victor Young). Kadir ve patronu Turgut. Kadir; “Kendi derdimde, içki kadehlerinin içindeyim.” Turgut; “Seviyorsun biliyorum. Sevgini gururuna feda ettiğin bir aşkla (ne demekse) seviyorsun. Seviyorsun değil mi?” Kadir; “Evet, çok, kendimi unutacak kadar çok seviyorum.” Turgut; “Beni dinle öyleyse. Git artık. Sevgini ara, sevgine koş. İçki kadehleri bir yerden sonra ölümü oluyor insanın, sonu oluyor.” Kadri; “Ne yapabilirim?” Turgut; “Seni bekleyen, seninle mutlu olmaya hazır bir insan var. O’na koş.” ‘Paprika’nın (1935) (Erich von Stroheim) (Nil Yayınevi–1963) (Çeviren Günseli Tunç) dördüncü Yeşilçam uyarlaması. Jimmy Smith’in ‘The Cat’ albümündeki (1964) ‘Basin Street Blues’ (1926) (Spencer Williams) ve ‘Chicago Serenade’ (1964) (Eddie Harris). Beyoğlu’nda bir kumarhane. Sarışın Oski-Hüseyin Zan ve Oktay Yavuz sıkı kumarbaz ama Kadir tüm paralarını alıyor. O gece Mestan’ın kemanı eşliğinde Çingene güzeli Paprika’nın dansını izliyoruz. Tefine bırakılan servete karşılık genç kızın verebileceği yalnızca öpücüğü varmış. O kadar alımlı ki Oski de sırnaşır. The Ventures’ın “Walk, Don’t Run Vol. 2” uzunçalarındaki (1964) ‘Diamond Head’ (1964) (Danny Hamilton). Sonrası kavga dövüş. Ancak Oski yiğit biri değil. Yediği dayağın acısını çıkarmak için Kadir’i arkadan bıçaklatır. Kan revan içindeki kahramanımıza gazino patronu Turgut ve şarkıcı Lale yardımcı oluyor. Sık rastladığımız biçimde ‘hastane istemezmiş’ delikanlı! Kanunla bir sorunu olduğu ortada ama ne olduğu filmde belirtilmiyor. The Royal Guitar Ensamble’nin ‘Golden Guitar’ 33’lüğündeki (1967) ‘Solenzara’ (1962) (Dominique Marfisi / Catherine Darbal / Bruno Bacara / Enrico Macias) Yatakta kendine gelirken Lale başucundaydı. İlerde hamilelik iddiasıyla sonuçlanacak bir beraberlikleri olacak. Turgut da kediye ciğer emanet eder gibi “Burda kalmanı bana yardım etmeni istiyorum. Gazinoma, iyiliklerime, kötülüklerime, karanlık dünyama, (Lale’yi kastederek) her şeyime ortaksın” demişti. Bu arada Paprika’yı ve rengârenk giysili Çergisini tanıyoruz. Hindistan’ın haşarı çocukları! Asırlar önceki göç hâlâ devam ediyor. At arabaları, çadırlar. Küpeli Arap Celal; Ayyaş Yaşar Şener; Hasan Ceylan; Topal Falcı Aliye Rona; İhsan Bayraktar; ‘Tek Göz’ (ama her sahnede göz bandının yeri değiştiği için hangi gözünün görmediği anlaşılmayan) Atilla Ergün; İspanyol paça Mestan. Ve elbette Çeri kabadayısı Gaddar. ‘Pırlanta gibi bir karısı’ varken gönlü Paprika’da. Genç kız biber tarlasında dünyaya gelmiş. Bu yüzden biraz acımasız. Kaderi bu, sevgisini nefret olarak belirtmek zorunda. Erkekleri ‘birbirine katar sonra da kara kara düşünür’. Kazanana dudaklarını verecekmiş. Tek Göz’ü döven Gaddar umutla beklerken bıçak gibi bir yanıt alır; “Bana değil lan, bana değil! İçerde uyuklayan karına ispatla sen erkekliğini.” Bir av partisinde Paprika’yı görüyor Turgut. Sonrası ‘Sürtük’ (1965/70) gibi. Karar vermiş şöhretli bir şarkıcı yapacakmış. Tek koşulu (niyeyse) ‘hayatına hiçbir erkek girmeyecek, hiçbir erkeği sevmeyecek’! Beklendiği gibi Kadir’e ‘emanet’! Plak anlaşması; Dergilerde resimler. Genç kız artık ‘meşhur bir yıldız’. Romanda, ‘şöhrete ulaşan’ Rogi Jancsi’yi görmek için Budapeşte’ye giden Paprika’ydı (sf. 122–170). Filmde ise Gaddar, İstanbul’a geliyor. Bu yolculukta ‘şarap ve sarımsak kokulu, çürük dişli, tahta bacaklı 6 kişiyle yatmak zorunda kalan’ genç kızın başına gelenleri yaşamadığı için çok şanslı! “Besbelli, dünya, erkeklerin, sırf erkeklerin dünyasıydı (sf. 132).” [Belki tesadüf, Gazino’ya geldiğinde ‘Hani Bir Gün Gelecektin’ (Teoman Alpay) şarkısı duyuluyor]. İşin içine aşk karışınca verilen sözlere güven olmaz. Paprika ve Kadir birbirlerini sevmişler. Turgut anlayışla karşılıyor bunu. Nikâh töreni sırasında Doktor Muzaffer Yenen’in “Bu evlenme imkânsız. Lale Hanım yakında anne olacak. Babası da Kadir Bey’dir” itirazının (kısa bir ayrılık dışında) sonucu belli değil. Gaddar da hoşgörülü davranınca iki sevgili kavuşuyor. Ama son sahnede anlaşılmaz bir şey var. Kadir “Oyuna geldik, aldattılar bizi” diyor. Belki de Lale’nin hamileliğidir bu oyun. Werner Müller Orkestrası’nın ‘Gypsy!’ 33’lüğündeki (1966) ‘Les Deux Guitares (Two Guitars)’. Kadir; “Son gecemiz bu. Ayrılmaya karar verdim. Gidiyorum yarın sabah.” Lale; “Yine de konuşma, dinle beni. Her şeyim var. Param, şöhretim. Ayaklarıma kapanan bir yığın erkek. Ama ben yıllardır seni düşündüm. Seni bekledim. Gelecektin, geldin.” Kadir; “Bir tesadüf karşılaştırdı bizi. İyisin, iyiliğini gördüm. Ama gene de benden cevap bekleme duygularına.” Birkaç saniye sonra yatakta sarmaş dolaş olmaları Kadir’in sözlerini anlamsızlaştırıyor. (Yazan: Murat Çelenligil)



alisen89

2 Şubat 2018 01:20

Kadir İnanır’ın konu ve oyuncu kadrosu açısından en izlenmeyesi filmlerinden. Kadir İnanır bu filmde çok etkin değil. Kadro seçimi yanlış. Paprika rolü, Feri Cansel’e; Gaddar rolü ise Hayati Hamzaoğlu, Fikret Hakan gibi baskın karakterlere verilebilirdi. Toron Karacaoğlu seslendirmesi Kadir İnanır’a hiçbir zaman gitmemiştir. Bu ses bir tek Cüneyt Arkın’a gidiyor. Hayri Esen seslendirmesi ise Erol Solak’a gitmemiş. Film hareketli gibi görünse de içerik itibariyle oldukça sıkıcı.

Cevap Yaz

benimsinema

10 Aralık 2016 16:49

Taklitler veya benzerlikler aslini yasatir. Cingene rolü türkandan baska kimseye yakistirmadigimiz icin. Benzer filmleri pek begenmeyiz. Filmin kendine has temasi var oldugunu düsünürüm. Kadroda cok saglam. Tabi aliye rona tam yildiz ya. O nasil bir oyunculul. Lale belkis ise yine cok cüretkar. Ve iyi rolde. Nedret güvenci ve suna seleni daha cok görmek isterdim

Cevap Yaz

aylinkucuk

2 Şubat 2013 22:40

sırf kadir inanır için 5 puan verdim kadir inanır olmasa izlemezdim zaten filmde kadir inanır,aliye rona ve lale belkısın performansları iyi ama tabi bu filmi kurtarmaya yetmiyor.

Cevap Yaz

B a r b a r o S

7 Eylül 2008 01:11

Türkan ŞORAY'la Ediz HUN'un ''ATEŞLİ ÇİNGENE'' filmine benziyor. Ama Kadir İNANIR ve Zeynep AKSU filme farklı bir yorum getirmişler izlenmeye deger bir film...

Cevap Yaz

yc_seyma

12 Şubat 2008 16:44

kadir abimle bir çingene kızın öyküsü güzel bir film:)))

Cevap Yaz

kadir

16 Kasım 2006 01:00

Güzel bir film. Kadir Inanir bu filmde baya genc.

Cevap Yaz
Yandex.Metrica