Şerif Gören

Doğum Tarihi 1 Ocak 1944
Doğum Yeri Ksanthi (İskeçe), Greece
Eğitim Durumu İstanbul Erkek Lisesi

Biyografisi

Türk sinema yönetmeni. 14 Ekim 1944, İskeçe doğumludur. Çocukluğunun ilk yılları İskeçe'de geçti.1956 yılında dönemin Cumhurbaşkanı Celal Bayar adına verilen bir bursu kazanarak Türkiye'ye geldi ve İs tanbul Erkek Lisesi'nde başladı. Daha sonra bir tanıdık vasıtasıyla Hürrem Erman'ın sahibi olduğu Erman Film stüdyosunda iş buldu ve sinemayla ilişkisi 1962 yılında böylece bir tesadüfle başlamış oldu. Sinema hayatına kurgucu olarak başladı ve 1962-1968 yılları arasında kurgucu olarak çalıştı. Daha sonra yönetmen yardımcılığına ve yönetmenliğe başladı. Pek çok filminde Alfred Hitchcock tarzı küçük roller almıştır. Ancak 'Sen Türkülerini Söyle' filminde baş rollerden birini de oynamıştır. Amerikalı filminden bu yana beyaz perdeden uzak kalsa da son dönemlerde Serseri Aşıklar, Kırık Ayna ve Ah İstanbul adlı dizleri yönetmiştir.

Yönetmen (51)

Senaryo (11)

Yapımcı (5)

Oyuncu (8)

Son Yorumlar (15)

murat1984 10 Ocak 2017 19:19:59

Asıl adı Şerif Can Gören olan 14 Ekim 1944 doğumlu Türk Sineması'nın en iyi yönetmenlerindendir. Kötü filmi yoktur.Yılmaz Güney'le en çok çalışan isimlerden biridir.

mansur34 avatar mansur34 04 Temmuz 2016 10:37:50

7

Şerif gören 70,80,90 lar da hep iyi filmler yönetdi iyi bir yönetmen ama amerikalı 1993 filminden sonra sinemaya 18 yıl ara vermesi kariyerine çok büyük zarar verdi aynı coppola gibi başarısız oldu genelde sinemaya ara verip başarılı olan yönetmen de nadirdir ama ay büyürken uyuyamam yönetmen bence en kötü filmi bunun dışında kötü filmi olmadığı için bu filmi kaza kurşunu görebiliriz aslında sinemaya hiç ara vermeseydi bu kadar kötü film çekmezdi umarım yeni bir film çeker de bu filmi unutturur bence en iyi 3 filmi yol,endişe,kurbağalar filmleridir.

FOSTERKANE avatar FOSTERKANE 09 Temmuz 2011 05:18:07

serif gören türk sinemasi icin önemli bir yönetmen oldugu dogrudur, fakat zaman zaman insani sasirtan ve pekde güzel olmayan filmlerde yaptigi olmustur bu belkide iyi projeler bulamadigi ve isi akisina biraktigindan olmustur. görenin kariyerini 4 dön em olarak ele almak lazim.1 dönem / kurgucu ve yönetmen yardimcisi : ilk calistigi film hangi film bilmiyorum ama ben ismini ilk olarak güneyin filmlerinde gördüm, bir cirkin kral, umut (bu filmde kendisi bir ufak rol üstlenmis), agit gibi filmlerde, bunun yaninda türkan soray in dönüs filminde (bu filmde soray görene tesekkür etmistir cünkü o zaman kimse yaninda yardimci yönetmen olarak calismak istememis) ve birde atif yilmazin yaninda calismis.bu arada yilmaz güney görenle cok iyi anlastigindan dolayi 4 filminde yönetmen olarak serif görenin ismini koymus.bu filmler güneyin pek öyle severek cektigi filmlerde degil ama gören ismi öyle yada böyle filmlerin jenerikte yönetmen olarak görünmüs (zeki öktenle kiyaslarsak ondan daha tahlihli cikmis gören, ökten uzun bir dönem beklemis).2 dönem tek basina yönetmenlik ve osman seden tarzinda filmler : bir keske olmasiyi dedirten bir olaydan dolayi serif görenin ilk kendi filmi endise filmi olur, ali özgentürkün senaryosuyla sinemanin umut veren yeni yönetmenlerden olarak sinemaya ilk adimini atar, fakat nedense endise filmi degilde daha cok o dönemin popüler sinemasi tarzinda filmler yapar ama bunu nedeni bence gören degildir bu daha cok yapimcilarin istegi olmali cünkü riskli bir is giripte bes para kazanmama tehlikesi vardi, birde o dönem siyaset  sokalarda tasmisti ve sokaklari kan götüryordu. daha  o yillar galiba atilla dorsay göreninin filmleri güney degilde daha cok seden türü filmler oldugunu yazmisti hakli olarak, sakin yanlis anlasilmazin bu osman sedeni yönetmen olarak kücük gördügümden degil -cünkü böyle bir düsünce osman seden gibi büyük bir yönetmene saygisizlik ve terbiyesizlik olur- ama görenden daha cok güney tarzinda filmler bekleniyordu ve bu yer (yönetmen olarak) bostu. cüneyt arkin,kadir inanir,hülya kocyigit gibi oyuncularla seden tarzinda hizli kurgulanmis, birazda gören tarzi diye bilecegimiz belgesel tadinda yokluk,gecim derdini anlatan güzel filmler ceker.araya giren bir güney projesi : erden kiralin bayram filmi projeninden kovulmasiyla filmin ismi degistirilip yol olarak gören tarafindan yeniden baslanir ve bu film görenin en iyi filmi olur,yurt disinda ödül alir ama türkiyede gösterimi yasaklanir.gören bu filmle eski yaptigi filmleri veda edip yeni bir sinema arayisina baslar.3. dönem gören yeni sinema arayisi : her ne kadar yeni densede aslinda bu dönem hülya kocyigit le cektigi almanya aci vatan la baslamistir (daha önce endise filmini saymazak). bu yeni dönem 80 li yillar tamamen kaplar arada iki tane sarkici filmide vardir. tarik akan, kadir inanir, hülya kocyigit,müdje ar gibi oyuncularla iddiali filmler yapar fakat bunlar tam basarli filmler oldugu söylene bilinirmi? mesela ben 10 puan üzerinden en cok 7 puan vere bilirim bu filmlere. görenin 80 li yillarda yaptigi filmlerin prodüksiyon problemlerini saymazak en büyük kusuru yazilan senaryolar, gören kendisi bir senaryo yazari sayilmaz, calistigi cogu senaryo yazaridau bence tam bir bas yapit ordaya cikarmamsitir, bir yavuz tgrul veya bir atif yilmaz tadinda bir senaryo eline gecmemistir,bu senaryolarida kendisinin begendigini sanmam, cünkü sahiden senaryolarda kurgu sorunlari var ve buda yaptigi filmlerine cok zarar vermis. son yaptigi kemal sunal filmlerindede bu görünmektedir (zeki ökten bu konuda daha akilli davranmis ve senaryo yazari olarak umur bugay calismistir). ama tamamende bu filmlere kötü demek haksizlik olur elbette bu filmlerin güzel yanlarida  vardir.4. dönemi diziler : 90 li yillarda bir sinema filmi yapma imkani bulur ama isin gercegi kötü bir film olur yine kötü bir senaryoyla yola cikmistir.arkadan gelen diziler tam bir düs kirikligi yasasmistir. ilk dizisi yangin ayse dir (bunun sadece bir iki bölümünü yönetmisir ve aydan burhan bir taritsma yasayip dizisden ayrilmisitr). fanatik, bana babami anlat veya aaah istanbul dizilerinden söz etmek bile istemiyor insan.80 li yillarda yol filmi türkiyede yasaken atilla dorsay yurt disinda filmi izleme firsati bulmus ve avrupanin aksine bu filmin yönetmenin serif gören oldugunu söylemistir ama aradan gecen yillar icinde dorsayin fikri degismis ve bu filmin yönetmenin yilmaz güney oldugunu bir kitapinda yazmistir ve bu sebebden dolayi gören ve dorsay arasinda büyük bir tartisma cikmistir.tabii dorsay zaman icinde görenin 80 li yillarda yaptigi filmleri gördükten sonra böyle düsünmeye baslamistir, kim hakli kim haksiz herkes karini kendi versin ama bir gercek varki gören hic bir filmi yol filmi saglam bir senaryo yazilmamis ve hic bir filmide böyle güzel kurgulanmamistir. ek olarak : umut dünyasi filmin jeneriginde ismi montajci olarak yazar, arkadas filmin kurgusunuda gören yapmistir ve gören in ilk yönetigi dizi (bir iki bölüm)  yangin ayse dir hatta bu dizide otobüste bayanlari rahsiz eden birini oynamistir.

Yandex.Metrica