Urfa İstanbul

8,54

( 6 kişi yorum yaptı )

Urfa İstanbul

Sinema Filmi

1968

Balıklı Göl’deki balıklar gibi çırpınan Ahmet.
“Evet, kocanın yüzünden idama mahkûm edilen adam benim! İstanbul’a gidip O’nu konuşturmazsam yakalandığım an asılacağım. Allahım, ne ettim ben sana, ne ettim ki gazapların en korkuncuyla cezalandırdın beni. Dünyada olmayacak tek kızın sevdasını kor gibi düşürdün kalbime!”


Urfa Yolu yakınlarındaki çiftlik ile İstanbul arasında, soluk soluğa, sevgi dolu bir kaçışın anlatıldığı iki filmden ilki.
Harran Ovası’nın yarısına sahip Salih Ağa, kalp hastasıydı zaten. Bağdaş kurar gibi oturduğu kumar masasında yaşamını kaybeder. Yeğenleri de kurt gibi beklemekte. Gelini Ayşe ve bebeğini öldürüp mirasa konacaklar. Neyse ki, Dr. Hayri, durumu bir kaç saat gizler de ‘iyi yürekli kâhya’ Cebbar’ın telefonuyla ‘sabinin’ kaçması sağlanır.
[Ayşe, aslen İstanbullu. ‘Namuslu tonton bir emekli’ olan babası, aşiretin buradaki ufak tefek işleriyle ilgileniyordu. ‘Üniversiteye devam bahanesi ve içki-kumarla zaman geçiren’ Ağa oğlu Faruk, genç kızı görmüş. Önce sataşarak, olmayınca evlenerek elde etmeye çalışır. Babasının masraflı hastalığı nedeniyle, istemese de ‘evet’ demek zorunda kalır, Ayşe. Daha ilk gece ‘gözleri kan çanağına dönmüş sarhoş’ damat tarafından kamçılanıyor. ‘Hasta ruhlu’ kocanın başka marifetleri de var! ‘Birkaç’ kişiyi öldürmüş. Suç, başkasının üzerine atılmış ama idam gerçekleşmediği için saklanmak zorunda beyimiz].
Saatler sonra Ağa’nın ölümünü öğrenen yeğen takımı, Ayşe ve bebeğin peşine düşer.
[Ahmet’in öyküsünü bir sonraki film olan ‘Beşikteki Miras’tan öğreniyoruz. Lise sondayken babası ölünce ‘ailenin bütün yükü’ üstüne kalmış. Okuttuğu ufacık bir kardeşi, evlendireceği ablası, bir de hasta anacığı var. Dostların yardımı ile Anadolu’ya sefer yapan kamyonların birinde iş bulur kendine. Salih Ağa’nın mallarını çekiyor İstanbul’a. “Bitip tükenmek bilmeyen ambarlarını taşırdık hep. Hani, bütün Harran Ovası’nı taşırdık desek yeridir.” Bir gün bu ‘gözü tok, yiğit’ delikanlıyı görmek ister Ağa. Övücü sözler söyleyip para ile ödüllendirir. Av ve dinlenme için Urfa’ya çiftliğe dönecek olan oğlunun Onlarla gitmesini ister. Hep olay çıkaran Faruk, bir gece kumar oynarken birkaç kişiyi öldürür. Suç, hep olduğu gibi gariban Ahmet’in üstüne atılır. “Sonunda idama mahkûm ettiler beni. Anam kahrından öldü. Kardeşim okuldan oldu. Ablam evlenmişti. Eniştem, bir o yardım etti bana.”]
Diyarbakır Hapishanesi’nden kaçar. Tek çaresi Faruk’u konuşturmak. Eniştesinin ‘34 DV 687’ plakalı Dodge kamyoneti ile İstanbul’a giderken yolda bekleyen Ayşe ve çocuğunu yanına alır.
Sonrası, şehirler, insanlar ve duygular arası bir bambaşka yolculuk.
İyiliğini görecekleri Karanfilli Neriman, Adana’daki tamirci; Taşhan’daki Doktor; İhbarcı Hancı; İyi kötü nice insan.
Kamyonet ile Birecik, Urfa, Adana ve Konya.
‘Urfa İstanbul’, yürüyerek aşmak zorunda kalacakları Konya Ovası’nda bitiyor.
İstanbul’a kadar gidecekleri son bölüm ise, ‘Beşikteki Miras’ta.


‘Kaçak’ ama sevgiye yakalanmış iki genç.
Ayşe; “Yük oldum sana. Benim yüzümden, hep benim yüzümden!”
Ahmet; “Sen olmasaydın dünya olmazdı. Bugüne kadar dünyam bir zindandı. Kan, iftira, ihanet, kahpelik, namertlik. Yaşamaya değer ne varsa sende gördüm ben… Ve sen, dünyada bu kadar kısacık sürede sevdiğim tek varlık, can düşmanımın karısısın!”
(Yazan: Murat Çelenligil)

Künye

Yönetmen O. Nuri Ergün
Senaryo
Yapımcı Osman F. Seden
Görüntü Yönetmeni Nedim Akanlar
Eser
Süre 84 dk
Tür Dram, Macera
Özellikler Siyah Beyaz
Ülke Türkiye
Etiketler Adana, Hancı, Miras, Urfa Daha Fazlası

Oynayanlar

Ahmet Mekin Ahmet Mekin Ahmet
Hülya Aşan Hülya Aşan Ayşe
Nubar Terziyan Nubar Terziyan Cebbar
Muhterem Nur Muhterem Nur Karanfilli Neriman
Talat Gözbak Talat Gözbak Tayfur
Ali Seyhan Ali Seyhan İrfan
Kayhan Yıldızoğlu Kayhan Yıldızoğlu Doktor Hayri
Hüseyin Peyda Hüseyin Peyda Salih Ağa
Kazım Kartal Kazım Kartal Nasri
Münir Özkul Münir Özkul Doktor
Cahit Irgat Cahit Irgat 2. Hancı
Zeki Tüney Zeki Tüney Hamit
Nermin Özses Nermin Özses Hemşire
Hüseyin Güler Hüseyin Güler Tayfur'un Adamı
Mehmet Büyükgüngör Mehmet Büyükgüngör Otel Görevlisi
 Talia Saltı Talia Saltı Ebe
Mehmet Ali Akpınar Mehmet Ali Akpınar Tayfur'un Adamı
Hasan Nurdan Hasan Nurdan
Fikret Güryalçın Fikret Güryalçın
Ali Demir Ali Demir Polis
Sait Ergenç Sait Ergenç
Toron Karacaoğlu Toron Karacaoğlu Ahmet Mekin Seslendirmesi
Jeyan Mahfi Tözüm Jeyan Mahfi Tözüm Hülya Aşan Seslendirmesi
Muhip Arcıman Muhip Arcıman Seslendirme
Sadettin Erbil Sadettin Erbil Kayhan Yıldızoğlu Seslendirmesi
Nedret Güvenç Nedret Güvenç Muhterem Nur Seslendirmesi
Rıza Tüzün Rıza Tüzün Nubar Terziyan Seslendirmesi
Handan Kadıoğlu Handan Kadıoğlu Hülya Aşan Seslendirmesi
Timuçin Caymaz Timuçin Caymaz Mehmet Ali Akpınar Seslendirmesi
Nermin Özses Nermin Özses Hemşire
Esen Günay Esen Günay Talat Gözbak Seslendirmesi
Osman Alyanak Osman Alyanak Hakkı Haktan Seslendirmesi
Hakkı Haktan Hakkı Haktan İbrahim

Ekip

Kurgu Arif Özalp (Kurgu)
Sanat Yönetmeni Hasan Nurdan (Sanat Yönetmeni)
Saim Bilge (Sanat Yönetmeni)
Yapım Ekibi Adnan İrkut (Yapım Sorumlusu)
Hasan Nurdan (Yapım Amiri)
Fikret Güryalçın (Set Amiri)
Yılmaz özyurt (Set Ekibi)
Yönetmen Ekibi Arif Erkuş (Yönetmen Yardımcısı)
Kamera Ekibi Taci Saraç (Kamera Asistanı)
Yaşar Memişoğlu (Kamera Asistanı)
Kazım Çakırmanoğlu (Kamera Asistanı)
Post-Prodüksiyon Osman Bilen (Negatif Kurgu)
Recai Karataş (Laboratuar)
Tanas Petriyadis (Laboratuar)
Işık Ekibi İlhan Aslım (Işık Ekibi)
Mehmet Köz (Işık Ekibi)
Muzaffer Durusoy (Işık Ekibi)
Ses Ekibi Bican Avşar (Ses Kayıt)
İsmail Karadaş (Ses Kayıt)
Ümit Efekan (Ses Kayıt)
Tuncer Aydınoğlu (Ses Kayıt)
Müzik ekibi Muhterem Nur (Şarkılar)
Diğer Ömer Bubuoğlu (Set Teknisyeni)

Firmalar

Kemal Film (Yapım)
Kemal Film (Film Hazırlık)
Acar Film (Seslendirme)

Son Yorumlar (6)

benimsinema avatar benimsinema 26 Kasım 2016 19:33:11

7

Urfa Istanbul bir kacis hikayesi. Yolda boyu kime rastladiysalar hepside yardimci oldu kacmalarina. Afis te kadir savun basrol yaziyor ama tamamen alakasi yok. Diger ünlü oyuncularda konuk oyuncular yerine gecer.

Logan77 18 Temmuz 2010 12:39:07

beşikteki miras filminin devamı olması dvd de belirtilmiyor,ama iyi o yıllara götürüyor:)

selahatk 13 Şubat 2010 13:11:02

performer arkadaşın dediği gibi filmin görüntüs kötü değil.film dvd de seyrettim harikaydı.genel itibariyle o dönmde çekilen flmlerin görüntü kalitesindebeşikteki miras filmide bu filmin devamıdır.Belki o dönem film bir filmdi.sonrdan iki bölüm olara k değiştirilmiş olabilir.iki filmde güzel seyretmenizi isterim

performer avatar performer 18 Temmuz 2009 23:41:07

film rejisi ve görüntüsü ile berbat bir filmdi. kanal a'daki gösterimi görüntü açısından çok kötüydü.film sanki 1968 yapımı değilde 1960 veya 50'li yıllarda çekilmiş gibi. film'de kayhan yıldızoğlu kendi dublajı ile oynamış. filmin tek izlenme nedeni bana göre münir özkul, doktor rolü ile adeta harikalar yaratmış. münir özkul oynamamış olsaydı bu filmi izlediğime pişman olurdum.

bir_demet_menekse avatar bir_demet_menekse 22 Kasım 2008 19:41:11

9

Ahmet Mekin ve Hülya Aşan'ın birlikte rol aldığı  izlenmeye değer ,  farklı bir tad bırakan bir film.Ahmet Mekin ve Hülya Aşan'ın oyunculukları da görülmeye değer,özellikle de Barbaros arkadaşımın da dediği gibi Ayşe(Hülya Aşan'ın)trende söylediği o türkü çok güzdeldi.Açıkcası daha önce izlemediğim için çok pişmanım. 

B a r b a r o S avatar B a r b a r o S 30 Ağustos 2008 22:45:08

10

Senaryosu oldukça güzel izlenmeye değer siyah-beyaz bir film. Özellikle Ahmet MEKİN ve Hülya AŞAN'ın içi saman dolu yük treni vagonunda yaptıkları yolculuk esnasında Hülya AŞAN (Ayşe) 'ın söylediği türkü çok güzeldir.

Yandex.Metrica