Cilveli Kız

9,04

( 19 kişi yorum yaptı )

Cilveli Kız

(Cilveli Kız)

Sinema Filmi

1969

Russ Case’in ‘Cleopatra’ albümündeki (1963) ‘Caesar & Cleopatra’ (1963) (Alex North).
Yoksul mahallesinde, babasının ameliyatı için ‘kara kara düşünüyor’.
Kiraz; “Doktorlarla konuştum. Ameliyat burda olamazmış diyorlar.” (Cümleyi ‘diyorlar’ olmadan kursa daha mı iyi olurdu).
Palabıyık Ömer; “Ya nerde olurmuş?”
Kiraz; “İngiltere’de!”
Pire Mehmet; “Vay anam vay.”
Tosun; “Bura nere…”
Ömer; “İngiltere nere.”
Mehmet; “Dünyanın bir ucu.”
Kiraz; “Bu ameliyat bize 50 bin liraya patlarmış.”
Ömer; “Bu kadar para nerden bulunur?”
Tosun; “Buluruz be… Ne yapar eder buluruz. İcap ederse banka soyarız.”
Mehmet; “Bankayı bu koca göbeğinle mi soyacaksın Tosun?”
Kiraz; “İşimiz Allah’a kaldı.”


Güzeller güzeli Kiraz, Palabıyık Ömer, 150 kiloluk Tosun, tüy sıklet Pire Mehmet. İstanbul’un bir kenar mahallesinden dört neşeli, cıvıl cıvıl arkadaş. Geçimleri işportacılıkla. JOB tıraş bıçağı, çorap, çamaşır. Tek sorunları yoksulluk. Bir de genç kızın koltuk değneğine mahkûm babası. Ameliyatla kurtulabilirmiş ama nerde bizimkilerde o kadar para!
Bambaşka semtteki milyoner Hacı Hayrullah Akay’ın derdi ise hercai oğlu Aydın. Çok isterdi asil, temiz, 500 yıllık, geçmişi paşalı bir aileden evlenmesini. Oysa beyimiz, bula bula bir pavyon şarkıcısına tutulmuş! Bu kadarla kalsa iyi, nikâhlanmaya, evlenmeye kalkıyor! Üstelik striptizciliği de var Okşan’ın! Bunu öğrenince (hatta gazinoya gidip görünce) nerdeyse kalp sektesine uğrayacaktı yaşlı adam.
Derdi veren dermanını da verirmiş. Bir vapur güvertesinde bizim işportacılarla karşılaşınca herkesin yaşantısı değişiyor.
Teklifi basit! “Hep beraber birleşip oğluma bir oyun oynayacağız. Sizi giydirip kuşatıp benim evin yanındaki köşke yerleştireceğim. Altınıza bir de lüks otomobil çekeceğim (ama ‘alta çekilen’ otomobili göremeyeceğiz). Bu dünyada herkesin bir derdi var. Benim ki de ‘oğlum’! Akılsız oğlum, kafasız oğlum, çılgın oğlum. Bir bar kadınına âşık olmuş. Kızım sen, oğlumun aklını çelecek, bu kadından kurtaracaksın… Ayran gönüllüdür, seni görünce ötekini unutup sana âşık olacaktır.”
Pek yenir yutulur olmayan bu isteğe Kiraz “Yani vazifem oğlunuzu baştan çıkarmak, öyle mi? Bu iş bana gelmez” diye karşı çıksa da ‘peşin elli bin, iş bitince 50 bin daha’yı duyunca yumuşuyor. Sırf babasının ameliyatı için kabul eder.
Yalnız, milyonerin bir şartı var. Namus sözü istiyor. ‘O kadını atlatıp yerine geçmek yok’. Hacı Bey’in telaşı gereksiz. Kahramanımızın kocaya değil paraya ihtiyacı var çünkü. “Oğlun senin olsun.”
Tosun, ‘aşçı’; Ömer, ‘şoför’; Mehmet ‘uşak’! Kiraz ise komşu köşkün hanımefendisi. Bir dolu numarayla, öyle edip böyle edip ayırırlar Aydın’ı ‘bar kadınından’! Okşan’ın da pek umurunda değil! “Hiçbir zaman sevmedim ki seni. Sadece paran için evlenecektim seninle. Ama artık paranın da önemi kalmadı senden çok daha zengin birini buldum” diyor. Buraya kadar kendini tutan Aydın “Verilmiş sadakaların varmış, yoksa ne boynuzlar taktıracaktım sana” lafına basar tokadı!
Sonrasında işler karışır. Kiraz ve Aydın birbirlerini sevmişler. Delikanlı, evlenme bile teklif etmiş. Bunu duyan Hayrullah Bey hemen anlaşmalarını hatırlatır genç kıza. Böyle bir şeye asla müsaade etmezmiş. ‘Öbürüne’ nasıl çare bulduysa ‘buna’ da bulurmuş. Oğlunu, asil bir ailenin yüksek tahsilli hanımefendi kızıyla evlendirecekmiş! “Senin gibi bir işportacıyla değil! İşin bitti. Al paranı, çek arabanı!” O çelebi görünüşlü milyonerin böylesine kırıcı olmasına gerek var mıydı? “Beni nerede buldunuzsa oraya döneceğim” diyerek ayrılıyor kahramanımız.
Ancak eski neşesinden iz yok artık. Babasının iyileşip dönmesi bile dağıtmıyor aşk kederini. Aydın’ın durumu farksız. Hayrullah Bey de bin pişman.
Genç kızın kırılan kalbini kazanmak için uzunca bir müddet uğraşmaları gerekecektir.


‘All Alone Am I’ (1962) (Manos Hadjidakis / Arthur Altman).
Delikanlı, sevdiğinin yoksul sokağında.
Aydın; “Dur, Kiraz.”
Kiraz; “Ne istiyorsun benden?”
Aydın; “Seni… Seni alıp eve götüreceğim.”
Kiraz; “Ama ben o bildiğin Kiraz değilim. Görüyorsun işte işportacı, berduşun biriyim.”
Aydın; “Ne olursan ol, kim olursan ol seni seviyorum… Seninle evlenmek istiyorum.”
Kiraz; “Sen aklını peynir ekmekle mi yedin? Koskoca Akay ailesine işportadan gelin götürülür mü?”
Aydın; “İster işportada ister çöplükte ol gene de seni, yalnız seni isterim.”
(Yazan: Murat Çelenligil)

Künye

Yönetmen Türker İnanoğlu
Senaryo
Yapımcı Türker İnanoğlu
Müzik Metin Bükey
Görüntü Yönetmeni Çetin Gürtop
Eser
Süre 90 dk
Tür Duygusal, Komedi
Özellikler Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Ameliyat Parası, Gazino, İşporta, Zengin Fakir Aşkı Daha Fazlası

Oynayanlar

Filiz Akın Filiz Akın Kiraz
Kartal Tibet Kartal Tibet Aydın
Feri Cansel Feri Cansel Okşan
Hüseyin Baradan Hüseyin Baradan Palabıyık Ömer
Hulusi Kentmen Hulusi Kentmen Hacı Hayrullah Akay
Necdet Tosun Necdet Tosun İşportacı Tosun
Mümtaz Ener Mümtaz Ener Kiraz'ın Babası
Moris Moris Pire Mehmet
Arap Celal Arap Celal Kahveci
Zeki Sezer Zeki Sezer Hulusi
Nevin Akkaya Nevin Akkaya Feri Cansel Seslendirmesi
Agah Hün Agah Hün Hulusi Kentmen Seslendirmesi
Adalet Cimcoz Adalet Cimcoz Filiz Akın Seslendirmesi
Sıdıka Duruer Sıdıka Duruer Gemideki Kadın
Sadettin Erbil Sadettin Erbil Hüseyin Baradan Seslendirmesi
Gülen Kıpçak Gülen Kıpçak Aynur Aydan Seslendirmesi
Zafer Önen Zafer Önen Seslendirme
Hüseyin Salıcı Hüseyin Salıcı Gemideki Görevli
Kemal Ergüvenç Kemal Ergüvenç Hulusi Kentmen Seslendirmesi
Abdurrahman Palay Abdurrahman Palay Kartal Tibet Seslendirmesi
Toron Karacaoğlu Toron Karacaoğlu Necdet Tosun Seslendirmesi
Faik Coşkun Faik Coşkun Mahalleli
Ahmet Açan Ahmet Açan Nikah Memuru
Aynur Aydan Aynur Aydan Hayrullah'ın Sekreteri
Timuçin Caymaz Timuçin Caymaz Seslendirme

Ekip

Yapımcı Memduh Karakaş (Yapım Koordinatörü)
Kurgu Turgut Ören (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Sohban Koloğlu (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Kadir Çakar (Yapım Sorumlusu)
Feyzi Barlas (Yapım Sorumlusu)
Yönetmen Ekibi Erkan Işıklar (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Hüseyin Karındoyuran (Kamera Asistanı)
Işık Ekibi Şevket Yılmaz (Işık Şefi)
Ses Ekibi Marko Buduris (Ses Kayıt)
Müzik ekibi Nesrin Sipahi (Şarkılar)
Gönül Akkor (Şarkılar)
Ajda Pekkan (Şarkılar)

Firmalar

Erler Film (Yapım)
Ender Işık Servisi (Işık)
Saner Film (Film Hazırlık Stüdyosu)

Son Yorumlar (19)

burcusara avatar burcusara 21 Mart 2019 22:42:30

10

İlk Sevda Çiçeğini izlemiştim o zamanlar Gökhan Özen hayranı olarak. Sonra bu filmi bir televizyonda yakalayıp benzerliğin farkına varmıştım. Şimdi seneler sonra bir Kartal Tibet hayranı olarak tekrar izlediğimde müthiş keyif aldım. Hulusi Kentmen fi lme ayrı bir neşe katmış. Filiz Akın'ın oyunculuğu gerçekten üst seviyede ve aynısını Kartal Tibetin yakışıklılığı için söyleyebilirim.

Sinecan06 avatar Sinecan06 06 Şubat 2019 18:02:03

Benim için zayıf bi film. Hele finaldeki o uzun araba sahnesi yok mu, saç baş yoldum. Feri Cansel'in cüretkarlığı harici fiyasko

performer avatar performer 07 Aralık 2018 23:00:49

7

aşırı klişe sahneler olsada baştan sona izledim. filiz akın,mümtaz ener ve moris'in varlıkları filmi az da olsa beğenmeme neden oldu.

YesilcamFanatizm avatar YesilcamFanatizm 10 Haziran 2018 19:45:07

10

Kahkaha atıp yarılabilirsiniz bu Filmde gerçektende çok güldüm Ve eğlendim bu Filiz Akının ve Kartal Tibet’in bu Filminde. Filiz Akın işportacı rolünde çok başarılıydı. Hulusi Kentmen çok komikti ayrıca. Kirazın Okşanı patakladığı sahne çok komikti a yrıca.

TubaArtan avatar TubaArtan 20 Ağustos 2017 02:57:53

10

Kesintili halini bile keyifle izlediğim ve uzun çabalar sonucu full haline ulaştığım, hayran olunası film...Feri Cansel'in, Hulusi Kentmen'in önündeki striptizini yok sayarsak tabi...

KartalTibetTutkunu avatar KartalTibetTutkunu 10 Ağustos 2017 18:12:34

Bu filmdeki oyunu için Kartal TİBET & Filiz AKIN'ı sizede
şapka çıkartılır diyor, tonton pos bıyık Hulusi KENTMEN
ile Feri CANSEL'i iyi ki, sizlerde yeşilçamda varmışsınız...
zevkle izlenebilir olan sayılı arşivlik filmlerden bir tanesi

Yandex.Metrica