Aşk-ı Memnu

8,65

( 13 kişi yorum yaptı )

Aşk-ı Memnu

TV Dizisi

1975

Roman Peyker ve Nihat Beyin evlenmesiyle başlar. Peyker ve Bihter’in annesi Firdevs Hanım duldur ve Adnan Beye gizliden ilgi duymaktadır. Ancak Adnan Bey Bihter’den çok hoşlanmaktadır. Onunla evlenir. Adnan Bey varlıklı , asil bir aileden gelmiştir. Annesi bu evliliği hiç kaldıramaz. Bir gün toplanıp pikniğe giderler, bütün aile oradadır. Adnan Beyin yeğeni Behlûl Peyker’e dayanamaz ve onu ensesinden ateşli bir şekilde öper. Peyker buna çok kızar çünkü kocasına çok bağlı birisidir. Behlûl Bihter’e göz koyar. Ondan çok hoşlanır, onun fiziki görünüşü Behlûl’u çıldırtma seviyesine getirir. Bihter’in kendisinden hoşlanmasını sağlar ve o günden sonra her gece beraber olurlar. Behlûl ve Bihter’in mektupları Nihal tarafından görülür. Nihal bu olaya inanam az çünkü Behlûlle evlenmeyi düşünmektedir. Nihal’in tam mutluluğu düşündüğü bir sırada bu olayı öğrenmesi hayatını yıkmıştır. Adnan Beyin bu olayı öğrenmesiyle her şey değişir.
Adnan Bey ve Nihal eskisi gibi beraber yaşamaya karar verirler. Artık hayatlarında ne Behlûl ne de Bihter olacaktır.
Karakterler:
Bihter: Düzgün bir fiziğe sahip, çok güzel, erkekleri kolayca elde edebilen cazibeli bir kadındır. Annesine karşı kin beslemektedir.
Adnan Bey: Bihter’in kocasıdır. Orta yaşlı, varlıklı, iki çocuk babası, asil bir ailenin tek çocuğudur.
Nihal: Adnan Bey’in kızı. Zeki, güzel ve çalışkan bir kişiliğe sahiptir.Behlûl’e ilgi duymaktadır. Annesinin ölümü onu derinden etkilemiştir.
Behlûl: Adnan Bey’in yeğenidir. Kadınlara karşı özel bir ilgisi vardır. Bu onda bir zaafiyet haline gelmiştir.


Bölüm Adları:

1. Bölüm: Melih Bey Takımndan Oluyoruz!
2. Bölüm: Nihal Hanım'ın Çarşafı
3. Bölüm: Çılgınlık Bu Yaptığımız!
4. Bölüm: Gelin Olmak mı? Asla!
5. Bölüm: Behlül'den Sakın!
6. Bölüm: Firdevs Hanım'ın Kızı

Oynayanlar

Müjde Ar Müjde Ar Bihter
Itır Esen Itır Esen Nihal
Şükran Güngör Şükran Güngör Adnan
Neriman Köksal Neriman Köksal Firdevs
Salih Güney Salih Güney Behlül
Çolpan İlhan Çolpan İlhan Matmazel Courton
Murat Erton Murat Erton Bülend
Suna Keskin Suna Keskin Peyker
Ersin Pertan Ersin Pertan Nihat
Diler Saraç Diler Saraç Şaheste Kalfa(Bölüm)
Gönül Tansel Gönül Tansel
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm Müjde Ar Seslendirmesi
Nursan Alçam Nursan Alçam Itır Esen Seslendirmesi
Cemil Can Bıçakçı Cemil Can Bıçakçı Ersin Pertan Seslendirmesi
Nedret Güvenç Nedret Güvenç Suna Keskin Seslendirmesi
Hayri Esen Hayri Esen Sâlih Güney Seslendirmesi
Nevin Akkaya Nevin Akkaya Neriman Köksal Seslendirmesi
Nurdan Zobu Nurdan Zobu Murat Erton Seslendirmesi
Gülten Ceylan Gülten Ceylan Düğün Davetlisi
Sabahat İzgü Sabahat İzgü Düğün Davetlisi
Nermin Özses Nermin Özses Düğün Davetlisi
Çitlenbik İhsan Çitlenbik İhsan Beşir
Nilgün Ceylan Nilgün Ceylan Düğün Davetlisi
Erdoğan Esenboğa Erdoğan Esenboğa Seslendirme
Şeref Çokşeker Şeref Çokşeker Düğün Sahibesi
Gülten Kaya Gülten Kaya Düğünde Şarkı Söyleyen Dul Kadın
Gülen Kıpçak Gülen Kıpçak Diler Saraç Seslendirmesi
Birsen Kaplangı Birsen Kaplangı Seslendirme
Güler Ökten Güler Ökten Seslendirme
İhsan Küçüktepe İhsan Küçüktepe Beşir

Ekip

Sanat Yönetmeni Annie G. Pertan (Sanat Yönetmeni)
Post-Prodüksiyon Hilmi Güver (Negatif Kurgu)

Firmalar

TRT (Yapım)

Son Yorumlar (13)

Sinecan06 avatar Sinecan06 20 Mayıs 2017 18:19:06

Sönük finaline rağmen hayli beğendim bu uyarlamayı. Halit Refiğ'in ustalıkla hazırladığı bir dizi olmuş. Tarihsel arka plan yetersiz işlense de, karakterlerin kuvvetli yönleri ve kitaptan alınan o tarifsiz diyalogları seyredenleri büyüleyecektir. Itı r Esen, Çolpan İlhan ve kısıtlı süresine rağmen Suna Keskin dizinin en iyi oyuncuları bence. Dublajda Hayri Esen yine kalbinizin derinliklerine giriyor. Adnan portresinde Şükran Güngör ise dizi boyunca üzerinden atamadığı isteksizlikle şaşırttı. Modern uyarlamadaki Selçuk Yöntem yorumu - ki kiyaslamak doğru değil belki- tarihsel dizaynın olmamasına rağmen daha iyiydi. Bir de düzeltme yapalım. Buradaki çocuk oyuncu Murat Erton değildir. Halit Refiğ'in YEDİ EVLAT İKİ DAMAT filmindeki çocuktur. İsmini bilmiyorum. Murat Koçyiğit'e ikizi kadar benzeyen o çocuk evet

gemilervebiz avatar gemilervebiz 12 Şubat 2014 10:38:42

aynı zaman da türkiyede çekilen ilk dizidir

kartal tibet tutkunu avatar kartal tibet tutkunu 11 Ocak 2011 18:07:01

10

"AŞK-I MEMNU" (Alamet-i farika) Müjde AR'I Müjde AR yapan, nostalji siyah beyaz çekim. TRT de yayınlan güzel de bir dizi.

ozkaracam avatar ozkaracam 24 Aralık 2010 14:59:12

8

1974 yılında İsmail Cem'in TRT Genel Müdürü olmasıyla birlikte yayın saatleri artırılmış, gündüz yayınları başlamıştı. O yıllarda Uzay Yolu, Kaçak, Görevimiz Tehlike gibi diziler seyirciden büyük ilgi görüyordu. Yeni yönetim ilk kez yerli diziler yap ılmasına karar verdi. Kaynanalar ilk yerli dizi ve ilk sitcom (tabii o yıllarda bu sözcük kullanılmıyordu) oldu. Son birkaç yıldır Yeşilçam'da çok da içine sinmeyen filmler çekmek zorunda kalan Halit Refiğ, ilk drama dizisini çekme işini üstlendi. Halit Ziya Uşaklıgil, Refiğ'in ilgi duyduğu bir yazardı, daha önce onun Kırık Hayatlar romanını (günümüze uyarlayarak) filme çekmişti. Bu kez Aşk-ı Memnu'yu, yazıldığı dönemin tarihsel arka planına sadık kalarak filme çekti. Bu dizi, büyük ilgi topladı ve Müjde Ar'ı Türk Sineması'nın starlarından biri haline getirdi.Bugünün gözüyle izlediğimde, bu diziden aynı keyfi aldığımı söyleyebilirim. Aslında işlenen konu, belli bir tarihsel arka plan gerektirmiyor, tamamen psikolojik bir roman. Nihal'in artık "çarşafa girecek" yaşa gelmesi ve bunun uygulanması, o dönemi yansıtan tek tema. Refiğ, Behlül'ün Jöntürkler'le ilişkisi (fakat örgüte üye değildir), Sultan Abdülhamit'in hafiyeleri tarafından zaman zaman izleniyor olması, Pera'daki yabancı uyruklu sevgilisiyle buluşmaya gittiğinde sinematograf gösterileri yapan Weinberg'in bir gösterisini izlemesi gibi, romanın yazıldığı dönemin atmosferine uygun birtakım temalar eklemiş. Bunun dışında romana sadık kalmış. Oyuncu kadrosunun çok iyi seçilmiş oluşu da, dizinin başarısına katkıda bulunmuş. imdb'de bu tür diziler "mini" olarak adlandırılıyor. Yani, başı sonu belli bir senaryoya dayanıyor, genellikle edebiyat uyarlaması oluyorlar. Bunları öteki tür, açık uçlu dizilerle karıştırmamak gerekiyor. Benim son yıllarda anımsadığım, bu türe giren son dizi, Esir Şehrin İnsanları (2003) oldu. Son birkaç yıldır edebiyat yapıtlarını, -tabirimi hoşgörün- urgan gibi uzatan, bu nedenle de (ister istemez) özünü bozan bir anlayış belirdi. Yoksa, bunların bazıları modernize edilebilir, buna bir itirazım yok. Fakat tarihsel arka planın önemli olduğu, Yaprak Dökümü bir romana bu yapılırsa, bence bunun adı saygısızlık oluyor.     

Sadece Ünsal Emre avatar Sadece Ünsal Emre 07 Ağustos 2010 01:55:08

Salih Güney'in oyunculuğuna vasat diyenler bu filmini izlesin.Kendisi vasatmı,yoksa süper mi.

seyirci06 14 Aralık 2008 01:12:12

tek oyuncu salih güneydi, ama dönemine göre iyi bir diziydi.

Yandex.Metrica