Bir Şoförün Gizli Defteri

8,50

( 8 kişi yorum yaptı )

Bir Şoförün Gizli Defteri

Sinema Filmi

1967

‘David Oistrakh Plays Violin Concertos’ albümündeki (1961) ‘Concerto In E Minor For Violin And Orchestra, Op. 64: I. Allegro molto appassionato’ (1845) (Felix Mendelssohn).
‘Lekeli Melek’te (1969) Rıza’nın olan ev (buranın 2. ve 3. katlarını İzmit’teki genelev olarak göreceğiz).
Ali; “Bir hediye aldım da Çiler’e, onu götürmen için…”
Temiz; “Yanılıyorsun abi! O ne seni ne de hediyeni beğenmeyecektir (‘beğenecektir’ demeliydi). Bizi ve çevremizi hor görüyor. Kalpsiz ve bencil birini seviyorsun abi. O ise senle alay ediyor. ‘Şoför’ diye küçümseyip evlenme teklifi yaptığın mektubu paçavra gibi atıyor.”


‘Bir Şoförün Gizli Defteri’nin (1930-Aka Gündüz) (Remzi Kitabevi–1943) ikinci siyah beyaz uyarlaması.
Jenerikte Los Indios Tabajaras topluluğunun ‘Always In My Heart’ uzunçalarındaki (1 964) ‘Amapola’ (1924) (Jose Maria LaCalle).
İlk çevrim (1958) ve romandan farklı olarak kahramanımızın adı Ali. Bir takside gececi olarak çalışıyor. Anacığı Hüsniye ve kız kardeşi Temiz’den başka kimsesi yok. Komşuları Haluk Mısırlızade’nin ‘gözü yükseklerde’ kızı Çiler’i seviyor. (Annesi “Adı batsın da şöyle arkada dursun öyle gelin” demişti ama dinleyen kim). Patronun dostu Mişa’ya yüz vermeyince (önceki çevrimde Eftalya ile sarmaş dolaş yakalandığı için) işinden olur.
“20. Yüzyıl’da dostluk denen kombinezonun manası kalmamıştır” diyor Yazar (sf. 167). Yeşilçam’da ise durum farklı. Arkadaşı Üç Köşe-Reşit Çildam sayesinde, Kemal Bey ve ailesinin hususisinde çalışmaya başlar hemen. Karşılaştığımızda duyulan ‘Over The Rainbow’ (1939) (Harold Arlen / E. Y. Harburg), yeni patronun iyi bir insan olduğunu hissettirdi.
Kahramanımızın aklında hep ‘komşu kızı’. Bir fırsatını bulup aşkını yazdığı mektubu tutuşturuverir eline. Beklentisinin aksine, Çiler, durumu başka bir şoförün davranışı gibi, eleştirerek Temiz’e anlatır!
Pes etmez Ali. Mısırlızade’nin şımarık kızı için ‘sınıf atlaması’ gerektiğini anlamış. Kemal Bey’e ortak olur! ‘Kemal Özgül-Ali Eroğuz Koll. Şti.’ (Filmin sonunda nikâh memuru ‘Ali Aydın’ diyor).
Bu da yeterli olmaz. Genç kız ikinci mektubu alınca Temiz’i de kovar. Bunca olaydan sonra Ali (aşk başına mı vurdu nedir) O’nu babasından istemeye gidiyor! Çiler, yine, demediğini bırakmaz.
Sonrasında kahramanımız, Süzer Şirketi’nde otobüs şoförü olarak Avrupa yollarına, sosyetenin ilgi odağı genç kız ise ‘beynelmilel afyon kaçakçısı’ Mösyö Kuligan’ın eline düşer! Ardından ’birkaç zengin hovardayla flört’ ve ‘meşhur muhabbet tellalı Sosyete Hasan’. Düşüşü çıkışından daha hızlı!
Nihayet ‘konsomatrislik, esrar ve vesika’!
Ali, randevuevindeki ‘9 numara’dan kurtarıp evlenmek ister ama Hasan’ın böyle bir ekmek teknesini elinden kaçırmaya niyeti yok!


Gigliola Cinquetti’nin söylediği ‘Dio, Come Ti Amo’ (1966) (Domenico Modugno) ve Suat Sadıkoğlu’nun, merdiveni ünlü yalısı. [İlk çevrimde, bu sahnedeki melodi ‘Bésame Mucho’ (1940) (Consuelo Velázquez)].
Çiler; “Demek sosyeteden korkuyorsunuz.”
Ali; “Sizin için korkuyorum. Evet, yalnız sizin için korkuyorum Çiler Hanım.”
Çiler; “Tuhaf, benim durumum sizi neden ilgilendiriyor?”
Ali; “Eski bir yara bu, açmayalım. Ama bu hayatın sizi uçuruma götürdüğünü, geri dönmeniz gerektiğini kimse size söylemeyecek biliyorum.”
Çiler; “Bak hele, sokak artığı bir aileden çıkmış şoför parçası bana akıl veriyor. Haddini bil, bir daha da yolumun üstüne çıkma anladın mı… Şoför!”
Ali; “…”
(Yazan: Murat Çelenligil)

Künye

Yönetmen Remzi Jöntürk
Senaryo
Yapımcı Süreyya Duru
Görüntü Yönetmeni Mahmut Demir
Eser
Tür Duygusal
Ülke Türkiye
Etiketler Genelev, İlaçlı İçki, İzmit, Kuş, Pavyon, Daha Fazlası

Oynayanlar

Cüneyt Arkın Cüneyt Arkın Ali
Sema Özcan Sema Özcan Çiler
Mine Sun Mine Sun Temiz
Ersun Kazançel Ersun Kazançel Pire
Leman Öztürk Leman Öztürk Leman
Necdet Çağlar Necdet Çağlar Fritz
Toron Karacaoğlu Toron Karacaoğlu Kemal
Turgut Savaş Turgut Savaş Hasan
Nuri Genç Nuri Genç Haluk
Behçet Nacar Behçet Nacar Hasan'ın Adamı
Hüseyin Zan Hüseyin Zan Hasan'ın Adamı
Necip Tekçe Necip Tekçe Hasan'ın Adamı
Adnan Mersinli Adnan Mersinli Barmen
Reşit Çıldam Reşit Çıldam Üç Köşe
Ayton Sert Ayton Sert Ali'nin Patronu
Kayhan Yıldızoğlu Kayhan Yıldızoğlu
Diclehan Baban Diclehan Baban
Haluk Orçun Haluk Orçun
Muazzez Doğan Muazzez Doğan
Muadelet Tibet Muadelet Tibet Anne Hüsniye
Toron Karacaoğlu Toron Karacaoğlu Cüneyt Arkın Seslendirmesi
Süha Doğan Süha Doğan TURGUT SAVSŞ SESLENDİRMESİ
Nermin Özses Nermin Özses
Devrim Parscan Devrim Parscan Reşit Çildam Seslendirmesi
Süha Doğan Süha Doğan Turgut Savaş Seslendirmesi
Necip Tekçe Necip Tekçe
Kerim Afşar Kerim Afşar Nuri Genç Seslendirmesi
Zeki Sezer Zeki Sezer
Remziye Fırtına Remziye Fırtına
Şaziye Moral Şaziye Moral Muadelet Tibet Seslendirmesi
Aytaç Yörükaslan Aytaç Yörükaslan
Suna Pekuysal Suna Pekuysal M.Sun Seslendirmesi
Muhip Arcıman Muhip Arcıman T.Karacaoğlu Seslendirmesi
Rıza Tüzün Rıza Tüzün N.Genç Seslendirmesi
Alev Koral Alev Koral L.Öztürk Seslendirmesi
Nevin Akkaya Nevin Akkaya S.Özcan Seslendirmesi
Zafer Önen Zafer Önen Seslendirme
Abdurrahman Palay Abdurrahman Palay Seslendirme

Ekip

Kurgu Adrine Muradyan (Kurgu)
Yapım Ekibi Yılmaz Kuzgun (Yapım Amiri)
Turhan Emli (Yapım Amiri)
Çetin Dağdelen (Set Ekibi)
Hasan Budur (Set Ekibi)
Kahraman Kongur (Set Ekibi)
Baki Soğukpınar (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Nurettin İrişen (Yönetmen Yardımcısı)
Mehmet Cantürk (Reji Ekibi)
Gülten Karakaya (Reji Ekibi)
Kamera Ekibi Güngör Tetiker (Kameraman)
Post-Prodüksiyon Semih Peköz (Laboratuar)
İbrahim Güzel (Laboratuar)
Semih Peköz (Laboratuar)
İbrahim Güzel (Laboratuar)
Işık Ekibi Aslan Yıldız (Işık Şefi)
Ses Ekibi Rauf Tözüm (Ses Kayıt)
Müzik ekibi Müzeyyen Senar (Şarkılar)

Firmalar

Duru Film (Yapım)
Ses Film (Film Hazırlık)

Son Yorumlar (8)

benimsinema avatar benimsinema 19 Ağustos 2014 23:48:56

8

Ben bastan neden sema özcan diye düsünürken sonralari rolun hakkini vermis onu gördüm... cüneytteki nasil bir sevda. Kadin asagladi istemedi kötü yollara düstü yinede vazgecmedi.. belki bu zamanda böyle birsey olmadigi icin inandirici gelmiyor..filmi n ilk versiyonu izlemedim ama buda güzel

jeremiekhan 03 Ağustos 2013 11:52:34

4

Konu güzel ama reji çok kötü film çok ağır ilerliyor yarısında sıkılıp kapattım

delikadir39 avatar delikadir39 29 Mart 2011 22:42:03

10

Malkoçoğlu ve Alpaslanın Fedaisi Alpago filminde Toron Karacaoğlu oynuyor fakat sesini Cüneyt Arkın'a vermiş.

MGUNAY avatar MGUNAY 29 Mart 2011 14:10:03

10

dublajcı Toron Karacaoğlu ve oyuncu Cüneyt Arkın'ı ayni filmde görmek güzeldi başka bir filmde beraber oynadılarmı acaba? Sema Özcan'da her filmi burdada harikaydı.

yalnızlar_rıhtımı avatar yalnızlar_rıhtımı 09 Mart 2009 14:49:03

bence 1958 yapımı ilk çekim daha başarılıydı.

isocum avatar isocum 10 Şubat 2009 22:16:02

8

para ve zenginlik düşkünü bir kız ile bu kıza aşık olan  mahalle komşusu şoför alinin  bu sevdiği kızın düştüğü kötü yoldan kurtarma çabasının konu alındığı bir filmdir bana göre  bu film sema özcana hiç gitmemiş ve peruk sarı saçlarıda hiç yakışmamı ştır  cüneyt arkının bu kız için yaptığı mücadelede günümüzde pek rastlanır cinsten değildir .

Yandex.Metrica