Kördüğüm

8,44

( 11 kişi yorum yaptı )

Kördüğüm

Sinema Filmi

1982

Yaşamını süngercilik yaparak kazanan Orhan, babası, ünlü bir sanayici olan ve evi terk eden Gülşen’ le evlenirler. Gülşen babasının baskıları sonucu Orhan’ ı terk etmek zorunda kalır ve İstanbul’ a döner. Orhan, bir hesaplaşma ve onur meselesi yaparak Gülşen’ in peşinden İstanbul’ a gelir...

Künye

Yönetmen Osman F. Seden
Senaryo ,
Yapımcı Türker İnanoğlu
Müzik Orhan Gencebay
Görüntü Yönetmeni Çetin Gürtop
Vizyona Giriş Tarihi 01 Mart 1982
Süre 85 dk
Tür Arabesk, Dram, Duygusal, Macera
Özellikler 35 mm, Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Evlilik, İstanbul, Marmaris, Sınıf Farkı, Sünger, Daha Fazlası

Oynayanlar

Orhan Gencebay Orhan Gencebay Orhan
Gülşen Bubikoğlu Gülşen Bubikoğlu Gülşen
Yusuf Sezgin Yusuf Sezgin Celal
Kenan Pars Kenan Pars Hayri Bey
Kadir Savun Kadir Savun Salih Reis
Hüseyin Baradan Hüseyin Baradan Orhanın Arkadaşı
Alev Sayın Alev Sayın
Coşkun Göğen Coşkun Göğen Nuri
Nevzat Okçugil Nevzat Okçugil
Nubar Terziyan Nubar Terziyan
Zafer Par Zafer Par
Giray Alpan Giray Alpan
İbrahim Uğurlu İbrahim Uğurlu
Yılmaz Zafer Yılmaz Zafer Dans Eden Adam
Abdurrahman Palay Abdurrahman Palay Orhan Gencebay Seslendirmesi
Doğa Önen Doğa Önen Küçük Oyuncu
Erdoğan Esenboğa Erdoğan Esenboğa Coşkun Göğen Seslendirmesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm Gülşen Bubikoğlu Seslendirmesi
Ünal Gürel Ünal Gürel Hüseyin Baradan Seslendirmesi
Timuçin Caymaz Timuçin Caymaz Kadir Savun Seslendirmesi
Sadrettin Kılıç Sadrettin Kılıç Kenan Pars Seslendirmesi
Erhan Yazıcıoğlu Erhan Yazıcıoğlu Yusuf Sezgin Seslendirmesi

Ekip

Yapımcı Adnan İrkut (Yapım Koordinatörü)
Giray Alpan (Yapım Koordinatörü)
Kurgu Nevzat Dişiaçık (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Sohban Koloğlu (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Giray Alpan (Yapım Asistanı)
İbrahim Uğurlu (Set Ekibi)
Ercan Akyıldırım (Set Ekibi)
Erdal Güner (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Zafer Par (Teknik Yönetmen)
Uğur Par (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Hakan Gürtop (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Mustafa Aktaş (Negatif Kurgu)
Muzaffer Karakaş (Negatif Kurgu)
Adnan Şahin (Laboratuar)
Mustafa Oruç (Laboratuar)
Sabahattin Hoşsöz (Renk Düzenleme)
Işık Ekibi Rıdvan Varol (Işık Şefi)
Ali Salim Yaşar (Işık Şefi)
Ses Ekibi Erkan Aktaş (Ses Kayıt & Final Miks)
Müzik ekibi Orhan Gencebay (Şarkılar)
Seslendirme Abdurrahman Palay (Seslendirme Yönetmeni)

Firmalar

Erler Film (Yapım)
Fono Film (Film Hazırlık Stüdyosu)
Erler Film (Işık)

Son Yorumlar (11)

Kaptan34 avatar Kaptan34 04 Temmuz 2016 01:44:02

1

Başarılı ve izlemesi zevkli bir film

bysiirtli56 avatar bysiirtli56 27 Mart 2013 00:15:15

10

aydemir akbaşın amigo hüsnü filminden izler taşıyor seneryoda

benimsinema avatar benimsinema 20 Mayıs 2012 15:20:05

6

cok klasik bir film. senaryosu cok tanidik. fakat yusuf sezgine bu rolü yakistiramadim, benim gözümde o hep iyi, dosttur. oyunculugu okadar iyi ki, rolün hakkini vermis. elestirecegim tek taraf, cocuk oyuncunun agzini kibirtdatmadigi halde büyük lafl ar söylemesi, samimiyet kayboluyor bu yüzden.

eylül fırtınası avatar eylül fırtınası 02 Haziran 2011 23:10:06

9

80'lerin ilk yarısından,o dönemin renkli ve kendine has havasının bütün güzelliği ile hissedilebileceği bomba gibi bir Orhan Gencebay filmidir.8 filmden müteşekkil Gencebay ve Seden işbirliğinin en güzide örneklerindendir.Her daim halk için sinema an layışını benimseyerek alternatif konu ve anlatım içeren yapımlara pek sıcak bakmayan,ortalama Yeşilçam izleyicisinin bir filmden ne beklediğini çok iyi analiz edip oyunu kurallarına göre oynayan Erler Film'in alışılageldiği üzere zengin kadrolu tipik prodüksiyonlarından birisidir.Osman F.Seden'in Ferdi Tayfur'lu arabesk filmlerinde de gözlemlenebileceği üzere bu filmde de oldukça devingen bir olay örgüsü mevcuttur.Çok klasik bir melodram olarak Kördüğüm'de Yeşilçam'a özgü çok bilindik tema ve durumların yanısıra filmlerimizde sıkça rastlanan Yeşilçam karakterleri de adeta resmi geçit yapmaktadır.Yeşilçam'ın en çok kullandığı,irdelediği,didiklediği bir konu olarak sosyal sınıf farklılığından kaynaklanan imkansız aşk bu filminde omurgasını oluşturmuştur.Sınıfsal fark, çoğu kez biri işçi diğeri işveren sınıfına dahil bireylerin beraberliğini olumsuz yönde etkileyici bir faktör olarak tezahür eder.Bazen de ayni sosyal tabakaya veya sosyokültürel seviyeye sahip iki bireyin aşkı da ailelerce kabul görmez.Ayni mahallede yaşayan iki gençten birinin babasının manav,diğerinin tüccar olması gibi.Daha kestirmeden söylersek ekonomik güç yaşanan aşkları zora sokan çok önemli bir kriterdir.Komplo,iftira veya yanlış anlama sonucu oluşan ayrılık,bu ayrılığın doğurduğu derin nefret ve acı duygusu,ayrılık sonrası doğan çocuk,bir çocuğu olduğunu öğrenen babanın çocuğunu alma girişimleri,iftira ederek ayrılığa sebebiyet veren kişilerin imana gelerek veya zorla konuşturulması sonucu olayların aydınlanması,tekrar birleşen ve bu sefer aralarına çocuklarını da alarak mutluluk pozu veren aile..Bahsettiğim bu olaylar silsilesi bu filmde olduğu gibi onlarca filmde rastladığımız klişe durumlardır.Yeri gelmişken 80'li yılların arabesk filmlerinin birçoğunun konu olarak 60'lı ve 70'li yılların filmlerinden beslenmiş olduğunu da belirtmek gereklidir.Tabi ki bu yeni çevrimlerdeki jönler Ayhan Işık veya Ediz Hun gibi kentsoylu değil kırsal kökenli ve sahip oldukları kırsal değer yargıları,dünya görüşü,giyim kuşam ve yaşam tarzı ile bıyıklı ve karayağız geleneksel Anadolu erkeğinin temsilcileridir.Bu durum  köyden  kente göçün belirli bir evrime ulaşması ile beraber izleyici profilinin değişmesi ile açıklanabilir.60'lı yılların açık havada sade gazoz içerek Ayhan Işık - Belgin Doruk filmi izleyen seyirci profilinin yerini mahallece isyankar haykırışlarla topluca bir ağlama seansı halinde Ferdi Tayfur,Orhan Gencebay filmleri izleyen kırsal kökenli seyirci profili almıştır.Kartal Tibet'in Sultan filmindeki sinema sahnesi bu gözle değerlendirilmelidir.Son olarak Kördüğüm filmini esas alıp bazı Yeşilçam tiplemelerini irdeleyelim.BAŞ ERKEK OYUNCU:Bir insanda olabilecek her türlü meziyet ve fazileti bünyelerinde barındırırlar.Dürüst,namuslu,onurlu,gururlu ve sağlam karakterlidirler.Her koşul ve durumda bu özelliklerinden zerre ödün vermezler.Harama uçkur çözmezler ve el uzatmazlar,yalan söylemezler,parayla aşklarını satmazlar.Yakışıklıdırlar,iyi dövüşürler ve iyi ata binerler.İstisnalar dışında tüm jönlerimiz bu özelliklere sahip ideal kişileri canlandırmışlardır.BAŞ KADIN OYUNCU:Erkek oyuncularımızın dişi versiyonlarıdır.Katıksız bir saflığa ve namus duygusuna sahiptirler.Erkeğinin yanında omuz omuza mücadele verirler,ona siper dahi olurlar.Fedakar ve kanaatkardırlar.Namus için can vermekten çekinmezler.Ancak bazen de kadınca zaaflarına yenilirler.Her ne kadar delicesine sevseler de bazen bir kürk manto,bir lüks otomobil akıllarını çelebilir.Güç ve gösterişli yaşam hayali karşısında her zaman güçlü olmayabilirler.  BABACAN ADAM-SADIK YAKIN ARKADAŞ :Bu filmde Kadir Savun tarafından canlandırılmıştır.Zaten bu tür rollerin büyük ustasıdır.Baş erkek oyuncunun en güvendiği ve sevdiği,her zaman yanında olan,ona nasihat veren,varını yoğunu paylaşmaktan çekinmeyen kalender kişilerdir.Tertemiz bir kalpleri vardır.Hep iyilikten ve barıştan yanadırlar.Asla ihanet etmezler.Yardımseverdirler ancak bu çoğu kez sırt sıvazlama şeklinde manevi bir yardımdır.Çünkü güçsüz ve acizdirler.Bu aczi Kadir Savun  yutkunmayla belirtir,Nubar Terziyan ve Sami Hazinses ise sessizce başını öne eğerek..Ahmet Mekin,Necdet Yakın,Süleyman Turan,Hayri Caner,Menderes Samancılar bu tür roller için ideal isimlerdir.ZENGİN VE ZALİM MAFYA BABASI:Bu filmde Kenan Pars tarafından canlandırılmıştır.Oldukça zalim ve acımasızdırlar.Mafyanın kendine özgü katı kurallarını tavizsiz uygularlar,uymayanı vahşice öldürtürler.Dinleri imanları paradır,otoritelerinin sarsılmasına,sözlerinin dinlenmemesine tahammülleri yoktur.''Hayır'' lafını duymayı hiç sevmezler.Oldukça sert ve asık yüzlüdürler.Hepsinin mutlaka annesi ölmüş güzel bir kızı vardır.Yüz kaslarını gevşetebilip onları gülümsetmeyi başarabilen tek kişi kızlarıdır.Eşlerinin ölümünden sonra onları hayata bağlayan tek varlık onlardır.Kızlarının mutluluğu için bütün servetlerini feda etmekten çekinmeyeceklerini her defasında haykırırlar.Kızlarına olan ilgi,sevgi ve şefkat duyguları görülünce aslında o kadar da zalim olmadıkları düşünülür.Erol Taş,Eşref Kolçak,Turgut Özatay,Yıldırım Gencer,Hüseyin Peyda,Hayati Hamzaoğlu bu tür rollerin başarılı isimlerindendir.KOMPLO,İFTİRA VEYA YANLIŞ ANLAMA SONUCU ANNESi BABASI AYRILMIŞ SEVİMLİ ÇOCUK:Anne ve babasının mutlu günlerinden kalan tek hatıradırlar.Anneleri ile yaşarlar,kendilerine babalarının öldüğü söylenir.Baba hasreti çekerler.Babaları da bir çocukları olduğunu sonradan öğrenirler.Sevimli ve çok bilmişlerdir.Sezercik şüphesiz bu tiplemenin ilk akla gelen ismidir.HAPİSHANE ARKADAŞI:Bu filmde Hüseyin Baradan tarafından canlandırılmıştır.Baş erkek oyuncu hapishaneye girer girmez ağırbaşlılığı ve acılı hali ile bu abilerin dikkatini çeker.Genelde Yusuf Çetin veya muadili bir kötü adam baş erkek oyuncuya sataşınca ''geç yerine ulan'' diye kükrerler,''ama abiii'' şeklindeki cevaba da ''başlatma abinden ulan '' diye cevap vererek son noktayı koyarlar.Hapishanedeki tüm raconu bunlar keser.Kabadayıdırlar ama ekmeklerinin kabadayısıdırlar.İyi yüreklidirler,merttirler,vefalıdırlar,hayatın acımasızlığına ve ezilmişliklerine isyan edip kötü yollara bulaşmışlardır.Dayılıkları masuma, güçsüze değil ite uğursuzadır.Hapislik boyunca baş erkek oyuncunun derdini dinlerler,hatta kendi derdi bilirler.İyi yürekli babacan abinin hapishane versiyonudurlar.Genelde baş erkek oyuncudan birkaç ay önce tahliye olurlar.Hikayeyi bildikleri için çıkar çıkmaz işin aslını araştırırlar ve olayı çözüme kavuştururlar.Filme ortalarında dahil olurlar ancak düğümü çözüme kavuşturan onlar olur.Bazen de baş oyuncu şarkıcı ise plak doldurmasına yardımcı olurlar.Reha Yurdakul,Yılmaz Köksal,Kamuran Usluer ve yine Kadir Savun ve Ahmet Mekin bu roller için biçilmiş kaftan gibidirler.BİRİNCİ DERECE KÖTÜ ADAM:Bu filmde Yusuf Sezgin tarafından canlandırılmıştır.Zengin ve zalim mafya babası tiplemesinin gençlik versiyonudurlar.Yakışıklıdırlar,iyi giyinirler.Kurnaz ve sinsidirler.Hedefleri yükseklerde olmaktır.Güç ve para onlar için uyuşturucu ve seks gibi bedensel zevklerden daha önemlidir.Hedeflerine ulaşmak için patronlarının güzel kızlarını elde etmeye çalışırlar ancak asla yüz bulamazlar.Bazıları da baba parası ile sefahat içinde sorumsuzca yaşayan ''fırlama'' tiplerdir.Baş erkek oyuncunun en yakın arkadaşıdırlar,ancak arkadaşlarının güzel sevgililerini görünce akılları çelinir.Lüks yaşam vaadi başta olmak üzere çeşitli yalanlarla kızların kanına girerler veya zorla iğfal ederler.Arkadaş veya kardeş karısına göz koyacak kadar kalleştirler.Nuri Alço,Eray Özbal,Yalçın Gülhan,Civan Canova bu tiplemenin başarılı temsilcileridir.İKİNCİ DERECE KÖTÜ ADAM:Bu filmde Coşkun Göğen tarafından canlandırılmıştır.Filmlerde etkinlik ve rolleri çok önemli değildir.Genelde mafya babası ve birinci derece kötü adamın kapısında parayla çalışan uşaklardır,maşa olarak kirli işlerde kullanılırlar.Para için babalarını bile öldürecek kapasitede gaddar ve ruhsuzdurlar.Kaypaktırlar,para için karşı safa geçebilirler.Yeteneksiz ve yetersizdirler.Hiçbir işi beceremeyip sürekli büyük patronlarının ''bu işi berecemezseniz hepinizi öldürürüm'' tehtidi altında zahmetli bir yaşamları olan,aslında acınası tiplerdir.İhsan Gedik'ten,Kudret Karadağ'a,İbrahim Kurt'tan Kadir Kök'e onlarca Yeşilçam emekçisi bu rolleri yıllarca özveriyle canlandırmıştır. 

MGUNAY avatar MGUNAY 02 Haziran 2011 08:54:06

10

film harika tek kusur Yusuf Sezgin kötü role uymamış onun yerine Salih Kırmızı,Yalçın Gülhan veya Salih Güney kullanılabilirdi demek bu oyuncuların o zamanda işi varmış ki Osman amca Yusuf Sezgin'i düşünmüş Coşkun gene kötü rolünü mükelmel oynamış kı zın babasını haince öldürürken Yusuf Sezgin'den para sızdırırken eroin için zavallaşırken falan 80 lerden günümüze gelen güzel bir film.

performer avatar performer 01 Haziran 2011 23:12:06

8

orhan gencebay ve osman seden'in yaptığı işler hiç izlenmez mi? çok klasik bir senaryo olmasına rağmen güzel bir film çekmişler.

Yandex.Metrica