İnsanları Seveceksin

8,72

( 11 kişi yorum yaptı )

İnsanları Seveceksin

Sinema Filmi

1978

Halil, fakir bir hamalın oğludur. Kardeşi Yalçın ve annesi Nazlı ile bir gecekonduda oturmaktadırlar. Babası ölen Halil okulu bırakır, çalışmaya başlar. Çalıştığı yerin sahibi bir adam öldürür ve suçu Halil’in üstlenmesini ister. Bunun karşılığında ailesine bakacağını söyler. Halil bu teklifi kabul eder. Halil bir kabadayı olarak gün geçtikçe tanınır. Kardeşi ise ondan habersiz okuyarak savcı olur. Kader iki kardeşi karşı karşıya getirecektir.

Künye

Yönetmen Melih Gülgen
Senaryo
Yapımcı Melih Gülgen
Müzik Paolo Ormi
Görüntü Yönetmeni Salih Dikişçi
Vizyona Giriş Tarihi 01 Şubat 1979
Süre 87 dk
Tür Dram, Duygusal, Macera, Polisiye
Özellikler Renkli
Ülke Türkiye
Etiketler Bombalı Paket, Cinayet, Hapisane, İnşaat, İstanbul, Daha Fazlası

Oynayanlar

Gloria Piedimonte Gloria Piedimonte Gloria
Şükriye Atav Şükriye Atav Nazlı
Süheyl Eğriboz Süheyl Eğriboz Mafyanın Adamı
Ekrem Erkek Ekrem Erkek Kaçakçı
Mehmet Uğur Mehmet Uğur Kavgacı
Günay Güner Günay Güner Kavgacı
Vahit Volkan Vahit Volkan
Sönmez Yıkılmaz Sönmez Yıkılmaz Kavgacı
Muhteşem Durukan Muhteşem Durukan Halil in Babası
İbrahim Kurt İbrahim Kurt Kavgacı
Abdurrahman Palay Abdurrahman Palay Cüneyt Arkın Seslendirmesi
Metin Serezli Metin Serezli TEVFİK ŞEN SESLENDİRMESİ
Ünal Gürel Ünal Gürel Yadigar Ejder Seslendirmesi
Nevin Akkaya Nevin Akkaya Sevda Karaca Seslendirmesi
Rıza Tüzün Rıza Tüzün Hüseyin Peyda Seslendirmesi
Zafer Önen Zafer Önen İHSAN GEDİK ve Ekrem Dümer SESLENDİRMESİ
Kudret Karadağ Kudret Karadağ
Yadigar Ejder Yadigar Ejder
Hüseyin Peyda Hüseyin Peyda
Sevda Karaca Sevda Karaca Halil in Eşi
İhsan Gedik İhsan Gedik
Ekrem Dümer Ekrem Dümer
Mario Cutini Mario Cutini
Ertan Aydın Ertan Aydın
Meral Deniz Meral Deniz
Selan Karay Selan Karay
Cüneyt Arkın Cüneyt Arkın Halil
Tevfik Şen Tevfik Şen
Cüneyt Arkın Cüneyt Arkın Halil
Dinçer Çekmez Dinçer Çekmez Kudret Karadağ Seslendirmesi
Esen Günay Esen Günay Selan Karay Seslendirmesi
Ayşin Atav Ayşin Atav Meral Deniz Seslendirmesi
Erhan Yazıcıoğlu Erhan Yazıcıoğlu Ertan Aydın Seslendirmesi
Pekcan Koşar Pekcan Koşar Mario Cutini Seslendirmesi
Rıza Pekkutsal Rıza Pekkutsal Süheyl Eğriboz Seslendirmesi
Timuçin Caymaz Timuçin Caymaz Roberto Diancarlo Seslendirmesi
Gülen Kıpçak Gülen Kıpçak Gloria Piedimonte Seslendirmesi
Sönmez Yıkılmaz Sönmez Yıkılmaz Kavgacı
Cevdet Balıkçı Cevdet Balıkçı

Ekip

Kurgu Adriani Tagliavla (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Halil Dede (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Mustafa Doğan (Yapım Amiri)
Mehmet İnci (Set Ekibi)
Ekrem Ülgey (Set Ekibi)
Post-Prodüksiyon Ömer Sevinç (Negatif Kurgu)
İsmet Tomaçgil (Laboratuar)
Selahattin Kaya (Laboratuar)
Hayrettin Çakmak (Laboratuar)
Ethem Yalçın (Laboratuar)
Hasan Örnek (Renk Düzenleme)
Işık Ekibi Ömer Ekmekçi (Işık Şefi)
Ses Ekibi Erkan Esenboğa (Ses Mühendisi)
İsmail Kalkan (Senkron)
Mevlüt Koçak (Senkron)

Firmalar

Gülgen Film (Yapım)
Yeni Stüdyo (hazırlık)
Yeni Stüdyo (seslendirme)
Uğur Film (ışık)
Yeni Stüdyo (Film Hazırlık)

Son Yorumlar (11)

kartal_tibet_1938 avatar kartal_tibet_1938 12 Mayıs 2012 20:44:05

kudret karadağı dövdüğü sahne , işçileri koruduğu sahne ve italyanı kovaladığı koşu sahnelerine dikkatli bakan seyreden ve sinemadan ve oyuncudan anlayan onun ne kadar iyi bir oyuncu olduğunu görür. cüneyt baba sen çok yaşa.....

performer avatar performer 19 Şubat 2012 21:43:02

8

sıkılmadan izlenecek bir film.

kariz_ma_35 avatar kariz_ma_35 21 Kasım 2011 16:28:11

10

Aile'sinin geçimi için hayatını harcamış bir insanla yurt içi ve yurt dışı bağlantılı bir mafya ile başa çıkmaya çalışan. Bir insanın muhteşem mücadelesi ile şekillenmiş harika bir film. "Halil" Cüneyt Arkın işlemediği bir suç yüzünden hapi se girmiş. Hayatı kararmış bunu bir nevi aile hayatı için kendini harcamıştır. Hapishane ve hapishane dışında türlü kavgalara dalmış cani bir kiralık katil hüviyetini almıştır. Hapishane'de röportaja gelen "Gülcan" Sevda Karaca ondan etkilenmiş evlenmiştir. Çocukları ise babasından nefret eden sorumsuz biri olmuştur. Halil'in kardeşi "Savcı Yalçın" Selan Karay'ı öldürmeye çalışan örgütten korumuştur. Gülcan evine gelen bombalı paketin kurbanı olmuş. Halil'in hayatı kararmış yurt dışına İtalya'ya gitmiş. Hepsini tek tek öldürmüştür ve polise yardımcı olmuş kardeşi için hayatını hiçe saymış ve vurularak ölmüştür. Oldukça dramatik ve bir o kadarda güzel bir film. İtalya 'nın başkenti Roma'ya giden Cüneyt Arkın çekim yerlerindeki görüntülerde filme iyi yansımış. Cüneyt Arkın'ın en iyi vurdulu kırdılı filmlerinden birisi..

KARAŞİMŞEK 19 Ekim 2009 02:43:10

filmde cüneyt arkın roma ya girişte scoppia scoppia diye bir şarkı çalıyordu. bu şarkı nın türkçesini ise sakın ha olarak nez söylemişti bir aralar.

Alın yazısı avatar Alın yazısı 10 Eylül 2009 23:23:09

10

Batı Sinemasıyla gerçekleştirdiğimiz ortak yapımlarda en büyük zorluğum yabancı dil bilmememdi. Sonunda bir İngilizce öğretmeni buldum. Bir İngiliz delikanlısıydı. Türkiye’yi ve Türkleri çok seviyordu. Üç yıl, gece gündüz beraber olduk. O Türkç eyi anadiline yakın öğrendi. Ben İngilizceyi öğrenemedim. Roma’da İtalyan, Fransız , Türk ortak yapımı bir film ( İnsanları Seveceksin ) çekiyoruz. İtalyanlar kavga sahnesini hazırlıyor. Adamların dublörlerinin bile dublörleri var. Kavga direktörleri,kavgayı hazırlayanlar,kavga provası yapanlar, kavgacıların dublörleri harıl harıl çalışıyor. Kavgacılar, yani benimle dövüşecek düpedüz figüranların keyfi yerinde hazırlıkların bitmesi için bekliyor. Bir yandan da şişelerle şarap götürüyorlar. Bu iş, yani hazırlık iki gün sürdü. Bizim patron ‘’ Battım, iflas ettim,’’ diye inliyor. Bilmiyoruz ki bura, ora yani Türkiye değil.Türkiye’de en büyük kavga sahnesini kavgacılar, ben, kendi başımıza iki provadan sonra çekerdik. Değil dublörün dublörü, başoyuncunun, benim bile dublörüm yok ki! Üçüncü günü;dayanılmaz kederlerle İtalyanlarla şarabı patronumuz iyice sarhoş olunca, bir o kadar yiğit erkek olunca, uzanıp giderken kavga hazırlıklarına el koydu. Oraya buraya, boşluğa birkaç yiğit yumruk salladıktan sonra gelip yakama yapıştı; bir yandan beni sürüklüyor, bir yandan da Türkçe ortalığı kalaylarken, fırsat buldukça kulağıma eğilip yalvarıyor. ‘’ Kurtar baba, kurtar ki koca Roma’da iflas edip anadan doğma çıplak kalmayım. Hadi kurtar beni baba.O zamanlar, Babanın Oğlu, Babaların Babası, Babanın Suçu gibi filmler çekiyoruz ya. İşte bu yüzden ‘’ BABA ‘’ diyor. Yoksa aslen babası değilim. Çaresiz, babalığımı göstermek için sahneye çıkıyorum. Babalar gibi gerdan kırıyorum, şişiniyorum. İstiyorum ki, türkiye’ den sonra İtalyanlarda bir ‘’BABA’’ görsün. Sinemada benimle çalışanlar kavga şeklimi çok iyi bilirler. Bir ‘’ Baba Şefkatiyle ‘’ bizim gariban setçileri, ışıkçıları topluyorum. İtalyanların üç gündür kavga direktörleri, kavgacıların dublörü, onların dublörlerinin dublörleriyle hazırladıkları, defalarca prova yaptıkları her hareketi bir kenara atıp ‘’baba işi’’ bir kavgayı hemen kotarıveriyoruz. İtalyanlar hayret içindeler, beğendikleri belli, ama çaktırmıyorlar. Tercüman sayesinde onlara ‘’ Bir de sizinle prova yapalım.’’ Lafını iletiyorum. İsteksiz duruyor, ama ‘’ Bundan sonra spagettiler de, şaraplar da benden,’’ diyince koşuşturuyorlar. Birkaç provadan sonra çekime başladık. Tekme, tokat, havada uçarak, parandeler atarak hepsini saf dışı bıraktım. En yaman, en iri kötü adamla işi bitirecektim. Bir ters takla attım havada, iki ayağımla boynuna sıkıştırdım, yere devirdim. Topuğumla gırtlağına bastım, öylesine fena basıyordum ki adamın pes etmesi gerekirken ‘’ BASTIR BASTIR! ‘’ diye bağırıyor. O ‘’ BASTIR ‘’ dedikçe, ben de imanına kadar ‘’ BASTIRIYORUM ‘’ Bir yandan da  ‘’ yahu bu adam gerçek sanatçı, dahası fedakar  ki o kadar olur. Sahnenin sahici olması için ne büyük acılara katlanıyor. Diyerek daha fena, ama takdirle ‘’ BASTIRIYORUM ‘’ Ben bastırdıkça adam, ‘’ BASTIR BASTIR! ‘’ diye bağırıyor. Zalimce, kıyasıya BASTIRIYORUM. Adamın yüzü mosmor oldu, alın damarları çatlayacak gibi dışarı fırladı. Gözleri yuvalarından çıktı, ama hala ‘’ BASTIR ‘’ diyor. Duruyorum; kahramanca, takdirle, hayranlıkla BASTIRIYORUM. Kırk yıllık hayatımda hiç böyle BASTIRMAMIŞTIM. Derken ortalık karıştı. İtalyanlar koşuşturdu. Adamı elimden zor aldılar. Ben şaşkınım. Bir ara gözüm ‘’ BASTIR ‘’ diyene takıldı. Adama Suni teneffüs yapıyorlar. Sonra da oksijen çadırına soktular. Bir hafta hastanede kaldı. İtalyancada ‘’ANKORA’’ devam, ‘’ BASTA’’ yeter demekmiş. O heyecan içinde, adam ölüm döşeğinde ‘’ BASTA ‘’ dedikçe, ben ‘’ BASTIR ‘’ anlamışım. ‘’ BASTA ‘’ ‘’ YETER ARTIK ÖLÜYORUM ‘’ dedikçe, ben BASTIRMIŞIM. İtalyanca bilmiyorsam, suç benim mi? Roma’da bir ay kaldık. İtalyanca bir tek kelime öğrendim; ‘’ BASTA, YETER ARTIK.’’ Boş zamanlarımızda İtalyan fıstıklarına takılıyorduk. Biraz dans edip eğlendikten sonra ‘’ BASTA ‘’ diyordum. Ardından Türkçe ‘’ OTEL ‘’ i ekliyordum. Niyetimi anlıyordu fıstık. Otele geliyorduk. O İtalyanca, ben Türkçe konuşarak muhabbete dalıyorduk. Ama muhabbet boyunca tek bildiğim İtalyanca kelime ‘’ BASTA ‘’yı, yani ‘’ YETER ‘’ i asla söylemiyorlardı… Kaynak: Adını Unutan Adam

B a r b a r o S avatar B a r b a r o S 14 Ocak 2009 23:33:01

10

MAHKUM CÜNEYT ARKIN KONUŞUYOR: burada bulunanların birer kobay değil birer insan olduğunu söyleceğim önce. meselenin özüne inmiyorsunuz iki şarkıyla sorunlar çözümlenmez boyalı çarpıcı güzel hanımlar geliyor buraya sonra da gidiyorlar. geride kalanla r yaşamlarından daha beter nefret ediyorlar özlemleri dayanılmaz derecede artıyor. kameralarınızı koğuşlara soktunuzmu hiç pencereleri camsız sobasız koğuşları gördünüzmü. yarı aç yaşayan insanların dramını beyaz cama aksettirdinizmi parası olmadığı için ilacını alamayıp ölen hastaların hikayesini anlattınızmı. bu insanları çalıştırıp bişeyler öğretip yetiştirmek gerek yoksa can sıkıntısından her suçu öğrenen bu insanları profesyonel suçlu haline getirmek değil. koca hapisanede bi tek okunacak kitap olmadığını biliyormusunuz. en önemlisi de her mahkumda toplumunda bir kusuru olduğunu unutumayın...BÜYÜKSÜN CÜNEYT BABA..! MUTLAKA İZLENMESİ GEREKEN ŞAHANE BİR FİLM...

Yandex.Metrica