Alın Yazısı

9,35

( 114 kişi yorum yaptı )

Alın Yazısı

Sinema Filmi

1972

Filmde, bir adamın düşmanlarından intikam alması konu edilir. Arkadaşının ağabeyi Şehmus tarafından iğfal edilen Zeynep, intihar eder. Ailesine her şeyi anlatan bir mektup bırakır. Zeynep’in büyük ağabeyi Osman, Şehmus’dan intikam almaya çalışır. Ancak Şehmus’un bir adamı tarafından öldürülür. Zeynep’in küçük ağabeyi Haydar ise gittiği memleketinden dönünce olanları öğrenir. Haydar, kardeşlerinin ölümüne sebep olanlardan intikam almaya çalışacaktır.

Oynayanlar

Cüneyt Arkın Cüneyt Arkın Haydar
Fatma Belgen Fatma Belgen Fatma
Erol Taş Erol Taş Osman
Hülya Şengül Hülya Şengül Zeynep
Ülkü Ülker Ülkü Ülker Şarkıcı Aynur
İstemi Betil İstemi Betil Sarı Şehmus
Turgut Savaş Turgut Savaş Komiser
Mümtaz Ener Mümtaz Ener Dayı
Yaşar Şener Yaşar Şener Piyango Biletçisi
Kamran Usluer Kamran Usluer Beşir
Ali Demir Ali Demir Polis
Muzaffer Cıvan Muzaffer Cıvan Kahveci
Niyazi Gökdere Niyazi Gökdere İşçi
İhsan Bayraktar İhsan Bayraktar İşçi
Mustafa Yavuz Mustafa Yavuz Polis
Erdoğan Seren Erdoğan Seren Fatmanın Abisi
Zafer Önen Zafer Önen Kamran Usluer Seslendirmesi
Abdurrahman Palay Abdurrahman Palay Cüneyt Arkın Seslendirmesi
Sadettin Erbil Sadettin Erbil Erol Taş Seslendirmesi
Doğan Bavli Doğan Bavli İstemi Betil Seslendirmesi
Gülen Kıpçak Gülen Kıpçak Fatma Belgen Seslendirmesi
Erdoğan Esenboğa Erdoğan Esenboğa Turgut Savaş Seslendirmesi
Ünal Gürel Ünal Gürel Seslendirme
Cemil Can Bıçakçı Cemil Can Bıçakçı İhsan Gedik Seslendirmesi
İhsan Gedik İhsan Gedik Binali
Nimet Tezel Nimet Tezel Oğlunun Mezarına Gitmek İsteyen Kadın
Kamer Sadık Kamer Sadık Hastanedeki Adam
Kamer Baba Kamer Baba Hastanedeki Adam
Muzaffer Yenen Muzaffer Yenen Polis
Şükriye Atav Şükriye Atav Haydar'ın Annesi
Sabahat İzgü Sabahat İzgü Pavyon Müşterisi

Ekip

Kurgu İsmail Kalkan (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Adil Kıbıcı (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Avni Turan (Yapım Amiri)
Ercüment Saraç (Yapım Asistanı)
Nejat Buvan (Set Amiri)
Mustafa Kıtır (Set Ekibi)
Ethem Açıkgöz (Set Ekibi)
Baki Soğukpınar (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Erdoğan Avcı (Yönetmen Yardımcısı)
Ahmet Vural (Reji Ekibi)
Kamera Ekibi Selçuk Turanlı (Kamera Asistanı)
Ferhat Bakır (Kameraman)
Post-Prodüksiyon Hüsamettin Ören (Negatif Kurgu)
Aktan Yener (Jenerik Tasarım)
Hikmet Kuyucu (Laboratuar Şefi)
Işık Ekibi Rıdvan Varol (Işık Şefi)
Ses Ekibi Yorgo İlyadis (Ses Kayıt)
İsmail Kalkan (Senkron)
Müzik ekibi Norayr Demirci (Müzik Yönetmeni)

Firmalar

Erman Film (Yapım)
Süperfon Stüdyosu (Seslendirme)
Ören Film (Renklendirme)

Son Yorumlar (114)

tomanbay_23 avatar tomanbay_23 20 Mart 2019 00:31:12

Filmde Cüneyt Arkını seslendiren Abdurrahman Palayında filmin başarısında büyük payı vardır. Nur içinde yat Palay...

Baro255 07 Ocak 2019 14:01:52

7

Film 1969 yapımı bir İran filmi olan Gheisar'ın bire bir uyarlamasıdır. Ancak kanımca ondan çok daha başarılıdır. Filmin müziklerinin büyük bölümü de Gheisar filminden alınmıştır. Gheisar filmi Youtube'da var. İzlemenizi tavsiye ederim. Farsça olsa b ile kendinizi kaptırıyorsunuz. Film geçmiş zaman İstanbul'unun kabadayılarına yakılmış bir ağıt, Baba Ökkeş'in iki yiğit oğlu Osman ve Haydar'ın son kuşak temsilcileri oldukları bu insanların hayatlarının inandıkları, o güne kadar öğrendikleri mertlik kurallarına karşı artık ait olmadıklarını düşündükleri bir dünyaya kanlarıyla ödedikleri bedelin öyküsüdür. Film genç bir kızın intiharı ile açılır, ilerleyen dakikalarda böyle bir işe kalkışması için hiçbir nedenin olmadığını düşünen ailesi genç kızın göğsünde taşıdığı mektubun ortaya çıkmasıyla beraber kızın iğfal edildiği gerçeğini öğrenirler. Geçmiş zaman İstanbul'unda sokağa çıktı mı bir bakanın tekrar dönüp baktığı, saygı ile kendinde hayranlık yaratan, sigarasından elinde tuttuğu tespihe, çakısından yumurta topuklu ayakkabısına, jilet gibi kendisini giyen elbiselerinden belindeki çakısına yedi mahalleye namını duyuran kabadayılar vardır. Toplumun içindeki yazılı olmayan ahlak, namus ve saygı kurallarının temsilcileri bu coğrafyanın geçmişten gelen soylu adetlerinin bir vücut içerisinde can bulmuş şekilleridir. Kendini öldüren kız bu insanlardan Osman ve Ökkeş in kardeşidir. Kardeşlerin en büyüğü Osman tövbekâr olmuş artık kasaplık yapmakta olan bir insandır. Gerçeğin ortaya çıkmasıyla beraber yemini bozar ve bıçağını tekrar kınına takar. İntikamını elleriyle alacağı; babasından, amcasından öğrendiği gibi ölen kız kardeşinin kanını yerde bırakmayacağı; lekelenmiş namusunu temizleyeceği için bir an tereddüt etmez. Vaktinde bileğinin gücüyle, namını saldığı mertliğiyle insanların saygısını kazandığı bu dünyada artık geçmiş zamandan kalma bir yabancıdır. Ölürken bu gerçeğin gözlerine vurmuş şaşkınlığı vardır, sırtından bıçaklanırken son ümidi olan kardeşi Haydar'ın adını haykırır. İstanbul dışında olan Haydar geri döndüğünde küçük mahallesi, tüm temiz dünyasının kendisini gözleri yaşlı annesi, amcası, nişanlısı ve iki tane ölüyle karşıladığını görür. Artık yapılacak tek bir iş vardır. Aslında üç ayrı iş; Şeyhmuz, Beşir ve Binali... Hamam ve mezbaha olarak seçilen iki ayrı intikam mekanı ve ölüm sahnelerinin altının çizilerek verilmesi filmi farklı kılan özelliklerden birisidir. Yaşlı anasını kaybettiği gün başka bir anayı sevindirir. İntikamın kendine dönen bir silah olduğunu anlamakta gecikmez, öldürdüğü insanların ona verdiği bedel annesini kaybetmektir. Polis tarafından arandığı için annesinin cenazesine uzaktan bakmak zorunda kalır toprağını kendi atamaz son görevini yerine getiremez. Şeyhmuz'un yerini öğrendiği konsumatrisin ne düşünüyorsun sorusuna verdiği cevap filmin bir özetidir: "Yarın". Konusunun temel özellikleriyle diğer Yeşilçam filmleriyle benzerlikleri olan Alın Yazısı'nı diğerleri arasından sıyırıp özel bir noktaya getiren karakterlerin seçimi ve işleyişteki akıcılık ve filmin her sahnesinde varolan özendir.(Cüneyt Arkın bir sahnede helanın yerini sorar. Tuvaletin bugün de Anadolu'daki adı heladır. Bu söz filmdeki Anadolu kökenli yaratılan karaktere verilen özenin basit bir örneğidir.) Haydar karakteri tesbihinden basık topuklu ayakkabılarına kıyafetinden yürüyüşüne tam bir delikanlı imajı çizmektedir. Cüneyt Arkının ayakkabılarının koncunu çekmesi, kahve fincanın üstünden tutuşu, sigarasını ağızlıkla kullanması, Erol Taş'ın kısa fakat mükemmel performansı; ilerleyen yıllarda seslendirme sanatçıları olarak tüm Türkiye'nin gönlünde taht kuracak Kamuran Usluer ve İstemi Betil'in bu film için seçilmiş olmaları; Türk Sinemasının isimsiz kahramanlarından İhsan Gedik'in hemen hemen çevirdiği tüm filmlerdeki gibi Alın Yazısı'nda da sinemadaki sonuna sadık kalarak filmin sonunu getirememesi ve aranjör-besteci Norayr Demirci'nin mükemmel müzik seçimiyle Alın Yazısı özlem duyulan insanlarda nostalji denildiğinde çağrışım yapacak ilk adreslerden biri olan, aynı zamanda Cüneyt Arkın filmografisininde kilometre taşı çalışmalarından birisidir.

Delioğlan11 avatar Delioğlan11 08 Eylül 2017 17:09:28

9

Cüneyt Arkının En İyi Filmlerinden Biridir 10 9 Veriyorum Defalarca İzlemem Rağmen Her Seferinde Bıkmadan İzlerim

1979yesilcam 08 Eylül 2017 02:56:56

10

En iyi Cüneyt Arkın filmlerinin başında geliyor. İlk olarak takriben 30 yıl önce TRT'de seyretmiştim ve çok etkilenmiştim bu filmden. Yıllar sonra VHS kasetini bulduğumda sevinçten çıldırmış gibiydim.

sholay 06 Ağustos 2017 17:32:38

Film iran yapimi Gheisar (1969) filmin kopyasi. Hatta jenerik müzigi ve ayakkabinin okcelerini düzeltme müzigi bile ayni. Abiside tipki Erol Tas gibi sapkali ve önlüklü. Neyse biz türk yapimina gecelim: Filmin konusu basit gibi gelsede her insanin ba sina gelebilecek olaylar bunlar. Filmde hosuma giden sey bazi Kemal Sunal ve Kadir Inanir filmlerindeki gibi abartili sahneler yok. Tabii filmin hatalarida var. Oda sunlar: Kamera sürekli görünüyor gölgelerde. Bir hamam sahnesi var, besbelli yani. Cüneyt abi bir yerden bir yere gidiyor, ordan ISIGI vurmuslar ve duvarda kamera gözüküyor. Bunlar filme eksi puan verir. Ve sonra beceriksiz ve kalitesiz figüranlar. Iki lafi biraraya getiremiyorlar. Yani insan bir iki tekrar yapar, alistirma yapar, hemen ilk cekimemi koydular? Filmin artilari ise Cüneyt Arkin. Tek gecerim. Muazam performansiyla, rakipsiz karizmasi ile filme büyük kalite katmis. Ayni sekilde Erol Tas. Keske yapimcilar daha genis rol verseydi kendisine. Sonra filmin müzikleri. Gerek duygusal gerek aksiyon sahneleri olsun tam oturmus. Heleki Cüneyt abinin ayakkabinin okcelerini düzeltmesi ile calan müzik sunu gösteriyor: Infaz basliyor. Alin Yazisi Cüneyt abinin basarili filmleri arasinda tarihde yerini aldi.

albatrosgedik avatar albatrosgedik 30 Aralık 2016 20:33:14

Bu film müzikleri olsun hikayesi olsun oyunculukları olsun benim gözümde bir numaralı türk filmidir. Facebook adresi:
https://www.facebook.com/Alin.Yazisi.1972.Turkiye/

Yandex.Metrica